Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
depster schreef:
07-06-2019 13:11
Hebben ze ook verteld waarom de prijs met 200 euro verhoogd wordt? Je geeft aan 'ontwikkelingen' maar 200 euro per rietje vind ik echt een schandalige verhoging... Dit traject is al een kostenplaatje.. Single/alleenstaande zijn is tegenwoordig niet meer te betalen..
Ik kreeg verder geen informatie, ze zijn zich ervan bewust dat het een forse verhoging is. Ik denk dat het inderdaad komt door de tekorten etc.
Het wordt in ieder geval hard sparen.
@Nora, dit wordt 'pas' mijn derde ronde. Dus valt mee nog in vergelijking met alle andere dames hier. Mocht doe niet lukken moet ik wel nadenken of ik dan al IVF wil. Want dat is wat mijn arts aangaf. Dus daar wil ik wel even een gesprek over dan.

Betsy, Wensmama, Science (en wie nog meer op het wachtbankje zit)..succes!! Hou vol!
Rosie; Hoop voor je dat IVF niet nodig is en dat het 3x scheepsrecht is!
Dankje Nora😊 Hoop het ook!
Nou bij mij is het weer mislukt denk ik. Bruine afscheiding en dat heb ik altijd paar dagen voor mn menstruatie doorbreekt. Heb dr echt even de shit over in! Bah bah bah!

@wensmama. Je hebt pb
Lee83 schreef:
09-06-2019 11:12
.@Globe, spannend! Ik hopelijk donderdag mijn laatste embryo. Dan ben jij al een week onderweg. Vind de 2e wachtweek echt heel lang duren altijd.

@nausicaa hahahaha
Oh spannend Lee! Ja ondanks dat ik nu maar 11 dagen hoef te wachten voelt t nog ellelang. Eigenlijk wil ik ook een dag eerder testen ivm een feestje avond drvoor. Dan weet ik het iig al... Maar weet niet of slim is.

Nausicaa HAHAHAAHAHAHA ohhh jammer dat ik bon niet op papier heb.... alhoewel, misschien in mn mail.
Betsy_01 schreef:
10-06-2019 09:59
Nou bij mij is het weer mislukt denk ik. Bruine afscheiding en dat heb ik altijd paar dagen voor mn menstruatie doorbreekt. Heb dr echt even de shit over in! Bah bah bah!

@wensmama. Je hebt pb
Balen Betsy!
Balen Betsy! Sterkte!!
Betsy je hebt pb terug!

Ik voel me raar. Eerst voelde ik me steeds zwanger door de hormonen die ik spoot en nu is dat weg, maar io heb wel steeds steekjes in mn onderbuik, hoofdpijn en hier en daar misselijk. Oftewel: het zou kunnen maar ik wil niet hopen maar ondertussen zit ik mezelf gek te maken

Nausica ik was al van plan om alle bonnen enzo te bewaren maar wat jij zegt is wel een héle goede reden 😂
Betsy :hug: niet leuk.

Ik ben mega emotioneel. Zit op dag 10 dpo, heeeeeeeel erg moe maar dat zal komen door verhuizing, klussen, familielid overleden etc. Heb vroege testen in huis maar die gebruiken is alleen maar mezelf gek maken. Gewoon afwachten tot het weekend. Zaterdag is nod.

Ik merk dat het elke keer zwaarder wordt en ik elke keer meer moeite heb met het incasseren van nieuws dan mensen zwanger zijn. Meiden, even heel eerlijk maar ook hier vind ik het moeilijk om te lezen. Zo dubbel want het is voor ons allen een moeilijk pad en ik gun het iedereen maar ik kan niet ontkennen dat het steekt als het bij anderen raak is en bij mij weer niet. Dan wil ik stampvoetend schreeuwen dat het oneerlijk is dat het bij mij maar niet wil lukken.
Tegelijkertijd weet ik goe fijn het is on dit te delen met elkaar en ook proberen hoop te putten uit de succesverhalen. Maar mijn egoïstische zelfmedelijdenstemmetje steekt steeds meer de kop boven het zand en vind het allemaal gewoon niet eerlijk.
Dit gevoel helpt ook niet natuurlijk. Zucht ....
Science ik denk dat we dat allemaal wel hebben. Want hoe zeer je het iedereen ook gunt, je gunt het jezelf eerst en volgens mijn therapeut is dat heel normaal ;)
Je mag lekker stampvoeten,huilen, wat je maar wil! Ik heb een keer op weg naar huis van een babyshower een uur zitten huilen en schreeuwen in de auto en dat luchtte écht op.

Dikke knuffel
Thanks wensmama, en ik vind het ook logisch dat iedereen hier deze gevoelens heeft.
Fijn om dat ook te kunnen delen en ik kan alleen maar hopen dat ik binnenkort ook blij nieuws mag verkondigen en op mijn beurt anderen hoop mag geven.

(Sjees, kekker zweverig allemaal 🤪)
Sciencerocks schreef:
10-06-2019 18:07
Betsy :hug: niet leuk.

Ik ben mega emotioneel. Zit op dag 10 dpo, heeeeeeeel erg moe maar dat zal komen door verhuizing, klussen, familielid overleden etc. Heb vroege testen in huis maar die gebruiken is alleen maar mezelf gek maken. Gewoon afwachten tot het weekend. Zaterdag is nod.

Ik merk dat het elke keer zwaarder wordt en ik elke keer meer moeite heb met het incasseren van nieuws dan mensen zwanger zijn. Meiden, even heel eerlijk maar ook hier vind ik het moeilijk om te lezen. Zo dubbel want het is voor ons allen een moeilijk pad en ik gun het iedereen maar ik kan niet ontkennen dat het steekt als het bij anderen raak is en bij mij weer niet. Dan wil ik stampvoetend schreeuwen dat het oneerlijk is dat het bij mij maar niet wil lukken.
Tegelijkertijd weet ik goe fijn het is on dit te delen met elkaar en ook proberen hoop te putten uit de succesverhalen. Maar mijn egoïstische zelfmedelijdenstemmetje steekt steeds meer de kop boven het zand en vind het allemaal gewoon niet eerlijk.
Dit gevoel helpt ook niet natuurlijk. Zucht ....
:hug: :hug: :hug:
Ook voor Betsy :hug: :hug: :hug:
Heel herkenbaar hoor science! Vooral in mn omgeving enzo vindt ik het lastig. Bijv een collega die superblij verteld dat ze zwanger is. Ik ben echt wel blij voor haar dat is het niet maar heb tegelijk ook zoiets ja tuuuurlijk jij wel. Vindt t echt superstom van mezelf maar kan er ook op dat moment niet de kop indrukken.
Maar we houden moed meiden! Dit gaat ons ook toch ook lukken?
In mijn omgeving een zevende inmiddels, net bij t wakker worden... en dan wanneer je gewoon weer happy de peppy bent worden al die zeven natuurlijk geboren.... O_O
Hoi meiden,
Lang geleden dat ik wat heb geplaatst, veel nieuwe zullen mij dan ook niet kennen. Dus even kort:
Ik ben Angela, 29 jaar onder behandeling bij het Reinier de graaf ziekenhuis en schreef hier een poos mee.
Na 11x mislukte iui ben ik overgestapt op icsi. Hiervoor was de eerste punctie een drama kwa resultaat en had ik maar 1 terug plaatsing. Deze bleef boven wonder plakken, maar na een weekje in feestvreugde liet deze toch ook weer los. Dus de hele riedel kon weer opnieuw beginnen. Waar voor andere nummer 13 ongeluk is, is het voor mij geluk want mijn 13e poging groeit nu tot een mooi ventje, ik verwacht een jochie! Na 2 jaar is het eindelijk zover.
Ik heb al die tijd wel meegelezen, maar vond het lastig te reageren, iedereen is al zo lang bezig en daar wil ik met mijn geluk niet tussen gaan zitten.
Maar ik wilde even laten weten dat ik denk aan jullie allemaal, stuk voor stuk. Het traject is loodzwaar, maar toch gaan we door, met of zonder hulp we geven het niet zomaar op.
En de wachtweken en onzekerheden houden niet op als jr zwanger bent, ze gaan door alleen veranderen ze.

Ik geef jullie bij deze allemaal een dikke knuf. Take care x
angelaloes schreef:
11-06-2019 08:05
Hoi meiden,
Lang geleden dat ik wat heb geplaatst, veel nieuwe zullen mij dan ook niet kennen. Dus even kort:
Ik ben Angela, 29 jaar onder behandeling bij het Reinier de graaf ziekenhuis en schreef hier een poos mee.
Na 11x mislukte iui ben ik overgestapt op icsi. Hiervoor was de eerste punctie een drama kwa resultaat en had ik maar 1 terug plaatsing. Deze bleef boven wonder plakken, maar na een weekje in feestvreugde liet deze toch ook weer los. Dus de hele riedel kon weer opnieuw beginnen. Waar voor andere nummer 13 ongeluk is, is het voor mij geluk want mijn 13e poging groeit nu tot een mooi ventje, ik verwacht een jochie! Na 2 jaar is het eindelijk zover.
Ik heb al die tijd wel meegelezen, maar vond het lastig te reageren, iedereen is al zo lang bezig en daar wil ik met mijn geluk niet tussen gaan zitten.
Maar ik wilde even laten weten dat ik denk aan jullie allemaal, stuk voor stuk. Het traject is loodzwaar, maar toch gaan we door, met of zonder hulp we geven het niet zomaar op.
En de wachtweken en onzekerheden houden niet op als jr zwanger bent, ze gaan door alleen veranderen ze.

Angela!! Wat fijn om te lezen zeg! Gefeliciteerd!!!!! Van mij mag je heel erg met je geluk ertussen gaan zitten hoor! Na zon lang traject is het je gegund! Hoe lang moet je nog??
Fijn dat het zo goed gaat Angelaloes! Het geeft mij juist hoop al die positieve verhalen hier.
Angelaloes ❤️ Wat een mooi nieuws.

Wat een lange weg heb jij bewandeld en wat fijn en positief waar je nu bent. Hier put ik ook veel hoop uit!
angelaloes schreef:
11-06-2019 08:05
Hoi meiden,

:heart: :cheer2:
Wat super leuk om te lezen Angelaloes! De weg was lang, maar hopelijk heb je straks een prachtig mannetje in je armen. Heel veel geluk!
Science, zo raar is het niet dat je je zo voelt. Het is gewoon ook superstom dat het bij jou niet lukt en 'iedereen' maar wel zwanger wordt. Ik vind de berichten hier wel fijn om te lezen, juist om weer even een 'zie je wel! het kan wel!' idee te krijgen. Maar natuurlijk blijft dat stemmetje dat je het zelf ook zo graag wilt wel doorzeuren. En soms overheerst het gevoel dat het stom en oneerlijk is even heel erg. Denk dat iedereen hier dat zal herkennen.

Hopelijk mag iedereen hier snel het oh zo gewilde en tegelijk gehate berichtje plaatsen. Het is gelukt!

Ik heb inmiddels toch besloten om me ook op de wachtlijst voor een nederlandse donor te laten zetten. Met een Deense donor kom ik op 1000 euro per poging of zoiets, dat kan een keer, maar dat is toch niet te betalen :confused:
Angelaloes wat een goed nieuws! Van harte gefeliciteerd!! Je mag dat goede nieuws hier zeker delen! Geeft hoop dat de aanhouder wint! 😊

Science, je hebt al veel begripvolle reacties gehad. Allemaal herkennen we je emotie. Je gunt het een ander.. speciaal juist de mensen hier..maar tegelijkertijd wil je ook zelfs eens diegene zijn met het goede nieuws. Heel normaal gevoel. Maar Mooi dat je dat zo eerlijk durft te zeggen hier!

Depster, de fase waar jij nu in zit ook zo herkenbaar...dat is 1 voordeel als je wat ouder bent...ik ben nu op de leeftijd dat de meesten in mijn kring nu wel klaar zijn. Dus de zwangerschapsberichten zijn een stuk minder gelukkig! Ik hoop nu zwanger te zijn voordat de tweede lichting (zoals jongere nichtjes of zo) gaat starten 😁
Maar is is echt moeilijk om elke keer weer opnieuw te feliciteren en blij te zijn. Heb heel wat tranen gelaten in die tijd.. wanneer zou het mijn beurt eens zijn. Ik had het er laatst met een vriendin over. Haar oudste is al elf nu en ik was de eerste die wist van haar positieve test. Toen begon bij mij de wens ook al te sluimeren..ik hoopte dat ik binnen enkele jaren ook aan de beurt zou zijn. Ik ben nu bijna 12 jaar verder en nog niet...werd wel even verdrietig toen ik haar zei dat ik wel op geduld getest ben🙄😥

Ik hoop met heel mijn💖 dat ieder van ons beloond gaat worden voor haar geduld en doorzettingsvermogen 🙏 We hebben het verdiend hoor💪
Rosieflower, dat is heel herkenbaar! Kan me de dag dat ik zwangerschapstest kocht voor goede vriendin nog herinneren alsof het gisteren was... mocht zelfs bij de bevalling zijn en toen dacht ik nog dat het vast voor mij ook wel weggelegd zou zijn binnen een paar jaar. En nu is het al een hele vent die naar de bovenbouw middelbare school gaat! Onvoorstelbaar!
Hier toch ook met in de begin 30, op een collega na bijna geen zwangeren in mijn omgeving.

Mijn bestie zal helaas niet sneller als mij zijn. Haar vriend heeft heel slecht spul. Dus die moeten ook via ziekenhuis.

Maar hier blij dat ik ongesteld ben geworden. Is keer anders. Ik dacht mijn piek maandag 27 mei zat. Dus nu 15 dagen later ongesteld. Dus goed gezien dit keer.
Nu maandag wachten wat het ziekenhuis zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven