Welke kleur vloer

06-07-2019 22:25 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week hebben we eindelijk een keuken gekocht. We hebben nu een kersenhouten keuken en dito vloer.
De keuken die we gekocht hebben is heel erg licht grijs. We zijn ondertussen ook op zoek naar een nieuwe vloer die we gelijk gaan vervangen. Ons oog is gevallen op keramische tegels. De keuze in kleur is enorm en als weegschaal raak ik daar erg van slag en weet gewoon niet wat te kiezen. Onze meubels zijn vrij donker en ik heb een grote woonkamer. Ik neig naar een grijze houtlook vloer, maar dan denk ik is dat wel een kleur waar ik minstens 20 jaar tegen aan wil kijken? White wash wit vind ik ook mooi maar het lijkt mij zo snel vies worden (of lijken). We hebben 3 kinderen dus het moet wel kidsproof zijn.
Ik hoop hier wat meer inzichten te krijgen.
https://www.google.com/search?q=keramis ... XzNUool9jM

Ik vind zoiets wel mooi. Licht vergrijsd eiken?
Ik zou niet grijs grijs nemen, zo vlak en treurig.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Wat voor kleur zijn je meubels? Een houtkleur? En hoe donker is donker? Bij donker denk ik aan de kleur meubels die oude mensen altijd hebben (dat hele donkere hout).

Ik vind persoonlijk houten meubels niet zo heel mooi bij een grijze vloer. Dan denk ik een beetje aan dit en dat vind ik een beetje vloekerig:

Afbeelding

Ik zou, als je graag een koele vloer wil, dan een grijsachtige tint doen met een warme zweem er door heen, richting taupe zeg maar:

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb een grijze bank, met 2 zwarte kasten een lange zwarte tv kast en een glazen salontafel met grijze randen. Verder heb ik een witte sfeerhaard. In de keuken (open keuken) willen wij een houten tafel zetten zoals een beetje op het voorbeeld van de laatste foto. De vloer van de de laatste foto vind ik overigens erg mooi. Wat voor kleur zou je dat noemen? het is idd niet echt grijs.
De foto van Wiezel vind ik toch iets te bruin.
Arizona15 schreef:
06-07-2019 22:25
. De keuze in kleur is enorm en als weegschaal raak ik daar erg van slag en weet gewoon niet wat te kiezen.
Ok never mind.
Ben je al bij een tegelhandel geweest?
Ga kijken, laat je adviseren/inspireren en neem wat tegels mee naar huis. Eenmaal in je eigen huis zie je vrij snel wat wel en niet mooi is. Handig als je ook een staaltje van de keuken of evt andere meubels meeneemt, zodat je bij de tegelboer daaral op kunt sorteren.

Let wel op dat er echt onnoemlijk veel tinten verkrijgbaar zijn. Wij hebben uiteindelijk wel 40 tegels in huis gehad voordat we de juiste hadden. Te roze, te bruin, te geel, te druk, te rustig, te donker, te glad, te grof.... Als je eenmaal weet dat je het bv. 'greywash' wilt dan zit er nog best verschil tussen verschillende merken/productlijnen.

Mochten ze trouwens gewoon lenen bij de tegelboer/groothandel en weer terugbrengen.
nootboek wijzigde dit bericht op 06-07-2019 22:54
8.05% gewijzigd
Ik vond die foto toen ik zocht op taupe floor en ik vind het zelf ook taupe haha. Denk dat echt grijsgrijs bij je meubels zou kunnen als je dat echt wil (als in het vloekt niet), maar dan wordt het wel kil/kantoorachtig omdat de bank ook al grijs is en veel zwart en wit en een grijze keuken. Dat moet maar net je ding zijn.
ClumsyNinja schreef:
06-07-2019 22:49
Ok never mind.
Nou, nou. Maagd zeker?
We zijn inmiddels al bij 3 winkels geweest en het duizelt mij gewoon van de vele kleuren en motieven.
Staaltje meenemen is wel een goede tip ja. Ik weet in elk geval wat ik niet wil en dat is de bruintinten.
Trouwens als iemand een goede leverancier weet in de regio Flevoland/Noord Holland dan graag.
Kies 1 winkel waar je het beste geholpen wordt, of die de meeste merken kunnen leveren ofzo, en probeer daar je tegel te vinden. Als het niet in de showroom staat kunnen ze wellicht wat bestellen. Als je meteen in 3 winkels gaat zoeken raak je idd het overzicht kwijt.

Als je eenmaal 1 mooie tegel hebt, is dat je uitgangspunt en kun je daarna evt nog andere offertes binnenhalen.

Helaas geen tips qua regio, maar wij zijn uiteindelijk geslaagd bij een lokale tegelzetter die ons kon meenemen naar groothandels, waardoor je dus bijna alles wat er te krijgen is, kunt zien. Wij wisten wel precies wat we wilden, maar waren dus zoekende naar de juiste tint/patroon, en tis gelukt.
nootboek wijzigde dit bericht op 06-07-2019 23:11
24.75% gewijzigd
Vandaag bij een hele fijne winkel geweest die best wat voorraad had, ik denk dat we het ook daar bij gaan houden. Ik zal de volgende keer eens vragen of we een staaltje mogen lenen.
Een wat lichtere kleur lijkt me mooier bij de donkere meubels dan donker.
Wellicht zoiets;
(Ook niet zo besmettelijk)

https://www.tegelextra.nl/blogs/uitgeli ... elangrijk/

Of

https://www.interieurdesigner.be/bouwen ... enen-vloer
wiezel schreef:
06-07-2019 22:29

Grappig, wij hebben ook een keuken gekocht in licht grijs en zijn voor deze kleur vloer gegaan.
Ja die kleuren vind ik mooi. IK zoek echt wel iets lichter dan wat ik nu heb, maar ook weer niet te licht zodat je er alles op ziet.
Ik twijfel heel erg tussen de beige kleur en de meer creme/taupe kleur.

https://afium.nl/tegels/clips-cream-20x ... look-tegel

Dit vind ik op zich een mooie kleur.

En deze hebben we vandaag gezien de we allebei mooi vinden.

https://www.vloerenmantegels.nl/houtloo ... ua-cirrus/
wiezel schreef:
06-07-2019 22:29

Mooie kleur! :thumbsup:
Het is inderdaad heel lastig om een kleur uit te zoeken, en ook om dan online exact dezelfde kleur te vinden.

Maar ik denk dat onze vloer het meest lijkt op de vloer van de plaatjes van de keuken van het woonhuis in Wesepe
op deze site:
https://www.regge-tegels.nl/assortiment ... reloaded=1

Het is dus een heel lichte en voor wat betreft het patroon een heel rustige vloer, maar wel net iets warmer van kleur dan grijs. Wij zijn er heel erg blij mee.
Oriander schreef:
06-07-2019 22:54
Nou, nou. Maagd zeker?
:HA:
Dus dan koop je tegels die er uit moeten zien als hout?!? Das toch gewoon echt heel lelijk...
Wat is daar dan lelijk aan Sjaan?

Voor degene met keramisch parket. Wat voor plinten hebben jullie erbij? ik neig naar gewoon witte mdf.
Arizona15 schreef:
07-07-2019 20:47
Wat is daar dan lelijk aan Sjaan?

Voor degene met keramisch parket. Wat voor plinten hebben jullie erbij? ik neig naar gewoon witte mdf.
Ja, wij hebben gewoon witte plinten. (Neem wel watervast MDF ivm het dweilen van de vloer).
Nummer*Zoveel schreef:
07-07-2019 07:22
Het is inderdaad heel lastig om een kleur uit te zoeken, en ook om dan online exact dezelfde kleur te vinden.

Maar ik denk dat onze vloer het meest lijkt op de vloer van de plaatjes van de keuken van het woonhuis in Wesepe
op deze site:
https://www.regge-tegels.nl/assortiment ... reloaded=1

Het is dus een heel lichte en voor wat betreft het patroon een heel rustige vloer, maar wel net iets warmer van kleur dan grijs. Wij zijn er heel erg blij mee.
Ik ga zaterdag naar deze zaak en ik vind de tegels van woonhuis Wesepe prachtig zo op de foto.
Nog enkele vragen: is deze vloer goed schoon te maken? aangezien het best een lichte kleur is.
Met andere woorden, zie je niet veel vuil op de vloer juist omdat het een lichte vloer is?
Arizona15 schreef:
21-08-2019 12:01
Ik ga zaterdag naar deze zaak en ik vind de tegels van woonhuis Wesepe prachtig zo op de foto.
Nog enkele vragen: is deze vloer goed schoon te maken? aangezien het best een lichte kleur is.
Met andere woorden, zie je niet veel vuil op de vloer juist omdat het een lichte vloer is?
Je ziet zowel op donkere als op lichte vloeren vuil, dus dat maakt weinig verschil.

Wij hebben een hond en verdwaalde hondenharen zie je pas liggen als het er zoveel zijn dat ze hoopjes gaan vormen. Druppels water oid zie je ook niet, maar echt vuil zoals kwijlebabbels en modderpoten wel. Maar dat vind ik zelf juist wel prettig, want dan kun je het ook opruimen. Een vloer waarop je dat niet ziet, laat je langer opgepoetst en wordt daardoor uiteindelijk echt heel vies van ingesleten vuil.

Zuigen en dweilen gaat echt veel makkelijker met deze vloer dan met onze vorige houten vloer. De vloer is (ondanks reliëf) veel gladder, waardoor er weinig weerstand is en het schoonmaken veel minder zwaar wordt.
Super bedankt voor je reactie, ik heb er veel aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven