Peuter teveel melk/eiwitten?
maandag 27 mei 2019 om 13:13
Hoi,
Mijn zoontje is bijna 3 en heeft tussen zijn 2e en 3e nog aardig wat (volle) melk gekregen per dag. Ongeveer 500 ml. Wij hebben volle melk gegeven omdat het nogal een licht gewichtje is. Ook drinkt hij uit zichzelf niet zoveel en hebben daarom altijd de pap met wat meer melk aangemaakt zodat hij dat vocht alvast binnen heeft.
Laatst waren we op het CB en kregen we te horen dat het advies 300 ml per dag is. Daar hebben we het afgelopen jaar dus best overheen gezeten.
Hoeveel melk drinken jullie kinderen tussen 2-3 jaar nog ongeveer en zou het kwaad kunnen vanwege de hoeveelheid eiwitten in melk? Hij eet ook gewoon zijn brood, avondeten en af en toe een klein danoontje als toetje...
Mijn zoontje is bijna 3 en heeft tussen zijn 2e en 3e nog aardig wat (volle) melk gekregen per dag. Ongeveer 500 ml. Wij hebben volle melk gegeven omdat het nogal een licht gewichtje is. Ook drinkt hij uit zichzelf niet zoveel en hebben daarom altijd de pap met wat meer melk aangemaakt zodat hij dat vocht alvast binnen heeft.
Laatst waren we op het CB en kregen we te horen dat het advies 300 ml per dag is. Daar hebben we het afgelopen jaar dus best overheen gezeten.
Hoeveel melk drinken jullie kinderen tussen 2-3 jaar nog ongeveer en zou het kwaad kunnen vanwege de hoeveelheid eiwitten in melk? Hij eet ook gewoon zijn brood, avondeten en af en toe een klein danoontje als toetje...
maandag 27 mei 2019 om 13:20
maandag 27 mei 2019 om 13:22
maandag 27 mei 2019 om 13:24
Dochter is 3,5 en drinkt ongeveer een jaar nu 2 kleine bekertjes (50-75ml, drinkt ze nooit op) halfvolle melk per dag, ze eet een boterham met zuivelspread of kaas en yoghurt in de ochtend (volle) een bakje van 100 ml). In de avond neemt ze ook een klein bakje yoghurt (50 ml magere).
Totaal dus een klein beetje over die 300ml heen, maar er blijft vaak genoeg iets staan en ze krijgt maar eens per dag volle. Ik probeer er wel onder te blijven, vanwege de nieren, zoals Doreia al zegt.
Totaal dus een klein beetje over die 300ml heen, maar er blijft vaak genoeg iets staan en ze krijgt maar eens per dag volle. Ik probeer er wel onder te blijven, vanwege de nieren, zoals Doreia al zegt.
maandag 27 mei 2019 om 13:29
Hij is nogal een lichtgewichtje... Lijkt me logisch als jullie hem volstoppen met maagvulling waar hij niet veel aan heeft. Geef dat kind gewoon eten ipv al die melk. Aardappeltjes met jus, groente, fruit. Zo'n kleintje heeft aan een liter vocht In Totaal genoeg. In de ochtend een kopje thee, glas chocomel, glaasje water, glaasje limo en je bent er al. Zo'n maagje is nog maar klein hé en bij al die melk past gewoon geen echt voedend voedsel meer.
maandag 27 mei 2019 om 13:30
Dat is ook best wel heel veel hoor.
maandag 27 mei 2019 om 13:31
Volgens advies van de Nederlandse Zuivelorganisatie, ik zou maar uitgaan van het Voedingscentrum met hun 300 mlDoreia* schreef: ↑27-05-2019 13:25https://www.zuivelonline.nl/gezondheid/ ... /4-8-jaar/
400 ml per dag.
maandag 27 mei 2019 om 14:49
Ik denk dat het wel meevalt met dat eiwit is slecht voor de nieren.
Maar goed dat is gevoel en totaal niet medisch onderbouwd.
Al die volwassenen dien toch ook mee aan de anti koolhydraat hype en eten nu ineens veel meer eiwitten en vetten.
Dan zou dar ook slecht zijn voor de nieten. Maar goed de voedingsindustrie wordt ook al jaren aangespoord om de hoeveelheid zout te verminderen en ineens moeten. We massaal aan van alles met caramel en zeezout.
Maar goed dat is gevoel en totaal niet medisch onderbouwd.
Al die volwassenen dien toch ook mee aan de anti koolhydraat hype en eten nu ineens veel meer eiwitten en vetten.
Dan zou dar ook slecht zijn voor de nieten. Maar goed de voedingsindustrie wordt ook al jaren aangespoord om de hoeveelheid zout te verminderen en ineens moeten. We massaal aan van alles met caramel en zeezout.
maandag 27 mei 2019 om 14:52
Doreia* schreef: ↑27-05-2019 13:25https://www.zuivelonline.nl/gezondheid/ ... /4-8-jaar/
400 ml per dag.
Wij van WC eend...
maandag 27 mei 2019 om 15:06