jaloers tijdens zwangerschap
zaterdag 1 juni 2019 om 12:54
Dag iedereen,
Ik ben nog maar net een aantal weken zwanger en heb last van het groene monster jaloezie.
Mijn man is een zorgend iemand, altijd al geweest, zowel voor mij als voor anderen.
Echter, sinds ik zwanger ben, merk ik op dat als hij wil 'zorgen' voor een andere vrouw (een vriendin, zijn moeder, buurvrouw), ik in mijn hoofd zo'n beetje ontplof met de gedachte 'zij moet verdorie haar plan trekken, jij moet voor mij zorgen nu, niet meer voor een ander'....dit klinkt zo egoïstisch maar het is enorm sterk. Herkent iemand dit?
Groetjes, Mia
Ik ben nog maar net een aantal weken zwanger en heb last van het groene monster jaloezie.
Mijn man is een zorgend iemand, altijd al geweest, zowel voor mij als voor anderen.
Echter, sinds ik zwanger ben, merk ik op dat als hij wil 'zorgen' voor een andere vrouw (een vriendin, zijn moeder, buurvrouw), ik in mijn hoofd zo'n beetje ontplof met de gedachte 'zij moet verdorie haar plan trekken, jij moet voor mij zorgen nu, niet meer voor een ander'....dit klinkt zo egoïstisch maar het is enorm sterk. Herkent iemand dit?
Groetjes, Mia
zaterdag 1 juni 2019 om 13:04
13 weken zwanger en herken het totaal niet. Vind al die extra zorgen om mij eerder vervelend ("jongens, ik ben 13 weken, je ziet niks, ik kan mijn veters nog zelf strikken, ja ik kan best een stukje rennen op het station om de trein te halen). Vind het ook prima als mijn man met andere dames / mensen omgaat en hen helpt.
zaterdag 1 juni 2019 om 13:06
Haha, ja dit. Je mag opeens niks meer tillen. 'Nee,blijf jij maar zitten"Pergamon schreef: ↑01-06-2019 13:0413 weken zwanger en herken het totaal niet. Vind al die extra zorgen om mij eerder vervelend ("jongens, ik ben 13 weken, je ziet niks, ik kan mijn veters nog zelf strikken, ja ik kan best een stukje rennen op het station om de trein te halen). Vind het ook prima als mijn man met andere dames / mensen omgaat en hen helpt.
Zucht..
OT: nee, ik herken deze gevoelens zelf niet. Heb het wel eens eerder gehoord van iemand.
zaterdag 1 juni 2019 om 13:33
Ha, ha, zwangerschapshormonen, TO, ik lach je niet uit, maar volgens mij kunnen die hormonen van elk weldenkende rationele vrouw een ontoerekingsvatbare vrouw maken. Ik hoop dat je vriend een beetje geduld met je heeft en jij er over een tijdje om kan lachen. Wees lief voor je zelf en accepteer dat je nu niet helemaal jezelf bent.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zaterdag 1 juni 2019 om 13:48
Dit, die hormonen kunnen je echt gek maken!Belle73 schreef: ↑01-06-2019 13:33Ha, ha, zwangerschapshormonen, TO, ik lach je niet uit, maar volgens mij kunnen die hormonen van elk weldenkende rationele vrouw een ontoerekingsvatbare vrouw maken. Ik hoop dat je vriend een beetje geduld met je heeft en jij er over een tijdje om kan lachen. Wees lief voor je zelf en accepteer dat je nu niet helemaal jezelf bent.
zaterdag 1 juni 2019 om 17:23
Ook niet herkenbaar. Ik vond het juist bloed irritant dat ze zo vroeg al mekkerden dat ik niet meer moest tillen enz. Was alleen maar zwanger. Op het laatst vond ik het wel fijn als ze me hielpen met tillen enz. Maar ik deed nog steeds mijn eigen sokken en schoenen aan enz. Moeilijk maar kom op zeg. Ben een grote meid.
zondag 2 juni 2019 om 09:56
Vervelend!
Wat mij helpt bij sterke gedachten/emoties:
Als je het voelt opkomen even ruimte geven aan wat je voelt, het niet wegdrukken, maar erkennen dat het bestaat en waarom het bestaat (in jouw geval dus door de hormonen), en daarna jezelf afleiden met iets anders (klusje/filmpje/telefoon) om die gedachte te doorbreken.
In ieder geval niet afgeven op de ander als je weet dat je eigen gedrag niet redelijk is, daar wordt het niet gezelliger van.
Wat mij helpt bij sterke gedachten/emoties:
Als je het voelt opkomen even ruimte geven aan wat je voelt, het niet wegdrukken, maar erkennen dat het bestaat en waarom het bestaat (in jouw geval dus door de hormonen), en daarna jezelf afleiden met iets anders (klusje/filmpje/telefoon) om die gedachte te doorbreken.
In ieder geval niet afgeven op de ander als je weet dat je eigen gedrag niet redelijk is, daar wordt het niet gezelliger van.
vrijdag 7 juni 2019 om 18:50
Dag iedereen,
Bedankt voor de verscheidenheid aan reacties. Normaal ben ik niet zo...vandaar.
Het is niet zo dat ik verwacht dat hij mij verzorgt maar eerder dat ik bang ben dat hij mij gaat 'vergeten' ik kan het niet anders uitdrukken... Het is niet rationeel dus ik adem idd even, laat het rusten en wat later is alles meer in perspectief.
Mijn man heeft adhd en kan zichzelf nogal eens verliezen in zaken die zijn directe interesse opwekken...laat zorgen voor anderen daar nu net bij horen. Ik weet het, belachelijk, maar ik ben bang dat hij eens ik hem nodig heb, hij met iemand anders gaat bezig zijn....ofziets. En nee, dan bedoel ik niet bedrog, ik vertrouw mijn man op dat vlak, maar het gaat over aandacht eerder...aah, zo stom. Hij neemt ook amper een blad voor de mond, hij heeft geen filter zoals de meeste mensen en normaal kan ik hier perfect mee om en apprecieer ik dat zelfs maar nu toch net wat minder....het zal wel passeren. Ik bijt op mijn nagels en val hem er niet mee lastig tenzij ik het humoristisch kan brengen. Maar soms.....
Bedankt allemaal. Het zal eerder combinatie zwangerschapshormonen en mijn man zijn normaal adhd-gedrag zijn dat ik nu anders ervaar.
Bedankt voor de verscheidenheid aan reacties. Normaal ben ik niet zo...vandaar.
Het is niet zo dat ik verwacht dat hij mij verzorgt maar eerder dat ik bang ben dat hij mij gaat 'vergeten' ik kan het niet anders uitdrukken... Het is niet rationeel dus ik adem idd even, laat het rusten en wat later is alles meer in perspectief.
Mijn man heeft adhd en kan zichzelf nogal eens verliezen in zaken die zijn directe interesse opwekken...laat zorgen voor anderen daar nu net bij horen. Ik weet het, belachelijk, maar ik ben bang dat hij eens ik hem nodig heb, hij met iemand anders gaat bezig zijn....ofziets. En nee, dan bedoel ik niet bedrog, ik vertrouw mijn man op dat vlak, maar het gaat over aandacht eerder...aah, zo stom. Hij neemt ook amper een blad voor de mond, hij heeft geen filter zoals de meeste mensen en normaal kan ik hier perfect mee om en apprecieer ik dat zelfs maar nu toch net wat minder....het zal wel passeren. Ik bijt op mijn nagels en val hem er niet mee lastig tenzij ik het humoristisch kan brengen. Maar soms.....
Bedankt allemaal. Het zal eerder combinatie zwangerschapshormonen en mijn man zijn normaal adhd-gedrag zijn dat ik nu anders ervaar.