Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
Neeee geen berichten meer sturen, daar knapt hij echt op af!
Een sms vind ik wat onpersoonlijk, maar sorry zeggen is misschien wel goed. Kun je een beetje zingen? Ik zou voor 'sorry seems to be the hardest word' gaan op zijn voicemail. :lol:
elfje85 schreef:
24-06-2019 20:43
Nou ja, vragen of het niet beter later kan ivm files lijkt mij geen gezeur? En ik vind het niet erg en zou begrip voor hebben als net wat later wordt. Dat zeggen lijkt mij eerder overkomen dat je daar relaxed over bent als dat je daar over zeurt. Ik wacht nu zijn sms, die die waarschijnlijk morgen zal sturen, af.

Hij zegt toch zelf 17 uur? Zeg dan gewoon: prima, zie ik je dan.
Als hij later wil had ie dat wel gezegd.
Ik vind het heel wat heen en weer gesms voor het maken van een afspraak eigenlijk.
Jij wilde niet de hele tijd gaan sms'en en dan ga je de hele tijd sms'en en eigenlijk eis je nog net geen antwoord.
Murrmurr schreef:
24-06-2019 20:46
Hij is er aanstaande donderdag rond 5 uur, zonder nader bericht. Sms is niet bedoeld voor conversaties, en dit is geen sexy gesprek.
Precies, zo is dat.
Het lijkt mij het beste om het bij het plan voor vandaag te houden: drinken aanbieden, klaar. Geen getwijfel meer.
Zou niet weten wat dat nog toe zou voegen: je weet wat je te doen staat als hij komt Elfje, laat gewoon maar weten als hij geweest is -maakt niet uit wanneer- en vertel dan hoe het gelopen is.

Nu even focussen op andere dingen: de hond, het hoofd koel houden zolang het zo warm is, Utopia kijken, boodschappen doen.
Donderdag vijf uur zie je hem wel verschijnen, dan gráág een update :)
Nu echt even uit je hoofd zetten.

Tattooaddict87 heeft ook een punt, toen hij zei 'rond vijven donderdag' had je hooguit nog: 'afgesproken, tot dan' kunnen zeggen.
We gaan het lezen als er nieuws is Elfje, geniet van de zomer tot donderdag 4 uur en zet Petje even uit je hoofd.
Leg anders weer eens een puzzel om je gedachten te verzetten :idee:
Voor je het weet is het donderdag, afleiding zoeken en even niet meer aan Petje denken! :thumbsup:
Tot donderdag dan maar :bye:
elfje85 schreef:
24-06-2019 21:11
Misschien had ik de laatste twee sms'jes beter niet kunnen sturen. Heb soms ook de neiging te veel na te denken voor een ander. Maar aan de andere kant, Sommige mannen zijn skecht in plannen. Maar hij doet werk idd al langer dan vandaag. Nu nog een sms sturen met verontschuldiging of dat ik hem dan rond 5 uur zie verschijnen is niet handig of wel?
neeee dat vooral NIET doen natuurlijk. Je maakt het alleen maar erger.
Je laatste sms snap ik sowieso niet. Hij zegt al : donderdag rond 5 uur.
En dan ga je uiteindelijk nog vragen : 'weet niet welke dagen je in ... werkt. Zeg maar welke tijd jou het beste uitkomt'.

Hij zegt toch al: donderdag 5 uur? Prima dan toch? Waarom maar door blijven emmeren over die tijd?
tulpje21 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 21:30
3.52% gewijzigd
Murrmurr schreef:
24-06-2019 21:20
Een sms vind ik wat onpersoonlijk, maar sorry zeggen is misschien wel goed. Kun je een beetje zingen? Ik zou voor 'sorry seems to be the hardest word' gaan op zijn voicemail. :lol:
En dit! :mrgreen:
Ok,maar lijkt het voor hem dan nu niet alsof het voor mij nog niet duidelijk is? Omdat ik op laatst zei laat maar weten welke tijd beste uitkomt? En misschien denkt ie dat ik 17.00 uur nog niet thuis ben ofzo?
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 21:37
18.08% gewijzigd
SadButTrue999 schreef:
24-06-2019 21:24
Precies, zo is dat.
Het lijkt mij het beste om het bij het plan voor vandaag te houden: drinken aanbieden, klaar. Geen getwijfel meer.
Zou niet weten wat dat nog toe zou voegen: je weet wat je te doen staat als hij komt Elfje, laat gewoon maar weten als hij geweest is -maakt niet uit wanneer- en vertel dan hoe het gelopen is.

Nu even focussen op andere dingen: de hond, het hoofd koel houden zolang het zo warm is, Utopia kijken, boodschappen doen.
Donderdag vijf uur zie je hem wel verschijnen, dan gráág een update :)
Nu echt even uit je hoofd zetten.

Tattooaddict87 heeft ook een punt, toen hij zei 'rond vijven donderdag' had je hooguit nog: 'afgesproken, tot dan' kunnen zeggen.
We gaan het lezen als er nieuws is Elfje, geniet van de zomer tot donderdag 4 uur en zet Petje even uit je hoofd.
Leg anders weer eens een puzzel om je gedachten te verzetten :idee:
Voor je het weet is het donderdag, afleiding zoeken en even niet meer aan Petje denken! :thumbsup:
Tot donderdag dan maar :bye:
Whuut, kijken mensen dat vrijwillig? :-o
elfje85 schreef:
24-06-2019 21:35
Ok,maar lijkt het voor hem dan nu niet alsof het voor mij nog niet duidelijk is? Omdat ik op laatst zei laat maar weten welke tijd beste uitkomt? En misschien denkt ie dat ik 17.00 uur nog niet thuis ben ofzo?
Als ik jou was zou ik nog een sms of 3 sturen, hem ook nog even bellen. En misschien ook nog even per post de afspraak in 3-voud bevestigen! Mocht dat niet aankomen, kan je altijd nog een postduif sturen of rooksignalen sturen!

*sarcasme modus uit*
elfje85 schreef:
24-06-2019 21:35
Ik zou gewoon nog even sms’en hoor. Je kunt niet duidelijk genoeg zijn.
Misschien dan even direct vragen of hij van Bossche bollen houdt (of een koemelkallergie heeft misschien), of hij van een biertje houdt (of liever alcoholvrij of liever cola), waar hij kan parkeren, of hij bang is voor honden (mocht je zus plotseling opvang nodig hebben) en hoe laat hij weer wil wegrijden? Je kunt echt echt niet duidelijk genoeg zijn.
Nee niets meer sturen. Rond vijf uur is in zo'n geval voor mij tussen half 5 en half 6. Hij kan niet zeggen : ik ben er donderdag om 17:18.
Ja, was ook dom van me om te sturen 5 uur is goed. (En de rest wat ik er achter getypt had). Maar in m'n enthousiasme stuurde ik gelijk wat terug zonder eerst goed na te denken.
Ben 21 jaar met een schilder (ondernemer maar werkte zelf mee) samen geweest, waarvan 16 jaar getrouwd. Die mannen hebben het héél druk. Werk uitgelopen, moe, misschien nog een karwei 's avonds er tussendoor gekomen of ergens een ruit moeten zetten. Kan van alles zijn. Misschien is deze man wel ingehuurd door de woningbouw en heeft hij zijn eigen bedrijf dan moet je ook nog offertes maken etc etc.

En idd die mannen hebben geen rijd voor geneuzel. Dus stuur alsjeblieft niks meer en wacht af. Telefoon uit kan ik ook begrijpen, sommige mensen belden bv 2e kerstdag om een behangetje uit te zoeken.
Niet meer smsen Elfje!!
mijn hemel Elf, als het wat wordt met hem vind ik dit wel de meest ludieke versierpoging ooit.
wij slapen nooit.
:facepalm:
valentinamaria schreef:
24-06-2019 22:10
mijn hemel Elf, als het wat wordt met hem vind ik dit wel de meest ludieke versierpoging ooit.
Ja dat had ik op zich nog wel slim aangepakt vind ik zelf. Maar met dit laat ik alles straks ik de soep lopen...
Moet ik ook niet sms'en dat van sorry dat ik stuurde 5 uur is goed?
elfje85 schreef:
24-06-2019 22:18
Ja dat had ik op zich nog wel slim aangepakt vind ik zelf. Maar met dit laat ik alles straks ik de soep lopen...
natuurlijk niet! hoeveel mensen zeggen dat nu al??
elfje85 schreef:
NEE!

wachten tot hij komt/contact opneemt.
wij slapen nooit.
elfje85 schreef:
OMG.

Neeeee. Niets meer sturen. Je maakt die man doodsbang.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
elfje85 schreef:
Sorry maar :rofl:
blijfgewoonbianca schreef:
24-06-2019 22:20
OMG.

Neeeee. Niets meer sturen. Je maakt die man doodsbang.
gelukkig zijn er genoeg mannen die een creepy vrouw wel leuk vinden.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
24-06-2019 22:22
gelukkig zijn er genoeg mannen die een creepy vrouw wel leuk vinden.
Ja,...de leftovers.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
elfje85 schreef:
Kan ik hier een poll plaatsen?

- of je bent een jaar of 16
- of je neemt ons zwaar in de zeik
- of je bent echt 34, maar met een geestelijke achterstand van een jaar of 20
- of je bent echt oerdom!

Sorry, maar anders kan ik je kinderachtige gedachtengang echt niet verklaren!

Welk gedeelte van “NIET MEER SMSEN” begrijp je niet?

Mag ik aub het nummer van Petje? Mag je me sturen in een pb, dan kan ik hem ff appen en een heads up geven! Vind dit inmiddels echt zo zielige voor die arme kerel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven