Laatste avondfles
maandag 3 juni 2019 om 11:25
Hallo iedereen,
Mijn zoontje is nu 7 maanden oud.
Sinds een maandje hebben wij nu de 2300 fles laten vallen.
Hij slaapt nu heel netjes vanaf 1900 tot 5.30 in de ochtend.
Alleen... is 5.30 wel wat vroeg.
Zou dit een fase zijn? of hebben we te vroeg de avondfles er af gehaald?
Daarvoor sliep hij tot een uurtje of 6.30.
Meer mamma's die dit herkennen?
P.s de laatste fles van 1900 is 210 met pap!
Mijn zoontje is nu 7 maanden oud.
Sinds een maandje hebben wij nu de 2300 fles laten vallen.
Hij slaapt nu heel netjes vanaf 1900 tot 5.30 in de ochtend.
Alleen... is 5.30 wel wat vroeg.
Zou dit een fase zijn? of hebben we te vroeg de avondfles er af gehaald?
Daarvoor sliep hij tot een uurtje of 6.30.
Meer mamma's die dit herkennen?
P.s de laatste fles van 1900 is 210 met pap!
maandag 3 juni 2019 om 15:19
Normaal moet ik er rond 6.30 uit om oudste naar school te brengen/jongste kdv en zelf werken.Rhododendron schreef: ↑03-06-2019 15:10Hoe laat sta je dan normaal op?
Het verbaast mij oprecht dat mensen liever elke drie uur wakker gemaakt worden dan om half zes opstaan... Overigens deed m'n baby regelmatig allebei (en gingen we standaard rond negen uur naar bed)![]()
Maar dat red ik helaas niet hoor. Jongste (wordt in oktober 2) is altijd vroeg wakker en een paar keer per nacht wakker/moet ik er dus uit. In eerdere periodes zat ik vaak al om 5.00 in de woonkamer, en een paar keer eruit geweest en dan moet je nog naar je werk, dus ik heb wel een voorstelling bij vermoeidheid zeg maar
Ja, 5.30 is vroeg maar je kan de hele nacht doorslapen, en als je er rekening mee houdt dat je er zo vroeg uit moet, dan ga je dus eerder op bed en kom je alsnog aan je slaap.
Als je er geen rekening mee houdt en je gaat laat op bed..ja, dan wordt je wel een keer moe. Maar opbreken vind ik overdreven, en het is niet zo dat je niet vroeger naar bed kán, dus ik zou liever die eigen invloed uitvoeren dan met trucjes met kind aan de slag gaan.
maandag 3 juni 2019 om 15:20
Sorry wist niet dat je boos werd haha! is mijn eerste kindje dus geen idee wat normaal is.glitglam schreef: ↑03-06-2019 11:50Serieus? Ik wil je niet het gevoel geven dat je zeurt, maar 5.30 is niet een heel gekke tijd, ga je dan te laat naar bed ofzo?
5.30 kun je ook geen uitslapen noemen, maar als je er 'snachts niet eens een paar keer uit moet, dan moet je wel echt te laat op bed gaan wil dat je opbreken denk ik.
Ik ga gewoon tussen 22.00 en 22.30 naar bed maar slaap niet al te best.. slaap erg licht dus vaak wakker in de nacht. en dan is 5.30 soms erg vroeg..
maandag 3 juni 2019 om 15:21
Natuurlijk is dat niet boos bedoeldDo-mi-ni-qu-e schreef: ↑03-06-2019 15:20Sorry wist niet dat je boos werd haha! is mijn eerste kindje dus geen idee wat normaal is.
Ik ga gewoon tussen 22.00 en 22.30 naar bed maar slaap niet al te best.. slaap erg licht dus vaak wakker in de nacht. en dan is 5.30 soms erg vroeg..
maandag 3 juni 2019 om 15:22
Nee ben ik het ook mee eens idd.. daarom hebben we die voeding ook laten vallen. Vond het triest om hem elke keer uit zijn diepe slaap te halen.Rhododendron schreef: ↑03-06-2019 12:15Tja, ik heb geen ervaring met een goed-slapende baby, dus dit komt een beetje als gezeur op mij over... Maar dat anderen minder slapen maakt het voor jou niet minder vermoeiend natuurlijk. Kan je de ochtenden niet afwisselen met jouw partner? En inderdaad vroeger naar bed.
Ik vind het namelijk raar om een baby halverwege zijn nacht wakker te maken om zelf een uurtje langer te kunnen slapen!
Helaas heeft mijn partner vaak avonddiensten of nachtdiensten
maandag 3 juni 2019 om 15:26
thanks!jellycups01 schreef: ↑03-06-2019 14:30Nou, ik vind om 5.30 opstaan echt geen luxe hoor. Tuurlijk hoort het erbij als je een baby hebt maar het ìs toch gewoon heel vroeg? Mijn jongste van 5,5 maand slaapt op de dagen dat het kan tot 8 en soms 9 uur in de ochtend. Hij krijgt zijn laatste voeding rond 23.00 uur en wordt dan wel weer 2 tot 3 keer wakker in de nacht om even aan de borst te drinken dus doorslapen zit er niet in. Toch heb ik dat liever dan iedere dag zo vroeg eruit moeten, ieder zijn ding toch. Kan me best voorstellen dat je dit vermoeiend vindt ondanks dat het fijn is dat ie doorslaapt. Zou inderdaad best kunnen dat dit zijn nieuwe ritme is geworden vanwege het weglaten van zijn avondfles. Hopelijk gaat ie snel wat langer slapen in de ochtend!
Ik besef me echt wel dat ik me gelukkig mag prijzen.
Maar ik dacht misschien zie ik iets over het hoofd, is 7 maanden eigenlijk te vroeg om te stoppen met de nachtvoeding etc.
En poste dit berichtje alleen maar voor tips
maandag 3 juni 2019 om 15:31
ja misschien wel.. vind dat best pittig! Ik heb nog 2 bonus kindjes (8 en 11) en die van 11 gaat rond 20.30 naar bed.. voordat ze ligt en we samen op de bank zitten is het 21.00. ja en als je dan om 21.30 naar bed gaat omdat je baby om 5.30 wakker wordt..
Maarrrr we wisten van te voren dat het pittig zou worden! en af en toe mag je dan best heel even spuien.. en ja ik besef me heel goed dat sommige mensen het zwaarder hebben! tuurlijk! maar dat betekend nog niet dat ik niet mag zeggen dat ik moe ben
maandag 3 juni 2019 om 16:56
Daar heb je natuurlijk ook gewoon gelijk inDo-mi-ni-qu-e schreef: ↑03-06-2019 15:31ja misschien wel.. vind dat best pittig! Ik heb nog 2 bonus kindjes (8 en 11) en die van 11 gaat rond 20.30 naar bed.. voordat ze ligt en we samen op de bank zitten is het 21.00. ja en als je dan om 21.30 naar bed gaat omdat je baby om 5.30 wakker wordt..
Maarrrr we wisten van te voren dat het pittig zou worden! en af en toe mag je dan best heel even spuien.. en ja ik besef me heel goed dat sommige mensen het zwaarder hebben! tuurlijk! maar dat betekend nog niet dat ik niet mag zeggen dat ik moe benhelaas geen ouders of schoonouders in de buurt die het even een nachtje over kunnen nemen!
maandag 3 juni 2019 om 18:25
Ook al is het fijn dat hij doorslaapt, ik vind 5.30 ook wel vroeg hoor.
Wij hebben hier een beetje hetzelfde. Hier lijkt het met de zomer en het licht buiten samen te hangen.
Wat hier soms helpt ( tip van iemand van hier) is hem zijn ochtendfles in het donker, in bed te geven. Soms slaapt hij dan nog even, 50-50. Dat scheelt voor de rest van de dag dan ook omdat dan niet alle slaapjes een uur eerder vallen ( en je al heel vroeg in de avond een hele vermoeide baby hebt).
Wij hebben hier een beetje hetzelfde. Hier lijkt het met de zomer en het licht buiten samen te hangen.
Wat hier soms helpt ( tip van iemand van hier) is hem zijn ochtendfles in het donker, in bed te geven. Soms slaapt hij dan nog even, 50-50. Dat scheelt voor de rest van de dag dan ook omdat dan niet alle slaapjes een uur eerder vallen ( en je al heel vroeg in de avond een hele vermoeide baby hebt).
dinsdag 4 juni 2019 om 02:26
Ik ook hoor. Ik ben liever s nachts twee meer wakker dan dat ik mijn dag om 5.30 moet beginnen. Dat is gewoon zo vreselijk tegen mijn natuurlijke ritme in, dat het me inderdaad behoorlijk op zou breken. Voor mijn baby stond ik doordeweeks om half acht op, en in het weekend later. Ik heb de mazzel van een goed slapende baby, die een enkele keer wel vroeg wakker is, maar dan na een fles bijna altijd wel weer slaapt. Maar die dagen dat dat niet zo is.... Natuurlijk, je weet dat het kan gebeuren met een baby, maar dan kan het nog wel killing zijn.Kiwimeisje schreef: ↑03-06-2019 14:58Ik moet er 's nachts een aantal keer uit, maar ik voel me dan alsnog fitter dan als ik om half 6 moet opstaan hoor. Wat duurt de ochtend dan ook een eeuwigheid zeg. Ik heb geen ervaring met zo'n vroege vogel, maar hier helpt het vaak om zoon juist iets eerder naar bed te doen. Hij slaapt dan vaak tot een half uur later gek genoeg.
Ik vind echt helemaal niks luxe aan een dag die om 5.30 begint.
dinsdag 4 juni 2019 om 16:42
Hij slaapt op zich heel keurig, maar toch.. ik vind 5.30 uur ook geen feestje! Ons zoontje van 4 maanden slaapt meestal van 19.30 tot 7.00 uur, maar we maken hem nog wel wakker voor een flesje om 23.30 uur én hij heeft een “vijfuurtje”. Élke ochtend is hij wakker om 5.00 uur. Dan ligt hij dwars in bed te mopperen. Nadat ik hem recht heb gelegd, kletst of moppert ie nog even en dan valt hij weer om tot (meestal) 7.00 uur. En als hij dat niet doet, helpt een flesje en slaapt hij alsnog door tot 7.00 uur of later. Best goed, vind ik zelf. Al baal ik om 5.00 uur ook wel eens een beetje hoor