Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Singapore is zeker leuk maar erg duur. Ritje in reuzenrad 25 euro p.p. bijvoorbeeld. Wij zijn er 1 dag geweest; had veel langer gekund maar echt een aanslag op je budget. In Johor zijn wij 2 dagen in legoland geweest; vonden de kinderen ook erg leuk; weet niet hoe oud die van jou zijn, zijn ze ouder dan 10, dan niet doen.

O, en de grens tussen Maleisie en Singapore is niet grappig: wij hebben er 2 uur gestaan.
Waaron zoek je het niet dichter bij huis, of makkelijker qua uitzoeken,wanneer je niet veel tijd hebt. Curacao of Bonaire zijn beide heerlijk en makkelijk bereisbaar, of ga naar Sardinië oid. Een stuk makkelijker en veel minder stress
Mayou,tja waaom? door mijn werk hebben we helaas nooit veel meer tijd en we houden nu eenmaal van reizen. In europa is er weinig dat ons aantrekt ( plus de temperaturen in augustus).
Als we iets willen zien dan moet het maar korter.
Antillen vanuit België onbetaalbaar.
Curaçao Zijn we ooit overigens al geweest toen dochter nog een baby was en we buiten het seizoen konden.

De tickets zijn geboekt trouwens!
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Ok
Eva1977 schreef:
07-06-2019 19:27
Bako kan prima met kinderen hoor. Onze waren 8 en 9 en vinden wandelen normaal niet zo leuk, maar daar wel! Zoveel te zien. En met het bootje terug. Dus een trail door de jungle naar een strandje en van daar met een bootje terug naar het begin van de trail.

Wij hadden van de 3 weken maar 1 week op Borneo, maar dat vonden we samen met de Perhentians wel echt het hoogtepunt van de reis.
o fijn dat je dat zegt! want ik was me zorgen aan het maken omdat ik ergens gelezen had dat het zo zwaar en zo benauwd was. vond je het klimaat anders dan op het schiereiland ?
had ook gelezen dat er krokodillen zitten bij damai beach en je daar niet mag zwemmen??
hoe lang waren de trails die jullie deden?
met een aantal tussenstops denk ik dat ze wel wat km kunnen afleggen hoor, maar een hele dag trekking, dat zit er niet in.

van Permai zijn alleen nog de heel basic hutjes te huur zie ik, de rest is volzet. zie ik minder zitten. dus daarvoor moeten we dan wel een alternatief zoeken.

Ik zou dus ook wel graag afsluiten op perhentian of een ander eiland maar vrees dat ik wat laat ben met boeken voor perhentian of tioman.
Vanuit kota Kinabulu kan je ook gaan snorkelen maar dat lijken met eerder snorkel trips? eilanden hebben als ze acco hebben maar één f 2 luxe resorts lijkt me, of kijk ik verkeerd?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Ik ben drie dagen in Kuala Lumpur. Weet iemand of het dan goedkoper/handiger is om een bepaalde pas, bijvoorbeeld een KL TravelPass te kopen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Geen idee, de monorail is sowieso al goedkoop. Hier kun je zelf gaan kijken en vergelijken: https://www.myrapid.com.my/fares-and-payments
minionette schreef:
08-06-2019 10:29
o fijn dat je dat zegt! want ik was me zorgen aan het maken omdat ik ergens gelezen had dat het zo zwaar en zo benauwd was. vond je het klimaat anders dan op het schiereiland ?
had ook gelezen dat er krokodillen zitten bij damai beach en je daar niet mag zwemmen??
hoe lang waren de trails die jullie deden?
met een aantal tussenstops denk ik dat ze wel wat km kunnen afleggen hoor, maar een hele dag trekking, dat zit er niet in.

van Permai zijn alleen nog de heel basic hutjes te huur zie ik, de rest is volzet. zie ik minder zitten. dus daarvoor moeten we dan wel een alternatief zoeken.

Ik zou dus ook wel graag afsluiten op perhentian of een ander eiland maar vrees dat ik wat laat ben met boeken voor perhentian of tioman.
Vanuit kota Kinabulu kan je ook gaan snorkelen maar dat lijken met eerder snorkel trips? eilanden hebben als ze acco hebben maar één f 2 luxe resorts lijkt me, of kijk ik verkeerd?
Sorry, lees het nu pas. Hoeveel kilometer die trails waren weet ik niet, niet veel maar we liepen toch wel anderhalf/2 uur.
En ja het is vochtig en benauwd maar de omgeving maakt alles goed.
Bij Permai kun je in zee zwemmen; bij Damai inderdaad niet ivm krokodillen.
Ik ben over een paar uur eindelijk op KL. Is het makkelijk om met OV naar het centrum te komen? Er gaat een bus maar twijfel, als die niet makkelijk te vinden is, of ik niet een taxi neem want ik heb net al 12 uur gevlogen en daarvoor een korte vlucht.
Je bent met de expresstrain in een half uur op KL Sentral en van daar (10 min lopen naar de monorail) zit je ong 5 haltes van Bukit Bintang, middenin het centum van KL
Ik ben last minute toch mijn schema nog weer aan het aanpassen. Het stukje van vanaf Kuala Lumpur kom ik niet helemaal uit. Dat ik eindig bij de Perhentians staat vast. In die tussentijd wil ik nog graag naar de Cameron Highlands, Langkawi en Penang. In eerste instantie was het idee om KL - Langkawi - Penang - CH - Perhentians te doen. Van KL naar Langkawi met het vliegtuig en de rest met OV. Nu zag ik dat KL - CM prima met de bus te doen is (3,5 uur). Is het misschien toch handiger om daar eerst heen te gaan en dan naar de twee eilanden en vanuit daar richting de Perhentians?
Maakt toch niet uit, of je nou linksom of rechtsom gaat. Van Penang naar de CH is iets korter en van CH naar Besut is een uur of 5 en vanaf Penang ook.
mayou schreef:
01-07-2019 23:31
Geen idee, de monorail is sowieso al goedkoop. Hier kun je zelf gaan kijken en vergelijken: https://www.myrapid.com.my/fares-and-payments
Dank je Mayou. handig overzicht. Al weet ik nog steeds niet wat slim is :-).
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik ben bij Cameron Highlands na de meest Chille busrit ooit, wat doen ze dat goed hier! Okee hij kwam een uur te laat, maar die bijna 5u vlogen om met een muziekje op en het mooie uitzicht.

Nou wil ik morgen een tocht maken en er worden allerlei tours aangeboden. Is het ook zelf te bewandelen? Ik wil graag die iconische natuur zien met heuvels en zo maar hoef niet per se naar een aardbeienkwekerij of mossy forest en zo. Hoe vogel ik een leuke route uit? Of moet je wel echt een tour en heeft iemand dan een tip?
Mossey forest is niets bijzonders, mis je niets aan. Aardbeienfarm hebben wij ook niet gedaan. Wij hadden een tour met bezoek aan de theeplantages (+fabriek), mossey forest en een wandeling. Die wandelingen staan goed aangegeven dus als je alleen wil wandelen kun je dat ook prima zelf. Wel genoeg water mee! Er staat ook aangegeven tijdens de wandeling hoe lang de route nog duurt.

Hier staan alle routes aangegeven met tijdsduur en moeilijkheidsgraad.
http://www.cameronhighlandsinfo.com/jungle_trekking/
Naar de thee plantage is wel erg mooi en de aardbeien zijn superlekker!
Zondag vertrekken we ( man en kids 12 en 10) naar Maleisie voor 2 weken, hotels zijn geboekt. we eindigen in Singapore.
Qua vervoer twijfelen we nog tussen de 1e week een auto huren (KL, Tanam Negara, Cameron Highlands en weer terug naar KL) of alles met openbaar vervoer/taxi te doen.
Over Tanam Negara twijfelen we sws een beetje. Het weer wordt waarschijnlijk niet al te best en er is nogal onduidelijkheid of de Canopy Walkway wel open is of nog in onderhoud.
Iemand een goed alternatief voor een route zonder Tanam Negara (of mogen we deze absoluut niet overslaan)

thanx voor het meedenken alvast en voor alle info in dit topic. Erg fijn :-)
Oh heerlijk! Wij vertrekken a.s. zaterdag en gaan zelf deze route rijden:
Kul-Cameron Highlands-Penang-Belum-Kuala Besut (--> Perhentians)-Cherating-Melaka-Kul

Ontzettend veel zin in! Wij hebben ook veel gehad aan dit topic! :-)
Ik wacht op mijn vlucht van KL naar Chiang Mai maar ik vond het heerlijk hier. Ik ben helemaal verliefd geworden op Perhentian Kecil, ik wilde helemaal niet weg. Voor degenen die daarheen gaan is de camping Oran Hutang (rainforest beach) wat mij betreft een grote aanrader, fantastische plek met heel lieve mensen. En het is heel bijzonder om wakker te worden in een tentje in het regenwoud met al die dierengeluiden en te slapen omringd door varanen en vuurvliegjes en ander gespuis. :heart:
Wij zijn nu in Georgetown. Vanaf Kuala Lumpur, via Cameron Highlands (mooi!!❤️) hier naar toe gereden.

Het hotel waar we nu verblijven heet ‘Tien’ en is echt een aanrader! Een oase van rust in het drukke Georgetown.

We vonden het heel chill om hier te reizen en het land is echt prachtig! Zo groen overal!

Voor iedereen die twijfelt over Maleisie: DOEN!

Hierna gaan we naar Belum en dan de Perhentiams. Nu al zin in!
Ja mooi land he, ik mis het ook enorm af en toe. Veel plezier nog op de rest van je reis!

Murrmurr, ja de Perhentians zijn zo lekker. Blijven mijn favo eilanden. Ik vind Besar alleen leuker dan Kecil. Enjoy Thailand!
Hallo allemaal,
Over 2 jaar gaan wij voor ongeveer 4 weken met ons gezin naar Maleisië. Onze kinderen zijn dan 8 en 10/11 (jarig in de vakantie...), dus we zitten voor de wat langere periode aan de zomervakantie vast.

Klopt het dat een deel van Maleisië in juli/augustus minder goed te doen is qua weer?

We hebben met z'n tweeën wel veel gebackpackt, maar willen nu toch iets minder op de bonnefooi gaan. We zoeken eigenlijk wel van alles; cultuur, natuur, strand/zon.

De manier van reizen weten we nog niet zo goed. Bus(je), taxi, trein, vliegtuig, alles is mogelijk wat ons betreft.

Momenteel zijn we dus maandelijks hard aan het sparen om deze reis uiteindelijk te kunnen maken. Fijn dat dit topic er is. Ik heb al best wat gelezen, maar vraag me bij sommige dingen af of het nog wel actueel is.

Dit gelezen te hebben, iemand al tips waar we aan moeten denken of wat we zeker niet moeten overslaan (of juist wel)?
Ja hoor het is nog actueel. De veranderingen gaan niet zo snel in Maleisië. Het hele land is nogal langzaam :proud:
Juli/aug is niet de beste tijd voor Langkawi, maar het is geen ongeschreven regel want het kan ook prima zijn dan. Gewoon je weerapp in de gaten houden.

Lees verder het topic nog rustig door (je hebt nog ff!). Er staan genoeg tips en do's/don'ts in.
Up up up!
Ik ben aan het kijken om in juni/juli een paar weken naar maleisie te gaan.

Is Maleisië net zo makkelijk te bereizen als thailand (busjes van a naar b die overal te boeken zijn enzo)?

En als je 1 bestemming in Maleisië MOET zien, welke zou je dan aanraden.
En welke wordt bestemming wordt regelmatig aangeraden, maar kunnen we wel overslaan?

Dat helpt keuzes maken :)
Alle antwoorden zijn in dit topic te vinden

Taman Negara hadden wij spijt van en Pulau Redang, Royal Belum en Georgetown vonden wij geweldig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven