zwemles

26-06-2019 12:05 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op wat voor leeftijd ben jij begonnen met zwemles voor diploma?
ik? 6 ofzo.. Mijn kinderen met 5 . Alle drie binnen het jaar ABC. Dus ?
Mijn dochter was ruim 5 toen ze begon met zwemles. Ze heeft er vervolgens 23 maanden overgedaan om a, b en c te halen. Van mijzelf weet ik dat ik 6 was met a en dat ik b heb gedaan met schoolzwemmen toen ik 8 was.
Ik was 6 of 7..
Dochter was 6.
Zoon was 6.
Ik? 5
Ikzelf met 5 jaar. Na een jaar A en B binnen. C lukte niet omdat ik de duikpop niet naar boven kreeg. Met 9 jaar tijdens het schoolzwemmen alsnog C gehaald.

Zoon is begonnen met 5 jaar, na anderhalf jaar had hij zijn zwemABC binnen.
Ik was 5 maar was zomers buitenzwemles en de zomer van ‘86 was verschrikkelijk dus hebben mijn ouders mij er weer afgehaald en heb ik uiteindelijk in groep 4 Mijn zwemdiploma’s gehaald bij schoolzwemmen.

Mijn kinderen waren 5 toen ze op zwemmen gingen. Kind 1 en kind 3 deden 2,5jr over A, Kind 2 9maanden en kind 4 en 5 twee jaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
4, 5 en bijna vijf. De oudste in een regulier zwembad via school, heeft 90 uur zwemles gehad in 4,5 jaar. Jongste twee bij een zwemschool met vast programma, allebei na 1,5 jaar (60 uur) ABC.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Met oudste zijn we wat te vroeg begonnen, die was ruim 4,5. Eindeloos lang over gedaan, heb verdrongen hoe lang.
Dus jongste op zwemles gedaan toen ze 6 was, die had binnen 8 maanden A&B.
Ik heb nooit zwemles gehad.

Op de lagere school hadden we in de zomer wel 1x per week schoolzwemmen.

In de zomer woonde ik zowat in het zwembad. Toen ik 11 was zei de badmeester in ons durp dat hij wel wist dat ik prima kon zwemmen maar dat hij toch graag wilde dat ik ging afzwemmen voor A.
Dus dat gedaan, afzwemmen met kleren aan klaar.

En bij A is het gebleven.
Oudste was net 5 en de jongste 4. Beiden 14 maanden over A gedaan en daarna 2 maanden over B. Wij hebben ontzettend veel water in onze wijk en weinig verkeer. De meeste kinderen gaan vroeg op zwemles zodat ze vanaf 6 met zwemdiploma's op zak lekker alleen buiten kunnen spelen.
Aan het eind van de basisschool alleen A. Ik kon eigenlijk al zwemmen, was meer een formaliteit.
Ik was 10 en we werden met een hele groep lid van een zwemvereniging voor zwemles.
Whatever you can do today, put off until the day after tomorrow. Two free days for you!
Week 26 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik heb geen zwemdiploma. Zwemmen kan ik overigens prima.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Zireael schreef:
26-06-2019 12:35
Ik heb geen zwemdiploma. Zwemmen kan ik overigens prima.
Maar tegenwoordig vieren klasgenootjes zwemfeestjes en willen de ouders weten wie er wel/geen diploma heeft
Geen-diploma, dan geen zwemfeestje. Als de dood, dat andermans kind iets overkomt
Schoolzwemmen herinner ik me ook nog goed. Weer of geen weer, hup dat zwembad in. Koud! Maar na een paar ‘baantjes’ altijd nog warmer dan blauwbekken aan de kant.

Hoe oud mijn kind was toen hij op zwemles ging, herinner ik mij dan weer niet.
lilalinda schreef:
26-06-2019 12:39
Maar tegenwoordig vieren klasgenootjes zwemfeestjes en willen de ouders weten wie er wel/geen diploma heeft
Geen-diploma, dan geen zwemfeestje. Als de dood, dat andermans kind iets overkomt
Snap ik, ik zou ook niet gaan zwemmen met kinderen zonder diploma.

Wij hadden ook zwemfeestjes, maar daar werd destijds door de ouders van mijn vriendinnetjes niet erg op gelet.

Ik zie nu pas op welke pijler dit staat. :P
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Ik was vier.
Kinderen hier met 4.5 jaar begonnen (wij komen wekelijks meerdere keren in het zwembad, dus diploma's hadden absolute meerwaarde). Allemaal voor hun 6e hun ABC (en een zorg minder voor mij).
bibi70 schreef:
26-06-2019 12:05
Op wat voor leeftijd ben jij begonnen

Of is de vraag wanneer je met zwemles voor je kind bent begonnen?

Dan nooit. Geen kinderen.
Pipistrello schreef:
26-06-2019 13:01
Of is de vraag wanneer je met zwemles voor je kind bent begonnen?

Dan nooit. Geen kinderen.

Nee dat vraagt ze niet hoor.
4
Star² schreef:
26-06-2019 13:03
Nee dat vraagt ze niet hoor.

Zo las ik het ook niet maar omdat het op de kinderpijler staat en de helft alleen over hun kroost begint dacht ik het even na te vragen.
Pipistrello schreef:
26-06-2019 13:06
Zo las ik het ook niet maar omdat het op de kinderpijler staat en de helft alleen over hun kroost begint dacht ik het even na te vragen.
Het is iig een hele kromme zin.
Ik was zelf net vier en had binnen een jaar mijn diploma.

Mijn oudste is ruim 6,5 en gaat deze zomer op zwemles. Tegelijkertijd met zusje van 5,5. Helaas mag de jongste van net 4 nog niet mee doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven