Wél goede relaties via Internet?
dinsdag 31 maart 2009 om 03:19
Na het lezen van tig topics vraag ik me af of er ook mensen zoals ik zijn die wél een fijne relatie via Internet gevonden hebben?
Ik heb een jaar gechat met mijn partner, daarna voorzichtig smssen.
Toen eens een keer mijn adres doorgegeven...en ja hoor, na een aantal maanden had hij de stoute schoenen aangetrokken en stond hij bij me voor de deur.
We zijn een LAT relatie begonnen, maar na een jaar vonden we het tijd worden om een keus te maken.
Hij wilde graag bij mij in de Randstad komen wonen, maar ik heb heel bewust gekozen om naar hem te gaan, in Drenthe.
Wij wonen nu anderhalf jaar samen, en ik kan wel zeggen dat het ons uitstekend bevalt.
Mijn werk was geen probleem, een overplaatsing was zo geregeld.
Zijn moeder, kids en familie woont hier.
Ik heb er een familie bij gekregen (die ik eerder nooit had).
We hebben inmiddels een hondje (zie avatar), een aquarium, en 2 oppas cavia's van zijn dochter.
Zijn familie heeft mij volledig geaccepteerd, ondanks mijn grote westerse bek.
Dus, ik wil maar zeggen, het Internet is zo slecht nog niet.
Ik heb een jaar gechat met mijn partner, daarna voorzichtig smssen.
Toen eens een keer mijn adres doorgegeven...en ja hoor, na een aantal maanden had hij de stoute schoenen aangetrokken en stond hij bij me voor de deur.
We zijn een LAT relatie begonnen, maar na een jaar vonden we het tijd worden om een keus te maken.
Hij wilde graag bij mij in de Randstad komen wonen, maar ik heb heel bewust gekozen om naar hem te gaan, in Drenthe.
Wij wonen nu anderhalf jaar samen, en ik kan wel zeggen dat het ons uitstekend bevalt.
Mijn werk was geen probleem, een overplaatsing was zo geregeld.
Zijn moeder, kids en familie woont hier.
Ik heb er een familie bij gekregen (die ik eerder nooit had).
We hebben inmiddels een hondje (zie avatar), een aquarium, en 2 oppas cavia's van zijn dochter.
Zijn familie heeft mij volledig geaccepteerd, ondanks mijn grote westerse bek.
Dus, ik wil maar zeggen, het Internet is zo slecht nog niet.

dinsdag 31 maart 2009 om 08:24
Hoi Teleguppie,
Wat leuk om te horen dat jij de liefde ook bent tegengekomen op het internet. ikzelf ben 2 maanden geleden "mijn ware" tegengekomen via RP.
we hebben eerst een paar dagen gemaild en gemsnt. Uiteindelijk hebben we afgesproken en het was voor ons beiden liefde op het eerste gezicht. Ik ben nu bijna 29 en heb dit nog nooit zo meegemaakt
We hebben op veel gebieden dezelfde interesses. We hebben dezelfde humor, we hebben allebei een brede muzieksmaak, we hebben dezelfde doelen in het leven, we zijn allebei echte levensgenieters, we praten over onze gevoelens, we hebben ontzettend veel lol met elkaar, en in bed knallen de spetters er van af. En ik vind hem het lekkerste ding van de wereld!
Zo kan het ook dus! In het verleden werd ik regelmatig onzeker tijdens het daten. Allerlei dingen spookten dan door m'n hoofd: "Vind hij me wel leuk, zal ik nu wel smsen, zal ik nu wel bellen" . Bij mijn huidige vriend ben ik geen seconde onzeker geweest en ben er nu dan toch van overtuigd dat dit hem wel eens zou kunnen zijn.
Groetjes
Piekerien
Wat leuk om te horen dat jij de liefde ook bent tegengekomen op het internet. ikzelf ben 2 maanden geleden "mijn ware" tegengekomen via RP.
we hebben eerst een paar dagen gemaild en gemsnt. Uiteindelijk hebben we afgesproken en het was voor ons beiden liefde op het eerste gezicht. Ik ben nu bijna 29 en heb dit nog nooit zo meegemaakt
We hebben op veel gebieden dezelfde interesses. We hebben dezelfde humor, we hebben allebei een brede muzieksmaak, we hebben dezelfde doelen in het leven, we zijn allebei echte levensgenieters, we praten over onze gevoelens, we hebben ontzettend veel lol met elkaar, en in bed knallen de spetters er van af. En ik vind hem het lekkerste ding van de wereld!
Zo kan het ook dus! In het verleden werd ik regelmatig onzeker tijdens het daten. Allerlei dingen spookten dan door m'n hoofd: "Vind hij me wel leuk, zal ik nu wel smsen, zal ik nu wel bellen" . Bij mijn huidige vriend ben ik geen seconde onzeker geweest en ben er nu dan toch van overtuigd dat dit hem wel eens zou kunnen zijn.
Groetjes
Piekerien
anoniem_6459539699668 wijzigde dit bericht op 31-03-2009 08:24
Reden: typfout
Reden: typfout
% gewijzigd
dinsdag 31 maart 2009 om 09:07
Volgens mij zijn relaties via internet net als relaties zonder internet, je kunt geluk hebben en het geweldig met elkaar hebben en jaren/ of je hele leven/ bij elkaar blijven of uit elkaar gaan.
Zelf heb ik een relatie van 2,5 jaar gehad via internet, was erg leuk, is nu een afgrijzelijke ex (weet dat er ergere bestaan maar toch). Alles leuk en goed, woonden samen zou den gaan trouwen, toch niet, en woon nu alweer 9 maanden alleen.
maar dit had net zo goed kunnen gebeuren met iemand die ik face too face ontmoed had.
Zelf heb ik een relatie van 2,5 jaar gehad via internet, was erg leuk, is nu een afgrijzelijke ex (weet dat er ergere bestaan maar toch). Alles leuk en goed, woonden samen zou den gaan trouwen, toch niet, en woon nu alweer 9 maanden alleen.
maar dit had net zo goed kunnen gebeuren met iemand die ik face too face ontmoed had.
dinsdag 31 maart 2009 om 09:18
Hier nog een postief bericht.
Vriend en ik hebben elkaar ruim 2 jaar geleden via internet leren kennen. Na een maand intensief mail en msn contact hebben we telefoonnummers uitgewisseld en na enkele weken de stoute schoenen aangetrokken en elkaar in real life ontmoet.
Van beide kanten liefde op het eerste gezicht.
We konden vanaf dag 1 eigenlijk al niet meer zonder elkaar.
Echter door kinderen uit zijn eerder relatie hebben we de eerste maanden daarna rustig aangedaan en de kids aan het idee laten wennen.
Echter verliep ook dit contact zo goed dat ik na een half jaar al bijna definitief bij hem was ingetrokken.
Na een jaar stond mijn huisje te koop en inmiddels zijn we 16 weken zwanger van ons eerste kindje en trouwen we over een maand.
Liefs Collie
Vriend en ik hebben elkaar ruim 2 jaar geleden via internet leren kennen. Na een maand intensief mail en msn contact hebben we telefoonnummers uitgewisseld en na enkele weken de stoute schoenen aangetrokken en elkaar in real life ontmoet.
Van beide kanten liefde op het eerste gezicht.
We konden vanaf dag 1 eigenlijk al niet meer zonder elkaar.
Echter door kinderen uit zijn eerder relatie hebben we de eerste maanden daarna rustig aangedaan en de kids aan het idee laten wennen.
Echter verliep ook dit contact zo goed dat ik na een half jaar al bijna definitief bij hem was ingetrokken.
Na een jaar stond mijn huisje te koop en inmiddels zijn we 16 weken zwanger van ons eerste kindje en trouwen we over een maand.
Liefs Collie

dinsdag 31 maart 2009 om 09:45
Mijn man en ik ook, tien jaar geleden al, en we zijn nog altijd supergelukkig met elkaar. Iemand leren kennen via internet was toen erg ongebruikelijk, we waren pioniers.
Bij ons is het ook via een forum begonnen (niet via een relatiesite dus). En ik ben het met Maleficient eens: je wordt verliefd op de persoon zelf.
Ik was overigens ruim in de veertig toen we elkaar leerden kennen.
Bij ons is het ook via een forum begonnen (niet via een relatiesite dus). En ik ben het met Maleficient eens: je wordt verliefd op de persoon zelf.
Ik was overigens ruim in de veertig toen we elkaar leerden kennen.

dinsdag 31 maart 2009 om 09:51
Ook hier een stel dat via een datingsite elkaar heeft ontmoet. Dat is nu zo'n 6 jaar geleden. Na zo'n 3/4 jaar zijn we gaan samen wonen en hebben inmiddels een dochter van 3.
Allebei hadden we een teleurstellende relatie achter de rug en we wisten wat we NIET wilden. Plus al een beetje ouder. Het ging gewoon van een leien dakje!
Allebei hadden we een teleurstellende relatie achter de rug en we wisten wat we NIET wilden. Plus al een beetje ouder. Het ging gewoon van een leien dakje!
dinsdag 31 maart 2009 om 10:35
dinsdag 31 maart 2009 om 10:51
dinsdag 31 maart 2009 om 11:21
Als je elkaar leert kennen via internet, zegt dat toch alleen iets over het begin, hoe je met elkaar in contact bent gekomen? Als je elkaar eenmaal hebt ontmoet en je krijgt een relatie dan lijkt het me niet dat die dan opeens heel anders is dan wanneer je elkaar op een andere manier had leren kennen. Natuurlijk kun je pech hebben met iemand die je via internet kent, maar dat kan je ook met iemand die je in de kroeg hebt ontmoet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 31 maart 2009 om 11:35
Als vent kun je je beter aanmelden op Viva dan op RP. Minder concurrentie en er wordt achter de schermen flink gemeet en gedate. ( kan ook heel fout gaan, dat is wel het risico van internet).
Verder eens met Susan. Hoewel voor mijzelf merk ik dat een datingsite niet zo goed werkt. Selectiecriteria zijn nu juist die dingen die er eigenlijk niet zo veel toe doen. Of zijn er echt mensen die afknappen op de verkeerde oogkleur, haarkleur, opleiding etc, etc.
De meneer die ik nu aan het daten ben heb ik wel ontmoet via een activiteit waar ik me op internet voor heb aangemeld. Maar als ik zijn profiel was tegengekomen op een site, had ik m waarschijnlijk afgewezen.
Verder eens met Susan. Hoewel voor mijzelf merk ik dat een datingsite niet zo goed werkt. Selectiecriteria zijn nu juist die dingen die er eigenlijk niet zo veel toe doen. Of zijn er echt mensen die afknappen op de verkeerde oogkleur, haarkleur, opleiding etc, etc.
De meneer die ik nu aan het daten ben heb ik wel ontmoet via een activiteit waar ik me op internet voor heb aangemeld. Maar als ik zijn profiel was tegengekomen op een site, had ik m waarschijnlijk afgewezen.
dinsdag 31 maart 2009 om 11:38
quote:piekerien schreef op 31 maart 2009 @ 08:24:
Hoi Teleguppie,
Groetjes
PiekerienIk neem aan dat jullie elkaar wel hadden gezien op de foto voor de date?
Hoi Teleguppie,
Groetjes
PiekerienIk neem aan dat jullie elkaar wel hadden gezien op de foto voor de date?
dinsdag 31 maart 2009 om 11:42
Ik vind het wel bijzonder, maar wel leuk voor jullie.
Maar ik neem aan dat jullie toch wel foto's wisselen of zo of gaan jullie echt naar een blind date?
En bellen jullie dan eerst of zo?
Wat me lastig lijkt, stel het is gezellig en zo bla bla en het valt dan tegen?
Nou, lekker dan?
Sta je daar?
Het lijkt me gewoon enger dan normaal.
Je weet nooit wie het is, zeg maar.
Nou, kan iemand zich in de kroeg ook anders voordoen.
Maar dat lijkt me veiliger.
Leuk voor je Reiger, zeker op die leeftijd toch een leuke man ontmoeten, waar je mee de toekomst in wil gaan!
Maar ik neem aan dat jullie toch wel foto's wisselen of zo of gaan jullie echt naar een blind date?
En bellen jullie dan eerst of zo?
Wat me lastig lijkt, stel het is gezellig en zo bla bla en het valt dan tegen?
Nou, lekker dan?
Sta je daar?
Het lijkt me gewoon enger dan normaal.
Je weet nooit wie het is, zeg maar.
Nou, kan iemand zich in de kroeg ook anders voordoen.
Maar dat lijkt me veiliger.
Leuk voor je Reiger, zeker op die leeftijd toch een leuke man ontmoeten, waar je mee de toekomst in wil gaan!
dinsdag 31 maart 2009 om 11:47