Vrij willen zijn

21-06-2019 10:13 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik heb al een lange tijd een relatie sinds dat ik jong ben (sinds ik 16 ben, 7 jaar). Ik heb nu een benauwd gevoel over mijn relatie, terwijl ik wel van hem houdt.. is dit normaal? En zijn er mensen die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hiermee om gegaan?
Ik denk dat het heel natuurlijk is, dat je op je 23e niet meer hetzelfde voelt voor een jongen, waar je vanaf je 16e mee samen bent.
Het is ook heel gezond om een beetje te scharrelen voor je gaat settelen.

Als je mijn dochter was, zou ik je voorzichtig aanraden een punt achter de relatie te zetten, zodat je tot zelfontplooiing kan komen en kan ondervinden wie JIJ bent
tegen mij kinderen zeg ik
geniet en een relatie kan altijd nog
in welke zin benauwd?
Benauwd over de toekomst. Wat dit gaat brengen samen met hem. Het idee enerzijds dat ik met hem verder door ga geeft mij een benauwd gevoel en anderzijds ook wel een goed gevoel. Ik zit heel erg in dubio en kan geen duidelijke beslissing maken of ik door moet gaan met de relatie of niet. Als ik bij hem ben voelt het vertrouwd en lachen etc we samen, maar ik kan ook weer een benauwd gevoel krijgen. Dit is nu al een paar maanden en hij weet er ook van.
Nou, je bent in je jonge leven nog niet vaak alleen geweest als je al die tijd in een relatie zit. Dus ik snap ergens wel waar dat benauwde gevoel vandaan komt.

Helaas heb ik geen ervaring in zo'n situatie, dus de tips laat ik verder aan de anderen over.
leeg
Daarnaast denk ik best veel na over de toekomst en wat ik nog wil doen etc. Hij denkt daar niet echt over na en heeft niet echt doelen in zijn leven. We hoeven geen gemeenschappelijke doelen perse te hebben, maar misschien mis ik ook wel iemand die vol in het leven wil staan en wie ik kan ondersteunen om zijn doelen te behalen (en andersom). Of is dit een rare gedachte?
Kippetje95 schreef:
21-06-2019 12:11
Daarnaast denk ik best veel na over de toekomst en wat ik nog wil doen etc. Hij denkt daar niet echt over na en heeft niet echt doelen in zijn leven. We hoeven geen gemeenschappelijke doelen perse te hebben, maar misschien mis ik ook wel iemand die vol in het leven wil staan en wie ik kan ondersteunen om zijn doelen te behalen (en andersom). Of is dit een rare gedachte?
Dat is zeker geen rare gedachte. Ambitie is aantrekkelijk, zeker als je zelf ingesteld bent om bepaalde doelen te behalen. Maar misschien verschillen jullie net op dit vlak. Ben jij iemand die graag plannen maakt en krijgt hij daar juist stress van, laat hij graag alle mogelijkheden open.

Ik denk wel dat het een misopvatting is dat hij hierdoor niet vol in het leven staat. Ik zou dit ook zeker met hem bespreken, eens kijken hoe hij hier tegenover staat en dat jij wel graag zou hebben dat hij op z'n minst een vaag beeld over zijn toekomst heeft. Wie weet moedig je hem aan om een doel voorop te zetten? En moedigt hij jou dan weer aan om niet alleen op de toekomst te focussen maar ook af en toe in het heden te leven ;) .
leeg
Kippetje95 schreef:
21-06-2019 12:11
We hoeven geen gemeenschappelijke doelen perse te hebben, maar misschien mis ik ook wel iemand die vol in het leven wil staan en wie ik kan ondersteunen om zijn doelen te behalen (en andersom). Of is dit een rare gedachte?
voor een relatie is gezamenlijke doelen, dan wel elkaars doelen kunnen steunen wel essentieel hoor
Helena_z schreef:
21-06-2019 12:21
Dat is zeker geen rare gedachte. Ambitie is aantrekkelijk, zeker als je zelf ingesteld bent om bepaalde doelen te behalen. Maar misschien verschillen jullie net op dit vlak. Ben jij iemand die graag plannen maakt en krijgt hij daar juist stress van, laat hij graag alle mogelijkheden open.

Ik denk wel dat het een misopvatting is dat hij hierdoor niet vol in het leven staat. Ik zou dit ook zeker met hem bespreken, eens kijken hoe hij hier tegenover staat en dat jij wel graag zou hebben dat hij op z'n minst een vaag beeld over zijn toekomst heeft. Wie weet moedig je hem aan om een doel voorop te zetten? En moedigt hij jou dan weer aan om niet alleen op de toekomst te focussen maar ook af en toe in het heden te leven ;) .
Inderdaad, daarin vulde hij mij ook eerst altijd aan (ik werd me bewust meer in het heden te leven), maar andersom denkt hij niet echt aan de toekomst of heeft geen plan ofzo. Ik ben inderdaad altijd de planner geweest en degene die het voortouw nam. Maar ik ga beginnen met werk, hij studeert nog (heeft aantal jaar vertraging). Dus nu moeten we soort van plannen gaan maken en dat benauwd me ergens. Ben ergens bang dat ik iets mis als ik me nu al settel, maar aan de andere kant houd ik wel van hem. Dit maakt het zo complex voor mezelf...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven