Zwanger worden juli-aug 2019

04-06-2019 16:55 298 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor ons clubje wat probeert om zwanger te raken! VOL!
Naam Leeftijd Wanneer voor het echt? N.O.D. Zwanger Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Greendale 26 8 juli 2019 Eerste kindje
Suzan88 31 juli 2019 Tweede kindje
Snunnie 28 aug 2019 Eerste kindje
Evin 37 juli 2019 Eerste kindje
ReginaMills 36 juli 2019 Derde kindje
Paardenbloem88 28 aug 2019 Derde kindje
Parker 28 juni/juli 2019 Eerste kindje
Mila37 38 juni/juli 2019 Derde kindje
Ladenkastje87 31 aug 2019 Eerste kindje
_melon 29 juli/aug 2019 Tweede kindje
Wervelwindje1 32 aug 2019 Derde kindje
Saphesh 29 aug 2019 Eerste kindje
emanina 30 juli 2019 Eerste kindje
Lynntje22 27 juli 2019 Eerste kindje
DeKenau 36 juli 2019 Tweede kindje
Sjemm 29 juli 2019 Tweede kindje
anoniem_386773 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 22:23
72.63% gewijzigd
Pffff wat een warmte vandaag hè?! Niet normaal. Ik heb gewerkt van 8 tot 8 vanwege een bijeenkomst, en dat met die hitte..

Wat een leuke tip, Kinder! Ik ga er zeker eens naar kijken. Wij hebben al redelijk favoriete namen, maar wie weet!

Hopelijk wordt vannacht niet zo’n plaknacht en slapen we allemaal een beetje goed. Ik lig fris gedoucht op bed voor de ventilator. :hello:
Jaaa die naamapps zijn leuk! Alhoewel ik al wel heb gespiekt op allerlei namenwebsites en dan kun je toch wat gerichter scrollen in lijsten met namen die meer van specifiek type zijn. Ik hou van korte namen en ik zou niet willen dat de naam veelvoorkomend is, maar het moet geen bizarre naam zijn. Haha. Ik ga er wel uit komen met mijn man denk ik maar we hebben het er dus nog niet uitgebreid over.
Welke soort namen hebben jullie vookeur ongeveer?

En jaaa heet! Boven alles opengezet en zo maar eens voelen of ik er nog een zuchtje wind te bekennen is. :nut:
Namen hebben wij allebei nog helemaal niet over nagedacht en dat gaat nog wel een dingetje worden. Onze kinderen zullen familie hebben die 3 verschillende talen spreken en zullen waarschijnlijk ook twee- of drietalig opgevoed worden, dus eigenlijk moeten we wel namen hebben die in alle drie de talen uitspreekbaar zijn :bonk:
Die app klinkt wel leuk! We zijn er nu nog niet mee bezig, maar wanneer het raak is toch wel leuk om daarnaar te kijken.
O wat leuk Saphesh! Wil je vertellen welke achtergronden het betreft, ben wel benieuwd!

Zal ik de tabel sluiten dames en openingspost aanpassen? (aangezien de topicstarter nog steeds een mysterie is...)
-
emanina wijzigde dit bericht op 14-11-2019 13:55
99.10% gewijzigd
Geen motto
Hoi Emanina, welkom! Ik kan je er bij zetten in de tabel. Mag ik vragen hoe oud je bent en wordt het je eerste kindje? :)
Welkom Emanina! Leuk om hier ook iemand bij te hebben die het iets anders doet dan de meeste van ons!

Ja dat wil ik best zeggen hoor. Mijn man is geboren in Amerika maar van Mexicaanse ouders, en heeft dus zowel Engels sprekende (broertjes en zusjes) als Spaans sprekende (oma, vader) familie. We gaan daarom waarschijnlijk toch wel proberen drietalig op te voeden, dan hebben ze niet alleen een flinke voorsprong qua talen, het maakt het ook makkelijker voor ze om meer te leren over die culturen.
-
emanina wijzigde dit bericht op 14-01-2020 16:16
0.00% gewijzigd
Geen motto
Wat leuk Saphesh dat jullie je kind 3 talig willen opvoeden. Begrijpelijke reden al zal het soms een uitdaging zijn, denk ik.

Wij voeden ons kind 2 talig op. Mijn man is namelijk doof, dus zal het ook de Gebarentaal leren.

Ik word nu wel erg herkenbaar, maar ik heb geen geheimen hier en zoveel reageer ik ook niet mbt andere topics.

Leuk dat er meerdere zijn met al ideeen rondom de namen.
Bij ons wordt het * en *

Ik haal de namen later weg ivm de herkenbaarheid. Geen ramp als men het weet maar wel jammer :).

Welkom Emanina. Spannend, zeker ook omdat het niet de ''standaard'' manier is. Waar natuurlijk niets mis mee is. Mag ik vragen naar de reden (nieuwsgierig). Hoeft niet hoor :)

Ik ben echt klaar met de hitte. Het is hier 27,5 graad in huis. Echt niet normaal. Gelukkig komen ze morgen \de zip screens en rolluik plaatsen boven :D

We willen dus graag naar Italie. Iemand aanraders mbt het zuiden?

Prima wat betreft het sluiten van de tabel en de aanpassing in de tekst.
Blijft idd een raadsel :O

Fijne avond allemaal en sterkte in de hitte ;)
anoniem_647bb8128f55c wijzigde dit bericht op 26-06-2019 07:11
12.33% gewijzigd
Saphesh, leuk meertalige opvoeding en een kindje wat meerdere culturen zal leren kennen! Waardevol!!

Emanina, leuk dat je meeschrijft! Ook benieuwd wat jouw verhaal een beetje is rondom zwanger raken.

Ladenkastje, gebarentaal vind ik altijd zo bijzonder. Neem aan dat jij er ook goed in bent en je zo met je man communiceert?

Jongens, ik ga ook echt kapót van de hitte! Buiten zijn/lopen is echt niet te doen. Binnen nog mwahhh. Eerst maar weer even een douche om af te koelen. Niet normaal dit. Hoop wel dat de temp afneemt komende dagen :O

Ik zal de post zo even aanpassen!
Meertalig opvoeden, dar lijkt me echt fijn voor een kind!
Hier alleen Nederlands en dialect van mijn man gok ik :)
Gebarentaal is ook waardevol, zouden meer mensen moeten kunnen! Ik heb een half jaar gebarentaal gedaan als minor voor mijn studie. Was erg leuk, gebruik het nu alleen helaas te weinig om te onderhouden.

Welkom Emanina! Ben erg benieuwd naar jou verhaal! Spannend en leuk!

De hitte ben ik ook wel klaar mee! Krijg ook altijd last van mijn darmen en maag. Maar goed morgen weer verkoeling! Net even gesport. Gelukkig in het zwembad, dat was wel heerlijk! Niet al te warm water :-D

Ik krijg wat moeite met alle ingewikkelde namen haha! Dus mocht ik hier en daar wat fouten maken in de namen mijn excuses ;-)
-
emanina wijzigde dit bericht op 02-08-2019 00:33
0.00% gewijzigd
Geen motto
Ik geloof dat wij ook maar een zwembadje aan gaan schaffen zodat we de komende warme dagen nog wat koelte kunnen vinden. Morgen wat minder warm maar wat ik lees is dat het weekend weer ruim dertig graden wordt :sarcastic:

Emanina, wat een stap! Is de donor een bekende van je? Ben wel benieuwd wat jullie dan geregeld hebben. Co ouderschap, beide gezag straks? Dappere maar ook ingewikkelde toestand lijkt me!
-
emanina wijzigde dit bericht op 02-08-2019 00:23
0.00% gewijzigd
Geen motto
emanina schreef:
26-06-2019 18:02
Het kindje zal meer bij mij zijn maar de vader krijgt ook het gezag. We kennen elkaar aardig goed en zitten op één lijn wat veel zaken betreft. Het is lastiger dan in een relatie maar makkelijker dan een echtscheidingssituatie met kinderen, denk ik.
Hopelijk blijkt de praktijk ook goed inderdaad! Ben het niet met je eens dat het mogelijk makkelijker zal zijn dan een situatie met scheiding overigens, maar da's een ander verhaal. Hoop op alle goeds voor jullie!
Welkom Emanina!
Spannend traject wat je ingaat. Mijn schoonzusje is op een soortgelijke manier moeder geworden. Dappere keuze!

Hier staat er inmiddels een zwembad :cheer2:
Gisteravond heerlijk in af kunnen koelen.

Wij zijn nog niet echt bezig met namen. Hadden tijdens vorige zwangerschap een naam voor een jongen en een meisje bedacht. Maar weet eigenlijk niet meer of ik de meisjesnaam nu nog zou kiezen. Toch ook maar de kinder app gaan downloaden!
Willen hier ook graag een korte, weinig voorkomend maar wel normale naam. En dan het liefst ook nog passend bij de naam van onze zoon... wordt nog een uitdaging, haha!

Morgen afspraak in het ziekenhuis, stiekem nu toch best zenuwachtig..!
-
emanina wijzigde dit bericht op 04-07-2019 15:20
99.65% gewijzigd
Geen motto
Dankjewel, Suzan! Hoe bevalt het je schoonzusje?
Geen motto
Hoi allemaal! Hoe is het met jullie? Ik heb een leuke dag gehad, was vrij en heb lekker van het betere temperatuurtje genoten en vanavond lekker uit eten geweest :)
Nog ruim een week en dan stop ik met de pil... Ik vind het toch wel wat hoor! :blob:
Ik kreeg vandaag toevallig nog de vraag of ik eigenlijk nog kinderen wilde. Heb het maar wat vaag gehouden, werd een beetje overvallen door de vraag en wil het ook echt juist niet aan de grote klok hangen. Zo'n geheimpje hebben is best leuk juist :)
Ik was vandaag ook vrij. Heerlijk in de tuin gerommeld en vanmiddag bij de gynaecoloog geweest. En daar lukte het wel, mijn mirena is eruit!!
Blij dat het gelukt is maar toch ook behoorlijk spannend :) Dus heel herkenbaar gevoel Evin.

Wij hebben het ook nog aan niemand verteld. En waarschijnlijk verwacht ook niemand het meer van ons. Alhoewel mijn schoonvader van tijd tot tijd het belang van broers en zusjes aan ons verkondigd...

@Emanina, mijn neefje is inmiddels bijna 7 en groeit op bij een super lieve moeder en vader waarbij die ook altijd terecht kan. Op papier waren de afspraken snel gemaakt. Maar in de praktijk duurde het iets langer voordat alles helemaal soepel verliep. Maar goed waar is dat niet zo. Als alle partijen hetzelfde doel voor ogen hebben, komt het zeker goed!
Fijn dat het is gelukt Suzan! Dus jij bent geloof ik nu de eerste hier die er klaar voor is geloof ik :D
Wat een mooi concept emanina, mooi dat dat zo kan!

Suzan wat fijn dat het gelukt is! Weer een stapje dichterbij!

Evin, nog maar een week dat is snel, spannend!

Ik doe de afgelopen dagen rustig aan, heerlijk. Gister bij mijn broer en zijn vrouw geweest. Die hebben 3 kinderen, de jongste een half jaar. Die hadden het erover dat het nu wel gunstig is om kinderen te hebben, vanwege de toeslagen etc. Door dat de crisis voorbij is gaat dit steeds wat omhoog. Een behoorlijke luxe dat we dat krijgen. Ik werd alleen aldoor doordringend aangekeken :rofl:. Denk dat hun allang wat verwacht hadden, ze hadden ook verwacht dat we sneller getrouwd zouden zijn.. ze moesten eens weten haha
Suzan wat spannend! Waarom zou niemand het meer van jullie verwachten? Hoe oud is jullie kindje nu?

Die vragen over kinderen vind ik ook altijd best raar. Mijn zus heeft jaren moeten wachten op een zwangerschap en dan kunnen mensen zulke nare opmerkingen maken of vragen stellen. Wat betreft namen.. Onze jongensnaam staat na 2 dochters nog steeds bovenaan ons lijstje. Zou alleen nog een 2e naam bij moeten(hebben dochters ook) Voor een meisje hebben we ook wel wat namen. Ik vind alleen veel meer leuk dan mijn man. En ik wil het liefst een andere voorletter dan wij hebben zodat we alle 5 een andere voorletter hebben.
Wat is er lekker veel geschreven de afgelopen weken! Ik heb even bijgelezen, leuk dat ons schrijf-groepje nu compleet is :)

Ik ben net terug van een heerlijk, relaxte vakantie in Nederland. Veel gewandeld, veel gelezen en veel met vriend gepraat over hoe ons leven er uit zal gaan zijn als er een kindje bij komt. Sinds de vakantie ben ik helemaal gestopt met anticonceptie, en het idee dat ik nu echt zwanger zou kunnen worden vind ik heel leuk én heel spannend :cheer:

@ Suzan: fijn dat het gelukt is! Spannend dat het nu echt zover is!

@ Evin: leuk dat jij ook bijna zover bent!

Over namen hebben we al een beetje nagedacht, maar er zijn nog geen concrete ideeën naar voren gekomen. We hebben wel duidelijke ideeën over welke namen het NIET moeten worden, dus dat is ook een begin :P Die app Kinder klinkt heel leuk, daar ga ik zeker naar kijken!
Goedemorgen allemaal!

Welkom nieuwe meeschrijvers! Sorry ik ben heel slecht in namen en doe het dus even zo, haha.

Welkom thuis Parker! Wat fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad. En nu is het zo ver!

Suus is er ook klaar voor!

Evin nog een week de pil.

Verder weet ik het weer niet meer. :facepalm:

Ik ben zoals gehoopt en ergens wel verwacht ongesteld geworden dus mijn cyclus loopt ook zonder spiraal gewoon door en dat is fijn om te weten. Dus hierna, na deze menstruatie, gaan we ervoor. (Al had het theoretisch gezien deze maand al gekund want we gebruikten geen voorbehoedmiddelen, haha.)

Hoe is het verder met iedereen?
I told you walking was idiotic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven