Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
zondag 16 juni 2019 om 13:27
Vaucluse schreef: ↑16-06-2019 13:11Beperking is wel een erg heftige conclusie... Puberaal/onvolwassen (en nogal onaantrekkelijk) gedrag is het zeker. Niveau bakvis inderdaad.
Je bent 30+ (= volwassen) en je wilt iets, gedraag je dan ook zo.
Met deze omslachtige aanpak zit je over 15 jaar nog steeds in je eentje te puzzelen.
Geloof me, er zit echt weinig verschil tussen TO en nicht.
I told you walking was idiotic.
zondag 16 juni 2019 om 13:29
vivautrecht85 schreef: ↑16-06-2019 12:42Ik vind wat Regina zegt niet zo gek hoor. Het gaat niet alleen om onzekerheid en verliefdheid (neem aan dat daar geen sprake van is want dat is sowieso nogal puberaal als je iemand nauwelijks kent) maar de totaal onlogische manier van redeneren en vragen beantwoorden. Natuurlijk hoeft ze de adviezen niet op te volgen maar het lijkt überhaupt niet echt binnen te komen.
Er zijn wel meer topics waarin mensen onzeker zijn over zulke dingen maar deze is wel uniek hoor.
Jij snapt het. Dank je.

zondag 16 juni 2019 om 13:32
Naja ik ga wel weer advies geven maar ik zou niet zeggen dat je een dure maand hebt. Komt gewoon niet aantrekkelijk over. Complimentje geven kan wel. Maar ik denk dat als jij vraagt aan hem: wil je mij advies geven over mijn wc-muur? dat hij niet eens langskomt? Het lijkt me gewoon heel raar en random. Als je vraagt: zullen we een keer iets gaan drinken? jeb je meer kans lijkt mij dat hij ja zegt.elfje85 schreef: ↑15-06-2019 23:43En ik kan ook gewoon 'brutaal' vragen of hij dit niet rekent omdat ik al een dure maand heb wegens veel rekeningen (is ook echt zo) en kosten van verjaardag vieren, dus een beetje bluffen en slijmen dat ik vind dat hij het andere schilderwerk netjes gedaan heeft (ego strelen werkt bij een man altijd toch haha)?
zondag 16 juni 2019 om 13:42
1. Bedanken voor het schilderen van je balkon na wat geklets over die puzzels je zijn vraag grappig vond en vertellen wat je ermee zou gaan doen.
2. vragen of hij single is zo ja, je het wel leuk zou vinden om samen iets te drinken.
3. HET BELANGRIJKSTE: flirterig zijn bij stap 2!! Stap 1 zakelijk!!
Veel succes
2. vragen of hij single is zo ja, je het wel leuk zou vinden om samen iets te drinken.
3. HET BELANGRIJKSTE: flirterig zijn bij stap 2!! Stap 1 zakelijk!!
Veel succes

zondag 16 juni 2019 om 17:59
zondag 16 juni 2019 om 18:59
haha ja dat inderdaad. Snap ook niet zo goed waarom je een schilder om advies moet vragen eigenlijk. Je kan ook op internet info zoeken toch? En inderdaad gewoon in de bouwmarkt.Parallella schreef: ↑16-06-2019 10:51Of de derde optie, wat de gemiddelde mens doet:
Rij langs de karwei/gamma/doe het zelf, zoek muurverf, lees op de verpakking of het geschikt is voor een toilet, koop een kwast en verf die 3 m2 in een uurtje.

zondag 16 juni 2019 om 19:07

zondag 16 juni 2019 om 19:49
Maar weet je zeker dat het echt zo is?ReginaMills schreef: ↑16-06-2019 19:07Niks onaardigs aan hoor. Het is zoals het is. En alleen TO weet hoe het daadwerkelijk zit.
zondag 16 juni 2019 om 19:56
Ik weet zeker dat het niet gemeen is. Verder weet TO wel hoe het zit met zichzelf.

zondag 16 juni 2019 om 20:46
Ik voel me bijna vereerd dat ik zo onderwerp van gesprek ben hier...Maar voor alle druk speculerende dames hier, ik heb geen autisme, verstandelijke beperking etc.
Verder is het inderdaad een maand ofzo geleden. Maar de eerste weken wist ik nog niet goed hoe aan te pakken, daarna kwam de operatie van mijn vader tussendoor en daarbij ook nog prive dingen van mijzelf. Als hij mij toen interessant/enigszins leuk vond, dan is dat nu ook nog wel zo en hij weet gerust nog wel wie ik ben.
Sms'en of bellen ben ik nog niet helemaal over uit. En over de kwestie werktijd of daarna heb ik nog niet veel tips/adviezen gekregen aangezien de meesten van jullie telkens een ding van wat ik gepost heb helemaal gaan bekritiseren. Bij sommige dingen niet, maar bij sommige dingen wel. En daarbij bedoel ik niet perse de grapjes, want daar moet ik stiekem zelf ook om lachen af en toe
.
Als er meer nieuws is post ik een uiteraard een update
Verder is het inderdaad een maand ofzo geleden. Maar de eerste weken wist ik nog niet goed hoe aan te pakken, daarna kwam de operatie van mijn vader tussendoor en daarbij ook nog prive dingen van mijzelf. Als hij mij toen interessant/enigszins leuk vond, dan is dat nu ook nog wel zo en hij weet gerust nog wel wie ik ben.
Sms'en of bellen ben ik nog niet helemaal over uit. En over de kwestie werktijd of daarna heb ik nog niet veel tips/adviezen gekregen aangezien de meesten van jullie telkens een ding van wat ik gepost heb helemaal gaan bekritiseren. Bij sommige dingen niet, maar bij sommige dingen wel. En daarbij bedoel ik niet perse de grapjes, want daar moet ik stiekem zelf ook om lachen af en toe

Als er meer nieuws is post ik een uiteraard een update

zondag 16 juni 2019 om 20:56
Okay, ik zou bellen tijdens werktijd rond 10:00. Dan vragen op bezoek na werktijd.
Bellen omdat dat sneller en persoonlijker is dan sms'en. Je kan makkelijk zeggen wie je bent en waarvan hij je kan herinneren. Ik sms ook, dit wil je het liefst telefonisch doen.
Tijdens werktijd omdat je hem voor iets vraagt m.b.t. zijn werk, namelijk advies over het verven van je wc. Ik zou hem dan wel vragen om na werktijd te komen; je hoopt op geen factuur. Dus kan hij zijn geld tijdens werktijd verdienen. Als hij dan komt maak je als er een klik/vonk is je move.
Eerlijk, als hij niet opneemt, zou ik denk ik later nog eens bellen. Een of twee keer bellen. Na je laatste poging bij niet opnemen sms je hem. Stuur een sms'je voordat hij een stuurt. Als contact is gelegd etc. kan je om je kosten te drukken wellicht Facebook gebruiken of als dat je plan is een smartphone nemen dan wel WhatsApp of zo.
Ben je klaar om contact op te nemen morgen?
Bellen omdat dat sneller en persoonlijker is dan sms'en. Je kan makkelijk zeggen wie je bent en waarvan hij je kan herinneren. Ik sms ook, dit wil je het liefst telefonisch doen.
Tijdens werktijd omdat je hem voor iets vraagt m.b.t. zijn werk, namelijk advies over het verven van je wc. Ik zou hem dan wel vragen om na werktijd te komen; je hoopt op geen factuur. Dus kan hij zijn geld tijdens werktijd verdienen. Als hij dan komt maak je als er een klik/vonk is je move.
Eerlijk, als hij niet opneemt, zou ik denk ik later nog eens bellen. Een of twee keer bellen. Na je laatste poging bij niet opnemen sms je hem. Stuur een sms'je voordat hij een stuurt. Als contact is gelegd etc. kan je om je kosten te drukken wellicht Facebook gebruiken of als dat je plan is een smartphone nemen dan wel WhatsApp of zo.
Ben je klaar om contact op te nemen morgen?
zondag 16 juni 2019 om 21:18
Qua werktijd ging het er niet om wanneer ik hem zou bellen/sms'en. Maar wanneer ik hem laat langs komen. Als ik hem onder werktijd laat langskomen krijg ik misschien kritiek van dat het geen renovatie gerelateerd onderwerp is en dat hij dan niet mag/kan langskomen, sowieso denk ik dat zijn dagen (zeker als teamleider) elke dag al vol zitten?
Voor wat betreft bellen of sms'en; bij bellen kan het zijn dat 'ie m'n stem herkent van het eerdere gesprek. ik bel dan met m'n huistelefoon omdat prepaid me 23 ct per minuut kost. dus dan heeft ie ook niet m'n nummer. maar bij sms'en is de kans groot er al tig smsjes over en weer gegaan zijn voordat we elkaar weer zien en daar heb ik geen zin in, zeker niet omdat ik dus nog totaal niet weet hoe of wat en geen zin heb paar euro beltegoed armer te zijn voor niets..en sms'en is misschien ook wel weer een beetje vreemd om iemand te bereiken voor een zakelijke afspraak al zijn er ook genoeg mensen die het doodnormaal vinden bij zakelijk contact om te whatsappen
verder heb ik zelf niets anders dan facebook, maar ik kon hem daar niet vinden dus vermoed dat ie geen facebook heeft of een heel afgeschermd profiel.
Voor wat betreft bellen of sms'en; bij bellen kan het zijn dat 'ie m'n stem herkent van het eerdere gesprek. ik bel dan met m'n huistelefoon omdat prepaid me 23 ct per minuut kost. dus dan heeft ie ook niet m'n nummer. maar bij sms'en is de kans groot er al tig smsjes over en weer gegaan zijn voordat we elkaar weer zien en daar heb ik geen zin in, zeker niet omdat ik dus nog totaal niet weet hoe of wat en geen zin heb paar euro beltegoed armer te zijn voor niets..en sms'en is misschien ook wel weer een beetje vreemd om iemand te bereiken voor een zakelijke afspraak al zijn er ook genoeg mensen die het doodnormaal vinden bij zakelijk contact om te whatsappen

verder heb ik zelf niets anders dan facebook, maar ik kon hem daar niet vinden dus vermoed dat ie geen facebook heeft of een heel afgeschermd profiel.

zondag 16 juni 2019 om 21:24
Serieus, ga je nu ook nog over je belkosten zitten miepen?
Wil je dat drankje niet doen omdat je bang ben dat het je geld gaat kosten?
Dit is allemaal bijzonder bijzonder. Begin (een beetje) mijn twijfels te krijgen bij het waarheidsgehalte van dit verhaal.
En mocht dit toch echt zijn, ben je in ieder geval een verschrikkelijke krent. En dat is bijzonder onaantrekkelijk.
Wil je dat drankje niet doen omdat je bang ben dat het je geld gaat kosten?
Dit is allemaal bijzonder bijzonder. Begin (een beetje) mijn twijfels te krijgen bij het waarheidsgehalte van dit verhaal.
En mocht dit toch echt zijn, ben je in ieder geval een verschrikkelijke krent. En dat is bijzonder onaantrekkelijk.

zondag 16 juni 2019 om 21:36
Afgezien van dat whatsappen in sommige zakelijke gevallen heel gebruikelijk is, jouw geval is geen zakelijke afspraak he?elfje85 schreef: ↑16-06-2019 21:18Voor wat betreft bellen of sms'en; bij bellen kan het zijn dat 'ie m'n stem herkent van het eerdere gesprek. ik bel dan met m'n huistelefoon omdat prepaid me 23 ct per minuut kost. dus dan heeft ie ook niet m'n nummer. maar bij sms'en is de kans groot er al tig smsjes over en weer gegaan zijn voordat we elkaar weer zien en daar heb ik geen zin in, zeker niet omdat ik dus nog totaal niet weet hoe of wat en geen zin heb paar euro beltegoed armer te zijn voor niets..en sms'en is misschien ook wel weer een beetje vreemd om iemand te bereiken voor een zakelijke afspraak al zijn er ook genoeg mensen die het doodnormaal vinden bij zakelijk contact om te whatsappen![]()

Enne, hem uiteraard na werktijd langs laten komen (als het daadwerkelijk daar toe komt), want anders ga je echt helemaal zeker een rekening krijgen. En ook uiteraard bellen met je mobiele telefoon, ook al kost het 23 cent per minuut. Ik denk eigenlijk niet dat het gesprek langer dan een paar minuten gaat duren...
zondag 16 juni 2019 om 21:41
Het lijkt me echt onwaarschijnlijk dat hij je stem herkent na deze tijd. Heb je een heel opvallende stem? Je puzzels bieden meer kans.
Maar wat als hij je stem herkent? Je wilt toch dat hij je herinnert van de keer dat jullie elkaar zagen?
Wanneer is het voor niets? Je wilt contact met hem. Met je mobiel vraagt dat blijkbaar een investering. Het zou je een date kunnen opleveren. Wil je dat geld besteden voor deze kans?