Onrustige, plak, avonden

03-07-2019 21:49 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Heb even een vraag of jullie je nog kunnen herinneren hoe dit bij jullie ging. Ik snap uiteraard dat elke baby anders is en er geen standaard tijd voor dingen staat, maar ben gewoon benieuwd.

Heb zo juist de twee topics die nu lopen oover slecht slapende baby’s gelezen en als ik dat lees besef ik me maar al te goed dat wij niets te klagen hebben, dat wist ik ook al wel.

Mijn jongste dochter is nu 11 weken ( was 3 weken te vroeg) en doet het steeds beter. Eerste weken slapen heel makkelijk. Daarna was dat over maar veel in draagzak en dat ging prima. Bed blijven proberen en dat gaat steeds beter. Wel in een bakerzakje, maar afgelopen dagen eerste twee slaapjes met af en toe keer troosten prima ik bed, namiddag doe ik vaak in de wagen beneden op d’r buik, dan ben ik erbij en dat gaat ook best aardig. Alleen na de fles van ongeveer 19 uur wil ze niet. Het is 1 keer gelukt om haar in bed te laten slapen. Meestal wordt het flink huilen en slaapt ze alleen op ons of in de draagzak en op mij ook nog een stuk beter dan op man. Eerste weken heerlijk aan toegegeven en nu ook weer en het is ook heel lekker. Maar af en toe heb ik ook wel weer eens zin in een avond geen baby op me ( en weet ook dat als dit ooit weer zo is ik dit ga missen, ben nu ook gewoon even moe)
Dus vroeg me af wanneer de behoefte aan huid-op huid bij jullie in de avond af nam ( hier wordt huilen ook wel minder hoor) en of dit vanzelf ging of dat jullie daar doorheen hebben moeten gaan?

Verder laat ze zich vanaf een uur of 22/23 wel wegleggen ( alleen nu ze verkouden is even een keer niet)in een wieg naast ons en slaapt dan met 1 voeding ergens laat in de nacht ( uur of 5) tot acht uur dus dat is meer dan netjes.

Heel verhaal voor een korte vraag dus.....
Voor nu geniet ik dus maar even van dit plak-moment!
Ik zou toegeven. Wij waren bij de 2e al blij dat ze pas begon met plakken vanaf het moment dat de oudste naar bed was (ook rond 7uur). Bij 4mnd was het voorbij, dan ging ze nog wel wat later dan de oudste naar bed, maar zonder dat hele plakken.
Alle drie tussen de 12 en 16 weken. Toen gingen ze rond 19,00 uur slapen, daarvoor pas na de laatste fles.
Met 3.5 jaar is de behoefte tot plakken er nog steeds. :heart:
Ik weet het niet meer precies maar bij jongste ergens rond het 1e jaar.

Ik had sowieso beide keren hele slecht slapende baby's behalve als ze op of in mijn of man buurt mochten slapen.

Mijn oudste was het nog later, die sliep pas door met 1,5 jaar.
Na een maand of vier zijn ze uit hun jetlag, of beginnen ze eruit te komen. Met zes maanden was er hier zelfs iets van een ritme te onderscheiden.
Met drie maanden sliep mijn kind door, daarvoor zat hij dag en nacht aan mij of mijn man vastgeplakt. Ondanks dat hij nu geen geduld meer heeft om lekker tegen mij aangeplakt te zitten, is hij wel enorm knuffelig en komt hij regelmatig een knuffel en kus halen :love:
Dank voor jullie antwoorden, heel wisselend dus wat ik al wel dacht.
Wie weet met een maand of 4 en anders zien we daarna wel weer!
Oh wat lekker een baby die zo slaapt! Ik snap ook dat je je avonden wel weer terug wil hoor, lijkt me heel normaal. Hier rond de 3 tot 4 maanden, eerste baby rond de 3,5 maand dat hij naar boven ging en tweede baby is nu 12 weken en slaapt 's avonds nu ook in bed sinds een weekje. Daarvoor deden we bij baby 1 trouwens vanaf 1900 de draagdoek in en hupsen. Dus hij was al wel gewend aan slapen als het avond werd.
Ik denk hier tussen 2 en 3 maanden. En dan begon in bed om 22 en werd zo steeds vroeger dat we weg konden leggen. Ze nu bijna 4 maanden en soms lukt het niet 's avonds. Dan ligt ze of bij een van ons of in de box wil het dan wel lukken.
Ons meisje van nu 5 weken slaapt alleen slecht in na de laatste voeding voor de nacht. We hebben white noise geprobeerd en dat werkt super! Gewoon een 'filmpje' op YouTube. We gebruiken het overigens alleen voor dat slaapje, de andere slaapjes lukt zonder en ik denk dat het goed is om ook zonder in slaap te kunnen vallen maar wat was dit een verademing 's avonds!
Mijn oudste sliep met 8 maanden door en ging rond 8 uur naar boven, de jongste was ik al blij als hij überhaupt sliep. Waar dat dan was maakte me niet zoveel uit.
Bij ons werd het met 4 maanden aanzienlijk beter. Onze oudste sliep de eerste maanden sowieso alleen bij ons. Is allemaal goed gekomen.
Het leven is niet eerlijk
Ik snap je, je wil je lichaam wel weer eens terug (het was voor mij de tijd, dat de katten niet meer op schoot kwamen. Als beeb eindelijk in bed lag, dan vooral even niemand aan mijn lichaam).
Maar het is wel puur0natuur. Babies 'horen niet' in bedjes, babies horen als aapjes aan mama/papa
Mijn 3-jarige dochter zit nog steeds met grote regelmaat aan mij vastgeplakt.
lilalinda schreef:
04-07-2019 07:46
Ik snap je, je wil je lichaam wel weer eens terug (het was voor mij de tijd, dat de katten niet meer op schoot kwamen. Als beeb eindelijk in bed lag, dan vooral even niemand aan mijn lichaam).
Maar het is wel puur0natuur. Babies 'horen niet' in bedjes, babies horen als aapjes aan mama/papa
Dit herken ik ja. Onze hond zit ook graag op schoot (alleen bij mij en niet bij kan) maar die moet nu ook even afzien idd...
Inderdaad wat jullie zeggen, op een gegeven moment wil je graag je lichaam weer terug en even niets of niemand op of aan je. Of in ieder geval zelf bepalen wanneer ze op of aan je zitten. Maar het helpt wel weer te realiseren dat dit een fase is en dat het weer verandert, en dat dit meestal toch gewoon komt.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 10:30
99.75% gewijzigd
Herfstblaadje123 schreef:
04-07-2019 09:13
Inderdaad wat jullie zeggen, op een gegeven moment wil je graag je lichaam weer terug en even niets of niemand op of aan je. Of in ieder geval zelf bepalen wanneer ze op of aan je zitten. Maar het helpt wel weer te realiseren dat dit een fase is en dat het weer verandert, en dat dit meestal toch gewoon komt.
Dat is hier bij de jongste (16mnd) nog niet zo, zij valt het lekkerste in slaap als ze haar hand op mijn linkerborst kan houden. Maar ach, dan is ze ook in 2 tellen vertrokken en makkelijk over te leggen, dus leg ik me er voorlopig maar even bij neer. Maar ik ben wel blij dat dat gefriemel afgelopen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven