Zwanger worden juli-aug 2019

04-06-2019 16:55 298 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor ons clubje wat probeert om zwanger te raken! VOL!
Naam Leeftijd Wanneer voor het echt? N.O.D. Zwanger Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Greendale 26 8 juli 2019 Eerste kindje
Suzan88 31 juli 2019 Tweede kindje
Snunnie 28 aug 2019 Eerste kindje
Evin 37 juli 2019 Eerste kindje
ReginaMills 36 juli 2019 Derde kindje
Paardenbloem88 28 aug 2019 Derde kindje
Parker 28 juni/juli 2019 Eerste kindje
Mila37 38 juni/juli 2019 Derde kindje
Ladenkastje87 31 aug 2019 Eerste kindje
_melon 29 juli/aug 2019 Tweede kindje
Wervelwindje1 32 aug 2019 Derde kindje
Saphesh 29 aug 2019 Eerste kindje
emanina 30 juli 2019 Eerste kindje
Lynntje22 27 juli 2019 Eerste kindje
DeKenau 36 juli 2019 Tweede kindje
Sjemm 29 juli 2019 Tweede kindje
anoniem_386773 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 22:23
72.63% gewijzigd
Wat leuk om te horen hoe iedereen er zo mee bezig is! Ik hoor in mijn omgeving ook van een aantal dat zij weer zwanger willen worden. Ergens wel heel leuk om er met anderen over te hebben, maar het voelt ook een beetje raar om dit te weten. Nog een maandje voor mij. Dat komt ook steeds dichterbij!
Bijzonder en leuk om te lezen hoeveel verschillende gezinssituaties er zijn!
Hoi allemaal!
Iedereen een leuk weekend gehad?

Snunnie, haha, ik heb geen idee hoe het zit met toeslagen enzo met/voor kinderen, maar ze waren er zo te lezen duidelijk op uit om met dit onderwerp wat info bij je los te peuteren :)

Parker, klinkt heerlijk je vakantie! En in elk geval ook prachtig weer gehad he?
Leuk om erover te fantaseren en wat spannend dat het bij jullie al 'begonnen' is!

Regina, ook voor jou zover nu dus, toi toi :P

Ik heb een enorm druk weekend gehad en merk nu dat ik echt doodmoe ben. Morgen begint de werkweek weer, is prima, maar ben niet echt uitgerust helaas.
klinkt als een fijne vakantie Parker! Goed om te horen.

Wervelwindje, mijn zoon wordt 5 in oktober. Bij ons in de familie zit er bijna bij iedereen 2 à 3 jr tussen de kinderen. Dus vanaf zijn 1e verjaardag hebben we geregeld de vraag gekregen wanneer de volgende kwam (schoonvader is zelfs een keer komen vragen of er problemen waren :rofl: ) maar sinds die 4 is horen we er gelukkig nauwelijks nog wat over.

Rustig weekend thuis gehad met mijn zoontje, man zit in het buitenland nog. Gelukkig stond het zwembad al, dus daar is goed gebruik van gemaakt :)
@Suzan Jullie families zijn straks verrast ☺️ Jullie zoontje is bijna net zo oud als onze oudste dochter. Zij wordt in augustus 5 jaar. Werkt je man in het buitenland?
@Evin Dat wordt een echte maandagmorgen dus🙄 Energielevel ligt ook laag door de warmte vind ik.
Speuren jullie ook al op internet naar babyspullen? Vind het zo leuk om op sites van Prenatal of babydump etc te kijken 🤩
Pfff ladies doe echt m'n best, moet vaker op Viva komen!
Pfoe, een werkdag na de vakantie valt me altijd een beetje tegen, maar ik ben heel blij dat het in ieder geval weer wat afgekoeld is en ik me niet meer zo sloom voel!

Hoe was jullie maandag?

Babyspullen zoeken probeer ik nog wat te beperken om niet te hard van stapel te lopen, maar ik weet al wel dat ik heel graag zo'n Tripp-Trapp stoel wil. Die heb ik zelf nog jaren als stoel bij mijn bureau gehad (en heel wat uren huiswerk op gemaakt), en hij wordt in zulke toffe kleuren gemaakt :heart:
Ja tripp Trapp is echt een hele fijne stoel. Wij hebben hem ook voor onze zoon (en gaan ook zeker een tweede aanschaffen).
Ook al op menig babyshower bovenaan de cadeaulijst zien staan ;-)
Ik ben ook nog niet echt op zoek naar babyspulletjes. Was van plan om de zolder eens te gaan legen en kijken wat we nog hebben, maar is er nog niet van gekomen. Ach het heeft ook nog geen haast.

Mijn man werkt overigens niet in het buitenland, maar is met enige regelmaat wel op reis voor zijn baan. Dus als die eind deze week terug is, kunnen we echt gaan starten!
Wij hebben nog heel veel babyspullen natuurlijk, dus eerst niets nodig. Ik hoop er eigenlijk eind deze maand al voor te gaan. Vind het wel heel spannend nu het weer dichterbij komt.
Wij hebben best al veel weggegeven of verkocht toen de jongste 2 werd. Mijn man was er van overtuigd dat hij het bij 2 wilde houden. Nu de plannen toch zijn gewijzigd moet er nog wel het een en ander weer worden aangeschaft straks☺️ Gelukkig hebben we de kinderwagen en het ledikantje nog wel. Houden jullie je cyclus bij? Mijne is echt veel langer geworden dan een paar jaar geleden toen we voor onze eerste en tweede gingen.
Haha leuk zeg een derde!

Ik hou m'n cyclus wel bij. Na de geboorte van dochter is die helaas niet meer zo geweldig. Tussen de 25 en 35 dagen, meestal rond de 31. Opzich niet schokkend, maar voorheen was het STIPT 28, dus moet er erg aan wennen.
Dat had ik dus ook. Altijd 29 dagen en nu varieert het nogal. Soms 28 dagen maar ook wel 37 dagen! We zouden vanaf Augustus er weer voor gaan maar als ik nu 2 lange cyclussen heb, overbruggen we augustus gewoon🙈
Hoi iedereen!

Ik zou graag meeschrijven op dit topic.. Wij zijn net begonnen en ik vind alles zooo spannend!
Wij zijn allebei 27 jaar en zijn 7 jaar samen. We hebben een eigen huis en vast werk, het lijkt ons het perfecte moment nu!
Normaal gezien ben ik altijd heel regelmatig en mijn NOD is 15 juli ..

Ik hoop dat we allemaal snel een positieve test in handen hebben! :cheer:

X

Lynn
Hi dames,

Mag ik met jullie meeschrijven?

Wij hebben gister de knoopt door gehakt dat we graag een tweede kindje zouden willen als dat mag lukken.

Waarschijnlijk is mijn eisprong deze maand al geweest, ik verwacht mijn menstruatie 14/15 juli. Dus daarna start ronde 1.

Blijft spannend!
Sjemm schreef:
02-07-2019 21:01
Hi dames,

Mag ik met jullie meeschrijven?

Wij hebben gister de knoopt door gehakt dat we graag een tweede kindje zouden willen als dat mag lukken.

Waarschijnlijk is mijn eisprong deze maand al geweest, ik verwacht mijn menstruatie 14/15 juli. Dus daarna start ronde 1.

Blijft spannend!
Ik duim mee ! :-)
Hoi Lynntje22,

Wat leuk, ik zie dat we een beetje gelijk op lopen qua nod. Zal ook zeker voor jou duimen.

Sinds wanneer ben je gestopt met anti conceptie?
Sjemm schreef:
03-07-2019 07:12
Hoi Lynntje22,

Wat leuk, ik zie dat we een beetje gelijk op lopen qua nod. Zal ook zeker voor jou duimen.

Sinds wanneer ben je gestopt met anti conceptie?
Hej Sjemm!
Supertof! Goh, ik ben al een 2tal jaar gestopt met de pil (gewoon omdat ik heel veel hoofdpijn had door mijn pil), wij gebruikten tot vorige maand enkel nog een condoom.
Dat zal wel in mn voordeel kunnen spelen denk ik, omdat ik niet moet ontpillen.

Hoe oud is je kindje?

Superspannend allemaal!
Oh, dat is mooi. Lees inderdaad wel eea over ontpillen. Hier geen anticonceptie gebruikt na vorige zwangerschap.

Ons kindje is nu ruim 9 maanden. We zouden het fantastisch vinden om 2 kindjes met een klein leeftijdsverschil te hebben. Wel minimaal 18 maanden dus vandaar dat we nu starten.

Hebben in onze omgeving meerdere stellen waarbij ze snel zwanger waren van de eerste en de 2e erg lang op zich laat wachten tot zelfs de medische molen in zijn voor een tweede. Dat blijft toch ook spoken.
Sjemm schreef:
03-07-2019 22:02
Oh, dat is mooi. Lees inderdaad wel eea over ontpillen. Hier geen anticonceptie gebruikt na vorige zwangerschap.

Ons kindje is nu ruim 9 maanden. We zouden het fantastisch vinden om 2 kindjes met een klein leeftijdsverschil te hebben. Wel minimaal 18 maanden dus vandaar dat we nu starten.

Hebben in onze omgeving meerdere stellen waarbij ze snel zwanger waren van de eerste en de 2e erg lang op zich laat wachten tot zelfs de medische molen in zijn voor een tweede. Dat blijft toch ook spoken.
Lijkt me ook een super leeftijdsverschil!
-
emanina wijzigde dit bericht op 14-01-2020 16:16
0.00% gewijzigd
Geen motto
Suzan88 schreef:
27-06-2019 23:29

@Emanina, mijn neefje is inmiddels bijna 7 en groeit op bij een super lieve moeder en vader waarbij die ook altijd terecht kan. Op papier waren de afspraken snel gemaakt. Maar in de praktijk duurde het iets langer voordat alles helemaal soepel verliep. Maar goed waar is dat niet zo. Als alle partijen hetzelfde doel voor ogen hebben, komt het zeker goed!
Fijn dat het uiteindelijk helemaal goed is gekomen!
Geen motto
Hoi allemaal!

Suzan, al helemaal voorbereid dus, hoe voelt dat voor je?

Heeft iemand ook een menstruatie/ovulatie-app? Ik zoek een handige, simpele. Iemand suggesties?
Hallo allemaal!

Drukke dagen gehad. Dus even wat minder online. Niet meer ongesteld gelukkig.

Wow emanina, je bent inderdaad helemaal voorbereid! Wat goed! Hopelijk is het snel raak!

Ik gebruik de app Flo. Ik vind het een fijne app. Makkelijk in gebruik. Overzichtelijk. :)
I told you walking was idiotic.
Ja we zijn er eigenlijk helemaal klaar voor.. en nu vind ik het enorm spannend. Dus had thuis al geoppperd nog even te wachten. Maar mijn man is gelukkig heel duidelijk en er helemaal klaar voor :)
Ik ben nog niet ongesteld geworden sinds spiraal vorig week is verwijderd. Benieuwd hoe snel mijn cyclus weer op gang komt.
En vorige keer ben ik helemaal niet ongesteld geworden, precies een maand na het verwijderen hadden we toen een positieve test in onze handen!
Hallo allemaal, hebben jullie nog een plekje voor een meeschrijver?
Voelt heel gek om dit hier te schrijven, maar wij zijn deze week begonnen met zwanger worden! Zo, dat is eruit.

Ik ben 36 jaar, en we hebben samen al een dochter van ruim 6. Dus ook hier geen situatie volgens het boekje, met een heel flink leeftijdsverschil tussen de eerste en tweede straks.
Leuk om te lezen dat er meer zijn met al een ouder eerste kind, dat komt in mijn omgeving bijna niet voor!

De eerste jaren had ik nog geen behoefte aan een tweede, onze eerste dochter was een hele grote verrassing, we kenden elkaar nog maar kort, en woonden heel klein, dus hadden nog een heel leven op te bouwen samen. Dochter was ook een hele pittige peuter, ik zag mezelf daar echt geen baby bij krijgen! Twee jaar geleden verhuisd naar een heel fijn huisje in het groen en langzaamaan ging de deur bij mij weer een klein beetje open. Nog een lange tijd getwijfeld en ineens kwamen daar een paar maanden geleden na al die jaren tóch weer de babykriebels, echt niet meer verwacht eigenlijk. Ook bizar dat het gevoel ineens heel sterk is, ik wil het..NU! Dat idee. Moet daar zelf nog best aan wennen.

Deze week volledig op gevoel begonnen, het voelde als het juiste moment en we zijn er voor gegaan. Ik heb altijd een hele strakke cyclus, zo strak dat we het al 6 jaar 'voor het zingen de kerk uit' doen (met succes dus, want al 6 jaar geen zwangerschap ;) ) dus ik hoef niet te stoppen met anticonceptie. Deze week eisprong gehad, dus ronde 1 is begonnen! Vind het echt superspannend!!
Hoi allemaal!

Even een weekje offline geweest. Welkom alle nieuwe mensen.

Emanina spannend! Hopelijk snel raak! En voor Suzan hetzelfde!

Dat spannende herken ik wel, ik heb een beetje last van koudwatervrees. Waar beginnen we aan, daar gaat onze vrijheid, kan ik het wel etc. Allemaal niet hele reële gedachten, maar het maakt me wel onrustig. Gelukkig is mijn vriend de stabiele factor en benoemd dat ik me niet zo moet aanstellen haha, je werkt met jeugd. Waarom zou je je eigen kind dan niet kunnen opvoeden?

Ik gebruik de app van mijn fitbit, daar zit het standaard bij.
Het is officieel de week van 18 augustus gaat mijn spiraal eruit. We hebben maar even uitgezocht wie onze huisarts is haha :hello:

Iedereen nog leuke plannen dit weekend, of juist even lekker niks of moet er gewerkt worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven