Olcay fatshaming
vrijdag 14 juni 2019 om 22:42
vrijdag 14 juni 2019 om 22:48
Dank je, lief!
Het maakt me best een beetje boos: wat is nu eigenlijk te dik/dun en wie bepaalt dat? De extremen laat ik even buiten beschouwing, terwijl ik ook denk dat die extremen juist het moeilijkst van allemaal zijn. Maar kom op: waarom moeten we ons allemaal conformeren aan het opgelegde ideaal (door vrouwen zelf notabene, mannen hebben hier minder moeite mee) van lang en slank? Iets minder lang (of juist langer) en iets minder slank (of juist slanker) is óók mooi. Als je er zelf maar tevreden mee bent.
En eerlijk gezegd krijg ik een beetje jeuk van ‘zelfdiscipline’, dat lijkt mij juist obsessief. Leef een beetje, daar wordt je vaak een gelukkiger mens van dan het ‘ideale’ lichaam.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

vrijdag 14 juni 2019 om 22:54
Ik kan altijd zo boos worden om mensen die zeggen dat maat 42 te dik is of voluptueus of wat dan ook. Ik heb maat 40-42 en mijn bmi is nog nooit boven de 25 geweest.
Chienandalou ik denk dat het opgelegde ideaal tegenwoordig vaak wordt neergezet als het gezonde gewicht. Te mager mag net zo min als te dik. Gezondheid is belangrijk, maar je bent met een bmi van 26 echt niet ongezond. Gemiddeld genomen zijn mensen met een bmi van 26 zelfs gezonder dan die met een bmi van 18.
Overigens is Maya erg tegenstrijdig in dit topic over wat ze allemaal doet en laat, wat mij betreft valt ze enorm door de mand.
Chienandalou ik denk dat het opgelegde ideaal tegenwoordig vaak wordt neergezet als het gezonde gewicht. Te mager mag net zo min als te dik. Gezondheid is belangrijk, maar je bent met een bmi van 26 echt niet ongezond. Gemiddeld genomen zijn mensen met een bmi van 26 zelfs gezonder dan die met een bmi van 18.
Overigens is Maya erg tegenstrijdig in dit topic over wat ze allemaal doet en laat, wat mij betreft valt ze enorm door de mand.
vrijdag 14 juni 2019 om 23:05
Dat iets te dik gezonder schijnt te zijn, ontkracht katanMarana schreef: ↑14-06-2019 22:54Ik kan altijd zo boos worden om mensen die zeggen dat maat 42 te dik is of voluptueus of wat dan ook. Ik heb maat 40-42 en mijn bmi is nog nooit boven de 25 geweest.
Komt doordat veel ernstig zieken erg mager zijn en gemiddeld BMI omlaag halen
Ook zijn rokers vaak magerder
vrijdag 14 juni 2019 om 23:06
Dat weet ik, je schrijft eigenlijk duidelijker en bondiger wat ik bedoel te zeggen.Marana schreef: ↑14-06-2019 22:54Ik kan altijd zo boos worden om mensen die zeggen dat maat 42 te dik is of voluptueus of wat dan ook. Ik heb maat 40-42 en mijn bmi is nog nooit boven de 25 geweest.
Met mijn opmerking over bmi en ongezond bedoel ik ook niet dat ik mijn bmi ongezond vind, maar dat ik ongezond ben door andere redenen én een bmi van 26 heb.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

vrijdag 14 juni 2019 om 23:07
Oh ik vind Katan altijd erg prettig als kennisbron op dit gebied. Deze les kende ik nog niet van hem, ga ik onthouden.
vrijdag 14 juni 2019 om 23:38
Doe niet zo dom. Alles bestaat uit genen en heb je dus een bepaalde aanleg; biologisch en psychologisch.
Blijkbaar heb jij biologische gezien aanleg om dik te worden, je moet er nl behoorlijk wat voor doen om slank te blijven.
Jouw familie bestaat blijkbaar uit mensen met extreme eetgewoonten, jij weet exact wat je eet en kiest áltijd verantwoord blijkbaar, daar zit iets ongezonds in en dan heb ik het niet over de noten, pitten en kwark.
Slank of dik zijn betekent niet gezond of ongezond.
Ik heb veel meer mazzel dan jij. Heb vanaf kinderleeftijd veel gesport. Hoef nu niet zo bijzonder veel te sporten en ben slank en strak, altijd geweest en zal ook altijd zo blijven als ik naar mijn moeder, tantes en nichten kijk.
Gezond was ik echter niet met mn gerook. Eenmaal gestopt 7 kilo aangekomen, maar ben mét die 7 kilo heul veul gezonder.
Ik hoop voor jezelf dat je uit je nek kletst, want als je toch zoveel dagen per week zoveel moet sporten dan ben je erg kwetsbaar. Breek maar een been, kan je enkele maanden stil zitten. Nu, dan word jij met al je noten, pitten en kwark 'moddervet' met jouw aanleg.
anoniem_370132 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 23:48
0.04% gewijzigd

vrijdag 14 juni 2019 om 23:45
Helemaal mee eens. Ik heb me altijd suf gesport, overigens met plezier, altijd gelijnd, zonder plezier. Nu een ongeluk gehad en daar ga je dan..._Monti_ schreef: ↑14-06-2019 23:38Doe niet zo dom. Alles bestaat uit genen en heb je dus een bepaalde aanleg; biologisch en psychologisch.
Blijkbaar heb jij biologische gezien aanleg om dik te worden, je moet er nl behoorlijk wat voor doen om slank te blijven.
Jouw familie bestaat blijkbaar uit mensen met extreme eetgewoonten, jij weet exact wat je eet en kiest áltijd verantwoord blijkbaar, daar zit iets ongezonds in en dan heb ik het niet over de noten, pitten en kwark.
Ik heb veel meer mazzel dan jij. Heb vanaf kinderleeftijd veel gesport. Hoef nu niet zo bijzonder veel te sporten en ben slank en strak, altijd geweest en zal ook altijd zo blijven als ik naar mijn moeder, tantes en nichten kijk.
Gezond was ik echter niet met mn gerook. Eenmaal gestopt 7 kilo aangekomen, maar ben mét die 7 kilo heul veul gezonder.
Ik hoop voor jezelf dat je uit je nek kletst, want als je toch zoveel dagen per week zoveel moet sporten dan ben je erg kwetsbaar. Breek maar een been, kan je enkele maanden stil zitten. Nu, dan wordt jij met al je noten, pitten en kwark 'moddervet' met jouw aanleg.

zaterdag 15 juni 2019 om 00:20
En dan hebben we beiden broekmaat 40-42, maar we hebben toch een heel ander lijf, mensen zullen mij toch sneller als dik bestempelen dan jou. Omdat mijn voorgevel ervoor zorgt dat mijn bovenmaat toch in de categorie 44-46 valt. Voorheen had ik broekmaat 34-36, en bovenmaat 42-44, en mensen hebben mij nooit als slank gezien. Ondanks gezond bmi en spillebeentjes.Marana schreef: ↑14-06-2019 22:54Ik kan altijd zo boos worden om mensen die zeggen dat maat 42 te dik is of voluptueus of wat dan ook. Ik heb maat 40-42 en mijn bmi is nog nooit boven de 25 geweest.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zaterdag 15 juni 2019 om 00:21
Niet de kanker de schuld geven, en ook niet de medicatie, het heeft allemaal van doen met zelfdiscipline.Selisela schreef: ↑15-06-2019 00:10Ik ben altijd slank geweest, een tijd lang zelfs mager en toen werd ik ziek. Kanker, 5 jaar heel ziek. Nu al een aantal jaar maat 42. Door medicijnen, geen poortwachtersklieren meer dus dikke benen. Alles kan anders worden. Ook je lijf.
En ik ben alleen maar dolblij met mijn lichaam en mijn leven. Hoe je eruit ziet is helemaal niet van belang Maya. Maar dat leer jij misschien nog wel

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zaterdag 15 juni 2019 om 00:30
Ik ben de zelf de eerste die toegeeft dat mijn obesitas voor het grootste deel te wijten was aan mijn over eten.
Maar waarom heb ik al bijna mijn hele leven die allesoverheersende drang naar eten? Als kind al, toen ik nog geen weet had van dik of dun draaide alles voor mij al om eten.
Dat zal toch niet alleen aan gebrek aan discipline zijn?
Ik heb die discipline later namelijk heel vaak moeten gebruiken om een leven lang op steeds extremere manieren af proberen te vallen.
Niemand heeft zoveel zelfdiscipline om zo'n dagelijks gevecht op lange termijn vol te houden.
Met als gevolg dat mijn metabolisme en relatie tot eten zo verstoord waren dat een operatie nog de enige oplossing was.
Dus idd zijn de meeste mensen te dik omdat ze teveel/verkeerd eten, (al dan niet in combinatie met medische complicaties/medicijngebruik ) maar wat daar achter schuilt is nooit zo simpel als te weinig zelfdiscipline.
Maar waarom heb ik al bijna mijn hele leven die allesoverheersende drang naar eten? Als kind al, toen ik nog geen weet had van dik of dun draaide alles voor mij al om eten.
Ik heb die discipline later namelijk heel vaak moeten gebruiken om een leven lang op steeds extremere manieren af proberen te vallen.
Niemand heeft zoveel zelfdiscipline om zo'n dagelijks gevecht op lange termijn vol te houden.
Met als gevolg dat mijn metabolisme en relatie tot eten zo verstoord waren dat een operatie nog de enige oplossing was.
Dus idd zijn de meeste mensen te dik omdat ze teveel/verkeerd eten, (al dan niet in combinatie met medische complicaties/medicijngebruik ) maar wat daar achter schuilt is nooit zo simpel als te weinig zelfdiscipline.
zaterdag 15 juni 2019 om 00:34
Het is al rot genoeg als je die strijd moet voeren met voedsel, je lijf en alle ongemakken en dan krijg je het gezeik en oordelen van anderen ook nog eens over je heen... Het is zelden enkel een discipline probleem.rosepudding schreef: ↑15-06-2019 00:30Ik ben de zelf de eerste die toegeeft dat mijn obesitas voor het grootste deel te wijten was aan mijn over eten.
zaterdag 15 juni 2019 om 05:32
Maya breekt geen been._Monti_ schreef: ↑14-06-2019 23:38Doe niet zo dom. Alles bestaat uit genen en heb je dus een bepaalde aanleg; biologisch en psychologisch.
Ik hoop voor jezelf dat je uit je nek kletst, want als je toch zoveel dagen per week zoveel moet sporten dan ben je erg kwetsbaar. Breek maar een been, kan je enkele maanden stil zitten. Nu, dan word jij met al je noten, pitten en kwark 'moddervet' met jouw aanleg.
Komt door haar gezonde leefstijl.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 15 juni 2019 om 05:35
Smoesjes, slachtoffergedrag.
Goed slapen schijnt ook te helpen tegen overgewicht.
Maar hoe doe je dat?

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 15 juni 2019 om 06:05
Geen idee, ik ben de hele nacht al op.

Ja, ik ben ook een slachtoffer, een slappe trut en mis iedere discipline. Daarom eet ik nu ook gewoon alleen maar dingen die ik lekker vind. Fuck mijn lijf.
zaterdag 15 juni 2019 om 10:23
Dat is ook nog een raar gegeven, inderdaad. Mijn schoonzus en ik wogen op een gegeven moment evenveel bij dezelfde lengte. Zij droeg broeken 2 maten kleiner! Toch zag ik er slanker uit, want zij heeft inderdaad die voorgevel en buik. Bij mij zit het meer op m'n kont. Veel mensen waren verbaasd als ik zei dat ik morbide obees was. (nu gelukkig op het randje niet meer)Kia•Ora schreef: ↑15-06-2019 00:20En dan hebben we beiden broekmaat 40-42, maar we hebben toch een heel ander lijf, mensen zullen mij toch sneller als dik bestempelen dan jou. Omdat mijn voorgevel ervoor zorgt dat mijn bovenmaat toch in de categorie 44-46 valt. Voorheen had ik broekmaat 34-36, en bovenmaat 42-44, en mensen hebben mij nooit als slank gezien. Ondanks gezond bmi en spillebeentjes.
Later is nu

zaterdag 15 juni 2019 om 10:34
Ik heb een ontzettend slanke schoonmoeder. Zit geen gram vet aan en sport bij het leven. Dit geldt ook voor schoonvader.
Zij gaat dus iedere woensdag klaarzitten voor het programma Obese. Heerlijk met een zakje chips. Zij mag het wel en de kandidaat mag het niet.
Het programma toont een veel te dik persoon die zich de hele dag volpropt met eten. De kandidaat wordt in ondergoed getoond waardoor alles goed zichtbaar is en iedereen daar een mening over heeft.
Mensen in dit programma zijn gewoon Ziek. Ze kunnen niet anders dan eten. Maar schoonmoeder zit te genieten met haar chips. Heb gevraagd of ze ook zou genieten als er kandidaten zijn met anorexia. Of deze kandidaten ook in hun ondergoed getoond worden en worden uitgelachen. Of ze dan ook heerlijk gaat kijken met chips. Deze mensen zijn ook ziek en kunnen niet eten. Allebei psychische problemen maar de een lachen we uit en de ander vinden we zielig.
Zij gaat dus iedere woensdag klaarzitten voor het programma Obese. Heerlijk met een zakje chips. Zij mag het wel en de kandidaat mag het niet.
Het programma toont een veel te dik persoon die zich de hele dag volpropt met eten. De kandidaat wordt in ondergoed getoond waardoor alles goed zichtbaar is en iedereen daar een mening over heeft.
Mensen in dit programma zijn gewoon Ziek. Ze kunnen niet anders dan eten. Maar schoonmoeder zit te genieten met haar chips. Heb gevraagd of ze ook zou genieten als er kandidaten zijn met anorexia. Of deze kandidaten ook in hun ondergoed getoond worden en worden uitgelachen. Of ze dan ook heerlijk gaat kijken met chips. Deze mensen zijn ook ziek en kunnen niet eten. Allebei psychische problemen maar de een lachen we uit en de ander vinden we zielig.

zaterdag 15 juni 2019 om 10:44
Graag gedaan hoor.
En laat je niet gek maken. Je bent goed zoals je bent. Het enige belangrijke is je gezondheid en ook daar heeft een mens maar beperkte invloed op.

zaterdag 15 juni 2019 om 11:30
Genen zullen er heus wel wat mee te maken hebben maar echt niet alles. Mijn vader's kant van de familie is vrij grof gebouwd en stevig en bij mijn moeder is het allemaal vrij slank en fijn. Mijn oom is al zolang ik hem ken een pezig mannetje, wel heel gespierd maar altijd slank. Mijn moeder is maatje 40 maar heeft slanke polsen, enkels etc. Alles is petite en fijn bij haar. Mijn oma was wel zwaar, maar vroeger ook altijd gewoon slank. Mijn achterneven en nichten van moeder's kant zijn wel allemaal flink aan de maat want ja echte bourgondiers.
Bij mijn vader zijn ze allemaal reuzen ( twee tantes van 1.90 ) en maatje 48-52. Mijn vader was niet dik maar wel stevig gebouwd. Wel heel gespierd. Hij woog geloof ik 98 kilo bij 1.95. Niets geks dus.
Mijn broer en ik hebben de grove bouw van onze vader's familie helaas. Als kinderen waren we helemaal niet stevig maar gewoon normaal. Maatje medium zeg maar. Wij zijn pas later gaan uitdijen allebei.
Broer is een bourgondier die van een goede Whiskey houdt met een kaasplankje dus nu ook te zwaar. Schoonzus bakt graag dus ja ze zijn beiden aangekomen sinds ze elkaar kennen.
Ik ben helaas klein van bouw ( 1.67 ) maar heb verder echt de grove structuur van mijn vader. Brede polsen, schoenmaat 42, brede enkels waardoor laarsjes met ritsen zelden passen. Bij mij zit het gewicht overal. Mensen geven me gemiddeld zo'n 80 kilo, al weeg ik veel meer. Dat is dus wel een voordeel, ik lieg dus ook standaard over mijn gewicht omdat mensen me nooit geloven als ik zeg dat ik op 94 kilo zit.
Gisteren ben ik kleding wezen kopen en normaal haat ik dat enorm. Ik voel me altijd net zo'n walvis in die paskamers, dik en onaantrekkelijk. Maar ik vond zowaar mooie, afslankende kleding en kreeg een hele hoop complimenten van vrouwen in de hokjes naast me. En toch was ik niet happy met mezelf. Dat ben ik al lang niet. Ik heb mijn voedingspatroon aangepast afgelopen jaar in Oktober, maar toch ben ik nog te zwak om het vol te houden.
Dus heb ik net een app op mijn telefoon gezet om bij te houden wat ik eet elke dag. Ook ga ik straks thuis oefeningen doen en maandag naar het zwembad. De knop omzetten vind ik nooit zo moeilijk en daar kan ik dan heel radicaal in zijn. Maar het volhouden is mijn grootste obstakel.
S'avonds vind ik het vooral moeilijk, als ik dan TV zit te kijken eet ik er graag wat lekkers bij. Nu pak ik meestal magnetron popcorn ( zoute ) dat is niet zoveel calorieen en vind ik lekker. Zo'n zak eet ik dan maar half op.
Mijn probleem zit hem vooral in de avonden en in het bewegen. Dat doe ik gewoon te weinig.
Het blijft een gevecht voor mij, elke dag weer. De verleidingen weerstaan. Want ik vind alles lekker dat slecht voor je is.
Ik hoop echt dat ik het deze keer wel vol ga houden. Denk dat die eet app al een hoop helpt en dat ik me rot ga schrikken over hoeveel ik wel niet eet elke dag.
Maar ik moet echt doorgaan dit keer van mezelf, diabetes en hart en vaat ziektes zitten van 2 kanten in mijn familie en ik ben echt bang dat ik daar ooit last van ga krijgen. Ik moet het doen voor mezelf, maar daar ligt het probleem ook een beetje. Ik vond heel lang dat ik het niet waard was, dat ik het niet verdiende om me goed te voelen in mijn vel. Daar moet ik overheen. Mezelf vergeven.
Bij mijn vader zijn ze allemaal reuzen ( twee tantes van 1.90 ) en maatje 48-52. Mijn vader was niet dik maar wel stevig gebouwd. Wel heel gespierd. Hij woog geloof ik 98 kilo bij 1.95. Niets geks dus.
Mijn broer en ik hebben de grove bouw van onze vader's familie helaas. Als kinderen waren we helemaal niet stevig maar gewoon normaal. Maatje medium zeg maar. Wij zijn pas later gaan uitdijen allebei.
Broer is een bourgondier die van een goede Whiskey houdt met een kaasplankje dus nu ook te zwaar. Schoonzus bakt graag dus ja ze zijn beiden aangekomen sinds ze elkaar kennen.
Ik ben helaas klein van bouw ( 1.67 ) maar heb verder echt de grove structuur van mijn vader. Brede polsen, schoenmaat 42, brede enkels waardoor laarsjes met ritsen zelden passen. Bij mij zit het gewicht overal. Mensen geven me gemiddeld zo'n 80 kilo, al weeg ik veel meer. Dat is dus wel een voordeel, ik lieg dus ook standaard over mijn gewicht omdat mensen me nooit geloven als ik zeg dat ik op 94 kilo zit.
Gisteren ben ik kleding wezen kopen en normaal haat ik dat enorm. Ik voel me altijd net zo'n walvis in die paskamers, dik en onaantrekkelijk. Maar ik vond zowaar mooie, afslankende kleding en kreeg een hele hoop complimenten van vrouwen in de hokjes naast me. En toch was ik niet happy met mezelf. Dat ben ik al lang niet. Ik heb mijn voedingspatroon aangepast afgelopen jaar in Oktober, maar toch ben ik nog te zwak om het vol te houden.
Dus heb ik net een app op mijn telefoon gezet om bij te houden wat ik eet elke dag. Ook ga ik straks thuis oefeningen doen en maandag naar het zwembad. De knop omzetten vind ik nooit zo moeilijk en daar kan ik dan heel radicaal in zijn. Maar het volhouden is mijn grootste obstakel.
S'avonds vind ik het vooral moeilijk, als ik dan TV zit te kijken eet ik er graag wat lekkers bij. Nu pak ik meestal magnetron popcorn ( zoute ) dat is niet zoveel calorieen en vind ik lekker. Zo'n zak eet ik dan maar half op.
Mijn probleem zit hem vooral in de avonden en in het bewegen. Dat doe ik gewoon te weinig.
Het blijft een gevecht voor mij, elke dag weer. De verleidingen weerstaan. Want ik vind alles lekker dat slecht voor je is.
Ik hoop echt dat ik het deze keer wel vol ga houden. Denk dat die eet app al een hoop helpt en dat ik me rot ga schrikken over hoeveel ik wel niet eet elke dag.
Maar ik moet echt doorgaan dit keer van mezelf, diabetes en hart en vaat ziektes zitten van 2 kanten in mijn familie en ik ben echt bang dat ik daar ooit last van ga krijgen. Ik moet het doen voor mezelf, maar daar ligt het probleem ook een beetje. Ik vond heel lang dat ik het niet waard was, dat ik het niet verdiende om me goed te voelen in mijn vel. Daar moet ik overheen. Mezelf vergeven.

zaterdag 15 juni 2019 om 12:02