Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd

dinsdag 28 mei 2019 om 18:26
Zondag 13 dpo. Er zit bij mij meestal 12 dagen tussen eisprong en menstruatie.
Tja voel ik al wat......ben bij vlagen misselijk sinds gister. En dat had ik de laatste keer ook toen t (eventjes) gelukt was. Maar ik ga nergens vanuit.
En jij? Goed gevoel? Duurt lang hè dat wachten......
dinsdag 28 mei 2019 om 18:33
Hallo lieve mensen, ik ben er weer.
Allereerst, happy en cbb gefeliciteerd! Supernieuws natuurlijk.
Innerpeace, een dikke knuffel.
Ik had het even moeilijk afgelopen weken. Iets teveel mensen ineens zwanger, en eerlijkheid gebied te zeggen, ik vond het heel dubbel en dus ook moeilijk on te lezen dat er weer uppies zwanger zijn. Best moeilijk om te schrijven, maar ik denk dat wij allemaal deze gevoelens wel eens hebben gehad en kunnen voorstellen. Neemt niet weg happy en cbb dat ik het jullie niet gun, het tegendeel!!!!
Ik had natuurlijk een maand pauze en toch was ongesteld worden gewoon heel erg klote. Weer een maand ouder en nog steeds niet zwanger. Dus paar rotweken gehad. Maar nu staan er weer 3 rietjes klaar voor me. Donderdag denk ik ovulatie en dan beslissen of ik het in 2 of 3x in breng. Heb 1xmot40 en 2x mot20. Flink wat geld tegenaan gegooid dus, pffff.
Morgen ook de sleutel van mijn huis. Drukke tijd voor de boeg. Alhoewel misschien niet de beste timing ook wel weer goed om mijn gedachten te verzetten. Wie weet is 11x wel het geluksnummer.
Ik had het even moeilijk afgelopen weken. Iets teveel mensen ineens zwanger, en eerlijkheid gebied te zeggen, ik vond het heel dubbel en dus ook moeilijk on te lezen dat er weer uppies zwanger zijn. Best moeilijk om te schrijven, maar ik denk dat wij allemaal deze gevoelens wel eens hebben gehad en kunnen voorstellen. Neemt niet weg happy en cbb dat ik het jullie niet gun, het tegendeel!!!!
Ik had natuurlijk een maand pauze en toch was ongesteld worden gewoon heel erg klote. Weer een maand ouder en nog steeds niet zwanger. Dus paar rotweken gehad. Maar nu staan er weer 3 rietjes klaar voor me. Donderdag denk ik ovulatie en dan beslissen of ik het in 2 of 3x in breng. Heb 1xmot40 en 2x mot20. Flink wat geld tegenaan gegooid dus, pffff.
Morgen ook de sleutel van mijn huis. Drukke tijd voor de boeg. Alhoewel misschien niet de beste timing ook wel weer goed om mijn gedachten te verzetten. Wie weet is 11x wel het geluksnummer.
dinsdag 28 mei 2019 om 19:34
CCB53, mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd! Spannend hoor!
Inner balen zeg! Knuf!
Eeffie en Nora nog even geduld en toi toi toi alvast!
Science, snap je gevoel hoor. Vind dat helemaal niet vreemd. Het is en blijft een moeilijk traject met ups en downs. Wel leuk dat je morgen je sleutel krijgt! Letterlijk een nieuw begin weer! Ik hoop dat je heel gelukkig daar gaat worden en dat je gauw een tweede slaapkamer mag vullen
Probeer van het moment te genieten!
Inner balen zeg! Knuf!
Eeffie en Nora nog even geduld en toi toi toi alvast!
Science, snap je gevoel hoor. Vind dat helemaal niet vreemd. Het is en blijft een moeilijk traject met ups en downs. Wel leuk dat je morgen je sleutel krijgt! Letterlijk een nieuw begin weer! Ik hoop dat je heel gelukkig daar gaat worden en dat je gauw een tweede slaapkamer mag vullen
Probeer van het moment te genieten!
dinsdag 28 mei 2019 om 19:35
@Eeffie; ik zit zondag op 15dpo. Ik voel deze ronde een stuk minder dan de vorige 2x. Probeer er ook niet teveel aandacht aan te besteden. Dus ik heb geen idee, ene keer een goed gevoel, andere keer niet. Maar het mag van mij inderdaad al wel zondag zijn
@science; succes deze ronde!! En inderdaad afleiding is misschien juist wel fijn!
@wensmama; wat goed 14!! Succes vrijdag!

@science; succes deze ronde!! En inderdaad afleiding is misschien juist wel fijn!
@wensmama; wat goed 14!! Succes vrijdag!
dinsdag 28 mei 2019 om 21:42
Ook hier weer even snel een berichtje tussendoor.
Veel bijgeschreven, wel steeds bijgelezen, maar te druk om er even voor te gaan zitten om op iedereen te reageren.
Welkom nieuwe uppies, wens jullie een goed traject met snel positieve resultaten!
Happy en CBB gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Spannend ook weer deze weken met wachten tot de echo en daadwerkelijk zien dat het goed zit en goed gaat!
Iedereen die weer voor een nieuwe poging gaat: heeeeeeel veel succes!
En alle dames op het bankje, ik hoop toch zo op positieve testen voor jullie, gun het iedereen zo ontzettend.
@Science, ik had je nog een pm terug gestuurd, maar volgens mij had je die nog niet gelezen. Herkenbaar die gevoelens hoor, maakt deels ook dat ik hier nu toch niet zo actief mee schrijf (omdat ik het zelf ook soms best even lastig vond om te horen of lezen dat er weer iemand zwanger is/was).
Lees net over de rietjes die je klaar hebt en dat je donderdag je ovulatie verwacht, als ik in jouw schoenen zou staan, dan zou ik zelfs al morgenavond beginnen met het inbrengen van een rietje (misschien zelfs al vanavond of morgenochtend) en niet wachten tot je pas een positieve test hebt....
Nou ja, ik wens ook jou echt alle geluk van de wereld! En succes met alle huisperikelen! Leuk, de sleutel van je nieuwe huis!
Even over hier: gaat goed, laatste echo was ook goed, lijkt er langzaamaan op dat ik weer ietsje meer energie ga krijgen, dus gaat de goede kant op
Veel bijgeschreven, wel steeds bijgelezen, maar te druk om er even voor te gaan zitten om op iedereen te reageren.
Welkom nieuwe uppies, wens jullie een goed traject met snel positieve resultaten!
Happy en CBB gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Spannend ook weer deze weken met wachten tot de echo en daadwerkelijk zien dat het goed zit en goed gaat!
Iedereen die weer voor een nieuwe poging gaat: heeeeeeel veel succes!
En alle dames op het bankje, ik hoop toch zo op positieve testen voor jullie, gun het iedereen zo ontzettend.
@Science, ik had je nog een pm terug gestuurd, maar volgens mij had je die nog niet gelezen. Herkenbaar die gevoelens hoor, maakt deels ook dat ik hier nu toch niet zo actief mee schrijf (omdat ik het zelf ook soms best even lastig vond om te horen of lezen dat er weer iemand zwanger is/was).
Lees net over de rietjes die je klaar hebt en dat je donderdag je ovulatie verwacht, als ik in jouw schoenen zou staan, dan zou ik zelfs al morgenavond beginnen met het inbrengen van een rietje (misschien zelfs al vanavond of morgenochtend) en niet wachten tot je pas een positieve test hebt....
Nou ja, ik wens ook jou echt alle geluk van de wereld! En succes met alle huisperikelen! Leuk, de sleutel van je nieuwe huis!
Even over hier: gaat goed, laatste echo was ook goed, lijkt er langzaamaan op dat ik weer ietsje meer energie ga krijgen, dus gaat de goede kant op

dinsdag 28 mei 2019 om 21:53
@hortensia, dank je voor je Pm. Inderdaad nog niet gezien. Soms onduidelijk te leEn dat je een bericht krijgt.
Orgen is dag 13 van cyclus dus inderdaad sowieso morgen 1 rietje insemineren. Vanochtend nog geen positieve ovulatietest maar zal vanavond weer testen en morgenochtend. 3 rietjes dus hopelijk hopelijk hopelijk!!
Orgen is dag 13 van cyclus dus inderdaad sowieso morgen 1 rietje insemineren. Vanochtend nog geen positieve ovulatietest maar zal vanavond weer testen en morgenochtend. 3 rietjes dus hopelijk hopelijk hopelijk!!
dinsdag 28 mei 2019 om 23:59
Science, laten we hopen dat een bij jou een uk wacht op het meest onpraktische moment om te verschijnen. Tijdens het klussen aan een nieuw huis/verhuizing bijvoorbeeldSciencerocks schreef: ↑28-05-2019 18:33Hallo lieve mensen, ik ben er weer.

vrijdag 31 mei 2019 om 06:42
Nou, ik zit half op de wachtbank. Dag 14 van cyclus. Nog geen echte positieve ovulatietest gehad maar alle andere tekenen van ovulatie wel. Omdat het droogijs aan het verdwijnen is heb ik wel al 2 rietjes ingebracht. 1 gisteravond en 1 vanochtend. Vanavond de laatste anders ontdooit deze.
Ik hoop dat het uitblijven van positieve test komt omdat ik alleen heel sochtends vroeg de test heb gedaan i.p.v. 2e ochtendurine. Hopelijk zijn het sterke zaadjes die lang blijven leven, wachtend op het eitje.
Na vanavond dus op de wachtbank.
Ik hoop dat het uitblijven van positieve test komt omdat ik alleen heel sochtends vroeg de test heb gedaan i.p.v. 2e ochtendurine. Hopelijk zijn het sterke zaadjes die lang blijven leven, wachtend op het eitje.
Na vanavond dus op de wachtbank.
vrijdag 31 mei 2019 om 08:39
Thanks innerpeace. Ik ook voor mijzelf en voor jou en iedereen.
Ik zit midden in het klussen en verhuizen. Helemaal geweldig. Maar hoop echt dat ik mijn extra slaapkamer, waar ik voorlopig niks aan die over niet al te lang mag gaan inrichten als babykamer. En ik hoop dat voor ons allemaal.
Hahaha zit in mijn nieuwe huis tussen de verfspullen een beetje emotioneel te zijn. Oh meiden, zwangeren en nog niet zwangeren,

Voor ons allemaal.
Ik zit midden in het klussen en verhuizen. Helemaal geweldig. Maar hoop echt dat ik mijn extra slaapkamer, waar ik voorlopig niks aan die over niet al te lang mag gaan inrichten als babykamer. En ik hoop dat voor ons allemaal.
Hahaha zit in mijn nieuwe huis tussen de verfspullen een beetje emotioneel te zijn. Oh meiden, zwangeren en nog niet zwangeren,

vrijdag 31 mei 2019 om 09:46
Gefeliciteerd voor de gelukkige.
Voor de dames die even er door zitten Veel sterkte. En gewoon van je afschrijven.
Hier nog steeds aan het kutten met ovulatietesten. Nu een week lang licht lh+ zichtbaar. Denk met de action test nu de echte postive gehad. (iets van nood oplossing testen vergeten mee te nemen op vakantie)......
Maandag maar eens overleggen want ik vind raar dat ik bijna 7 a 10 dagen lh+ aanwezig zie. Teste dit keer rond 12-13 uur is vaak 2 of 3 keer plassen).
En kijken of ik deze keer wel mag beginnen.
Nee u moet eerst 10kg afvallen komt over 3 maand maar weer
4 maand later
Maak over 3 maand maar weer afspraak en breng u cyclus in kaart met ovulatietesten....
(had die dat niet half jaar eerder kunnen zeggen)
Nu bang omdat die lh testen niet heel duidelijk zijn dat die me weer 3 maand uitsteld......
Voor de dames die even er door zitten Veel sterkte. En gewoon van je afschrijven.
Hier nog steeds aan het kutten met ovulatietesten. Nu een week lang licht lh+ zichtbaar. Denk met de action test nu de echte postive gehad. (iets van nood oplossing testen vergeten mee te nemen op vakantie)......
Maandag maar eens overleggen want ik vind raar dat ik bijna 7 a 10 dagen lh+ aanwezig zie. Teste dit keer rond 12-13 uur is vaak 2 of 3 keer plassen).
En kijken of ik deze keer wel mag beginnen.
Nee u moet eerst 10kg afvallen komt over 3 maand maar weer
4 maand later
Maak over 3 maand maar weer afspraak en breng u cyclus in kaart met ovulatietesten....
(had die dat niet half jaar eerder kunnen zeggen)
Nu bang omdat die lh testen niet heel duidelijk zijn dat die me weer 3 maand uitsteld......
vrijdag 31 mei 2019 om 10:49
Spannend Science!! Ik ga heel hard voor je duimen.
Issila; ik had ook altijd een licht streepje, blijkbaar maakt mijn lichaam altijd lh aan. Dus snap je onzekerheid. Uiteindelijk piekte hij echt en werd ie een heel stuk duidelijker.
Oh meiden....even ego maar ik had vanmorgen op 13 dpo een positieve test!!! Eerst met Kruidvat, die was zichtbaar en clear blue gaf later 2-3 weken zwanger aan. Ik kan het nog niet geloven. Maar voelde me de afgelopen dagen zo anders dat ik niet wilde wachten tot het weekend. Het voelt echt onwerkelijk en besef me ook heel goed dat het nog mis kan gaan. Dat worden spannende weken...
Issila; ik had ook altijd een licht streepje, blijkbaar maakt mijn lichaam altijd lh aan. Dus snap je onzekerheid. Uiteindelijk piekte hij echt en werd ie een heel stuk duidelijker.
Oh meiden....even ego maar ik had vanmorgen op 13 dpo een positieve test!!! Eerst met Kruidvat, die was zichtbaar en clear blue gaf later 2-3 weken zwanger aan. Ik kan het nog niet geloven. Maar voelde me de afgelopen dagen zo anders dat ik niet wilde wachten tot het weekend. Het voelt echt onwerkelijk en besef me ook heel goed dat het nog mis kan gaan. Dat worden spannende weken...
vrijdag 31 mei 2019 om 12:36
Nora wat mooi nieuws. 

Dat ie blijft plakken.
Net nog even getest tussen verhuizen door. Nog niet positief dus wel balen. Maar ja, andere keren gewacht tot positieve test en niet raak. Nu dag 14 van cyclus. Vanavond 3e rietje. Misschien was ik elke keer gewoon te laat en moet ik iets eerder aan de gang. Ik hoop het maar. Ook dat het zaad sterk genoeg is en nog even overleefd. 2x20 en vanavond 40mot. Daar moet er toch wel een tussen zitten die het uithoudt en het eitje kan vinden.
Net nog even getest tussen verhuizen door. Nog niet positief dus wel balen. Maar ja, andere keren gewacht tot positieve test en niet raak. Nu dag 14 van cyclus. Vanavond 3e rietje. Misschien was ik elke keer gewoon te laat en moet ik iets eerder aan de gang. Ik hoop het maar. Ook dat het zaad sterk genoeg is en nog even overleefd. 2x20 en vanavond 40mot. Daar moet er toch wel een tussen zitten die het uithoudt en het eitje kan vinden.

vrijdag 31 mei 2019 om 14:11