Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan

26-05-2019 10:22 22 berichten
Omdat ik bij mijn huidige werkgever geen uitdaging meer zag in mijn werkzaamheden (en er ook geen kansen zijn voor mij daar) heb ik afgelopen woensdag mijn CV weer actief gezet op nationale vacaturebank. Ervaring leert mij dat er dan vrij snel recruiters aan de telefoon hangen, maar zo snel als het nu gaat had ik ook niet verwacht!

Op donderdagochtend werd ik inderdaad gebeld. Ze hadden een interessante vacature voor mij, zelfde vakgebied, maar afdeling echt nog in de opstartfase. Ze hebben iemand nodig met mijn kennis en kunde om de medewerkers aan te sturen en verder uit te bouwen. Binnen een uur had ik een afspraak staan voor een gesprek de volgende dag.

Op vrijdag dus op gesprek geweest in de ochtend. Om 3 uur gebeld door de recruiter dat het bedrijf zeer geïnteresseerd is. Om 4 uur een salarisvoorstel in de mail. Heb voor maandagochtend een belafspraak staan om het 1 en ander door te spreken.

Ben dolblij maar voel toch enige stress, vast contract opgeven voor toch weer een jaar onzekerheid. Aan de andere kant, ik ben echt toe aan de uitdaging. Man zegt: doen

Iets wat ik maandag nog wil aangeven bij het nieuwe bedrijf is dat ik momenteel bij een psycholoog loop voor verwerking van zware jeugd. Op dit moment heb ik om de week een afspraak, dit zal in verloop van tijd verder afgebouwd worden. Is het verstandig om aan te geven? Wil ze niet voor het blok zetten, daarbij, als ze hier slecht op reageren is het geen bedrijf waar ik zou willen werken omdat het ook iets zegt over de mentaliteit daar.

Voel ergens ook de druk om het snel te regelen, voor ik het weet is het eind mei, heb toch ook een opzegtermijn en wil mijn huidige baan liever niet op 31 mei om 16:45 opzeggen (ondanks dat ik weet dat ik in mijn recht sta voelt het niet netjes).
Alle reacties Link kopieren
Niet slim om dit soort grote beslissingen te maken wanneer je psychisch niet goed in je vel zit. Je hebt uitdagingen in je privéleven en een niet zo een uitdagende baan daarbij kan juist helpen om hier stabiel door heen te komen. Waarom moet alles tegelijk?

Je kan toch ook solliciteren nadat je e.a. beter op zijn plek hebt. Wat vind je psycholoog van de beslissingen om nu uitdagingen aan te gaan in werk?

Daarnaast zou ik geen medische informatie geven over een behandeling aan een nieuwe werkgever. Het hoort daar niet thuis, is privacygevoelig en mag niet worden vastgelegd en daarnaast is die werkgever geen arts. Ik zou het niet aankaarten maar eerder zelf je conclusie trekken ipv de verantwoording bij een nieuwe werkgever in opstartfase te leggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Psycholoog is op de hoogte en ziet hierin geen probleem.
Wil je geen maand vrij tussen contracten? Of iets langer?
Fijn dat je zo snel al een leuk aanbod hebt! Als de baan je aanspreekt en je psych erachter staat èn je wilt het zelf ook: doen. Al lees ik nergens in je bericht waarom je graag bij dit bedrijf wilt werken? Alleen een verandering slijt snel, er moet ook wel iets zijn dat je aantrekt in dat bedrijf.

Nooit aangeven dat je met een traject bij de psycholoog bezig bent. Echt niet doen. Hoeveel tijd neemt het? Ik zou aangeven dat ik een privé-verplichting heb en daarom tot datum x dat bepaalde dagdeel niet beschikbaar ben. Je kunt zelf een voorstel doen voor een oplossing: andere dagen uurtje langer werken, vroeger beginnen of minder uren en later uitbreiden. Niet uitweiden wat die privé-verplichting inhoudt, het is iets dat je bent aangegaan voordat dit bedrijf in zicht kwam en als ze jou willen dan valt er wel een mouw aan te passen.

Vergeet je niet te onderhandelen over je salaris? Toitoitoi!
Waarom ga je akkoord met een jaarcontract?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
MadameJean schreef:
26-05-2019 10:44
Wil je geen maand vrij tussen contracten? Of iets langer?
.
Geen slecht idee om in te zetten op starten per 1 augustus of zelfs 1 september. Dan is de druk voor het opzeggen van je huidige baan er ook af en heb je de tijd om te onderhandelen. En het is niet waarschijnlijk dat je toekomstige werkgever zo een blik andere kandidaten kan opentrekken die wèl per 1 jullie kunnen beginnen toch?
Is het een bedrijf waar je graag zou willen werken? Zo ja, dan zou ik het doen.
Als ze je zo graag willen, en je kennelijk zo aantrekkelijk bent op de arbeidsmarkt, dan zou ik vooral beginnen te de vraag wat je zelf wil. Salaris, vrije periode tussen contracten, looptijd van het contract, secundaire voorwaarden, etc etc. Als je goud waard bent mag je gewoon goud vragen
(Dead Kennedys)
erizito schreef:
26-05-2019 10:55
.
Geen slecht idee om in te zetten op starten per 1 augustus of zelfs 1 september. Dan is de druk voor het opzeggen van je huidige baan er ook af en heb je de tijd om te onderhandelen. En het is niet waarschijnlijk dat je toekomstige werkgever zo een blik andere kandidaten kan opentrekken die wèl per 1 jullie kunnen beginnen toch?
Nee, dat is niet waarschijnlijk. De vacature staat al een aantal maanden open. Heb ook besloten inderdaad geen overhaaste beslissingen te gaan nemen.
JollyRider schreef:
26-05-2019 10:55
Waarom ga je akkoord met een jaarcontract?
Ben nog nergens mee akkoord :)
Heb nu alleen een mail met een voorstel en de afspraak voor een telefonische toelichting.
Fl0rence schreef:
26-05-2019 11:53
Ben nog nergens mee akkoord :)
Heb nu alleen een mail met een voorstel en de afspraak voor een telefonische toelichting.
Ik dacht uit wat je schreef te begrijpen dat een van je overwegingen is of je van vast naar jaarcontract wil. En gezien hoe graag ze je hebben zou ik dat niet accepteren als ik jou was
(Dead Kennedys)
erizito schreef:
26-05-2019 10:51
Fijn dat je zo snel al een leuk aanbod hebt! Als de baan je aanspreekt en je psych erachter staat èn je wilt het zelf ook: doen. Al lees ik nergens in je bericht waarom je graag bij dit bedrijf wilt werken? Alleen een verandering slijt snel, er moet ook wel iets zijn dat je aantrekt in dat bedrijf.

Nooit aangeven dat je met een traject bij de psycholoog bezig bent. Echt niet doen. Hoeveel tijd neemt het? Ik zou aangeven dat ik een privé-verplichting heb en daarom tot datum x dat bepaalde dagdeel niet beschikbaar ben. Je kunt zelf een voorstel doen voor een oplossing: andere dagen uurtje langer werken, vroeger beginnen of minder uren en later uitbreiden. Niet uitweiden wat die privé-verplichting inhoudt, het is iets dat je bent aangegaan voordat dit bedrijf in zicht kwam en als ze jou willen dan valt er wel een mouw aan te passen.

Vergeet je niet te onderhandelen over je salaris? Toitoitoi!
De uitdaging zit hem erin dat ze nog in de opstart zit, dit is niet wat vaak voor komt in mijn branche, meestal kom je in een geoliede machine terecht. Het idee van het hele opstarten maakt mij heel enthousiast!
JollyRider schreef:
26-05-2019 11:54
Ik dacht uit wat je schreef te begrijpen dat een van je overwegingen is of je van vast naar jaarcontract wil. En gezien hoe graag ze je hebben zou ik dat niet accepteren als ik jou was
Het is wel een optie, in hoeverre ga ik akkoord als er vanuit hun kant niet over te onderhandelen valt. Ik denk dan, als ze mij echt zo graag willen moet het geen probleem zijn ( als uit eindelijk toch van je af willen is dat met een vast contract ook geen probleem natuurlijk)
Fl0rence schreef:
26-05-2019 11:58
Het is wel een optie, in hoeverre ga ik akkoord als er vanuit hun kant niet over te onderhandelen valt. Ik denk dan, als ze mij echt zo graag willen moet het geen probleem zijn ( als uit eindelijk toch van je af willen is dat met een vast contract ook geen probleem natuurlijk)
Over alles valt te onderhandelen, ga daar maar van uit
(Dead Kennedys)
Fl0rence schreef:
26-05-2019 11:58
Sterker nog, in het eerste jaar, geeft ene jaarcontract je meer zekerheid, dan een vastcontract.
Jaarcontract zit werkgever een jaar aan je vast, vastcontract kan hij met een maand van je af
lilalinda schreef:
26-05-2019 12:39
Sterker nog, in het eerste jaar, geeft ene jaarcontract je meer zekerheid, dan een vastcontract.
Jaarcontract zit werkgever een jaar aan je vast, vastcontract kan hij met een maand van je af
Feit.

Dus echt goed bedenken wat je wil, en dat dan ook vragen
(Dead Kennedys)
lilalinda schreef:
26-05-2019 12:39
Klopt, is ook een overweging!
Je hebt nog niet zo heel lang geleden een baby gekregen na een dramatische bevalling, je bent bezig met de verwerking van een rottige jeugd, je man is ook niet vreselijk belastbaar. Niet helemaal de ideale situatie om een nieuwe baan te starten. Weet je het heel zeker?
Eze schreef:
26-05-2019 16:29
Je hebt nog niet zo heel lang geleden een baby gekregen na een dramatische bevalling, je bent bezig met de verwerking van een rottige jeugd, je man is ook niet vreselijk belastbaar. Niet helemaal de ideale situatie om een nieuwe baan te starten. Weet je het heel zeker?
Whut? Ik denk dat je mij verward met een ander. Heb geen baby’s en mijn bevallingen waren een eitje. Mijn jongste is 9 jaar.
anoniem_385000 wijzigde dit bericht op 26-05-2019 16:34
Reden: -
7.00% gewijzigd
Fl0rence schreef:
26-05-2019 16:32
Whut? Ik denk dat je mij verward met een ander. Heb geen baby’s en mijn bevallingen waren een eitje. Mijn jongste is 9 jaar.
Oh, ik verwarde je met een ander met een cijfertje achter haar naam inderdaad. Sorry.
Eze schreef:
26-05-2019 16:38
Oh, ik verwarde je met een ander met een cijfertje achter haar naam inderdaad. Sorry.
Geeft niks :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven