Wij leven met chronische pijn - vervolg

donderdag 16 mei 2019 om 22:53
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

woensdag 19 juni 2019 om 20:56
Nartjie: laat buurman maar zeuren, je kunt het gewoon niet,
Lientje: dan zal moeder wel niet zo snel naar huis mogen als ze zou willen.
En wat een vervelend mens is die verpleegkundige. Natuurlijk wil je blijven tot je je moeder gezien hebt. Inderdaad een dure dag, ik vind dat parkeren bij ziekenhuizen gratis zou moeten zijn.

Lientje: dan zal moeder wel niet zo snel naar huis mogen als ze zou willen.
En wat een vervelend mens is die verpleegkundige. Natuurlijk wil je blijven tot je je moeder gezien hebt. Inderdaad een dure dag, ik vind dat parkeren bij ziekenhuizen gratis zou moeten zijn.
woensdag 19 juni 2019 om 21:03
Lientje, wat een bedrag 
Kun je daar ook wat van terugkrijgen, ergens? Zorgverzekering ofzo. (die van je moeder, je hebt gereden)
Ik heb net dat programma gezien, waar jij het over had. Deels dan, want het is voor mij to slow slow-tv. Kan d'r slecht tegen. Ik snap wat je zei over die keuzes van die moeder, maar het camerawerk hielp ook wel mee. Even inzoomen op die nagels, het blikje coca cola, enz. Ben heel blij dat ik niet meer in zo'n situatie zit.
Over dat 'gezond eten is te duur', begon ik gelijk te schelden in mezelf. Slecht voor m'n bloeddruk
(in het begin van het programma zie je Groningen even in beeld, ben benieuwd welke wijk ze hier nemen, ben bang mijn wijk)
Zo, ik ga hond weer uitlaten en naar bed
Hoop dat iedereen een fijne nacht heeft!

Kun je daar ook wat van terugkrijgen, ergens? Zorgverzekering ofzo. (die van je moeder, je hebt gereden)
Ik heb net dat programma gezien, waar jij het over had. Deels dan, want het is voor mij to slow slow-tv. Kan d'r slecht tegen. Ik snap wat je zei over die keuzes van die moeder, maar het camerawerk hielp ook wel mee. Even inzoomen op die nagels, het blikje coca cola, enz. Ben heel blij dat ik niet meer in zo'n situatie zit.
Over dat 'gezond eten is te duur', begon ik gelijk te schelden in mezelf. Slecht voor m'n bloeddruk

(in het begin van het programma zie je Groningen even in beeld, ben benieuwd welke wijk ze hier nemen, ben bang mijn wijk)
Later is nu
woensdag 19 juni 2019 om 21:06
Cesium, ze beweert bij hoog en laag dat ze morgen naar huis gaat
Nou. Ik denk zomaar van niet.
En het begrip bij de verpleging voor familie vond ik vandaag vér te zoeken.
Ben ook in shock over het gebrek in communicatie( vaardigheden)
Zal ik dochter even voor waarschuwen, dat dat een belangrijk leerpunt moet worden bij haar studie

Zal ik dochter even voor waarschuwen, dat dat een belangrijk leerpunt moet worden bij haar studie
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
woensdag 19 juni 2019 om 21:10
Dreamer, neuh, daar zie je niks van terug die kosten.
Ik had ook naar huis kunnen gaan voor een broodje pindakaas hè.?
Keuzes keuzes..
Is Groningen niet al geweest?
Weet het eigenlijk niet precies.
Ik ben benieuwd naar Noord-Holland.
Dat wordt óf Amsterdam óf Den Helder.
Denk ik zo.
Keuzes keuzes..

Denk ik zo.
woensdag 19 juni 2019 om 21:12
Ik probeer op internet te kijken, maar dan moet ik dus echt afleveringen gaan kijken en dingen accepteren enzo. Geen zin in. Geen één beschrijving begint met "deze week zijn we in... " Jammer.lientje69 schreef: ↑19-06-2019 21:10Dreamer, neuh, daar zie je niks van terug die kosten.
Keuzes keuzes..![]()
Denk ik zo.
Of je moeder op de fiets brengen!
Later is nu
woensdag 19 juni 2019 om 21:12
lientje69 schreef: ↑19-06-2019 21:06Cesium, ze beweert bij hoog en laag dat ze morgen naar huis gaat![]()
Nou, inderdaad.
Later is nu

woensdag 19 juni 2019 om 21:42
Lientje: wat was het een kleine moeite geweest om jullie even te vertellen dat de operatie uitgelopen was. Hadden jullie daar een stuk ontspannener gezeten.
Denk je trouwens dat jouw broer je moeder ‘s nachts gaat helpen als ze er uit moet? Of hebben de dames ook de nachtdiensten? En koken en wassen?
Denk je trouwens dat jouw broer je moeder ‘s nachts gaat helpen als ze er uit moet? Of hebben de dames ook de nachtdiensten? En koken en wassen?
woensdag 19 juni 2019 om 22:01
Ik weet nog niet hoe we dat allemaal in het vat moeten gaan gieten. Broer gaat zéker zijn bed niet uit in de nacht.cesium24 schreef: ↑19-06-2019 21:42Lientje: wat was het een kleine moeite geweest om jullie even te vertellen dat de operatie uitgelopen was. Hadden jullie daar een stuk ontspannener gezeten.
En koken doet hij ook niet.
Misschien dat als we heel veel mazzel hebben dat hij een keertje wat boodschappen haalt of een stofzuiger door het huis?
Moeten we wel héél veel mazzel hebben vrees ik.

woensdag 19 juni 2019 om 22:03
woensdag 19 juni 2019 om 22:23
Nee, Groningen is al geweest. Onze wijk totaal niet. Oosterpark, Selwerd. En de mensen die de Zeecontainer hebben opgezet maar die wonen in Lewenborg. Gemiddelde inkomen is de laatste jaren in onze wijk behoorlijk gestegen.Dreamer schreef: ↑19-06-2019 21:03Lientje, wat een bedrag
Over dat 'gezond eten is te duur', begon ik gelijk te schelden in mezelf. Slecht voor m'n bloeddruk![]()
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 19 juni 2019 om 23:07
Zijn er al 4 afleveringen geweest dan denk ik Suzy?
Ik sta bij dochters werk.
Ze probeert nu elke extra dienst die ze kan pakken in te schrijven want het zomerrooster is rond natuurlijk.
Dus ze hoopt op veel uitval.
Vandaag en zondag kon ze invallen op het laatste moment.
En ze vroegen haar voor de nacht, het lijkt maar niet door te dringen dat ze dat niet mag omdat ze nog geen 18 is.
Fietsen alleen door de polder 12 km voel ik me niet fijn bij, dus ik heb de auto nog maar even gestart en sta nu te wachten tot ze naar buitenkomt.
Daarna lekker mijn bed in , half zeven gaat de wekker alweer
Ik sta bij dochters werk.
Ze probeert nu elke extra dienst die ze kan pakken in te schrijven want het zomerrooster is rond natuurlijk.
Dus ze hoopt op veel uitval.
Vandaag en zondag kon ze invallen op het laatste moment.
En ze vroegen haar voor de nacht, het lijkt maar niet door te dringen dat ze dat niet mag omdat ze nog geen 18 is.
Fietsen alleen door de polder 12 km voel ik me niet fijn bij, dus ik heb de auto nog maar even gestart en sta nu te wachten tot ze naar buitenkomt.
Daarna lekker mijn bed in , half zeven gaat de wekker alweer

donderdag 20 juni 2019 om 07:02
Dat schiet dan ook niet op Lise.
Instanties, welke dan ook, lijken tegenwoordig de mens achter het verhaal te missen
Ze gaan uit van regels en protocollen. Zonder emoties.
Zonder menselijkheid.
Het is te triest voor woorden.

donderdag 20 juni 2019 om 07:14
En ze gaan er vanuit dat iedereen een leugenaar is en op kosten van de belastingbetaler lekker thuis wil zitten.
Het is om te kotsen... Dus dat ga ik zo maar doen van de zenuwen, denk ik

donderdag 20 juni 2019 om 07:58
lientje69 schreef: ↑19-06-2019 22:01Ik weet nog niet hoe we dat allemaal in het vat moeten gaan gieten. Broer gaat zéker zijn bed niet uit in de nacht.
En koken doet hij ook niet.
Misschien dat als we heel veel mazzel hebben dat hij een keertje wat boodschappen haalt of een stofzuiger door het huis?
Moeten we wel héél veel mazzel hebben vrees ik.![]()
Maar moeder wil zo lang niet in een verzorgingshuis of zoiets toch?
Ik hoop toch echt dat je zus en jij daar de grens trekken: als je het thuis niet redt, als broer niet helpt, dan móet je wel. Klaar.
Later is nu
donderdag 20 juni 2019 om 08:00
donderdag 20 juni 2019 om 08:43

donderdag 20 juni 2019 om 08:45