Angst voor miskraam!

04-07-2019 12:07 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar 2 jaar medische malle molen eindelijk zwanger geraakt echter ben ik nu 6 weken zwanger en zijn de meeste sympthomen verdwenen/afgenomen
Ben zo ontzettend bang dat het mis gaat! Zijn er mensen wie hier ervaring mee hebben ?
Hier kan je niks over zeggen dan alleen afwachten en naar de verloskundige gaan voor een echo of je HCG laten testen, hoe dat verloopt.
Ik snap je angst, maar ik denk niet dat ervaringen je gaan helpen.
Hopelijk gaat het goed en mag je je zwangerschap voldragen, maar zo is daar helaas weinig over te zeggen. En er zullen vrouwen zijn die het herkennen waar het bij hen wel goed kwam en bij anderen niet. Maar of je daar echt iets mee kan weet ik niet.
Heb je al een afspraak bij een verloskundige?
Gefeliciteerd!
Ik herinner me van mijn zwangerschap, heeeeeel lang geleden, dat op een gegeven moment ik ook niks meer voelde. En dat maakte mij toen ook onzeker. Later bleek ik zelfs zwanger te zijn van een tweeling, en er kwamen ook echt kwaaltjes voor terug, maar dit zegt echt niks hoor!
Ja joh, dat duurt tot de echo en dan ben je een dag blij en dan wordt het weer lastig
Tot je de baby gaat voelen, dat scheelt. Als je even niks voelt, geef je een duw 8-)
lilalinda schreef:
04-07-2019 12:41
Ja joh, dat duurt tot de echo en dan ben je een dag blij en dan wordt het weer lastig
Tot je de baby gaat voelen, dat scheelt. Als je even niks voelt, geef je een duw 8-)
Dit
Echo’s helpen tot een paar uur na de echo. Daarna ga je weer twijfelen.
Het eerste trimester is niet leuk, het is onzeker. Ik duim voor je dat het goed gaat, meis😘
Maarre wel ALTIJD bellen als je je zorgen maakt. Laat de vk/gyn maar beoordelen wat ze ermee kunnen.
Krijg dinsdag mijn eerste echo bij de fertiliteit!
Mijn ervaring is dat mijn lichaam redelijk heftig reageerde op de eerste stoot hormonen (week 4-6) en daarna ook een beetje stabiliseerde. Ik had vanaf week 6 ook minder klachten, en heb in week 7 gewoon een echo aangevraagd. Daar was een spartelend garnaaltje te zien :). Ben nu 24 weken zwanger en eigenlijk nooit klachten of kwaaltjes gehad, behalve de eerste 2 weken.

Succes! De eerste 12 weken zijn gewoon een rot tijd qua onzekerheid, maar na iedere echo voel je je zekerder.
DanoontjePower88 schreef:
04-07-2019 12:49
Krijg dinsdag mijn eerste echo bij de fertiliteit!

Spannend!

Ieder lichaam en iedere zwangerschap is anders. Ieder lichaam reageert anders. Dus wel of geen of hoeveel kwaaltjes zegt niks over de zwangerschap zelf.

Nog gefeliciteerd trouwens, sorry dat ik dat eerder vergeten was.
Heel herkenbaar! Ik vond het de eerste zwangerschap zo eng!! Ik voelde niets, echt niets! Hadden ook 1,5 jaar aan trajecten opzitten.

Elke echo was toen een bevestiging. Tot ik hem ging voelen en toen had ik rust.

Tweede zwangerschap spontaan werd een miskraam.

Nu zwanger van een tweeling (na 3,5 jaar) en nu zo ontzettend ziek dat ik nog geen moment heb stil gestaan bij een miskraam.

Geniet je bent nu zwanger. Je hebt er geen invloed op. Snap heel goed je gevoel.

Liefs
We zijn even ver ;) En heel herkenbaar. Eergisteren was ik ineens helemaal niet misselijk. De 2 dagen daarvoor wel. Ook onzeker. Sinds gisteren zijn de klachten weer in alle hevigheid terug.
Het rotte is dat, of je nu veel of juist zo goed als geen kwaaltjes hebt, je niet weet hoe het van binnen aan toe gaat.
Ik ben ongepland zwanger, ondanks koperspiraal. Wel gewenst. Vandaag een echo gehad, we dachten dat ik wat verder zou zijn, maar had nog maar 1 cyclus sinds de geboorte van de jongste. Dus wel een hartje gezien, maar veel minder ver. Het hartje klopte nog langzaam, wel regelmatig. Allemaal zaken die toch onzeker maken. En dat blijft denk ik ook wel, de komende weken. Dit is mijn derde zwangerschap (voor de eerste zwangerschap een vroege miskraam, maar nooit een vruchtje op de echo gezien) en het ijft spannend en onzeker. Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam en probeer positief te blijven. Voor nu ben je hartstikke zwanger. De meeste zwangerschappen gaan gelukkig voorspoedig en helaas hebben we er geen invloed op als het toch anders loopt. Hopelijk ben je snel minder angstig!
Oh zo ellendig. Kan me het nog goed herinneren. 8 december een positieve test en 5 januari (2018) een echo bij fertiliteit. Na 11 mislukte terugplaatsingen was het zo doodeng. De week voorafgaand aan de echo had ik vakantie en ik was bijna letterlijk lamgeslagen. Ondernam niets 🙈
Weet nog goed dat ik in die tussenperiode van mezelf elke drie dagen een test mocht doen. Dit resulteerde in ongeveer 23 positieve zwangerschapstesten 😅 Het was mijn enige houvast.

De gehele zwangerschap heb ik amper willen geloven dat het dan echt ging gebeuren. Deed niet aan buik foto's en de babykamer pas heel laat aan begonnen.

Achteraf wou ik dat ik iets meer genoten had en de zwangerschap wat meer had vastgelegd. Inmiddels is onze dochter 11 maanden en nog steeds sta ik soms vertwijfeld naar haar te kijken: je bent er gewoon echt.

Probeer te genieten, hoe moeilijk ook want dat verdient jullie zoon/dochter. 🍀 Alle geluk en succes met wachten.

Oh ps. Ik deed tussen de momenten bij de verloskundige door af en toe een pretecho. Voor €30 ofzo mag je dan weer even kijken en dat is mij het geld driedubbeldwars waard geweest
Oh en GEFELICITEERD ... 🌹
Gefeliciteerd! Kwaaltjes zeggen niet zoveel, sommigen voelen niks (meer) en dan gaat alles gewoon goed, terwijl anderen juist veel kwaaltjes hebben en het dan toch fout blijkt te zitten (en alles mogelijke ertussen komt natuurlijk ook voor).

Ik hoop dat je een prachtige echo hebt dinsdag. :)
Dames bedankt voor jullie reacties! Omdat ik zo gespannen was net afspraak gehad bij de fertiliteit Hartje zien kloppen alles was goed! 6 weekjes zwanger!
danoontjepower88 wijzigde dit bericht op 04-07-2019 19:20
Reden: Typefouten!
1.30% gewijzigd
Gefeliciteerd met je zwangerschap :).

Ik snap dat je je zorgen maakt, zeker na het traject dat jullie doorlopen hebben om zwanger te worden.

Ik snap ook dat je houvast zoekt in de verhalen van anderen. Het feit is alleen dat die houvast daar niet te vinden is. Jammer genoeg ;).

Dat hoe het bij anderen ging geen invloed heeft op wat er bij jou gebeurt. Wel of geen symptomen, wel of niet bloedverlies, wel of niet misselijk... Het kan zowel zwanger of niet (meer) zwanger betekenen.

Het gaat goed, of (kleinere kans) het gaat niet goed. En het enige dat je kunt doen is afwachten. Dat is de enige houvast die er is.

Ik weet als geen ander dat dat moeilijk is. Dat je de hoop en zekerheid wel door je computerscherm héén wil trekken. Mij gaf de gedachte rust dat er niets is dat ik aan de uitkomst kon veranderen.

Ik wens je een hele mooie echo dinsdag :) en heel veel geluk.
04-07-2019 17:11
Dames bedankt voor jullie reacties! Omdat ik zo gespannen was net afspraak gehad bij de fertiliteit Harrie zien kloppen alles was goed! 6 weekjes zwanger!
Oh wat super fijn! Gefeliciteerd! 🍀
04-07-2019 17:11
Dames bedankt voor jullie reacties! Omdat ik zo gespannen was net afspraak gehad bij de fertiliteit Hartje zien kloppen alles was goed! 6 weekjes zwanger!
Zag pas later dat ik net mosterd was! En wat FIJN!
Hoe is het nu?
Helemaal super echo met 7 weken gehad alles was in orde gynaecoloog vertelde dat de kans op miskraam nog maar zon 4% was 😃
Wat fijn!!!
Ow wat herkenbaar dit Danoontje. ik ben op dit moment 29 weken zwanger en vond die eerste 12 weken doodeng. Maar ik ben een paar maanden voor deze zwangerschap ook zwanger geweest, toen ging het mis bij zeven weken.

Achteraf gezien had ik toen veel meer symptomen dan deze keer in het eerste trimester. Deze keer ging het echt met sprongetjes. Dan weer wel symptomen, dan weer helemaal niks. Kon behoorlijk in paniek raken als m'n borsten opeens geen pijn meer deden oid. Maar bij de eerste zwangerschap had ik de hele tijd symptomen en die namen pas af toen ik het bloedverlies al achter de rug had. Het zegt gewoon niks die stomme symptomen, maar ik snap heel goed dat je jezelf er helemaal gek mee kan maken af en toe.

Voor nu in ieder geval heel erg gefeliciteerd, en ik hoop dat de komende weken een beetje snel voorbij gaan voor je :winkie:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven