TESE en ICSI

29-03-2009 20:12 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik kunnen op natuurlijke manier samen geen kinderen krijgen. Hij heeft niet-obstructieve-azoöspermie (er is een probleem met de zaadcelproductie). Azoöspermie = het volledig afwezig zijn van zaadcellen in het sperma. We zijn voor onderzoeken in het Radboud te Nijmegen geweest. Uit bloedonderzoek van vriend kwam dat luteïniserend hormoon (LH) te laag is, testosteron is goed en follikelstimulerend hormoon (FSH) is iets te hoog.

Nou ondergaat mijn vriend half april een TESE (onder plaatselijke verdoving of algehele narcose word een klein stukje testis weefsel verkregen) in het Radboud om dus te kijken òf er zaadcellen zijn en òf ze goed zijn om door te gaan met ICSI/IVF.

Super-spannend allemaal...... Het kan dus nog alle kanten op.......

Nou is mijn vraag of er iemand is die ervaring heeft met TESE en ook met ICSI/IVF. Hoe is het bij jullie allemaal gegaan? En in welk ziekenhuis zijn jullie geholpen? Wat is jullie ervaring met TESE?

Groetjes Dreadlokje
Dreadlokje,heel erg spannend allemaal. Ik wens jullie veel succes toe!

Zelf heb ik (zie avator) drie icsi kids. Ik ben in het VU geweest en daar werden we erg goed geholpen. Het is voor mij alweer drie jaar terug. Dus er is vast iemand die je wat relevantere info kan geven. Maar anders wil ik ook je vragen beantwoorden.

Jennie
Hi Dreadlokje,

Hier nog iemand die mbv IVF zwanger is geraakt (en nog is). Spannend hoor voor jullie!

In het Radbout hebben we de punctie en terugplaatsing gehad en heb er goede ervaringen, al vond ik het soms wel wat onpersoonlijk. Dit kwam denk ik doordat we voor het IUI traject en het IVF voortraject in een van de streekziekenhuizen behandeld werden.

Als je nog wat wilt weten, gewoon roepen!
Geen ervaring...maar wel een knuffel
Ik ken een sucesverhaal van kennisen waarvan de man gesteriliseerd was, maar door TESE ook een prachtig kind hebben gekregen.

Het kan dus wel lukken op die manier, mocht er ook maar iets uit te "persen" zijn, dan lukt ze dat!

Ik wens jullie heel veel succes.
Ja, dat vind ik echt.
Dank jullie wel voor de lieve reacties!!

Ik weet dat er dmv ICSI en IVF heel veel kinderen al ter wereld zijn gekomen, alleen hoor ik zo ontzettend weinig over TESE... En ben gewoon erg benieuwd naar ervaringen, ook van mannen. Want mijn vriend is knap zenuwachtig voor die ingreep... wat ik me erg goed kan voorstellen. Kijk, we hebben alle info erover wel gelezen, we weten wat ze gaan doen. Maar we kunnen niet zozeer een inschatting doen van wat het bij hem gaat doen. Maar ja, dat kan je eigenlijk nooit van te voren.

Onwijs spannend allemaal..... Zou het ons dan toch gegund zijn? We zien het wel!
Hi Dreadlokje,

Kijk hier eens: http://www.ivfmoeders.nl/f66/

Ik heb veel aan het forum gehad, wie weet vind je hier een gericht antwoord.
Geen ervaring met Tese, wel met Icsi. Heel veel sterkte de komende tijd, dit zijn natuurlijk best zware berichten. Al klink je wel strijdvaardig en hoopvol.

En tuurlijk is het spannend, ik vond alleen ICSI al spannend, en dan hebben jullie nog de spanning van de Tese!

Succes meid!
Dank je voor de link Anne!! Heb me er gelijk aangemeld!

Sophy, jij ook dank je voor jouw reactie! Jullie al positief resultaat met ICSI??
dreadlockje: nee helaas, maar op het na een jaar niet zwanger-topic een aantal erg succesvolle verhalen... voor vragen ben je daar ook altijd welkom...

ik ga er bijna weer voor, nog even wachten tot ik ongesteld word
Hier ook geen ervaring maar misschien heb je iets aan de site van freya, www.freya.nl Het is de patientenvereniging. Op de site is ook een forum, misschien kan je daar nog meer ervaringen vinden.

Ook ik schrijf op het topic dat Sophy noemt, na een jaar niet zwanger.... en dan, wie kletst er mee. Ondertussen zijn we al veel langer bezig dan een jaar. En hoewel er niemand bij zit die Tese heeft ondergaan zijn er wel veel ervaringsdeskundigen. Je mag altijd meeschrijven of vragen komen stellen.

Heel erg veel succes met jullie behandelingen, ik hoop op een positief resultaat!
Dank jullie voor de reacties en tips! De site van Freya ken ik, vind dat forum alleen niet zo leuk (tenminste eerste indruk niet...).

Heb me ondertussen al wel aangemeld op het forum van ivfmoeders, zag er goed uit!

Sophy en Kaetje, jullie ook veel succes!
/
Positief en nuchter (realistisch)... that's ME!!! Hahahaha! Kunnen de dames van "Bezig voor de eerste... " ook wel beamen, denk ik.

We zien het wel! Eerst maar eens goed door die TESE heenkomen. Vriend is erg zenuwachtig daarvoor, wat ik me goed voor kan stellen!
Hoi Dreadlokje,

Misschien heb je wat aan mijn verhaal.

Ik ben afgelopen september bevallen van een zoon na icsi en tese. (dat laatste bij mijn man dan)

Mijn man heeft een obstructieve azoospermie.

Een keer is er tijdens een bioptie materiaal weggehaald of er uberhaupt aanmaak was van zaadcellen.

Toen bleek dat dit het geval was zijn we doorverwezen naar een universtair medisch ziekenhuis.

Hier weer allerlei onderzoeken gehad (je kunt wat dat betreft beter gelijk in een universitair ziekenhuis terecht komen.)

Toen echt bleek dat mijn man een obstructieve azoospermie had is er nog geprobeerd tijdens ok een omleiding te maken en gelijk weer zaadcellen weg te nemen voor icsi.

Omleiding niet gelukt wel zaadcellen die hierna succesvol gebruikt zijn voor icsi.

Het is een vreselijk spannende tijd, ik weet hoe je je voelt.

Zou het dan toch mogelijk kunnen zijn....dat gevoel

Maar ook de angst wat als het ons niet gegund is.

Spannend hoor!

Mijn man vondt de pijn wel gaan. De eerste ok was best pijnlijk maar dat lag ook aan de pijnstilling.

De tweede ok vondt hij goed te doen, je hebt wel lang een "beurs"gevoel in je ballen (letterlijke vertaling man )

Maar das goed te doen en waarschijnlijk ook pp verschillend.

En je hebt er niet continue last van.

Als je vragen heb hoor ik het wel!

Zelf heb ik een tijdje hier geschreven bij het topic mesa/pesa.

Die moet je ff bij de zoekfunctie invullen.

Kan hem nooit vinden:(

Maar zal hem ff proberen te uppen.

Daarbij heb ik zelf ook veel gehad aan www.ivf-site.nl

Er staan daar heel veel verschillende verhalen.

.

Liefs en sterkte Tessie
Hey Tessie,

Dank je wel voor jouw verhaal! Fijn om te lezen! En ook fijn om te lezen dat jullie een goed resultaat ermee hebben, namelijk een prachtig kindje van jullie samen!!

Wij zijn gelijk doorgegaan naar academisch ziekenhuis, omdat ik dat persé wou. Had geen zin om te gaan hoppen van ziekenhuis naar ziekenhuis. Gelijk voor Radboud gekozen, omdat ze daar alles mogen en kunnen wat behandelingen etc. betreft.

Welk ziekenhuis hebben jullie TESE en ICSI gehad??
A.s. dinsdag is het al zover... dan ondergaat mijn vriend de TESE... We vinden het superspannend, maar we zijn er ook aan toe. Willen toch graag weten waar we aan toe zijn...

We proberen dit weekend rustig aan te doen en ons rustig voor te bereiden. Dinsdagochtend moeten we om 8.00 uur in het Radboud zijn, dus dat betekend dat we rond 6.30 uur al van huis moeten vertrekken... Vroeg hè!

Ik zal hier wel schrijven hoe het is gegaan die dag.
heel veel succes voor jullie beiden...ik hoop dat het succesvol is!

liefs sophy
Vandaag heeft mijn vriend de TESE gehad..... de ingreep is goed gegaan, het is mijn vriend er meegevallen.

Helaas is de uitslag stukken minder.......... Er zijn wel zaadcellen gevonden, maar hele jonge, dus niet rijp. Hier kunnen ze dus ook niks mee met ivf/icsi........... Hier houd het voor ons op.............Dreadlokje en vriend kunnen samen geen kinderen krijgen............
ooooh Dreadlokje.... Wat ontzettend verdrietig. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, hier zijn geen woorden voor.
allereerst wil ik je even een hele dikke geven....das toch wel het ergste nieuws wat je vandaag had kunnen krijgen.

Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik moet zeggen....verschrikkelijk voor jullie!

Misschien stomme vraag maar rijpen die zaadcellen helemaal niet meer dan? Sterven ze af voordat ze volgroeid zijn ofzo? als je er niet over wilt praten moet je dat niet doen hoor!
t zal wel
Och dreadlokje wat ontzettend verdrietig sterkte met het verwerken van het verliezen van deze droom.
Wat verschrikkelijk verdrietig Dreadlokje...Heb er geen woorden voor.
Jemig dreadlokje, ik heb meegelezen en lees nu de uitslag. Ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie. Heel veel sterkte gewenst.
Vreselijk verdrietig.

Sterkte.

Mesa is toch een methode verder en is dacht ik juist gericht op het rijpen van onrijpe zaadcellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven