(Jong) zwanger worden vanaf juni 2019

25-05-2019 22:28 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan het proberen: zwanger worden. Mijn spiraal is recent verwijderd en we hebben besloten ervoor te gaan. Ik ben vrij jong (23), hij 10 jaar ouder. Ik ben vandaag ongesteld geworden, dus vanaf hier kan ik het gaan bijhouden. Tot nu toe nooit bezig geweest met mijn cyclus en dus geen idee of deze regelmatig/onregelmatig is. Ik ben ook vrij bleu wat betreft zwanger worden. Ik heb mij een beetje ingelezen en heb ovulatietesten besteld, dus ik ben benieuwd!

Het lijkt me leuk om een groepje te vormen met andere vrouwen die zo rond nu het gaan proberen :lol:

Bij reacties zal ik een tabel aanmaken.
:-]
Waarom ovulatietesten als je nog geen flauw idee hebt van je cyclus?! :sarcastic:
.
Anoniem262821034 schreef:
26-05-2019 11:37
Waarom ovulatietesten als je nog geen flauw idee hebt van je cyclus?! :sarcastic:
Ik had opgezocht dat als je je cyclus niet weet, dat je ca. 17 dagen voor je ongesteldheid kan testen, dus dat je elke dag een testje doet een week na mijn ongesteldheid vanaf nu. Ik kan er wat meer of minder doen. Dan kan je je ovulatie zo toch "opzoeken" had ik begrepen. Om toch nog 'raak' te schieten.

Vanwaar de sarcastische toon?
Die emo heet : sarcastis: maar zo bedoel ik het niet. Ik snap gewoon oprecht niet waarom je gelijk zou gaan testen. Er is toch geen enkele reden om aan te nemen dat je er sneller zwanger door gaat worden? En al zou die er wel zijn, vanwaar de haast?
.
O haha, sorry dat kwam wel zo over.

Ik wil gewoon weten wanneer mijn ovulatie plaatsvindt, op welke dag ongeveer. Draagt bij aan opheldering over mijn cyclus en we zijn heel enthousiast sinds we hebben besloten. Het is geen haast per se, maar we willen wel graag :-] en ook het bewustzijn van "dit zou de verwekking wel eens kunnen zijn" vinden we prettig en romantisch. Dan vind ik het wel fijn om te weten of ik ovuleer de ja of de nee.
Ik geloof niet dat ik ‘m helemaal ga begrijpen (zal mijn gebrek aan klapperende eierstokken zijn ;) ) maar ik hoop voor je dat jullie snel goed nieuws hebben! :cheer2:
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven