Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
@minik. Nee ik merkte geen verschil. Of trouwens, bij de miskraam had ik zelfs eerder buikpijn dan dat ik begon te bloeden. Ik had dagenlang zeurende pijn onderin alsof ik ongesteld ging worden, waarna ik bruin bloed kreeg en daarna helderrood.

Bij het bloeden toen ik pril zwanger was van mijn zoontje, bloedde ik ook zomaar ineens. Lappen vol. Had mijn conclusie al getrokken en mocht de volgende dag komen voor een echo. En daar spartelde hij!

Bij mijn laatste miskraam nooit wat gehad, vandaar de curretage. Dus je weet het echt niet. Ik kan me voorstellen dat je nu uitgaat van het ergste. Maar je weet echt niks. Op dit forum (of elders op internet) lees je succes- en horrorverhalen. Dus ik zou niet te veel googlen (ik weet dat dat lastig is), even rustig met je vriend te kletsen en te knuffelen, lekker slapen, want dan is het zo morgen en kun je je ongerustheid kwijt door in ieder geval te bellen.

Ik denk aan je!
Alle reacties Link kopieren
Dankje silentstorm! Ik zat inderdaad al heel wat te googelen en het zegt gewoon echt totaal niks, het kan heel erg beide kanten op. Wat alleen niet gunstig is, is dat er echt best veel stolsels bij zitten, maar ze zijn nog wel vrij klein. Ik kan mezelf helemaal gek maken in mijn hoofd hiermee, maar ik moet inderdaad gewoon gaan slapen en ik hoop echt heel erg dat ze morgen plek hebben, dan weten we gewoon waar we aan toe zijn.

Nog steeds geen buikpijn... daar houd ik me maar aan vast.
Minik: jeetje wat een onzekerheid! Hopen op het beste, en het is fijn als je morgen uitsluitsel kan krijgen.

Haasje: leuk morgen je eerste echo!

Hier vanavond op dag 30, 2 dagen voor nod met avondurine positief getest.
Niet een hele dikke streep maar zeker goed zichtbaar.
Nu afwachten! Hoop dat het blijft plakken.
Wel onzekerder zo na een miskraam vorige keer.
Ah Justine wat fijn voor je!! Je hebt er lang op moeten wachten maar wat een goed teken dat met avondurine je al zo voor je NOD positief test! Wel heel spannend om zo vroeg te testen natuurlijk, maar ik hoop echt voor je dat het goed blijft gaan!

Gefeliciteerd!
Ik zit inmiddels met flinke buikkrampen op het toilet. Dit komt echt niet meer goed. :cry:

Ik besef t nog niet echt, maar gezien wat ik nu aan bloed en slijm verlies, hoef ik echt niet meer te twijfelen. Het zal nog wel gaan landen, voor nu ook opgelucht dat het gewoon duidelijk is.
Minik schreef:
01-07-2019 02:50
Ik zit inmiddels met flinke buikkrampen op het toilet. Dit komt echt niet meer goed. :cry:

Ik besef t nog niet echt, maar gezien wat ik nu aan bloed en slijm verlies, hoef ik echt niet meer te twijfelen. Het zal nog wel gaan landen, voor nu ook opgelucht dat het gewoon duidelijk is.
Ach Minik.. :( Kan me je opluchting enigszins voorstellen. Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf. :hug:

Justine: wat fijn, gefeliciteerd! Hopelijk een “plakker”. :)
Ow Minik :hug: Het klinkt niet goed. Inderdaad weet je nu wel waar je aan toe bent. Zorg goed voor jezelf.

Justine: Gefeliciteerd! En dat toch ondanks je onzekerheid over je bloed! Top!
Wat vervelend Minik. Sterkte :hug:
Sterkte Minik. Ik steek een kaarsje voor je aan. Misschien wel goed om alsnog naar de echo te gaan. Mogelijk krijg je dan duidelijke bevestiging.

Justine15, dubbel zo na het nieuws van Minik, maar dat neemt niet weg dat het jou ontzettend gegund is! Heel positief ook dat je met avondurine al zo positief test! Heb je inmiddels ook met ochtendurine nog een test gedaan? GEFELICITEERD. Geniet ervan!
@Minik wat naar :hug: weet uit ervaring een mk is niet niks!
Ik denk dat het goed is wat silentstorm zegt om een echo te laten maken ( na het bloeden) zo weet je igg of je lichaam het goed heeft gedaan.

@ justine gefeliciteerd super leuk!!. Je gaf aan dat je in het verleden ook wat afwijkende waarde had wat betreft schildklier. Ik zou je willen adviseren om een consult aan te vragen bij internist/gynaecoloog ( ik heb dit zelf ook voor mijn schildklierziekte) om een zwangerschap goed te laten verlopen moet je namelijk wel op een bepaalde waarde zitten en dit wordt bij mij elke maand gecontroleerd.
Ik twijfel of ik later een echo wil maken. Vk zei dat het over een week zou mogen. Ik ben vannacht echt een heel groot stolsel verloren en denk dat dat het vruchtje was. Er was absoluut geen baby in te herkennen en dat maakt wel dat ik er vrede mee heb, dit kindje had echt nooit uit kunnen groeien tot een gezonde baby. Daarna was de buikpijn ook direct minder en het bloeden is nu ook alweer veel minder. Ik vond de pijn gelukkig heel erg meevallen, had me ingesteld op weeën zoals bij begin van de bevalling maar daar kwam het echt niet bij in de buurt dus dat was fijn.

Ik heb voor mezelf nu heel duidelijk dat het vruchtje echt wel weg is en als het bloeden nu met een paar dagen stopt, dan weet ik niet of een echo daar nog iets aan toevoegt.

Nu vooral verdrietig dat het plaatje in mijn hoofd niet doorgaat.
Hier vanmiddag een mooi kloppend hartje gezien! :heart: En de termijn komt overeen met mijn eigen berekening. Over een goede 3 weken de termijnecho. Voor nu in ieder geval heel blij!
Wat ontzettend fijn Haasje! Gefeliciteerd!
Wat tof Haasjehop! Fijn ook dat je eigen berekening klopte. Wil je over een tijdje het geslacht weten?

Minik, ik snap je gevoel. Heb na mijn curretage ook geen afsluitende echo gehad. Maar nu ik elke maand nog ongesteld word en ik ook ineens veel vaker last heb (buikpijn, eerder vloeden) denk ik toch steeds van: dadelijk zit er nog wat. Vandaar dat ik zeg dat ik altijd nog een afsluitende echo zou doen. Knap dat je er zo nuchter in staat. Probeer je daaraan vast te houden: dat het lichaam iets heeft afgestoten dat sowieso niet gezond was.
Ja wij willen graag weer een geslachtsbepaling laten doen. :)
Fijn dat alles goed is haasjehop!!
Een kloppend hartje zien zo bijzonder :-D
Hier morgen de echo hoop ook dat alles goed is. Heb er wel veel zin in.
Van de week erg veel overgegeven en elke ochtend sowieso misselijk dus dat is igg wel aanwezig.
Pinguïn92 schreef:
01-07-2019 18:00
Fijn dat alles goed is haasjehop!!
Een kloppend hartje zien zo bijzonder :-D
Hier morgen de echo hoop ook dat alles goed is. Heb er wel veel zin in.
Van de week erg veel overgegeven en elke ochtend sowieso misselijk dus dat is igg wel aanwezig.
Hopelijk voor jou morgen ook een mooie echo!

Vanmorgen voor het eerst overgegeven (2x) en de hele dag al misselijk. :(
Hier vandaag ook een mooi :heart: gezien, erg blij mee :)
Pinguïn92 schreef:
02-07-2019 12:34
Hier vandaag ook een mooi :heart: gezien, erg blij mee :)
Fijn! :)
Haasje en Pinguïn , wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad. Mooie bevestiging een kloppend hartje.

Gaan jullie het nu ook vertellen aan de omgeving?
Haasje en pinguin wat fijn de goede echo :) moet vast goed voelen een hartje te zien. Nu komt die termijnecho ook steeds dichterbij.

Hoe gaat het met jou minik :( ?

Hier vandaag met ochtendurine getest, helaas wel een andere test, ( dezelfde zijn op ) deze is minder gevoelig en ook hierop een licht streepje te zien :)
Ik hoop dat de testen oplopen.
Wel heel raar want mn buik heeft al 2 dagen krampen alsof ik elk moment ongesteld kan worden.
Iemand dit ook gehad in begin zwangerschap?
Spannend allemaal Justine! Ik hoop echt zo voor je dat het gewoon goed gaat nu!

Met mij gaat het op zich wel goed. Vandaag wel ineens weer flink meer bloed verloren en ik word ineens alsnog misselijk. Heel vervelend, echt die typische zwangerschapsmisselijkheid alleen had ik die voor de miskraam begon niet. Maar ja, t hormoon is er natuurlijk nog... als dit blijft, wil ik wel zeker een echo gaan doen volgende week, want misschien blijft er dan toch iets achter in de baarmoeder en dat zou niet goed zijn natuurlijk.
Hoelang voor je NOD kun je eigen een test doen? Heb vanavond namelijk een bruiloft en me NOD is volgende week zaterdag pas😂
Sommige mensen doen t super lang van tevoren en testen positief (6 dagen ofzo) maar meestal test je dan echt nog negatief. Een geruststelling; als je zelf nog niet kunt weten dat je zwanger bent, heeft baby nog geen placenta waar het al jouw dingen binnen krijgt. Helemaal lam gaan is natuurlijk nooit goed, maar ik zou echt wel gewoon een wijntje drinken hoor op een bruiloft!
Nee helemaal lam doe ik sowieso niet en al helemaal niet op een bruiloft haha. Maar wou wel paar wijntjes pakken:)
Thanks voor de informatie:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven