Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

22-03-2009 15:24 4931 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Waterfiets!!

Verboden woord:

ZWNNGMW (oftewel: Zij Wiens Naam Niet Genoemd Mag Worden)

Verzoekje: zouden jullie wijzigingen voor de tabel een kleurtje willen geven? Thanks!

Link naar het vorige topic: Afvallen met Boer zoekt Vrouw!
quote:Mevrouwdekees schreef op 30 maart 2009 @ 23:07:

Drift: Ontdenken; het tegenovergestelde van BE-denken, een proces waarbij nutteloze kennis actief vergeten wordt. Dan hoop ik niet dat ik alles wat ik vanavond gelezen heb ga vergeten... vooral het eerste artikel vond ik niet zo vreselijk nuttig
Al gezien dat het verliefd op de buurman een fake was? Beetje jammer!
Hoi meisjes ,

Beetje een late reactie. Ik vlieg ook even snel langs, zit niet zo lekker in mijn vel. Lees wel mee hoor!

Drift, het zit er weer op vanavond dus! Goed dat je je door die engelse literatuur hebt heengeworsteld.Volgens mij vind jij studeren ook niet erg vervelend? Toen ik afgestudeerd was, zei ik dat ik dat jammer vond. Velen verklaarden mij voor gek, maar ik vind leren en toepassen van nieuwe kennis echt leuk.

Erwt, Ik houd ook niet echt van Erwtjes. Niet zozeer om de smaak. Maar die dingen eten zo onhandig... Met kauwen enzo. Erwtensoep vind ik daarentegen wel lekker, vooral zelfgemaakte.

Age en Vinyl, lijkt me leuk dat je je creativiteit op die manier in je werk kunt gebruiken. En het is inderdaad ook wel iets waar je je omgeving mee van dienst kunt zijn. Zelf lijk het mij nog altijd leuk om een opleiding voor woon-stylist te doen ofzo. Er is alleen weinig werk in te vinden volgens mij.

Nou weinig schrijf-inspiratie. En niet goed gegeten, geen trek vandaag. Dus even geen lijstje! Lekker slapen
Kreeg er wat van mee ja. Erg jammer inderdaad, je zult maar niets te doen hebben en ruim een week lang de troll uithangen

Heb trouwens wel soort van de illusie dat het hele topic geinspireerd is op mijn buurmanverhaal
Oh Flora dát lijkt me ook een leuke opleiding (nou ja, vast niet helemaal maar delen ervan) Ben ook enorm verslaaf aan VT-wonen, 101-woonideeen en elk woon-programma dat de televisie rijk is. Mocht je je nog een keer vervelen moet je Moosey's low-budget klustopic op wonen maar eens opsnorren!
Studeren vind ik niet zo'n ramp inderdaad. Het is een erg interessante en praktijkgerichte studie die ook wel uitdaagt tot het lezen van de artikelen.

Wat ik wel eens lastig vind is de continue druk alle literatuur bij te houden in combinatie met een volle werkweek en af en toe gewoon niet zo'n zin...
Oh ja! Zou goed kunnen Drift

Jouw verhaal als troll-voer!!

Bandje = Cocorosie

Mix tussen Björk en Psapp. En daar hou ik wel van, lekker apartig

Hè bah Floor Heeft het te maken met wat er over de mail besproken is? Wel weer blij worden hoor, het is lente!!

Mdk voor nutteloze kennis actief vergeten... Hmmm... daar ben ik best slecht in! (vandaar dat mijn hoofd zo vol is)
Ik ga slapen. Welterusten allemaal en tot morgen!
Ik ga computer uitzetten en echt nog even afwassen en stofzuigen. Is ook zo gebeurd... als je er eenmaal aan begint

Ben moe, moet vannacht het verloren uur maar even inhalen, hopelijk is morgen alles weer normaal!

Welterusten!

Wilde slechts even melden dat ik gisteren veilig en wel ben teruggekeerd uit Wenen (wel nog enorme perikelen meegemaakt omdat de koppeling van de bus het zo halfweg de week begaf, ik heb een dag in een garage gezeten met louter plat-Oostenrijks sprekende meneren en met een autoverhuurder aan de telefoon die vond ik dat ik best even tot in detail kon uitzoeken wat er nou mis was met de bus en waarom het zoveel geld moest kosten om m te maken, want zijn Duits was ook niet zo goed ), vandaag ook alweer 300 km heb gereden en nu heeeeel moe ben. En toch stiekum een beetje hyper omdat ik vanochtend een brief van een makelaar zag waarin gemeld werd dat ik mijn huurflat tegen gereduceerde prijs zou kunnen kopen. Maar daar ga ik morgen maar eerst eens heel rustigjes paps over bellen.

Eerst slaaaapen, morgen meer, hoop dat het goed gaat met jullie allemaal!
Jippie! Moos terug!! Lekker uitrusten nu!

Wie wil me uit bed schoppen? Ik lig zo lekker en wil nog verder slapen...
Ik wil er ook niet uit.

Het is zo lekker, en ik ben zooooo moe!

Hoop echt dat ik vanavond als ik thuis ben (= redelijk laat) wel gelijk kan slapen... gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap
Watjessss

Ik zit al een half uur op m'n werk en de zon schijnt en ondanks nogal slapeloze nacht (geen idee waarom, misschien toch door dat stomme klokverzetten) ben ik helemaal blij door mooi licht lenteweer

Ik ben blij dat Flora het met me eens is voor wat betreft Erwtjes. Ik vind Erwtjes stom, want ze eten stom en waarom zijn ze zo klein. Dat lijkt mij alleen maar onhandig (*denkt aan een soort erwt als een gehaktbal op je bord, veel makkelijker*). Verder vind ik ze een beetje prutterig smaken. Zo, dat heb ik maar weer gezegd

Leuk, jullie creatieve geesten! Xan is trouwens ook van 't grafisch ontwerpen enzo. Vindt 't vast leuk dat jullie dat ook zijn!

Floor, vervelend van niet helemaal goed in je vel zitten. Hopelijk vandaag een betere dag

Hoest met Tien? Wel een beetje geslapen en uitgerust?

Drift heeft goed gestudeerd dus! Knap! Ik vind/vond studeren ook leuk! Heb nog een tijdje doorgestudeerd en cursussen en trainingen gedaan. Heb nu eigenlijk ook een leuke opleiding op het oog, maar die is te duur (minimaal 4500 euro)

Ik zit hier weer vol goede moed met kwark en worteltjes!

*probeert niet te kijken naar de folder van Bagels&Beans die hier achter hangt*
Peas on earth!
Tjeezz, wat lullen jullie snel zeg!!

Ik moet nog beginnen hoor met waterfietsen, gisterenavond lasagna met wat leftovers van de dag ervoor (kofte en pastaovenschotel) en een salade gegeten dus snoepen zat er niet meer in want ik zat behoorlijk vol.

Vandaag tot nu toe 3 koppen koffie en dus nog niet ontbeten ( ik was een beetje vergeten dat ik begon met waterfietsen vandaag) dus zo wat cracottes met filet en nog een kop koffie.

Ik ga niet werken vandaag en het huis is al aan kant dus ik ga straks heerlijk met een boekje in de tuin luieren en tussendoor de kinderen uit school halen ed.

Doel:

ontbijten met 4 cracottes en lunchen met 2 boterhammen en tussen door wat fruit.

Avondeten wordt patlicankofte (aubergine met gehaktballen en tomaten uit de oven) en dan met bulgur en salade.

En hopelijk zit ik zo vol dat ik het daarbij laat.

We hebben trouwens een pup en daarbij komt de verplichting lekker te gaan wandelen, vervelend joh met dit weer.
Ik heb gisteren een interessant artikel gelezen over A- en B-mensen. Als ik op m'n werk ben zal ik even googlen. Ging over mensen die van nature een ander ritme hebben. Ik dus ook. Ik kan wel eens een ochtend vroeg opstaan maar niet een hele week of altijd voor m'n werk. Het is geen onwil, nee... Het lukt écht niet.

Als je jezelf prut vindt smaken dan moet je eens diepvries- of verse erwten proberen. Poterwten zijn prut... En ik doe het door de risotto, dat plakt lekker en eet dus makkelijk

Bah, zit nu te gapen in de trein... Probeer vandaag vroeg naar huis te gaan, onder het mom van 'thuis werken'. Er ligt al een paar weken een klusje te wachten en het moet er maar eens van komen. Broer komt ook eten vanavond.

Ik word wel blij van dit weer! Fijn zomerjas aan!!
Goeiemorgen zusenzo! Heb je nog aannvullende info voor in de tabel?

Wel leuk een pup, en goede stok achter de deur om te wandelen

Wat voor 'soort' is het?

Je moet wel goed eten hoor, op tijd en goed ontbijten etc. Dan val je ook beter af. Anders moeten de kinderen maar te laat op school komen, 'mama moet immers goed voor zichzelf zorgen'
Ik ben ruim op tijd op hoor maar ontbijt al jaren niet omdat ik het gewoonweg niet weg krijg blehg ik heb een hekel aan ontbijten maar ik moet er maar aan gaan.

Een labradorpup, hoe origineel ook, maar wel een superlieve.

Aanvullend mijn BMI is 30 (shocking by the way want ik zie me zelf echt niet als obese) en mijn streef is 75 en ik ben de bejaarde van het waterfietsclubje met mijn 32 jaar.
Hallloo..

Ik probeer af tevallen met Eiwitslank

wie heeft daar ook ervaring mee?

Ik ben er de eerste week 2.2 kg mee afgevallen

XXX
Eiwitslank!?!? Nee...

Wij zijn hier op een normale manier aan het afvallen Mysterious, dus gezond en verantwoord eten en bewegen. Niks geen gekke middeltjes hier, die zijn verboden!

En als je eens muesli met yoghurt probeert Zusenzo.

Ik kreeg ook nooit brood weg 's ochtends maar sinds 1,5 jaar eet ik altijd een kom Flakes (AH Special Flakes) met melk.

En dat werkt prima voor mij!

Heb ook muesli (crunchy muesli van Whole Earth) in huis en die is goddelijk lekker.

Even een plaatje googlen.

Ik vind namelijk (mijn mening) dat Cracottes niet vullen en dat dat dus 'loze' calorieën zijn. Kun je beter iets eten dat wél vult.

En je ontbijt is erg belangrijk, dat zorgt ervoor dat de 'motor' goed gaat draaien.
Het is de zak links achter...

Wel frustrerend trouwens... heb ik mezelf uit bed gesleept en de trein in gegooid... Ligt de mailserver eraf op het werk dus kan ik weinig doen. ARGH!

Nou ja, niks aan te doen... Even wat privé-mails versturen...

En trouwens... Ik heb erg veel zin in zaterdag!!!!
Mysterious, de topictitel 'Afvallen met...' is misschien ietwat misleidend. Wij denken in termen van 'Afvallen met waterfietsen' en niet in termen als 'Afvallen met eiwittoestanden'

Even over ontbijten. Ik ben ook een vreselijk slechte ontbijter. Heb eigenlijk jaren niet of nauwelijks ontbeten omdat ik ook geen hap wegkrijg 's ochtends vroeg. Toch lukt het nu. Heb verschillende dingen die ik wel wegkrijg:

- yoghurt met plakjes banaan

- yoghurt met cruesli

- yoghurt met flakes

- optimel kwark (hele bak is evenveel calorieén als yoghurt met flakes ongeveer)

Is makkelijk weg te krijgen. Ik voel me echt beter sinds ik ontbijt, ook omdat ik gewoon merk dat mijn spijsvertering/stofwisselilng beter op gang is.

Trouwens Zusenzo, Patlicanköfte klinkt als een man uit het Baklava-land , en dat betekent lekker eten!

*heeft ex uit baklavaland en put nog steeds uit kookboekjes om die recepten te maken *

Hmm... schermpje heeft lang opengestaan, dus eerst even posten en bijlezen.
Peas on earth!
Ik ben trouwens wel benieuwd naar A- en B-mensen. Ik denk dat ik een redelijk standaardcategorie-mens ben qua Biologische Klok

Hmmm... ik heb laatste wel diepvrieserwten gegeten, maar die vond ik ook niet lekker. Had ze gemaakt omdat ik een recept voor een hartige taart had dat echt 'Prinses op de erwt-taart' heette

Leuk trouwens, een hond! Met dit weer inderdaad lekker om buiten te lopen! Hier alleen een kat, met de forumnaam Grijs Monster . Grijs Monster was gisteren helemaal blij dat het lente was en stuiterde door de tuin. Ze is nogal een watje en durft alleen naar buiten als een van ons ook buiten is.

Schouderklopje voor Erwt trouwens, want ondanks overheerlijke verjaardagscake (in dikke plakken) van collega slechts één paaseitje gegeten
Peas on earth!
quote:AgentL schreef op 31 maart 2009 @ 09:58:

Ik heb gisteren een interessant artikel gelezen over A- en B-mensen. Als ik op m'n werk ben zal ik even googlen. Ging over mensen die van nature een ander ritme hebben. Ik dus ook. Ik kan wel eens een ochtend vroeg opstaan maar niet een hele week of altijd voor m'n werk. Het is geen onwil, nee... Het lukt écht niet.

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Een van mijn therapeutencollega's had het artikel ook gelezen en vertelde me er gisteren over. Ze maakte van mij direct een B-mens

Dus mocht je het ergens vinden Age dan ben ik heel benieuwd!

Erwt, combineer je de kwark met wortel? Zo lees ik het een beetje maar dat zal vast niet zo zijn denk ik

En applaus voor jou dat je de cake hebt kunnen weerstaan!

Ik vind Erwtjes wel lekker eigenlijk, maar inderdaad vooral door risotto of hartige taart.

En ontbijten ben ik ook al niet goed in, ik eet 's ochtens meestal liga of een mueslireep of zoiets. Buiten mijn sloten koffie uiteraard... Op dagen dat ik wat meer tijd heb (en ik dus net zo langzaam kan ontbijten als ik wil) probeer ik brood en fruit te eten.

Ik werk weer even verder. Heb eigenlijk meer zin om op het terras te gaan zitten met een witbiertje
Grrrr, net voicemail afgeluisterd, beweert de autoverhuur dat er schade aan de bus is geconstateerd!? Ik heb nergens tegenop gezeten, dus ik hoop dat ze het putje in de voorruit van een steentje bedoelen, want anders snap ik er niks van. Vermoeiend allemaal zeg. Zo maar even langs.

Qua eten (om maar eens on topic te gaan) ben ik wel heel blij met mezelf! Waar ik vroeger zo'n weekje buitenland aangegrepen zou hebben om mezelf aan vanalles en nogwat te buiten te gaan, heb ik nu gewoon braaf 3 keer op een dag gegeten. Wel iets vetter dan normaal, wegens alleen maar uit eten natuurlijk, en iets meer drank dan normaal, maar ik voelde me behoorlijk braaf en het mooie is: Het kost me ook helemaal geen moeite. Echt fijn. Gister even op de weegschaal gestaan: paar ons erbij maar niks schokkends, is er zo weer vanaf. Dus ik ben blij!

Zijn de plannen voor zaterdag al verdergevorderd ondertussen? Weet toch nog niet helemaal zeker of ik mee ga stappen, wordt een last-minute-beslissing, denk ik. Ben nog wel erg moe van de reis, en sta morgen meteen alweer in het theater te klussen, dus ik ga het allemaal gewoon even aankijken.

Dat witbiertje op terras klinkt goed, Drift, zou ik ook wel zin in hebben.

Vinyl, al ontwikkelingen op het man-front?

Age al een huis?

MdK nog blij en uitgeput?

Tien al weer eens een glaasje wijn geprobeerd, of wordt zaterdag de vuurdoop?

Flora's voet al beter?

ErWt, was jij nou aan het solliciteren, ja toch? Al iets gehoord?

Drift nog ontwikkelingen met de buurman?

Dat ik weer een beetje op de hoogte kom, zeg maar

Oh, en welkom zusenzo natuurlijk!
Moos Fijn dat je er weer bent!

Balen van al dat gedoe met de bus zeg! Ik hoop dat je het een beetje probleemloos opgelost gaat krijgen. En wat goed dat je het zo goed volgehouden hebt om netjes te eten in Wenen.

We hebben nog geen hele duidelijke plannen voor zaterdag. Ik heb een restaurant gereserveerd voor half 7, de rest moet eigenlijk nog afgesproken worden.

Tien heeft gisteren over de mail (schrik niet als je die opent ) voorgesteld rond een uur of twee af te spreken.

Ik weet ook nog niet of ik mee ga stappen, zal in mijn geval waarschijnlijk ook een last-minute beslissing worden in verband met vermoeidheid en niet helemaal lekker in mijn vel enzo. Ik kan me dus helemaal voorstellen dat je zaterdag pas beslist, maakt ook niet uit natuurlijk!

Update over de buurman is erg kort... Hij heeft me toch wel duidelijk gemaakt dat hij me erg leuk vindt, ik heb aangegeven dat dat niet wederzijds is. Sindsdien eigenlijk geen contact, toevallig kwamen we elkaar gisterochtend tegen omdat we tegelijk de deur uit gingen om te gaan werken.

De toenadering van de buurman kwam voor mij ook op een totaal niet handig moment. De avond daarvoor heb ik de getrouwde man verteld dat we elkaar nooit meer zullen zien. Ik had dus wel wat anders aan mijn hoofd en dit is ook mede de reden dat ik even niet zo lekker in mijn vel zit

Oh! Lees net dat je je huisje misschien kunt kopen! Dat zou leuk zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven