Torenventilator en herrie

25-06-2019 17:58 43 berichten
Ik zit er aan te denken om een toren ventilator te kopen. Ik heb een tafel ventilator maar daar moet ik steeds ruimte voor maken op een tafel of kast. En ik heb een staande ventilator die zoveel herrie maakte dat ik die aan mijn ouders heb gegeven. Waar ik bij de grote staande ventilator me aan ergerde was het harde zoemende geluid van het ronddraaien van zowel het blad als het hele ding zelf.

Nu vind ik het niet erg om iets te horen maar dat was wel iets te... En om een miskoop te voorkomen vraag ik me dus af of toren ventilators over het algemeen stiller zijn of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
25-06-2019 18:42
Bij webwinkel Coolblue staat bij elke ventilator hoeveel decibel het is.
Je kan zoeken op stille ventilator (< 45 dB).

Ik heb een keer een 'stille ventilator' gekocht.
Maar het bleek een bouwpakket te zijn, met eindeloos veel schroefjes en nippeltjes.
Thuis lukte het me niet om het kreng in elkaar te zetten.
:$
Klopt niet helemaal, of althans de grens van 45 dB is veel te hoog. Op basis van de info op coolblue de Domo gekocht, die maakte op stand 1 al 40-45 dB. De Solis en de Hema maar ca 28. Volgens de dB meter op mijn telefoon, met ventilator op ca 1, 5 meter afstand. Wereld van verschil.
impala wijzigde dit bericht op 25-06-2019 22:25
0.22% gewijzigd
.
De Honeywell tikt op de hoogste stand 40db aan. Ik ervaar het als best luid.
Tickel schreef:
25-06-2019 21:01
Ik ken iemand die heeft die grote en een kleinere, echt ronde, die maken echt niet veel herrie hoor.
Bij het artikel staat ook dat dit een opvolger is van eentje die veel herrie maakte.
In de sportschool komt-ie echt boven de muziek uit. Ik moet er niet aan denken dat dat in mijn huis- of slaapkamer staat.
Orișa schreef:
25-06-2019 21:10
In de sportschool komt-ie echt boven de muziek uit. Ik moet er niet aan denken dat dat in mijn huis- of slaapkamer staat.
Dat kan heel goed een ander model(nummer) zijn.
Ik zie ook bij sommige Dysons slechte reviews staan, maar die zijn al ouder, 2014.
Bij de huidige juist heel veel positieve.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
TO: waarom ga je niet even naar de fysieke winkel en vraag je of ze de torenventilator even voor je willen draaien? Dan hoor je het snelst of je het geluid irritant vindt.
Ik heb sinds een jaar de hier eerder genoemde Honeywell HY254E4
Ik hoor de wind, maar geen storend geluid en vind deze ventilator vergeleken met andere ventilatoren erg stil. Hij draait hier nu ook op de hoogste stand. Als je wel een irritant geluid hoort, haal dan de afstandsbediening even uit de achterzijde van de ventilator. ;)

https://www.expert.nl/honeywell-hy254e4 ... 37EALw_wcB

Als je deze wilt kopen, vraag Swannie12 dan even om de link. Die noemde een lagere prijs. Ik heb puur even gegoogeld voor de eerste beste link.
Voor de volledigheid: de powercoolfunctie is stand 5, terwijl de slaapstand stand 1 is. Dat is echt een groot verschil dus.
redbulletje schreef:
25-06-2019 21:07
De Honeywell tikt op de hoogste stand 40db aan. Ik ervaar het als best luid.
Dat is ook veel teveel om bij te slapen. En overdag ook storend.
.
Tijdschriftenverslindster schreef:
25-06-2019 21:23
TO: waarom ga je niet even naar de fysieke winkel en vraag je of ze de torenventilator even voor je willen draaien? Dan hoor je het snelst of je het geluid irritant vindt.
Dat kun je daar niet goed horen. Teveel ongevingsgeluid.
.
25-06-2019 21:23
Dat had ik bij de herrie schopper die ik aan m'n ouders heb gegeven gedaan. Had aan het personeel om de meest stille ventilator in het assortiment gevraagd, in de winkel leek het ook stil genoeg want ik hoorde amper iets. Maar eenmaal thuis begon ik me er steeds meer aan te irriteren. Heb geprobeerd er aan te wennen maar helaas. Hoorde het gezoem gewoon nog steeds ook al had ik de tv/muziek al harder gezet en met een boek lezen in stilte was het geen doen. Ouders vinden het een prima ding.
TsumTsum schreef:
25-06-2019 22:30
Dat had ik bij de herrie schopper die ik aan m'n ouders heb gegeven gedaan. Had aan het personeel om de meest stille ventilator in het assortiment gevraagd, in de winkel leek het ook stil genoeg want ik hoorde amper iets. Maar eenmaal thuis begon ik me er steeds meer aan te irriteren. Heb geprobeerd er aan te wennen maar helaas. Hoorde het gezoem gewoon nog steeds ook al had ik de tv/muziek al harder gezet en met een boek lezen in stilte was het geen doen. Ouders vinden het een prima ding.
Begrijp inderdaad dat er daar meer omgevingsgeluid is. Had ik ook niet aan gedacht, tot Impala en jij het schreven.
Vrees alleen dan je dan zonder ventilator moet leren leven :-( ; elke ventilator hoor je immers.
25-06-2019 22:40
Begrijp inderdaad dat er daar meer omgevingsgeluid is. Had ik ook niet aan gedacht, tot Impala en jij het schreven.
Vrees alleen dan je dan zonder ventilator moet leren leven :-( ; elke ventilator hoor je immers.
Ja maar 28dB is echt goed te doen in de slaapkamer. Vind ik, en ik erger me al heel snel.

Ben wel benieuwd welk merk die van Blokker is. Blokker heeft toch geen huismerk?

Die van de Hema ziet er zo uit, hij lijkt hier wat groter dan hij is :
Afbeelding

Bovenop zit een grijze draaiknop.
Drie standen stilstaand, drie standen zwenken. De voet moet je met drie schroeven vastmaken.
impala wijzigde dit bericht op 25-06-2019 22:49
37.05% gewijzigd
.
impala schreef:
25-06-2019 22:22
Dat is ook veel teveel om bij te slapen. En overdag ook storend.
Boven m'n bed heb ik 'n plafondventilator die echt fluisterstil is, dus dat zit wel goed.
Heb een vloerventilator van de Lidl super ding .
Impala: ik zie deze bij de Blokker: de één schrijft dat je hem nauwelijks hoort; de ander schrijft dat je hem wel hoort. Kortom: dat illustreert maar weer dat de mate van geluid ervaren per persoon verschilt.

https://www.blokker.nl/p/blokker-kolomv ... rt/2061837
Verkeerd topic..
.
Ik heb sinds kort de Duux whisper, een staande ventilator.
Hij is vrij stil, 13 db met 26 standen.
Heel tevreden over.
We hebben ook een mobiele airco maar die maakt mij teveel herrie en moeilijk verplaatsbaar dus die gebruik ik nu niet.
Ik heb sinds vandaag die van de Hema in huis. Zeker op stand 1 vind ik hem stil, daar slaap ik wel bij in. De mogelijkheid tot gezwenk is op zich handig maar vind ik voor de slaapkamer niet zo fijn, veel te onrustig.
Het apparaat vind ik wel wat wankel, met een lichtgewicht plastic voet. Ik heb er een kettlebell op gezet :D
Zaterdagnacht alweer een mogelijkheid om hem uit te proberen.
nounou
Wij hebben een BlueBiltTV3210. Op de laagste stand maakt hij nauwelijks geluid maar koelt dan ook minder goed. Op de hoogste stand is het een minder irritant geluid dan een ronde ventilator maar nog steeds best lawaaierig.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven