Wél goede relaties via Internet?

31-03-2009 03:19 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het lezen van tig topics vraag ik me af of er ook mensen zoals ik zijn die wél een fijne relatie via Internet gevonden hebben?

Ik heb een jaar gechat met mijn partner, daarna voorzichtig smssen.

Toen eens een keer mijn adres doorgegeven...en ja hoor, na een aantal maanden had hij de stoute schoenen aangetrokken en stond hij bij me voor de deur.

We zijn een LAT relatie begonnen, maar na een jaar vonden we het tijd worden om een keus te maken.

Hij wilde graag bij mij in de Randstad komen wonen, maar ik heb heel bewust gekozen om naar hem te gaan, in Drenthe.

Wij wonen nu anderhalf jaar samen, en ik kan wel zeggen dat het ons uitstekend bevalt.

Mijn werk was geen probleem, een overplaatsing was zo geregeld.

Zijn moeder, kids en familie woont hier.

Ik heb er een familie bij gekregen (die ik eerder nooit had).

We hebben inmiddels een hondje (zie avatar), een aquarium, en 2 oppas cavia's van zijn dochter.

Zijn familie heeft mij volledig geaccepteerd, ondanks mijn grote westerse bek.

Dus, ik wil maar zeggen, het Internet is zo slecht nog niet.
Hier ook een positief verhaal

Mijn huidige vriend en ik kennen elkaar via een chatsite. We hebben drie maanden gechat en elkaar toen in het echie ontmoet. Dat alles speelde vier jaar geleden. Het gaat nog steeds goed, we wonen ook al weer zo'n drie jaar officieus samen (1e half jaar dat we samenwoonden had hij zijn eigen flatje nog, hij is later bij mij ingetrokken).

Mijn ex kende ik ook dankzij internet, hoewel ik zelf nooit met hem had gechat. Een vriendin van mij durfde niet alleen op een date (was ver weg... en met het gevaar op tegenvallen: konden we er nog een leuke dag van maken) en vroeg mij of ik mee wilde. Dat wou ik wel, en de jongen in kwestie regelde toen dat er een vriend van hem meeging. Die vriend was wel een erg leuke jongen, en daar heb ik het vier jaar mee uitgehouden.....
Geen ervaring mee,ben al ruim 25 jaar bij mijn partner .

Maar wat leuk Xander en PrinsesOpDeErwt !!!!!!!!
quote:Brown_Eyes schreef op 31 maart 2009 @ 11:42:

Ik vind het wel bijzonder, maar wel leuk voor jullie.

Maar ik neem aan dat jullie toch wel foto's wisselen of zo of gaan jullie echt naar een blind date?

En bellen jullie dan eerst of zo?

Natuurlijk worden er wel foto's uitgewisseld. Maar ja... je stuurt natuurlijk wel je voordeligste foto's Dus een echte hele blinde date was het niet hier.

Hij heeft mij eerst gebeld ja, ik vond zijn stem eigenlijk best wel irritant in het begin. Maar verder was ie wel heel aardig, dus ik wilde het er wel op wagen (en anders hadden we gewoon een gezellige dag... nog geen man overboord)

Wat me lastig lijkt, stel het is gezellig en zo bla bla en het valt dan tegen?

Nou, dan weet je dat ook weer... dan spreek je elkaar later gewoon niet meer... Heb ook wel eens een vreselijke date gehad, echt... daarna durfde ik echt niet meer te daten... Het is dat mijn vriend een lange adem had hoor....

Nou, lekker dan?

Sta je daar?

Ik zorgde er altijd wel voor dat we afspraken op een neutrale plek EN dat ik met eigen vervoer ging... Alleen met vriendlief eigenlijk niet... maar da's ook helemaal goedgekomen....

Het lijkt me gewoon enger dan normaal.

Je weet nooit wie het is, zeg maar.

Nou, kan iemand zich in de kroeg ook anders voordoen.

Maar dat lijkt me veiliger.

Leuk voor je Reiger, zeker op die leeftijd toch een leuke man ontmoeten, waar je mee de toekomst in wil gaan!
Wij waren totaal niet op zoek, zaten ook niet op een relatiesite/datingsite, maar gewoon op een meer algemeen forum. Op een gegeven moment mail je, je belt eens een keer, foto's uitgewisseld. Wij stapten dus elke dag op zelfde treinstation uit, dus gewoon een keer 's morgens afgesproken. We moesten toen allebei door naar studie, dus in geval het een tegenvaller zou zijn, hadden we allebei een reden dat we snel weg moesten. Uiteindelijk zijn we allebei die dag niet naar school geweest :-)
Ik heb ruim 10 jaar geleden mijn ex leren kennen via een chatsite. Ben 5,5 jaar met hem samen geweest en heb daar mijn zoon aan overgehouden

Heb nog steeds goed contact met m'n ex, erg fijn!

Mijn huidige vriend heb ik 3,5 jaar geleden leren kennen op een chatsite. Eerst paar maanden mee gemsnt en gebeld en toen eens afgesproken. (de avond voor onze date zag ik voor 't eerst een foto van hem)

Onze date heeft geduurd van 11 tot 11

We zijn nu ruim 3 jaar verder en nog steeds samen. We zien elkaar niet zoveel ivm zijn werk en wonen (dus) ook nog niet samen. Maar wie weet wat de toekomst ons brengt.

Alles op z'n tijd.

Maar wel erg toevallig dat hij nét even kwam kijken in de chatbox waar ik toen erg vaak te vinden was
Wat leuk, zoveel positieve verhalen :D

Mijn vriend en ik hebben elkaar ook via internet (1 of andere profielensite) ontmoet en we zijn nu al bijna 2,5 jaar een stel :P Gaat heel erg goed, enige nadeel is de grote afstand :P

We staan al wel een hele tijd ingeschreven voor een huisje maar dat schiet niet echt op. Dit jaar krijg ik mijn diploma en dan kan ik ook aan het serieuze werk beginnen ipv de bijbaan die ik nu heb :P Dus wie weet kunnen we wel een keer gaan kopen :P

Maargoed, punt van het verhaal, hier dus ook een succesverhaal :P
Thanks, Yraatje.

Ik zou zelf een minder leuke foto sturen, anders verwacht hij te veel.

Ik zou werkelijk in mijn broek pissen van angst...
Nog iets wat ik mij afvraag.

Hebben jullie dan niet zoiets van het is niet echt of zo.

Ja, het is wel echt, maar meer zo van als het bedoeld was had ik hem in het echt tegengekomen.

Dit lijkt een beetje gemanipuleerd.

Dit is niet verkeerd bedoel, hoor.

Misschien ben ik een meer romantisch typje en dat is ook niet altijd reeel.

Dat het in het echter prettiger is, vind denk ik iedereen wel.

Maar dat zeht natuurlijk niks over de kwaliteit van de relatie dat is duidelijk.
quote:Brown_Eyes schreef op 31 maart 2009 @ 13:20:

Hebben jullie dan niet zoiets van het is niet echt of zo.Het klinkt soms wel too good to be true, klopt

Ja, het is wel echt, maar meer zo van als het bedoeld was had ik hem in het echt tegengekomen.Vast wel, alleen had je hem /haar dan herkent als potentiële nieuwe lover?

Dit lijkt een beetje gemanipuleerd.Dat is nou net het fijne, voordat je uren zenuwachtig en 5 dates hebt gespendeerd aan iemand die het niet blijkt te zijn, kan je iemand de oren van het lijf vragen. Zo filter je al heel veel dingen waar je anders pas veel en veel later achter zou komen. Mensen zijn via internet veel openhartiger dan irl. (liegen helaas ook makkelijker, maar dat is dan t risico)

Dat het in het echter prettiger is, vind denk ik iedereen wel. Het echte contact wat later volgt is dan wel prettiger, omdat je elkaar al veel verteld hebt en je niet met ongemakkelijke stiltes hoeft te zitten, dus ben het niet helemaal met je eens

Maar dat zeht natuurlijk niks over de kwaliteit van de relatie dat is duidelijk.
Wie het laatst lacht................. heeft de grap niet begrepen.
Ik leer veel mannen kennen via het internet. 3 jaar terug ontmoette ik mijn ex vriend via het internet en dat ging eigenlijk best goed (afgezien van het feit dat het nu over is). Maar over het algemeen heb ik het heel erg naar mijn zin gehad met hem.

Ja, het is wel echt, maar meer zo van als het bedoeld was had ik hem in het echt tegengekomen.

Maar dat zeht natuurlijk niks over de kwaliteit van de relatie dat is duidelijk.Als je echt op een datingsite inschrijft is het misschien wel een beetje geforceerd. Je bent daar echt om een date te scoren. Op de website waar ik mn vriend heb leren kennen was dat echter niet zo. We plaatsen veel in dezelfde topics, je mailt een keer over en weer en zo onstaat dat, niets gemanipuleerd aan.
Ik sta ook ingeschreven op een datingsite maar ik heb me niet perse ingeschreven om te scoren. Ik vind het leuk om mannen te leren kennen en te kijken wat er allemaal rondloopt naast het uitgaansleven en de werkvloer.

Op een gegeven moment wordt je wereldje kleiner en kom je niet zoveel nieuwe mensen meer tegen. Internet is evengoed een "echte wereld" . Op een gemiddelde uitgaansavond in de kroeg zit die kroeg ook vol met mannen die je oninteressant vind, die lieen over hun baan, hun opleiding of hun getrouwde status. alleen zie je dan wel meteen dat het hoofd echt is en voorkom je de teleurstelling van een valse foto.

Uitiendelijk weet je pas of een klik ook een vonk is bij een ontmoeting. Er zijn mensen die verliefd worden of denken te zijn op basis van mailtjes en chats. Dan kan het IRL wel eens tegenvallen en blijkt dat die leuke man in het echt heel verlegen is en dat ie dagenlang nadacht over die leuke gevatte mailzinnetjes.

Dus mislukte dates waren vooral met mensen waarmee ik alleen maar gemaild had, of zelfs dat niet eens.

Mijn ervaring is dat als ik met mensen leuk kan chatten er irl ook voldoende gespreksstof is. Hoeft niet te betekenen dat er dan ook een vonk is endie persoon en idelae partner, maar iig is een date dan geen verloren avond. Heb aan mijn datingsiteperiode wel en aantal leuke contacten overgehouden. De ware zat er echter niet bij.
Tja, de een is nou eenmaal mondeling sterker dan de ander.

Ik kan me op (al dan niet virtueel) papier veel beter uitdrukken en kan op internet (dus) makkelijker gesprekken voeren.

Daarnaast, als je iemand leert kennen in de kroeg ofzo, zal er echt niet meteen een heel interessant (diepgaand) gesprek ontstaan. Dat heb je op internet veel sneller, naar mijn mening.
Oh ja hoor. November 2004 gaan mailen, december 2004 eerste date en eigenlijk meteen samenwonen. Oktober 2005 zwanger van de eerste. Januari 2008 zwanger van de tweede.
Ik was afgelopen december alweer 5 jaar getrouwd met mijn internetliefde die ik dit jaar 8 jaar ken.

Ik heb een hoop wrakhout mee naar mijn hol gesleept vanaf het internet maar er zat gelukkig ook een juweel bij en dat is deze die ik nu heb.
Mijn vriend en ik hebben toen eerst wat over en weer smsjes, berichtjes en mailtjes gestuurd. Via internet praat soms toch makkelijker met iemand die je net kent, of nouja je durft misschien wat meer of bepaalde dingen te zeggen :P Ik ben IRL wat verlegener als het gaat om iemand die ik leuk vind maar wel net pas ken. Nu durfde ik wat meer. Wel hebben we vrij snel (na 1 maand geloof ik :P) IRL afgesproken. Ik ging met een vriendin naar een concert maar we zouden al vroeg op de stoep zitten omdat we graag een beetje vooraan wilden staan. Hij is toen naar Amsterdam gekomen om samen met ons te wachten. Toen de deuren open gingen, gingen wij naar binnen en hij weer weg :P

Doordat er veel mensen waren kon er weinig gebeuren (al kende ik hem al van cam :P dus wist dat het geen vieze oude man was :P) en je zat niet steeds met die irritante stiltes als je even niks wist te zeggen :P Wel ben ik er blij om dat we snel hebben afgesproken omdat je dan ook meteen weet of het IRL net zo goed klikt.
Ben alweer 2 jaar samen met mijn internet date. Stond ook ingeschreven op een datingsite, had al wel wat dates gehad, maar allemaal niks natuurlijk. Tot ik (na aantal maanden msn-en) eindelijk met hém afsprak. Liefde op het eerste gezicht was het....
quote:Xander68 schreef op 31 maart 2009 @ 09:31:

Ik zelfs via dit forum! Erwt (PrinsesOpDeErwt) is de gelukkige We wonen inmiddels samen en het gaat prima!

Echt? Wat leuk!

Wist ik niet.

Zelf 2,5 jaar geleden mijn virend via internet leren kennen.

Binnen 11 maanden woonden we samen en we hebben nu een prachtige zoon van 6 maanden.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Of ben jij de gelukkige Xander
quote:bosaapje schreef op 31 maart 2009 @ 20:23:

Of ben jij de gelukkige Xander
Peas on earth!
Hier ook een succesverhaal!

Al ruim 5 jaar een relatie met iemand die ik via internet (forum, daarna msn-en, telefoonnummers uitwisselen etc) heb leren kennen. Alleen woont hij in de Randstad en ik in Twente....ik heb al een poging gewaagd om daar te gaan wonen...maar dat beviel niet helaas...Dus waarschijnlijk komt hij nu binnen nu en een jaar deze kant op als hij zijn bedrijfje voldoende heeft opgebouwd en hier voort kan zetten...Het enige lastige is dat zijn moeder sinds kort weduwe is...dus dat zal moeilijk zijn...bij mij echter hetzelfde verhaal...mijn moeder is sinds 2 jaar weduwe...Ik heb een vast contract en mijn sociale leven ligt hier (hij heeft afgezien van familie niet echt vriendschappen)....vandaar dat hij deze kant op zal verhuizen. Ik hoop dat het hem gaat bevallen!

Kijk er enorm naar uit, ben het reizen zo onderhand een beeeeeetje beu en ben toe aan een toekomst opbouwen samen
*Lovestar steekt haar hand op*

Ja hoor, hier ook een "juweeltje" via internet. RP om precies te zijn. Afgelopen donderdag waren we 3 jaar samen Waarvan ruim 2 jaar samenwonend.

Het grappige is dat hij zich net aangemeld had voor die site (als betalend lid) en ik hem de 2e dag al opgeduikeld had. Hij heeft toen niets meer gedaan met zijn betaalde lidmaatschap

We hebben elkaar al na 1 a 2 weken gezien. Dat vind ik wel belangrijk, want als je een virtuele klik voelt, moet je zo snel mogelijk achter zien te komen of het ook zo is irl. Want anders krijg je de situatie dat je het beeld van elkaar "opleukt"

Internet is niet een slecht medium of voor losers zoals er door veel mensen gezegd worden. Het is net als Lobelia en Susan zegt: elkaar op internet ontmoeten zegt alleen iets over hoe je elkaar ontmoet heb en niets over hoe de relatie is of zal zijn. Natuurlijk ken je elkaar al een beetje als je collega's bent of op dezelfde studie zit. Maar een relatie is een relatie.

Wat ik een beetje jammer vind is dat er zo'n negatieve stigma kleeft aan internetdating. Ik krijg het idee van anderen dat zulke mensen losers zijn, heel lelijk zijn of ontzettend verlegen etc. Mensen reageren ook "raar" als ik zeg dat ik mijn vriend via internet heb leren kennen. Ach ja, gelukkig kan het mij niks schelen

Owja, ben blij dat internetdating bestaat, want anders kwam ik nooit mijn vriend tegen....Hij is ontzettend verlegen en we waren elkaar waarschijnlijk nooit irl tegengekomen. Voor hem was internetdating een hele fijne manier om mij tegen te komen

Maar dat zeht natuurlijk niks over de kwaliteit van de relatie dat is duidelijk.Niet minder echt dan een gemiddelde kroeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven