Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
nicole123 schreef:
06-06-2019 11:16
Wat slim!
Gespot in de BSO. Geniaal idd, echt zoiets waarvan je je afvraagt 'waarom heb ik dit niet eerder/zelf bedacht?'
nootboek schreef:
05-06-2019 23:01
Tip voor de bellenblaas: maak t potje met vloeistof vast aan een paaltje oid, zodat ze t niet hoeven vasthouden. Gewoon met tape. Sinds ik dat een jaar geleden heb heb gedaan, geen omgekiepte/verspilde bellenblaas meer, en ook een stuk minder vlekken.
:lightbulb:

Dat is een goede tip! Daar was ik nooit op gekomen!
Ik zoek cadeautips voor een actieve dreumes. Hij is blij met dingen waar je mee kan slaan en speelt graag met ballen. Mijn oudste was niet zo en voor/door hem hebben we al veel duplo en houten treinbaan. Een watertafel hebben we ook en een driewieler loopfiets ook. Werkbank, keukentje en schommel hebben we ook al.

Wie heeft er tips voor cadeaus rond de 10 euro?
Een skippybeest? Is wel meer richting de 20 euro.

Trekdieren of wagentjes, kruiwagen?
Morgenstond_ schreef:
30-06-2019 21:47
Ik zoek cadeautips voor een actieve dreumes. Hij is blij met dingen waar je mee kan slaan en speelt graag met ballen. Mijn oudste was niet zo en voor/door hem hebben we al veel duplo en houten treinbaan. Een watertafel hebben we ook en een driewieler loopfiets ook. Werkbank, keukentje en schommel hebben we ook al.

Wie heeft er tips voor cadeaus rond de 10 euro?
Hoe oud is hij? Hubelino is een hele leuke knikkerbaan op duplo.

En we hebben hier foam zwaarden en schilden, groot succes bij de jongens om ridder te spelen. De oudste is echt een ridder en de middelste (bijna 2) slaat gewoon tegen het schild of zwaard van de ander.

Muziek instrumenten? Trommel, xylofoon, maracas oid.

Of een bal voor buiten, ander formaat of materiaal dan je al hebt. Netje stuiterballen van de action is ook een enorme hit hier en kost niks.
Een drie wiel step? 20euro bij decathlon.

Waterpistolen

Überhaupt buiten speelgoed wat je nog niet hebt?

Eén graaf machine waar hij op kan zitten (bij Lidl 16 euro)

Zo'n plastic wip voor de in tuin (wel weer enorm apparaat)

Bellen blaas machine om lekker achter de bellen aan te rennen.
@morgenstond, ik moet meteen aan zoiets denken:

Edit, de geplankte link met foto werkt ineens niet. Dus dan maar een omschrijving, een ballenbaan met hamer (had een foto van webshop S.tippelz zonder punt)
Bedankt voor de suggesties tot nu toe! Hij is pas net 1 en we vieren z'n verjaardag over 2 weken wat verlaat.

LottieC, bedoel jij zoiets: https://speelgoedfamilie.nl/speelgoed/k ... gKmEvD_BwE
Grappig ding in ieder geval!

Kruiwagen is ook een goed idee ja! Heeft hij toen hij 11 maanden was al wat achter gebanjerd (met hulp).

Trekdieren hebben we ook nog niet, maar zijn wel leuk! :duckie:
Ik dacht bij Lotties' omschrijving aan dit
Afbeelding
(Croquet met een plastic hamer)
Ah, dat is een goeie aaanne!
Ervaringen met de Puky Cat driewieler met luchtbanden? Fietst dat een beetje? Hoe lang is het leuk voor ze?
Mijn schoonouders hebben er een, maar die wordt door de (vele) kleinkinderen eigenlijk maar weinig gebruikt. Ze pakken allemaal eerder de tweewielers.

Wij hebben een Winther driewieler en dat is eigenlijk maar een jaartje echt leuk. De oudste fietst er nog wel eens op, maar meer om te klieren. Jongste leert er nu op de trappers gebruiken, maar eigenlijk ook te weinig.
Wij hebben een 3 wieler en daar hebben ze wel plezier mee, de oudste fietst er met gemak ook op naar de winkel. Het is een tweedehands radio flyer fietsje met 2 plankjes achterop waar door er een fietst en de ander achterop staat of zit. Ik denk dat daar het grootste gedeelte van de lol in zit.

Een met een duwstang en riempjes denk ik dat ze niet bijzonder veel mee gedaan hadden. Ergens stil in zitten vinden ze niks dus zelf op dat ding rondduwen was niet echt gebeudt verwacht ik en je kan er ook niet echt samen mee spelen als ik het zo zie. Als het een nieuwe is zou ik persoonlijk zelf de gok niet nemen, tweedehands misschien wel want die verkoop je ook weer door als je kind er niks mee doet. Ik heb voor de radio flyer driewieler van ons 20 euro betaald en hij ziet er nog mooi uit.
Hij hoeft natuurlijk niet perse in de riempjes en die duw stang kan er ook af. Zoon is nu bijna 2 en zit op het kdv graag op de driewieler maar kan daar nog niet hij de trappers, maar snapt het principe wel.
Een fiets met zijwieltjes lijkt me nog een stap te ver. Ook begrepen van vrienden dat hun kids dat meestal pas richting 3 jaar tof vonden. En zoon kan banging zijn dus zie hem nog niet snel op een fiets (hoog) gaan fietsen.

Ik dacht zelf aan puky omdat ik tevreden ben over hun loopfietsen. Stevig en (bijna) onverwoestbaar. Ik zie ze op mp voor 25 euro.
Wij hebben er een, en ook een loopfiets. Vaak wordt voor de loopfiets gekozen, omdat die sneller gaat, maar dat was in het begin nog niet zo. De driewieler was minder eng in het begin want die kon niet omkiepen. Ze had toen meteen leren trappen, wat nu weer van pas komt op de grote fiets.
De driewieler wordt wel weer gekozen soms vanwege het bakje waar je iets in mee kan nemen.
Zo een met een plankje waar een ander op kan staan hebben ze op school ook, daar wordt er veel mee gespeeld.
Hiiii

Iemand tips voor cadeaus voor men dochter ? Ze wordt volgende maand 2!
ze heeft al een keukentjt en loopfiets staat op de lijst.
Hou zelf niet van zoef zoef geluiden en ik vind houten speelgoed erg leuk, maar ben serieus inspiratieloos.
Het is in ieder geval geen poppenkind, geen tekenaar en knutselen vindt ze ook saai , meer van het actieve rauwdouwer!
Teckeltje88 schreef:
08-07-2019 20:50
Hij hoeft natuurlijk niet perse in de riempjes en die duw stang kan er ook af. Zoon is nu bijna 2 en zit op het kdv graag op de driewieler maar kan daar nog niet hij de trappers, maar snapt het principe wel.
Een fiets met zijwieltjes lijkt me nog een stap te ver. Ook begrepen van vrienden dat hun kids dat meestal pas richting 3 jaar tof vonden. En zoon kan banging zijn dus zie hem nog niet snel op een fiets (hoog) gaan fietsen.

Ik dacht zelf aan puky omdat ik tevreden ben over hun loopfietsen. Stevig en (bijna) onverwoestbaar. Ik zie ze op mp voor 25 euro.
Nee, ik zeg ook niet dat je hem alleen op die manier kan gebruiken maar dat ik denk mijn kinderen hem niet op die manier zouden willen gebruiken en het zelf fietsen vooral leuk vinden omdat dat samen kan doordat de ander achterop gaat. Deze zou hier dus weinig gebruikt worden terwijl voertuigen an sich heel veel gebruikt worden, maar een step of loopfiets gaat gewoon veel sneller en vinden ze leuker. De gewone fiets is hier pas een succes sinds hij met zijn voeten bij de grond kan vanaf het zaldel, ongeveer 3,5. Met zijwieltjes hebben we heb niet veel gebruikt, maar vooral als gewone fiets.
Quest: schommel, glijbaan, skippy bal, skippy beest, twister, rolschaatsjes, gymmat en “loopbrug”, loopfiets, zo’n wobbel of hoe heet het, step, de ikea kruiptunnel, klossen, trampoline.... gevaarlijk genoeg voor de kleine rauwdouwer?
Holy sh*t Shaun haha! Staat genoteerd! Die kruiptunnel vind ik wel een goeie, had echt niet in me op gekomen! Thanks
Quest schreef:
09-07-2019 21:52
Holy sh*t Shaun haha! Staat genoteerd! Die kruiptunnel vind ik wel een goeie, had echt niet in me op gekomen! Thanks
Haal hem dan wel gewoon echt bij de Ikea! Wij hadden een goedkopere van weet-ik-niet-eens-meer-waar, en dat was bal. Nu wel een van Ikea en daar kan je veel meer mee. Ze hebben hem bij ons ook wekelijks bij de peutergym op de vloer liggen.

De gymmat hebben ze daar trouwens ook, mocht je er toch al zijn :biggrin: Die gebruiken we hier ook wel om hutten te bouwen, lekker simpel als muur of als plafond (dan ligt hij op de bank en het tafeltje)

(En nee, ik heb geen aandelen)
Maartje2016 schreef:
09-07-2019 22:09
Haal hem dan wel gewoon echt bij de Ikea! Wij hadden een goedkopere van weet-ik-niet-eens-meer-waar, en dat was bal. Nu wel een van Ikea en daar kan je veel meer mee. Ze hebben hem bij ons ook wekelijks bij de peutergym op de vloer liggen.

De gymmat hebben ze daar trouwens ook, mocht je er toch al zijn :biggrin: Die gebruiken we hier ook wel om hutten te bouwen, lekker simpel als muur of als plafond (dan ligt hij op de bank en het tafeltje)

(En nee, ik heb geen aandelen)
Ah, goed om te lezen dit. Wij gaan maandag naar IKEA en dit kan nog wel op het lijstje ;-D
Heeft er nog iemand leuke cadeau tips voor een jongen die 7 wordt? Hij heeft eigenlijk al heel veel. Trampoline, step, fiets, Nintendo, Playmobil en lego heeft hij al. Ik vind het dit jaar echt lastig en zelf weet hij ook niet echt iets. Mogen ook kleinere cadeautjes zijn.
Bakspullen?
boefje2012 schreef:
11-07-2019 11:09
Heeft er nog iemand leuke cadeau tips voor een jongen die 7 wordt? Hij heeft eigenlijk al heel veel. Trampoline, step, fiets, Nintendo, Playmobil en lego heeft hij al. Ik vind het dit jaar echt lastig en zelf weet hij ook niet echt iets. Mogen ook kleinere cadeautjes zijn.
Een uitje?
(Samen) naar de bios? Dagje dierentuin, Efteling, karten, klimbos?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Abonnement op de Bobo, 'coole' dingen voor op zijn fiets, als jullie op vakantie gaan met strand: dingen die je daar kan gebruiken zoals frisbee, mooie graafmachine (kan ook in de lokale zandbak natuurlijk), mooie bal, spelletjes, specialere knutselspullen (gips gieten, van die mad science dingen met proefjes, hamer + spijkers + nijptang + hout)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven