Nieuw hoofdkussen
zaterdag 29 juni 2019 om 14:02
Al een tijdje heb ik last van mijn nek/schouders en ik vermoed dat deze klachten komen van mijn hoofdkussen. Daarom ben ik opzoek naar een nieuw hoofdkussen en hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven. Ik ben 1,65m en ca 55kg, klein dus. Ik slaap op mijn zij/buik. Ik heb een testexemplaar gehad van beter bed, deze lag kwa stevigheid ideaal (was een medium) maar het neksteun was gewoon net te hoog.
Ik wil het liefst geen traagschuim omdat ik dat niet fijn vind aanvoelen, liefst wil ik het kussen ook kunnen testen voordat ik het koop aangezien het toch een investering is.
Ik wil het liefst geen traagschuim omdat ik dat niet fijn vind aanvoelen, liefst wil ik het kussen ook kunnen testen voordat ik het koop aangezien het toch een investering is.
zaterdag 29 juni 2019 om 14:06
Ik had altijd een oud kussen die ik op kon vouwen tot een propje heerlijk. Maar wel altijd nekpijn. Toen toch overstag gegaan voor een silvana kussen. Rechthoekig en redelijk hard. Maar slaap er nu heerlijk op en geen nekklachten meer.
De silvana kussens heb je in verschillende ‘hardheid’ ook bij beter bed verkrijgbaar geloof ik!
https://www.silvana.nl/nl/kussens/
O even toevoegen,
Mijn man heeft een Emma kussen. Vind hij ook fijn en bestaat uit meerdere vullingen en reguleert warmte en kou goed.
De silvana kussens heb je in verschillende ‘hardheid’ ook bij beter bed verkrijgbaar geloof ik!
https://www.silvana.nl/nl/kussens/
O even toevoegen,
Mijn man heeft een Emma kussen. Vind hij ook fijn en bestaat uit meerdere vullingen en reguleert warmte en kou goed.
zaterdag 29 juni 2019 om 14:17
Ik heb bij 'Beter Bed'een hoofdkussen gekocht, twee jaar geleden: 75 euro in uitverkoop vanwege 'toonzaalmodel'. En ik doe geen oog dicht als ik het moet gebruiken. In het midden staat er een soort gat in waar de bovenste ronding van je hoofd in past. Ziet er allemaal fantastisch uit, maar ik heb me miskocht.
En dan een hoofdkussen van 150 euro (normale prijs), ik dacht dat moet iets goeds zijn. Ja, dag Jan …..
En dan een hoofdkussen van 150 euro (normale prijs), ik dacht dat moet iets goeds zijn. Ja, dag Jan …..
zaterdag 29 juni 2019 om 14:31
Lees hier eens, ik bestel op deze site weleens kapokkussens, maar die zijn vooral geschikt voor zij- en rugslapers.
Zij hebben een 'kussenwijzer' en beweren dat mensen buikslaper worden (en daardoor nekklachten hebben) omdat ze een te laag kussen hadden en daardoor een andere slaaphouding zijn gaan aanleren.
Je kussen is vaak de reden dat je naar je buik bent gedraaid. Je kussen is te laag waardoor de druk op je schouder is toegenomen en je door de loop der tijd bent veranderd naar de buik als voorkeurshouding. Als je het buik-slapen wilt afleren, kun je het beste een kussen kiezen dat goed ondersteunt, en je schouder ontlast.
https://www.slaaptevreden.nl/kussenwijz ... uikslapen/
Zij hebben een 'kussenwijzer' en beweren dat mensen buikslaper worden (en daardoor nekklachten hebben) omdat ze een te laag kussen hadden en daardoor een andere slaaphouding zijn gaan aanleren.
Je kussen is vaak de reden dat je naar je buik bent gedraaid. Je kussen is te laag waardoor de druk op je schouder is toegenomen en je door de loop der tijd bent veranderd naar de buik als voorkeurshouding. Als je het buik-slapen wilt afleren, kun je het beste een kussen kiezen dat goed ondersteunt, en je schouder ontlast.
nounou
zaterdag 29 juni 2019 om 14:36
Wat Zazamaenade zegt is denk ik wel zo. Ik had ook nekklachten, sliep op m'n buik. Nu heb ik een ander kussen weet niet precies meer wat voor een, maar redelijk stevig en hoog. Ik kan hierdoor niet meer op m'n buik slapen, maar mijn nekklachten zijn volledig weg. Het is wel even wennen ja.. er zijn wel winkels waar je een kussen kan kopen en ruilen als het niet bevalt trouwens.
zaterdag 29 juni 2019 om 15:38
Die ervaring had ik ook, heeft jaren in de kast gelegen. Totdat ik serieuze nekklachten kreeg, toen hielp ie wel.mammezel schreef: ↑29-06-2019 14:17Ik heb bij 'Beter Bed'een hoofdkussen gekocht, twee jaar geleden: 75 euro in uitverkoop vanwege 'toonzaalmodel'. En ik doe geen oog dicht als ik het moet gebruiken. In het midden staat er een soort gat in waar de bovenste ronding van je hoofd in past. Ziet er allemaal fantastisch uit, maar ik heb me miskocht.
En dan een hoofdkussen van 150 euro (normale prijs), ik dacht dat moet iets goeds zijn. Ja, dag Jan …..![]()
![]()
zaterdag 29 juni 2019 om 21:52
Zazamaenade schreef: ↑29-06-2019 14:31Lees hier eens, ik bestel op deze site weleens kapokkussens, maar die zijn vooral geschikt voor zij- en rugslapers.
Ik heb ooit ook eens op die site gekeken. Toen ik dit las dacht ik meteen, die verkopen wel een boel onzin.
Ik slaap namelijk als sinds baby op mijn buik. En onze dochter ook. Dus dat dat aangeleerd is door een fout kussen is onzin. Ik lig dan gewoon het lekkerst.
zaterdag 29 juni 2019 om 22:38
Denk je? Ik vond het eigenlijk wel een logisch verhaal.
Het zal natuurlijk niet voor letterlijk iedereen gelden. Zelf heb ik ook een tijdje half op mijn buik geslapen, in een wat rare bocht, omdat ik buikklachten had en ik door zo te liggen daar minder last van had.
nounou
zaterdag 29 juni 2019 om 22:42
Mijn man heeft al jaren nek- en rugklachten en heeft een hele berg kussens verslepen. Alle voorgevormde, uitgeronde, traagfoam en noem het maar is al langs gekomen hier in huis.
Nu heeft hij een (deels) watergevuld kussen en hij slaapt eindelijk weer heerlijk en heeft zo goed als geen klachten meer. Hopelijk is dit nou eindelijk eens de oplossing.
Nu heeft hij een (deels) watergevuld kussen en hij slaapt eindelijk weer heerlijk en heeft zo goed als geen klachten meer. Hopelijk is dit nou eindelijk eens de oplossing.
zaterdag 29 juni 2019 om 23:59
Hier na een paar miskopen en toenemende schouderklachten een aantal kussens online besteld, en thuis uitgeprobeerd (met plastic eromheen). Zo kun je er langer dan 10min opliggen en weet je zeker dat t ook bij je matras past (comfort wordt bepaald door de combinatie matras/kussen). Uiteindelijk voor een Silvana kussen gekozen, de rest retour en na een paar weken waren mijn schouderklachten voorbij! Zou naar de fysio gaan, maar dat was niet meer nodig. Het is echt heel persoonlijk want mijn man vindt het een vreselijk kussen en krijgt er juist pijn van, dus je zal toch zelf moeten uitproberen.
zondag 30 juni 2019 om 00:04
Tja, ieder zijn voorkeur, wat voor mij fijn is hoeft het niet voor jou te zijn.
Bij Ikea hebben ze allerlei diktes, materialen en hardheden. Over het algemeen allemaal goed betaalbaar, dus een miskoop is ook geen ramp.
Niemand kijkt gek op als jij daar een halve dag gaat proefliggen.
Ik heb zelf een tijd terug de Mörgenstärna gekocht (als ik het goed schrijf). Ben er heel blij mee.
En als ik op mijn buik wil slapen zet ik mijn kussen rechtop tegen het hoofdeind.
Bij Ikea hebben ze allerlei diktes, materialen en hardheden. Over het algemeen allemaal goed betaalbaar, dus een miskoop is ook geen ramp.
Niemand kijkt gek op als jij daar een halve dag gaat proefliggen.
Ik heb zelf een tijd terug de Mörgenstärna gekocht (als ik het goed schrijf). Ben er heel blij mee.
En als ik op mijn buik wil slapen zet ik mijn kussen rechtop tegen het hoofdeind.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
zondag 30 juni 2019 om 00:29
Ik heb een jaar geleden vanwege enorme hoofdpijn en nekklachten na het opstaan een nieuw kussen uitgezocht. Ik ging er vanuit dat het wel een flinke investering zou worden, maar ik heb bij, ik geloof beddenreus, een antinekpijn kussen aangeraden gekregen voor 15 euro. Ik dacht, voor dat geld kan ik het op zijn minst proberen. En sindsdien heb ik geen klachten meer. Verschilt natuurlijk per persoon, maar je zou het kunnen proberen. Ik kijk even of ik hem nog kan vinden.
Heb hem gevonden!
https://www.beddenreus.nl/beddengoed/ho ... ode=541158
Kan hem echt enorm aanraden! Hij loopt schuin waardoor je kan kiezen of je liever wat hoger ligt of wat lager. Hij is wel synthetisch, iets waar ik persoonlijk niet zo van hou, maar vind dit kussen echt ideaal.
Heb hem gevonden!
https://www.beddenreus.nl/beddengoed/ho ... ode=541158
Kan hem echt enorm aanraden! Hij loopt schuin waardoor je kan kiezen of je liever wat hoger ligt of wat lager. Hij is wel synthetisch, iets waar ik persoonlijk niet zo van hou, maar vind dit kussen echt ideaal.