Wonen in Drenthe
zaterdag 29 juni 2019 om 19:32
Hallo allemaal,
Ben nieuw op dit forum, dus excuus als ik iets verkeerd post of iets over het hoofd zie!
Ik overweeg om in de provincie Drenthe te gaan wonen, maar ik weet niet zo goed in welk deel van Drenthe!
Ik heb ook een paar hobby's en bezigheden waarvan ik eigenlijk benieuwd ben of ik die daar ook weer kan oppakken en vinden, zeg maar. Ik hou bijvoorbeeld van tour-kajakken: is er een actieve kajak-vereniging...? Ik zou graag in lammetjes-tijd op een schapenboerderij werken (heb drie seizoenen werkervaring), maar hoe kom je aan zo'n job? Ik speel momenteel drums in een samba-band; heb je zoiets ook in Drenthe of op redelijke afstand rijden...?
Ik weet het: nogal specifiek wensenlijstje... maar... ja, zo zit het dus. Ik begin een beetje met een blanco blad, zeg maar, dus alle input is welkom eigenlijk. Veel dank!!
Ben nieuw op dit forum, dus excuus als ik iets verkeerd post of iets over het hoofd zie!
Ik overweeg om in de provincie Drenthe te gaan wonen, maar ik weet niet zo goed in welk deel van Drenthe!
Ik heb ook een paar hobby's en bezigheden waarvan ik eigenlijk benieuwd ben of ik die daar ook weer kan oppakken en vinden, zeg maar. Ik hou bijvoorbeeld van tour-kajakken: is er een actieve kajak-vereniging...? Ik zou graag in lammetjes-tijd op een schapenboerderij werken (heb drie seizoenen werkervaring), maar hoe kom je aan zo'n job? Ik speel momenteel drums in een samba-band; heb je zoiets ook in Drenthe of op redelijke afstand rijden...?
Ik weet het: nogal specifiek wensenlijstje... maar... ja, zo zit het dus. Ik begin een beetje met een blanco blad, zeg maar, dus alle input is welkom eigenlijk. Veel dank!!
zaterdag 29 juni 2019 om 20:31
Op de Drentsche Aa kun je kanovaren en kajakken.
Op het Balloerveld loopt een vrouwelijke schaapherder met haar kudde. Ze heet Marianne Duinkerken, zij kan je vast verder helpen.
Drenthe heeft veel gezichten. De omgeving van bijv. Meppel en Emmen is een stuk minder mooi dan andere gebieden maar ook heel veel goedkoper. Een deel van de provinciegrens met Groningen is ook goedkoop (en lelijk
)
't Is dus maar net wat je wilt en wat je kunt betalen.
Op het Balloerveld loopt een vrouwelijke schaapherder met haar kudde. Ze heet Marianne Duinkerken, zij kan je vast verder helpen.
Drenthe heeft veel gezichten. De omgeving van bijv. Meppel en Emmen is een stuk minder mooi dan andere gebieden maar ook heel veel goedkoper. Een deel van de provinciegrens met Groningen is ook goedkoop (en lelijk
't Is dus maar net wat je wilt en wat je kunt betalen.
zaterdag 29 juni 2019 om 20:43
zaterdag 29 juni 2019 om 20:45
http://sambagenda.nl/samba-bands.html
Op deze site zie ik niets aan samba-bands in Drenthe.
Op deze site zie ik niets aan samba-bands in Drenthe.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 29 juni 2019 om 20:49
Hoi Pavlovski, je hebt gelijk, ik weet niet veel van die omgeving. Er is niets anders dat me aan Drenthe bindt, behalve het idee dat het daar rustiger is dan in het drukke midden en westen van het land, en het idee dat het landschap best wel afwisselend is (i.t.t. bijv. Friesland en Groningen waar het voornamelijk akkers en weilanden lijken te zijn). Drenthe is voor mij nog "in de verkenningsfase"; heb altijd in de regio Utrecht gewoond en ben momenteel al meer dan vijf jaar weg uit NL, maar ik wil terug. Maar niet meer naar een drukke provincie.
zaterdag 29 juni 2019 om 20:53
zaterdag 29 juni 2019 om 20:58
Het is bij uitstek een provincie waar je niet terecht kunt met je hobby's kajakken en in een sambaband. ALs je dat combineert met je wens om te gaan werken op een boerderij, dan zul je of voor het een of voor het andere flink moeten reizen.
Bedrijven met geiten: https://drimble.nl/bedrijf/drenthe/0145/
Bedrijven met geiten: https://drimble.nl/bedrijf/drenthe/0145/
anoniem_374651 wijzigde dit bericht op 29-06-2019 21:12
1.98% gewijzigd
zaterdag 29 juni 2019 om 20:59
zaterdag 29 juni 2019 om 21:02
Ik werk als freelancer, ik kan werken zolang ik een functionerende laptop heb zeg maar, dus dat is ideaal. En/of uitzendwerk. Wat dat betreft niet gebonden aan een bepaalde regio. Je hebt helemaal gelijk dat iedere plek zijn voor/nadelen heeft. Het is bijna een luxeprobleem denk ik om zo veel keuzemogelijkheden te hebben en weinig binding, dan is het echt de vraag waar je in vredesnaam begint met kiezen. Begrijp me niet verkeerd, ik klaag niet over mijn vrijheid, maar het is soms wel handig als je inderdaad meer binding of verplichting ergens hebt, dan perk je het vanzelf al in.Parallella schreef: ↑29-06-2019 20:50Het is een complete provincie, daar valt toch niets over te zeggen? Ieder dorp, iedere stad, ieder gebied heeft eigen voor-en nadelen. Waarom kies je voor deze provincie? Wat trekt je erin aan ?
En kun je daar werk vinden? Zou voor mij belangrijker zijn dan hobbies.
zaterdag 29 juni 2019 om 21:37
Boek eens een weekendje weg ergens tussen Assen, Drachten en Groningen, en rij de drie provincies door. Drenthe heeft ook flinke stukken met akkers en weilanden, Friesland heeft een paar hele mooie bosgebieden en veel meer water dan Drenthe, en Groningen heeft ook veel water en de grootste stad (en dus de meeste kans op een sambaband).
zaterdag 29 juni 2019 om 22:04
Noord Drenthe (Roden, Peize, Norg, etc) zijn leuke dorpjes die redelijk dicht bij de stad Groningen liggen, daar is vast wel een sambaband. Kanoën gebeurt bv op Zuidlaardermeer of Leekstermeer, weet zelf het verschil met Kajakken niet zo, zal misschien iets heel anders zijn. Roeien kan ook in Groningen en wat meer zuidelijk dus die vrouwelijke schaapsherder.
Als ‘externe’ kom je redelijk makkelijk ertussen daar, veel vriendelijke en gemoedelijke mensen, is wel wat duurder dan bv Emmen e.d.
Omgeving is erg groen, veel bos en landerijen, her en der water.
Als ‘externe’ kom je redelijk makkelijk ertussen daar, veel vriendelijke en gemoedelijke mensen, is wel wat duurder dan bv Emmen e.d.
Omgeving is erg groen, veel bos en landerijen, her en der water.
anoniem_363841 wijzigde dit bericht op 30-06-2019 10:00
7.20% gewijzigd
zaterdag 29 juni 2019 om 22:25
zaterdag 29 juni 2019 om 22:35
zaterdag 29 juni 2019 om 22:40
Blijf weg uit het aardbevingsgebied.
Ik heb mijn avatar aangepast aan de nieuwe Groningse vlag.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/210068/A ... ee-te-doen
Ik heb mijn avatar aangepast aan de nieuwe Groningse vlag.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/210068/A ... ee-te-doen
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 30 juni 2019 om 10:09