Werk & Studie alle pijlers

Boren op werk

04-06-2019 11:06 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt zo gillend gek dat ik er bijna agressief van word

Bij mij op het werk zijn ze al sinds zo'n 3 weken continu aan het boren vanwege nieuwe verlichting die iedere kamer krijgt; waarom weet niemand.
Het domme is nog dat hij in zijn eentje is, terwijl het gebouw ruim 100 kamers heeft. Ik ben dus bang dat het nog wel even gaat duren...

Achtergrondinformatie: 2 jaar geleden is alles hier verbouwd en sindsdien is er continu wel wat...

We hebben een Intranetpagina van het werk; maar nergens een aankondiging en/of planning dat ze dit zouden gaan doen.

Hoe pakt jullie werkgever het aan als er iets moet gebeuren?
Er wordt een mailtje rondgestuurd dat er vreemde mannen in het pand zijn om klusjes op te pakken, dus dat we niet de beveiliging hoeven te bellen.

:biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Precies zoals bij jou!
Bij mijn huidige werk hetzelfde als bij jou.

Bij mijn vorige werkgever was dit echt not done… altijd buiten kantooruren of in ieder geval zodat mensen er op de werkvloer geen last van hebben. Zoals het ook hoort mijn inziens.
Op mijn werk is geen geld om 100 kamers van nieuwe verlichting te voorzien als er net verbouwd is.

Als er toch ergens in 1 kamer een lamp moet hersteld worden, wordt geen mens verwittigd en staat die technieker daar gewoon.

Kan je mooi zelf gaan zoeken waar 't probleem zat en naar waar je die arme man mag sturen.
Europe86 schreef:
04-06-2019 11:33
Bij mijn huidige werk hetzelfde als bij jou.

Bij mijn vorige werkgever was dit echt not done… altijd buiten kantooruren of in ieder geval zodat mensen er op de werkvloer geen last van hebben. Zoals het ook hoort mijn inziens.
Dat laatste vind ik dus ook, maar als je dat hardop (of hier) zegt krijg je commentaar dat die mensen ook 's avonds graag thuis willen zijn.
Met dit soort dingen baal ik dat ik niet thuis kan werken.
noas_1993 schreef:
04-06-2019 11:47
Dat laatste vind ik dus ook, maar als je dat hardop (of hier) zegt krijg je commentaar dat die mensen ook 's avonds graag thuis willen zijn.
dat soort bedrijven werken ook meestal in de avonduren of in de weekenden. Daar moet echter voor betaald worden en dat is vaker het probleem... kosten. Er moet immers ook iemand bij blijven vanuit het werk om het werk te controleren en/of als aanspreekpunt te dienen. Dat kost nog eens extra geld bovenop de toeslag vanuit de leverancier.
Mijn werkgever waarschuwt dan iedereen die moet bellen, en zorgt dat we allemaal in een andere ruimte zitten de hele dag. Om er vervolgens achter te komen dat de klus voor half negen 's ochtens al geklaard is.
MarvelousMrsMaisel schreef:
04-06-2019 12:39
Mijn werkgever waarschuwt dan iedereen die moet bellen, en zorgt dat we allemaal in een andere ruimte zitten de hele dag. Om er vervolgens achter te komen dat de klus voor half negen 's ochtens al geklaard is.
Dat heeft hier dus geen zin.
Vorige week waren ze op mijn kamer op verdieping 3 bezig en op verdieping 1 was het nog te horen.
Maar ja, wat wil je als ze in het plafond moeten boren.
Bel ff de facilitaire dienst, dan weet je hoe lang het nog gaat duren.

Bij ons wordt zoiets aangekondigd, zodat mensen thuis kunnen gaan werken.
noas_1993 schreef:
04-06-2019 11:47
.
Misschien kan je thuis ook lampen op gaan hangen ?
Niet geschoten is altijd mis
Bij mij zijn ze al 3 maanden bezig (wel met een stop, want verkeerd materiaal) en ze gaan nog 4 weken door... Ik ben wel eens naar huis gegaan, omdat ik er vreselijke hoofdpijn van kreeg. Ze hadden dus al klaar moeten zijn.
Later is nu
Hij verwacht nog zo'n 4 weken bezig te zijn..
noas_1993 wijzigde dit bericht op 05-06-2019 10:41
7.69% gewijzigd
Bij ons staat er dan een berichtje op het intranet, met de verwachting hoe lang ze bezig gaan zijn en alvast excuses voor de overlast namens de directie. En meestal een contactpersoon die je kunt bellen als het echt de spuigaten uitloopt. Maar ja, het moet toch gebeuren.

Bij een vorige werkgever ben ik inderdaad wel eens eerder naar huis gegaan en in het weekend teruggekomen om rustig te kunnen werken. Maar dat is eigenlijk ook bizar natuurlijk, en moet maar net kunnen qua werklocatie/werkzaamheden/privéleven.
The owls are not what they seem
LadyL0101 schreef:
05-06-2019 10:41
Bij ons staat er dan een berichtje op het intranet, met de verwachting hoe lang ze bezig gaan zijn en alvast excuses voor de overlast namens de directie. En meestal een contactpersoon die je kunt bellen als het echt de spuigaten uitloopt. Maar ja, het moet toch gebeuren.

Bij een vorige werkgever ben ik inderdaad wel eens eerder naar huis gegaan en in het weekend teruggekomen om rustig te kunnen werken. Maar dat is eigenlijk ook bizar natuurlijk, en moet maar net kunnen qua werklocatie/werkzaamheden/privéleven.
Het is hier ook zo gehorig als wat, meer dan voor de verbouwing. Dus dat speelt ook mee denk ik
Voorheen was alles dicht zeg maar, nu kun je tot aan verdieping 1 naar beneden kijken
Bij ons gaat het zoals bij jou. Tot nu toe was het incidenteel, eventueel zou ik thuis kunnen werken.
Bij ons wordt er ook een mailtje gestuurd dat bedrijf x langskomt. Als het echt iets is wat overlast gaat geven wordt erbij gezegd dat je eventueel een ander plekje kunt zoeken in het gebouw. thuis kunt werken of op een andere vestiging en je dat dan even moet melden aan je manager.
Hier wordt ook gemaild. Ik snap best dat het onder werktijd moet gebeuren, maar wel krankzinnig dat je al met al bijna 2 maanden in de geluidsoverlast zit. En raar dat het niet is aangekondigd van te voren.
Kan je geen oortjes indoen? Of koptelefoon?
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
05-06-2019 11:49
Hier wordt ook gemaild. Ik snap best dat het onder werktijd moet gebeuren, maar wel krankzinnig dat je al met al bijna 2 maanden in de geluidsoverlast zit. En raar dat het niet is aangekondigd van te voren.
Kan je geen oortjes indoen? Of koptelefoon?
Oortjes is een mogelijkheid.
1 week lang een dril boor boven me gehad plus al mijn apparatuur met hoge tonen ik heb al de hele dag koppijn van deze week en is nog niet over.
Lavendel2 schreef:
08-06-2019 19:27
1 week lang een dril boor boven me gehad plus al mijn apparatuur met hoge tonen ik heb al de hele dag koppijn van deze week en is nog niet over.
Was dat netjes aangegeven?
noas_1993 schreef:
08-06-2019 19:59
Was dat netjes aangegeven?
Jawel maar toch is het doodvermoeiend, kon vandaag op school niet echt concentreren..
Zoveel zal er toch niet geboord moeten worden voor nieuwe verlichting??

Bij ons gebeuren grote klussen na werktijd of in t weekend.
Hello, can you hear me?
Aangezien ze gisteren de hele dag niks hebben gedaan en vandaag weer wel snap ik wel dat ze 4 weken bezig zijn..
Bij ons hebben ze jaren geleden eens een grote schilderklus gedaan, waarbij er op de meeste ongelukkige momenten opeens een duo schilders de muur van je kantoor kwam schilderen, omdat jouw verdieping opeens aan de beurt was. Dat leverde zoveel kritiek op dat dit sindsdien uitgebreid van tevoren wordt aangekondigd per mail en intranet.

Boren en grote klussen worden ook aangekondigd en wie thuis kan werken doet dat dan ook. Sowieso worden vreemden in het pand aangekondigd, maar zonder pasje kom je bij ons niet ver, dus die hebben dan een gastenpas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven