Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Heeeeeyyyy ik ben weer uit mn winterslaap :popcorn:

Nieuwe ronde nieuwe kansen! Mijn cyclus is weer aangebroken en mn 1e echo voor een terugplaatsing staat alweer op de planning. Na 5 maanden pauze heb ik er weer 'zin' in.

Heb hier en daar wat gelezen maar alles was teveel ;)
Welkom voor de nieuwe!
Succes vr de wachters!
En hebben we goed nieuws??? Happy zie ik! Gefeliciteerd!
SpiceyFlavour schreef:
20-05-2019 12:15
Ik heb even een vraag aan de dames die ook voor NijGeertgen hebben gekozen.

Ik heb vorige maand mijn intake gehad, inclusief echo en uitleg. Alles prima voor zover, wel nog een 2e echo op dag 3 van de ongesteldheid zodat ze iets beter zicht hadden op hoe mijn baarmoeder er uit ziet aan het begin van de cyclus ipv rond de eisprong.

Daarna door naar de verpleegkundige, maar eigenlijk was ik daar binnen 5 min weer weg. Wist ook niet wat ik er van moest verwachten. Ze gingen daar iig wel bloed prikken ivm de Chlamydia test. Verder geen andere bloedtest (schildklier wordt bij mij al maandelijks gecontroleerd en voorkeurswaarden zijn daarin al besproken. Dus dat moet ik binnenkort met de huisarts gaan bespreken).

Maar verder heb ik eigenlijk nog geen uitleg gehad over wat/hoe/wanneer te bestellen. Behalve dat er werd gezegd door de arts tussen de 4-6 rietjes is gemiddeld. Maar hoe de bestelprocedure werkt.
De verpleegkundige gaf aan dat het slim was om wel alvast met ovulatietesten aan de slag te gaan, ze gaf als tip die van de action om mee te starten maar die van ClearBlue waren beter. Maar ze gaf niet aan dat ik ze ook bij hun kon kopen en dat ze daar goedkoper waren. Dat heb ik weer via iemand anders moeten vernemen.

Met andere woorden. Wat hebben jullie bij NijGeertgen van de verpleegkundige gehoord? Of staat iedereen binnen 5 min buiten?
Heb wel 3 enveloppen meegekregen van ze.
Ik zit al 3 jaar bij Geertgen... yup ik stond ook na 5 min buiten hahaa! Bestellen ed is pas aan de orde als je de gesprekken en/of bijeenkomst hebt gehad (toen ik me aanmelden alleen gesprekjes) en maak je daar ajb geen zorgen om die zijn gewoon ter ondersteuning. Qua clearblue testen... ik bestelde ze via bol. com... veel goedkoper! Die van de action nooit gebruikt maar zijn idd goedkoop en vooral nu met je oefenrondjes om inzicht te krijgen in je eisprong.
Qua bestellen.... ik ben begonnen met 3 rietjes en heb daarna steeds bij besteld. Maar dit hangt ook af van welke rietjes je wilt qua kosten en wachttijden.
Spannend Globe83 dat je weer gaat beginnen! Ik ken je verhaal (nog) niet maar hopelijk heeft de pauze je goed gedaan!

Ik heb alle voorlichting ed al gehad bij NG. Ik hoef niet langs de psych daar, want ben met de voorlichtingsdagen over donoren volledig voorgelicht. Dan hoef je niet meer verplicht het traject met hun psych in. Ik moet volgende week nog terug voor een vervolg echo zal dan deze vragen ook nog eens daar stellen. Met name de bestelprocedure.
En ik zal eens bij bol.com kijken, thanks voor die tip!
Wachtbankjezitters succes en sterkte met wachten! Duimen draaien.

Welkom SpiceyFlavour! Ik zit niet bij Geertgen, dus daar kan ik niks over zeggen. Kan je alleen mijn eigen ervaring geven met andere kliniek.

Vandaag had ik mijn intake. Hele fijne sfeer gelukkig. Aardige fertiliteitsarts en heb er meteen een uur gezeten. Wel zoveel info gehad dat het me op een gegeven moment duizelde.
Had gedacht deze keer nog geen echo te krijgen, maar had misgegokt, in plaats van slecht moment in de cyclus bleek het het perfecte moment te zijn. Dus onverwacht ook meteen de echo gehad. Zag er gelukkig allemaal goed uit. Fijn!
Bloedprikken is ook meteen gedaan. Moet nog een keer, maar dan een week na positieve ovulatietest. Binnenkort dus beginnen met testen. Ze raden de cb testen aan.
Over een aantal weken terug voor alle uitslagen en gesprek met psych kon op dezelfde ochtend worden gepland. Dus als alles goed gaat en er geen rare dingen aan het licht komen kan ik gewoon over een dikke maand al gaan beginnen. Bizar hoe snel het nu ineens gaat!
Eigen donorbank is nog steeds niet van de grond, plus er was al een flinke wachtlijst voor wanneer ze er wel mee beginnen. Dus het wordt definitief een deense donor. Dat wordt nu dus ook heel serieus de juiste donor uitzoeken. Vind ik nog best lastig!
Ik zou dan gewoon even bellen? Scheelt toch een weekje wachten ;)

Kort verhaal:
3 jaar bezig
9 x iui waarvan 1 escape iui
1 x icsi met verse terugplaatsing
1 embryo over in de vriezer.
Was aan het bij lezen.
Maar korte vraag aan Enigma,
Zit jij in Wolvega??
Wauw wat een geschiedenis al Globe83! 9 iui is al een flink aantal pogingen!
Spannend en heftig dat je nu in het icsi traject zit. Fingers crossed dat het deze cyclus een positief resultaat oplevert!
Dat weekje kan ik nog wel wachten. Kan toch pas in juli of aug beginnen.

Enigma82, fijne intake gehad zo te lezen. Ja dit hele traject is veel informatie verwerken he! Ik ben nu een jaar serieus ermee bezig. Heb denk ik begin dit jaar knoop doorgehakt dat ik echt voor het solomoederschap wil gaan.
En dan in juli of aug starten. Ben nog aan het herstellen van een operatie dat wil ik eerst afgerond hebben voordat ik echt aan de bak ga.

Ja die donor zoeken maakt het heel serieus he? Ik ben daar nu ook mee bezig. En voelt dan wel even als de perfecte match zoeken en alles (her)overwegen bij alles wat je ziet en leest.
isillavendel schreef:
20-05-2019 19:30
Was aan het bij lezen.
Maar korte vraag aan Enigma,
Zit jij in Wolvega??
Klopt!

SpiceyFlavour, dat donor uitzoeken is echt wel een dingetje inderdaad :nut: Gelukkig heb ik nog even om te kiezen.
SpiceyFlavour schreef:
20-05-2019 18:28
Spannend Globe83 dat je weer gaat beginnen! Ik ken je verhaal (nog) niet maar hopelijk heeft de pauze je goed gedaan!

Ik heb alle voorlichting ed al gehad bij NG. Ik hoef niet langs de psych daar, want ben met de voorlichtingsdagen over donoren volledig voorgelicht. Dan hoef je niet meer verplicht het traject met hun psych in. Ik moet volgende week nog terug voor een vervolg echo zal dan deze vragen ook nog eens daar stellen. Met name de bestelprocedure.
En ik zal eens bij bol.com kijken, thanks voor die tip!
Wanneer jij aangeeft van welke donor je gebruik wil maken zal er meer duidelijk worden.
Je kan bv NG jou laten matchen met Cryos, dan kost het je dacht ik 318 per rietje excl verzendkostem en slot. Ben je vrij snel aan de beurt.
Je kan NG ook laten matchen met zaad eigen donorbank, kost je 240 per rietje. Langere wachttijd
Bij deze twee geef je aan hoeveel rietjes je wilt, dan moet je eerst factuur betalen en dan worden ze besteld.

Je kan ook zelf zaad bij Cryos bestellen, heb je geheel eigen hand in donor en ben je snel aan de beurt. Kost je wel veel geld.

Hopelijk is het een beetje duidelijk :)

@Globe welkom terug!!
Oh echt, doet NG ook koppelen met donor bij cryos? Dat scheelt wel echt veel geld zeg! Wist helemaal niet dat het ook op die manier gebeurde. Heb ik ze bij mijn kliniek niet over gehoord, dat doen ze daar niet volgens mij.
Vind het wel interessant om te lezen hoe verschillend het overal weer werkt.
Enigma82 schreef:
20-05-2019 21:23
Oh echt, doet NG ook koppelen met donor bij cryos? Dat scheelt wel echt veel geld zeg! Wist helemaal niet dat het ook op die manier gebeurde. Heb ik ze bij mijn kliniek niet over gehoord, dat doen ze daar niet volgens mij.
Vind het wel interessant om te lezen hoe verschillend het overal weer werkt.
Dat dacht ik wel, pin mij er even niet op vast. Maar je hebt dat zelf iig geen inbreng over je donor.

Het beste is gewoon vragen aan je arts haha. Elke portemonnee is anders gevuld en elk traject is anders.. dus verwarring is er snel
depster schreef:
20-05-2019 21:04
Wanneer jij aangeeft van welke donor je gebruik wil maken zal er meer duidelijk worden.
Je kan bv NG jou laten matchen met Cryos, dan kost het je dacht ik 318 per rietje excl verzendkostem en slot. Ben je vrij snel aan de beurt.
Je kan NG ook laten matchen met zaad eigen donorbank, kost je 240 per rietje. Langere wachttijd
Bij deze twee geef je aan hoeveel rietjes je wilt, dan moet je eerst factuur betalen en dan worden ze besteld.

Je kan ook zelf zaad bij Cryos bestellen, heb je geheel eigen hand in donor en ben je snel aan de beurt. Kost je wel veel geld.

Hopelijk is het een beetje duidelijk :)

@Globe welkom terug!!
Thanks, Debster. Deze smaakjes kende ik idd wel. Ging mij vooral om de bestelprocedure aangezien ik zelf mijn donor ga uitzoeken. Ik neem aan dat ik niet zonder overleg mijn bestelling bij Cryos of ESB kan plaatsen zonder in contact te zijn met NG.
Maar komt goed ik heb as het goed is maandag een afspraak (ligt aan mijn cyclus) dan zal ik het eens navragen en ook hier terugkoppelen mocht iemand het ook willen weten.
Enigma82 schreef:
20-05-2019 19:36
Klopt!
Blij dat we niet zijn gewisseld. Had wel al gebeld, ze zouden bellen als je je kon inschrijven op hun donorbank.
Maar nog steeds niks gehoord. Wij hebben bewust voor donor uit Nederland gekozen.
Zijn nu net voorstart in zwolle. Hoop 3 juni eindelijk groen licht te krijgen.

Hoewel 50 km vs 2km ook een verschil kan zijn :facepalm:
Maar wel blij dat we niet zijn gewisseld nu alles zo onzeker word met vergoedingen.
isillavendel schreef:
21-05-2019 13:57
Blij dat we niet zijn gewisseld. Had wel al gebeld, ze zouden bellen als je je kon inschrijven op hun donorbank.
Maar nog steeds niks gehoord. Wij hebben bewust voor donor uit Nederland gekozen.

Maar wel blij dat we niet zijn gewisseld nu alles zo onzeker word met vergoedingen.
Het is inmiddels bekend dat volgend jaar het ook nog vergoed wordt, was pas geleden nog op t nieuws
Hi Spicey, ik zit ook bij NG. Ik heb na de intake een vervolgafspraak gehad bij NG. Toen kreeg ik de uitslag van het bloedonderzoek en werd me het behandelplan verteld. Die arts heeft toen ook verteld hoeveel rietjes hij me adviseerde en mijn geval waren dat er vier.
Na deze afspraak heb ik mijn zoektocht op Cryos en ESB voortgezet en uiteindelijk voor een donor via ESB gekozen. In die enveloppen zit ook uitleg over het bestelproces via Cryos en ESB met een kortingscode of een link zodat je korting krijgt en de bestelling rechtstreeks naar NG gaat.
Zodra de bestelling binnen is bij NG en zijn deze verwekt hebben krijg je ontvangstbevestiging. En tja, dan is het wachten op je positieve ovulatie test en zodra je die hebt kunt je bellen voor een afspraak.
Zo werkte het bij mij...als je nog vragen hebt. Let me know.

Vraagje nog ff. Ik heb opeens ruim 5 dagen na het einde van mijn menstruatie last van wat bruinverlies. Dat heb ik normaal nooit. Ben max 5 dagen ongesteld (begonnen dus op moederdag en vrij licht). Kan dit te maken hebben met het IUI traject? Vind dit raar en kan via Google niet echt wat vinden.
depster schreef:
21-05-2019 15:11
Het is inmiddels bekend dat volgend jaar het ook nog vergoed wordt, was pas geleden nog op t nieuws
Ja 1 budget van 1 miljoen, maar wat als die op is.

Wij zijn in zwolle. Keuze dan uit eigen donorbank of Denemarken. Kregen wel kortingcode voor Denemarken. Hoe dat werkt weet ik niet omdat we daar niet voor gingen.
isillavendel schreef:
21-05-2019 18:31

Wij zijn in zwolle. Keuze dan uit eigen donorbank of Denemarken. Kregen wel kortingcode voor Denemarken. Hoe dat werkt weet ik niet omdat we daar niet voor gingen.
ja oke, daar maak je een punt
depster schreef:
20-05-2019 21:04

Heb jij misschien ook een idee van de wachttijd voor hun eigen donorbank (NL zaad)?
kittyfantastico schreef:
21-05-2019 19:23
Heb jij misschien ook een idee van de wachttijd voor hun eigen donorbank (NL zaad)?
Ze zeiden tegen mij op de voorlichtingsavond half jaar geleden dat er een gemiddelde wachttijd van 6-12 mnd is maar dit kan per type donor verschillen. Dat ligt aan de match voorkeuren.
Rosieflower schreef:
21-05-2019 17:02
Hi Spicey, ik zit ook bij NG. Ik heb na de intake een vervolgafspraak gehad bij NG. Toen kreeg ik de uitslag van het bloedonderzoek en werd me het behandelplan verteld. Die arts heeft toen ook verteld hoeveel rietjes hij me adviseerde en mijn geval waren dat er vier.
Na deze afspraak heb ik mijn zoektocht op Cryos en ESB voortgezet en uiteindelijk voor een donor via ESB gekozen. In die enveloppen zit ook uitleg over het bestelproces via Cryos en ESB met een kortingscode of een link zodat je korting krijgt en de bestelling rechtstreeks naar NG gaat.
Zodra de bestelling binnen is bij NG en zijn deze verwekt hebben krijg je ontvangstbevestiging. En tja, dan is het wachten op je positieve ovulatie test en zodra je die hebt kunt je bellen voor een afspraak.
Zo werkte het bij mij...als je nog vragen hebt. Let me know.

Vraagje nog ff. Ik heb opeens ruim 5 dagen na het einde van mijn menstruatie last van wat bruinverlies. Dat heb ik normaal nooit. Ben max 5 dagen ongesteld (begonnen dus op moederdag en vrij licht). Kan dit te maken hebben met het IUI traject? Vind dit raar en kan via Google niet echt wat vinden.
Dankjewel Rosieflower!

Ik kan je helaas niet met he 2e vraag helpen. Ik heb standaard voor en na menstruatie wat bruinverlies nog zonder iui.
isillavendel schreef:
21-05-2019 18:31

Oh vh budget van 1 miljoen wist ik nog niet. Ben dan wel benieuwd hoe dit verdeeld gaat worden. Centraal of per zorgverzekeraar.... en dan zal 2e helft vh jaar het lastiger zijn om het vergoed te krijgen.
Grof gezegd zijn dat op jaarbasis 1175 behandelingen...(obv €850 per behandeling)
isillavendel schreef:
21-05-2019 13:57

Arts zei ook heel eerlijk dat ze niet durfde te zeggen hoe lang het nog ging duren. Het was de bedoeling dat ze begin dit jaar al zouden beginnen, maar het had weer vertraging opgelopen. Ik kon wel op de wachtlijst, maar kans dat ik niet in de 'eerste ronde' dan al aan de beurt ben is heel groot. Dus geen idee wanneer er dan een geschikte donor voor mij zou zijn. Dan dus toch maar kijken naar Denemarken.

Hoor en lees meer over kortingscodes, daar heb ik ook niets over gehoord. Volgens mij hadden ze het eerder wel op de site, maar nu kan ik daar zo snel ook niks meer over vinden. Zou toch wel schelen. Arts zei dat de assistente me nog dingen erover zou vertellen, maar heb er niks over meegekregen. Volgende keer daar maar even duidelijkheid over proberen te krijgen.
Bestelprocedure werd al wel een beetje uitgelegd. Het is hier de bedoeling dat je voor bestellen eerst je gekozen donor doorgeeft aan hun en zij dan eerst nog controleren of hij echt geschikt is. Pas na hun goedkeuring mag je dan de bestelling plaatsen.
SpiceyFlavour schreef:
21-05-2019 19:40
Oh vh budget van 1 miljoen wist ik nog niet. Ben dan wel benieuwd hoe dit verdeeld gaat worden. Centraal of per zorgverzekeraar.... en dan zal 2e helft vh jaar het lastiger zijn om het vergoed te krijgen.
Grof gezegd zijn dat op jaarbasis 1175 behandelingen...(obv €850 per behandeling)
Het is meer dat er in eerste instantie 1 miljoen voor uitgetrokken is, en dat loopt op tot 5 miljoen. De mededeling is dat het gewoon vergoed wordt, dus niet met een budgetplafond of zo.
Tbt de vergoeding is het inderdaad nog afwachten hoe de nieuwe regeling in uitvoering wordt gebracht. Er is nu 1 miljoen genoemd wat op zal lopen naar 5 miljoen (maar op welke termijn en hoe? In feite zou het nu kunnen dat er het 1e jaar maar 1 miljoen beschikbaar is)

De verwachting is dat begin juni in de voorjaarsnota welke dan openbaar wordt gemaakt, vermeld staat hoe en wat, even afwachten dus nog.

Welkom aan alle nieuwen, Globe heel veel succes weer!!
En alle anderen natuurlijk ook! 🍀😘
Inner, nog twee dagen tot test toch?🤞🤞🤞

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven