Fijne assertiviteitstraining gezocht
dinsdag 28 mei 2019 om 10:45
Hai!
Ik ben ZZP-er en werk veel met allerhande mensen, geef ook (deels) leiding en moet wel ns dingen doordrukken die de ander niet perse heel leuk vindt. Hoewel iedereen die met mij werkt mij wellicht als assertief zou bestempelen, ben ik toch een ontzettende conflict-vermijder, kan ik me te druk maken als ik ook maar vermoed dat ik iemand iets moet gaan vertellen wat-ie niet leuk gaat vinden, en maak ik me ook nog steeds (ik ben verdorie 40!) te druk over wat andere mensen van me vinden.
Vanochtend in de auto bedacht ik me dat een assertiviteitstraining wellicht verschil zou maken voor me. Maar er zijn natuurlijk ontzettend veel aanbieders, dus als er mensen zijn die ervaring hebben met een fijne training, hou ik me aanbevolen!
Ik ben ook benieuwd naar of het op de lange termijn verschil heeft gemaakt voor je.
Eisen:
- Niet al te duur (ik heb er heus wel geld voor over, maar ik vind t gewoon een beetje bizar als een bedrijf €16.000 euro in 2 dagen kan binnenharken (met maar 1 trainer op een groep van 16)
- Kleine groepen (max 12)
- Liever een kleinere organisatie dan een grote (maar dat is puur gevoelsmatig)
- Regio Utrecht/Den Bosch
- Liever een intensieve training (1 of 2 hele dagen) dan een aantal avonden
- Een training gericht op vrouwen zou wellicht fijn zijn (omdat ik denk dat een aantal van de dingen waar ik last van heb toch redelijk typisch vrouwengedrag zijn. Shoot me als jullie dat sexistisch vinden
)
Dank!
Ik ben ZZP-er en werk veel met allerhande mensen, geef ook (deels) leiding en moet wel ns dingen doordrukken die de ander niet perse heel leuk vindt. Hoewel iedereen die met mij werkt mij wellicht als assertief zou bestempelen, ben ik toch een ontzettende conflict-vermijder, kan ik me te druk maken als ik ook maar vermoed dat ik iemand iets moet gaan vertellen wat-ie niet leuk gaat vinden, en maak ik me ook nog steeds (ik ben verdorie 40!) te druk over wat andere mensen van me vinden.
Vanochtend in de auto bedacht ik me dat een assertiviteitstraining wellicht verschil zou maken voor me. Maar er zijn natuurlijk ontzettend veel aanbieders, dus als er mensen zijn die ervaring hebben met een fijne training, hou ik me aanbevolen!
Ik ben ook benieuwd naar of het op de lange termijn verschil heeft gemaakt voor je.
Eisen:
- Niet al te duur (ik heb er heus wel geld voor over, maar ik vind t gewoon een beetje bizar als een bedrijf €16.000 euro in 2 dagen kan binnenharken (met maar 1 trainer op een groep van 16)
- Kleine groepen (max 12)
- Liever een kleinere organisatie dan een grote (maar dat is puur gevoelsmatig)
- Regio Utrecht/Den Bosch
- Liever een intensieve training (1 of 2 hele dagen) dan een aantal avonden
- Een training gericht op vrouwen zou wellicht fijn zijn (omdat ik denk dat een aantal van de dingen waar ik last van heb toch redelijk typisch vrouwengedrag zijn. Shoot me als jullie dat sexistisch vinden
Dank!
dinsdag 28 mei 2019 om 11:05
Mjaaa, op zich heb je daar gelijk in, maar ik zie bij de aanbieders niet echt verschillende opties. Mijn sector (cultuur/festivals) is ook niet zo van de opleidingen, dus ik zou het denkelijk vooral richting projectmanagement moeten zoeken.
Maar wellicht ook een goed idee om deze vraag ook in mijn netwerk uit te zetten (al weet ik zeker dat ik dan 100 reacties in de zin van 'Maar dat heb jij toch helemaal niet nodig!?' ga krijgen..)
Maar wellicht ook een goed idee om deze vraag ook in mijn netwerk uit te zetten (al weet ik zeker dat ik dan 100 reacties in de zin van 'Maar dat heb jij toch helemaal niet nodig!?' ga krijgen..)
dinsdag 28 mei 2019 om 13:06
Kijk hier eens: https://www.springest.nl/persoonlijke-e ... ertiviteit
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
dinsdag 28 mei 2019 om 14:10
Een training is vaak heel algemeen.
Heb je zelf al leerdoelen geformuleerd?
Heb je voor jezelf al goed voor ogen in/voor welke situaties je graag wat handreikingen wil krijgen?
En, zijn er andere opties om te leren wat je wil leren, bijvoorbeeld een boek, youtube, als thema inbrengen bij een netwerkbijeenkomst, etentje aanbieden aan iemand van wie je iets denkt te kunnen leren, etc.?
Heb je voor jezelf al goed voor ogen in/voor welke situaties je graag wat handreikingen wil krijgen?
En, zijn er andere opties om te leren wat je wil leren, bijvoorbeeld een boek, youtube, als thema inbrengen bij een netwerkbijeenkomst, etentje aanbieden aan iemand van wie je iets denkt te kunnen leren, etc.?
donderdag 30 mei 2019 om 13:47
Ik heb redelijk goed voor ogen wat ik zou willen leren ja, maar zou dat nog wel moeten formuleren.Gebruna schreef: ↑28-05-2019 14:10Een training is vaak heel algemeen.
Een boek of filmpje of e-learning-traject lijkt me juist veel algemener dan een kleinschalige training. Daarnaast lijkt het me ook waardevol om op echte mensen te kunnen oefenen..
Ik heb er één gevonden die me wel wat lijkt, blijft prijzig, maar is in een kleine groep (max 6) en er zit een telefonische intake + een aantal voorbereidingsopdrachten en nog 2 coachingsgesprekken in de maanden na de training. Dat klinkt wel als een mooi compleet traject.
donderdag 30 mei 2019 om 14:15
Ik heb voor dit soort trainingen de beste ervaringen met Schouten & Nelissen. Niet goedkoop, maar wel goed. De laatste training die daar op dit gebied gedaan heb is al zeker 8 jaar geleden, maar ik maak nog dagelijks gebruik van wat ik daar geleerd heb.
En laat de gedachte los dat je het niet bij zo'n bedrijf zou willen doen omdat ze in een korte tijd veel geld binnenhalen. Ze kunnen een flink bedrag vragen omdat ze kwaliteit leveren en de beste trainers kunnen inhuren. Achteraf is het dan helemaal niet zo duur.
En laat de gedachte los dat je het niet bij zo'n bedrijf zou willen doen omdat ze in een korte tijd veel geld binnenhalen. Ze kunnen een flink bedrag vragen omdat ze kwaliteit leveren en de beste trainers kunnen inhuren. Achteraf is het dan helemaal niet zo duur.
donderdag 30 mei 2019 om 18:43
Het gaat er om wat jij er aan hebt. Niet om wat een ander 'binnenharkt'. Is het het jou waard? Dan moet je verder niet zeuren.
Het is overigens wél humor als je de prijs van de cursus omlaag weet te onderhandelen... waarna je de volle mep moet betalen omdat je blijkbaar assertief genoeg bent.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.