Afvallen met...
maandag 30 maart 2009 om 12:46
jaaa, 't wordt heel mooi weer!
Gisteren was trouwens de eerste echt gezonde goede dag (nouja, 's avonds nog twee chocola, maar wel van die hele pure, die is toch niet heel slecht? ), en nu zit ik er weer in! Én vanochtend zei collega 'je moet niet nóg meer afvallen hoor', wat ik dan wel weer gunstig vond (hoewel ik vrijwel zeker weet dat ik juist weer ietsjes ben aangekomen, maar 't idee was leuk), dus het gaat weer lekker!
Ik heb zo dadelijk een overleg, maar ga daarna even snel de stad in voor wat boodschapjes. Even lekker naar buiten!
Gisteren was trouwens de eerste echt gezonde goede dag (nouja, 's avonds nog twee chocola, maar wel van die hele pure, die is toch niet heel slecht? ), en nu zit ik er weer in! Én vanochtend zei collega 'je moet niet nóg meer afvallen hoor', wat ik dan wel weer gunstig vond (hoewel ik vrijwel zeker weet dat ik juist weer ietsjes ben aangekomen, maar 't idee was leuk), dus het gaat weer lekker!
Ik heb zo dadelijk een overleg, maar ga daarna even snel de stad in voor wat boodschapjes. Even lekker naar buiten!
Peas on earth!
maandag 30 maart 2009 om 12:51
Die collega had misschien wel een beetje gelijk toch of niet? Want het feit dat ik zei dat ik je in het echt langer vond, was eigenlijk een omhulsel voor de boodschap "je bent slank". Ik had natuurlijk geen foto's gezien, maar volgens mij is jouw gewicht echt prima i.r.t. je lengte! En een weekje even zondigen is echt niet gelijk terug te zien, misschien wel in gewicht, maar niet fysiek. Dat verspreidt zich toch over je lijf!
maandag 30 maart 2009 om 12:52
quote:flora81 schreef op 30 maart 2009 @ 12:30:
Natuurlijk heb je hoop Vinyl! Hoop doet leven zegt men altijd toch? En tja, dit is ook weer zo'n situatie waarbij je alle denkbare scenario's kunnen verzinnen en degenen die je nét niet had bedacht wordt het dan natuurlijk.
Ik hoop dat je de komende 1,5 week een beetje relaxed door kunt komen, zonder al te veel te piekeren. Heb je wel wat dingen op de planning staan, behalve de date in Waterfiets-city?
Age, dat jij zo laat op de avond nog puf hebt voor die huishoudelijke klusjes! Dat zou mij echt niet meer lukken.
Erwt, tja het heeft denk ik echt met dat uur en het biologische ritme te maken dat slapen vannacht niet zo ok ging. Had er ook last van, maar dat komt vanzelf weer goed!
Verder mooi weer deze week. Ik hoorde ergens zelfs 18 graden. Goed vooruitzicht voor zaterdag!
Ja, ik heb wel leuke dingen staan. Ben morgenavond weg, donderdag denk ik op kraamvisite. Zaterdag dan met jullie op pad...
Ach, zo al met al moet het goedkomen?
Natuurlijk heb je hoop Vinyl! Hoop doet leven zegt men altijd toch? En tja, dit is ook weer zo'n situatie waarbij je alle denkbare scenario's kunnen verzinnen en degenen die je nét niet had bedacht wordt het dan natuurlijk.
Ik hoop dat je de komende 1,5 week een beetje relaxed door kunt komen, zonder al te veel te piekeren. Heb je wel wat dingen op de planning staan, behalve de date in Waterfiets-city?
Age, dat jij zo laat op de avond nog puf hebt voor die huishoudelijke klusjes! Dat zou mij echt niet meer lukken.
Erwt, tja het heeft denk ik echt met dat uur en het biologische ritme te maken dat slapen vannacht niet zo ok ging. Had er ook last van, maar dat komt vanzelf weer goed!
Verder mooi weer deze week. Ik hoorde ergens zelfs 18 graden. Goed vooruitzicht voor zaterdag!
Ja, ik heb wel leuke dingen staan. Ben morgenavond weg, donderdag denk ik op kraamvisite. Zaterdag dan met jullie op pad...
Ach, zo al met al moet het goedkomen?
maandag 30 maart 2009 om 15:01
'dat verspreidt zich toch over je lijf' is een goeie
Ik vind mezelf ook niet dik hoor. Als ik m'n BMI uitreken, scoor ik (uitgaand van 7,7 kilo) 24,3 en das natuurlijk okee. Ik wil ook niet heel veel meer afvallen hoor. Zie m'n streefgewicht in't lijstje: 75 kilo. Dat is voor mij echt heel keurig en genoeg en daar voel ik me dan het prettigst bij. Als ik zwaarder word, zie ik dat zelf snel terug in m'n gezicht bijvoorbeeld (onderkin ). Ik ga eind volgende week wel weer eens op de weegschaal. Eerst dit maar even volhouden
En nú even de stad in, want anders mis ik al dat zonnige weer!
Ik vind mezelf ook niet dik hoor. Als ik m'n BMI uitreken, scoor ik (uitgaand van 7,7 kilo) 24,3 en das natuurlijk okee. Ik wil ook niet heel veel meer afvallen hoor. Zie m'n streefgewicht in't lijstje: 75 kilo. Dat is voor mij echt heel keurig en genoeg en daar voel ik me dan het prettigst bij. Als ik zwaarder word, zie ik dat zelf snel terug in m'n gezicht bijvoorbeeld (onderkin ). Ik ga eind volgende week wel weer eens op de weegschaal. Eerst dit maar even volhouden
En nú even de stad in, want anders mis ik al dat zonnige weer!
Peas on earth!
maandag 30 maart 2009 om 17:15
Ik ga ook zaterdagochtend pas weer op de weegschaal. Om dan later met jullie het goeie nieuws te vieren natuurlijk
Maar euhm Erwt... 7,7 kilo is wel érg mager (en dodelijk!) lijkt me
Ooooh, heb ik al gezegd dat die kleine zakjes So Crispy erg lekker zijn? De paprika variant smaakt naar Wokkels en heb net een zakje Kaas-Ui-Bieslook op. Ook zeer goed te doen!
Argh, ik wil naar buiten!!! Nu nog eerst een overlegje met stagiair en dan mag ik naar huis van mezelf... Oh, en eerst een glas water drinken!
Ooooh, heb ik al gezegd dat die kleine zakjes So Crispy erg lekker zijn? De paprika variant smaakt naar Wokkels en heb net een zakje Kaas-Ui-Bieslook op. Ook zeer goed te doen!
Argh, ik wil naar buiten!!! Nu nog eerst een overlegje met stagiair en dan mag ik naar huis van mezelf... Oh, en eerst een glas water drinken!
maandag 30 maart 2009 om 18:16
quote:AgentL schreef op 30 maart 2009 @ 17:15:
Oeps
Wij eten een soort zalm in bladerdeeg met spinazie. Is uit de diepvries van de Lidl en ziet er heel lekker uit! Even plaatje zoeken...
Hmmm kan geen plaatje vinden. Zo even aardappeltjes koken, en nog worteltjes (I worteltjes)
Oeps
Wij eten een soort zalm in bladerdeeg met spinazie. Is uit de diepvries van de Lidl en ziet er heel lekker uit! Even plaatje zoeken...
Hmmm kan geen plaatje vinden. Zo even aardappeltjes koken, en nog worteltjes (I worteltjes)
Peas on earth!
maandag 30 maart 2009 om 18:33
Ik ben weer thuis na een dag hard werken. Wel een nuttige dag gehad. Ik heb inmiddels ook al gegeten en ga zometeen aan de studie. Deze week begint een groot nieuw blok dus ik wil graag een goede start maken. We moeten wekelijks de voorbereide literatuur bespreken en aan het einde een toets maken dus ik wil alles graag een beetje bijhouden.
Hoe gaat het verder met iedereen? Ik hoop dat de heftige emoties van gisteren ietsjes minder geworden zijn. Dat de eerste dag van de week gezorgd heeft voor wat vertrouwde structuur en daardoor rust.
Ik zag dat er weer flink wat mail was vandaag. Ga er even naar kijken en daarna braaf studeren.
Al vermoed ik dat ik me zo nu en dan nog wel even zal melden vanavond wegens studie ontwijkend gedoe enzo
maandag 30 maart 2009 om 19:12
Dames, ik lees al een tijdje mee en kan nu de moed opbrengen om te vragen of ik mee mag doen met waterfietsen??
Ik ben er namelijk niet zo goed in, vergeet steeds hoe het moet....
Maar ik ben nu vol goede moed en ik moet me er maar eens toe zetten.
Ik geloof dat ik 92,5 weeg bij 1.76 maar ik heb me al een tijd niet gewogen dus daar kom ik later op terug.
Willen jullie me leren waterfietsen?
Ik geloof dat ik 92,5 weeg bij 1.76 maar ik heb me al een tijd niet gewogen dus daar kom ik later op terug.
maandag 30 maart 2009 om 19:21
Ohh, laat ik eens een lijstje doen (dat zegt al dat het een Goede Dag was ):
- ontbijt: bak optimelkwark
- lunch: 3 boterhammen met philadelphia light, beker optimel
- tussendoor: ongeveer 10 tumtummetjes
- avondeten: aardappeltjes, veel worteltjes en zalm-met-spinazie-in-bladerdeeg
Dat laatste is niet echt gezond, maar omdat het verder goed gegaan is, zegt caloriechecker toch ongeveer 1500
- ontbijt: bak optimelkwark
- lunch: 3 boterhammen met philadelphia light, beker optimel
- tussendoor: ongeveer 10 tumtummetjes
- avondeten: aardappeltjes, veel worteltjes en zalm-met-spinazie-in-bladerdeeg
Dat laatste is niet echt gezond, maar omdat het verder goed gegaan is, zegt caloriechecker toch ongeveer 1500
Peas on earth!
maandag 30 maart 2009 om 19:23
quote:zusenzo schreef op 30 maart 2009 @ 19:12:
Dames, ik lees al een tijdje mee en kan nu de moed opbrengen om te vragen of ik mee mag doen met waterfietsen??
Gezellig!!!
Overigens moet je bij Tientje zijn voor de betere waterfietsinstructie, zij beweert dit reuze goed te kunnen
En het mag duidelijk zijn dat ik vreselijk hard aan het studeren ben Ben al naar boven gelopen om mijn map met literatuur te pakken.
Erwt, was dat bladerdeegpakketje van de Aldi (of was het Lidle?) lekker?
Gezellig!!!
Overigens moet je bij Tientje zijn voor de betere waterfietsinstructie, zij beweert dit reuze goed te kunnen
En het mag duidelijk zijn dat ik vreselijk hard aan het studeren ben Ben al naar boven gelopen om mijn map met literatuur te pakken.
Erwt, was dat bladerdeegpakketje van de Aldi (of was het Lidle?) lekker?
maandag 30 maart 2009 om 19:32
Jaaa dat was heel lekker! Van de Lidl. Ik kan geen plaatje vinden, maar 't was grappig genoeg lekkerder dan het plaatje deed vermoeden
Niet heel verantwoord vrees ik (even uitgerekend: ongeveer 350 calorieën per persoon), maar wél lekker!
Gaat lekker met studeren Drift . Volgende stap is om je map met literatuur open te slaan
Ohja, en als je niet genoeg bent afgevallen moet je trappen en mag je niet achterin de waterfiets
Niet heel verantwoord vrees ik (even uitgerekend: ongeveer 350 calorieën per persoon), maar wél lekker!
Gaat lekker met studeren Drift . Volgende stap is om je map met literatuur open te slaan
Ohja, en als je niet genoeg bent afgevallen moet je trappen en mag je niet achterin de waterfiets
Peas on earth!
maandag 30 maart 2009 om 19:44
Ook weer thuis en gevoederd. Hard geworken heb ik vandaag zeg, wel fijn maar pfoe nu mis ik mijn uur wel zeg! Voordeel is wel dat Kees nou mooi zonder mij boodschappen doen is, mag ik lekker forummen.
Lijstje van vandaag:
Vetloze griekse yoghurt met fruit en muesli
Bruin pistoletje met tonijnsalade
bakje fruitsalade
stuk ontbijtkoek
rijst met kip, sperciebonen, wortel en rendangsaus
2 bonbons (Kees zijn schuld, die had ze voor me meegenomen, gister de rest al weggekaand dus nu zijn ze mijn-lijn-zij-dank weer op)
Veel koffie en thee
+ een stuk of 5 dropjes
Haai Zusenzo!
Lijstje van vandaag:
Vetloze griekse yoghurt met fruit en muesli
Bruin pistoletje met tonijnsalade
bakje fruitsalade
stuk ontbijtkoek
rijst met kip, sperciebonen, wortel en rendangsaus
2 bonbons (Kees zijn schuld, die had ze voor me meegenomen, gister de rest al weggekaand dus nu zijn ze mijn-lijn-zij-dank weer op)
Veel koffie en thee
+ een stuk of 5 dropjes
Haai Zusenzo!
anoniem_61464 wijzigde dit bericht op 30-03-2009 19:49
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
maandag 30 maart 2009 om 19:53
quote:AgentL schreef op 30 maart 2009 @ 19:41:
Ik moet nog gaan koken. En ik ben nog niet eens thuis
Over 10 min wel en dan maak ik champignon risotto met pesto, parmezaan en Erwt
Lijstje volgt als ik thuis ben...
Ik zie 't al.... Zusenzo kan zó mijn plaats innemen, want vanavond vanavond ben ik er niet meer... opgegeten
Ik moet nog gaan koken. En ik ben nog niet eens thuis
Over 10 min wel en dan maak ik champignon risotto met pesto, parmezaan en Erwt
Lijstje volgt als ik thuis ben...
Ik zie 't al.... Zusenzo kan zó mijn plaats innemen, want vanavond vanavond ben ik er niet meer... opgegeten
Peas on earth!
maandag 30 maart 2009 om 20:00
maandag 30 maart 2009 om 20:01
maandag 30 maart 2009 om 20:44
Doen we Drift! Alhoewel we het ook wel gezellig vinden als je hier komt posten
En jij bent lekkerrrrr Erwt!! Hmmm, had een zakje met verse jouws gekocht, even een paar minuutjes in de magnetron en je bent gaar!!
Hard geworken
Heb ik trouwens ook, joehoe! (net of ik ooit niet hard work)
En jij bent lekkerrrrr Erwt!! Hmmm, had een zakje met verse jouws gekocht, even een paar minuutjes in de magnetron en je bent gaar!!
Hard geworken
Heb ik trouwens ook, joehoe! (net of ik ooit niet hard work)
anoniem_43206 wijzigde dit bericht op 30-03-2009 20:45
Reden: Moet ik het wel goed citeren natuurlijk...
Reden: Moet ik het wel goed citeren natuurlijk...
% gewijzigd
maandag 30 maart 2009 om 20:47
Dat klopt dan wel weer, want ik voel me overigens ook een beetje gaar . Xan heeft mij trouwens ook gegeten, maar dan Blik-mij's. Ik vind doperwtjes vies, dus ik heb worteltjes gegeten (stiekum leedvermaak omdat ze altijd zo nodig bij mij in een potje moeten )
Drift houdt het goed vol... ze moet nog in ieder geval 14 minuten blokken
Drift houdt het goed vol... ze moet nog in ieder geval 14 minuten blokken
Peas on earth!
maandag 30 maart 2009 om 21:03
Erwtjes zijn zoooo lekker, ik snap niet dat jij jezelf niet lust Erwt
Lijstje:
Flakes/melk
2 sultana biscuit
3 kleine volk boterham: 2 met 20+ kaas en 1 met slankie sambal
1 cracker met slankie sambal
1 bonbon
1 appel
zakje So Crispy
Risotto met kastanjechampignons (1 bakje), erwtjes(zakje 200 gr), halve rode ui, knoflook, pesto, parmezaan en zeezout.
1 cappuccino
2 grote glazen thee
1 groot glas roosvicee
1 groot glas water
Pfoe, ik zit vol. Iets teveel gegeten Maar mijn risotto is dan ook zooooo lekker!
Lijstje:
Flakes/melk
2 sultana biscuit
3 kleine volk boterham: 2 met 20+ kaas en 1 met slankie sambal
1 cracker met slankie sambal
1 bonbon
1 appel
zakje So Crispy
Risotto met kastanjechampignons (1 bakje), erwtjes(zakje 200 gr), halve rode ui, knoflook, pesto, parmezaan en zeezout.
1 cappuccino
2 grote glazen thee
1 groot glas roosvicee
1 groot glas water
Pfoe, ik zit vol. Iets teveel gegeten Maar mijn risotto is dan ook zooooo lekker!