Afwasmachine of droger?
donderdag 11 juli 2019 om 11:10
Hoi allemaal,
Wij hebben een droger, maar gebruiken deze eigenlijk nooit (mijn man had er al 1 voor wij samen gingen wonen dus die is meegegaan). Op dit moment zijn mijn man en ik nog samen, maar ik ben 6 maanden zwanger dus binnenkort zijn we met baby. Wij hebben geen afwasmachine, maar deze missen we wel. Nu zitten we eraan te denken de droger te verkopen en een afwasmachine te kopen, alleen vraag ik mij af of dit wel een goed idee is aangezien we gezinsuitbreiding krijgen en ik eigenlijk niet weet of een droger juist handig is met een baby. Gaan we hem dan meer gebruiken? We hebben verder geen ruimte voor droger en afwasmachine dus het wordt 1 van de 2. Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
Wij hebben een droger, maar gebruiken deze eigenlijk nooit (mijn man had er al 1 voor wij samen gingen wonen dus die is meegegaan). Op dit moment zijn mijn man en ik nog samen, maar ik ben 6 maanden zwanger dus binnenkort zijn we met baby. Wij hebben geen afwasmachine, maar deze missen we wel. Nu zitten we eraan te denken de droger te verkopen en een afwasmachine te kopen, alleen vraag ik mij af of dit wel een goed idee is aangezien we gezinsuitbreiding krijgen en ik eigenlijk niet weet of een droger juist handig is met een baby. Gaan we hem dan meer gebruiken? We hebben verder geen ruimte voor droger en afwasmachine dus het wordt 1 van de 2. Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
donderdag 11 juli 2019 om 12:40
Babykleding gooi je toch niet in de droger dus daar zou ik het niet voor doen. Ik vond het zelf altijd heerlijk die babywasjes. Voor de rest heb ik een hekel aan de was. Dus nu ze groter zijn ben ik blij met mijn droger.
Maar ik heb een gruwelijke hekel aan de afwas. Alleen al dat het zo op je aanrecht staat en dan ook als je ook nog eens een man hebt die overal een nieuw kopje voor gebruikt... nee. Echt die vaatwasser.
Maar ik heb een gruwelijke hekel aan de afwas. Alleen al dat het zo op je aanrecht staat en dan ook als je ook nog eens een man hebt die overal een nieuw kopje voor gebruikt... nee. Echt die vaatwasser.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 11 juli 2019 om 12:41
waarom een losse? Je wasmachine centrifugeert toch ook gewoon? En als het nog te nat is kan je de wasmachine ook los laten centrifugeren extra.ruiva schreef: ↑11-07-2019 12:16
Nog een tip: wij hebben wel een losstaande centrifuge gekocht via marktplaats. Dat scheelt echt veel in de droogtijd van je wasgoed! Ik gebruik 'm alleen als ik in korte tijd veel wil wassen (en dus snel weer ruimte op het droogrek nodig heb) of als iets (zoals beddengoed bij ziek kind) snel weer droog moet zijn.
donderdag 11 juli 2019 om 12:56
Mijn wasmachine centrifugeert tot maximaal 1600 toeren. De losse centrifuge kan 2800 toeren draaien. Je wil niet weten hoeveel water er na een rondje wasmachine-centrifugeren nog uit de het wasgoed komt als ie in de losse centrifuge gaat. Natuurlijk kan niet alle kleding op 2800 toeren gezwengeld worden maar zeker met bv spijkerbroeken/beddengoed/handdoeken is het ideaal.
het is wat het is
donderdag 11 juli 2019 om 13:18
Hier wel een vaatwasser, geen droger. Plus een baby van bijna 7 maanden.
Ik vind de was ophangen geen punt. Soms moet ik het even plannen,maar nog nooit een probleem geweest hier. Uiteraard wel meer was nu!
Vaatwasser ben ik erg blij mee. Kind krijgt nu hapjes en ik heb net voor een week gekookt. Dan ben ik toch wel erg blij met de vaatwasser haha en na het eten niet afwassen. Ook heel fijn, maar heb ik een hekel aan de afwas.
Ik vind de was ophangen geen punt. Soms moet ik het even plannen,maar nog nooit een probleem geweest hier. Uiteraard wel meer was nu!
Vaatwasser ben ik erg blij mee. Kind krijgt nu hapjes en ik heb net voor een week gekookt. Dan ben ik toch wel erg blij met de vaatwasser haha en na het eten niet afwassen. Ook heel fijn, maar heb ik een hekel aan de afwas.
donderdag 11 juli 2019 om 13:36
als die droger zo oud is, zou ik hem wel even laten checken voor je hem eventueel weer in gebruik gaat nemen. Oude drogers zorgen vaak voor woningbrand.
ik zou beide niet kunnen missen, vaatwasser heb ik en droger ook. een nieuwere droger is veiliger en zuiniger. De droger verkopen kan maar wat krijg je daar nog voor? daar kun je geen vaatwasser voor kopen.
Gezin van 4 hier.
ik zou beide niet kunnen missen, vaatwasser heb ik en droger ook. een nieuwere droger is veiliger en zuiniger. De droger verkopen kan maar wat krijg je daar nog voor? daar kun je geen vaatwasser voor kopen.
Gezin van 4 hier.
Don't cry, buy a bag and move on.
donderdag 11 juli 2019 om 13:49
Als ik moest kiezen uit 1 apparaat zou ik absoluut voor de droger gaan.
Bergen was hier in huis, wat scheelt het mij ontzettend veel werk dat ik niet op hoeft te hangen.
Sinds kort weer een vaatwasser, het ding was al een jaar of 6 kapot maar heb er niks aan gemist.
Maar zeker met verjaardagen en visite handig dus vandaar toch weer 1 aangeschaft.
En eerlijk is eerlijk nu toch wel weet fijn.
Bergen was hier in huis, wat scheelt het mij ontzettend veel werk dat ik niet op hoeft te hangen.
Sinds kort weer een vaatwasser, het ding was al een jaar of 6 kapot maar heb er niks aan gemist.
Maar zeker met verjaardagen en visite handig dus vandaar toch weer 1 aangeschaft.
En eerlijk is eerlijk nu toch wel weet fijn.
donderdag 11 juli 2019 om 14:26
Ik doe alle babykleding in de droger hoor, geen probleem. Het hoeft natuurlijk niet, maar hij staat er toch en ik heb er een gruwelijke hekel aan als er overal was hangt.suzyqfive schreef: ↑11-07-2019 12:40Babykleding gooi je toch niet in de droger dus daar zou ik het niet voor doen. Ik vond het zelf altijd heerlijk die babywasjes. Voor de rest heb ik een hekel aan de was. Dus nu ze groter zijn ben ik blij met mijn droger.
Maar ik doe de babykleren ook met mijn eigen kleren in de was, dat schijnt volgens sommigen ook niet te kunnen.
donderdag 11 juli 2019 om 16:03
Wat een goed idee..Ik vind afwassen het rotste en meest redundantste klusje wat er is, dus het is bij mij altijd drama met mezelf dwingen om die berg weg te krijgen die ik heb laten opstapelen. Ik ga dit eens proberen.Jufjoke schreef: ↑11-07-2019 11:18Wij hebben geen droger en geen afwasmachine. Ik mis allebei niet (wel járen geleden allebei ooit gehad, dus ik weet wel hoe het is om het wél te hebben ). Hier twee ouders, één kind en één hond.
Ik ben niet super qua huishouden, maar ik ben wel efficiënt met afwassen. Bordje van ontbijt of lunch direct even afspoelen en terug zetten. Kost nog geen minuut. Afwas stapelt zich hier niet op en man en ik zijn opruimerig tijdens het koken. Spullen die je niet meer nodig hebt, direct afwassen en opbergen. Dan is afwassen na het eten in vijf minuten gebeurd. Zelfs ik kon dus de gewoonte aanleren om je koffie kopje meteen af te wassen na het koffie drinken.
Aan TO: Als je een zolder of ruimte hebt voor de was, zou ik zekerweten afwasmachine kiezen puur omdat ik afwassen echt heel vervelend vind (ga nog liever het hele huis stoffen of stofzuigen, misschien zelfs wel beiden...). Als je zoals ik echt geen ruimte hebt voor zoveel rekken, dan zou ik toch voor de droger kiezen. Ik moest ook kiezen tussen droger en afwasmachine in verband met afvoer en ruimte, en heb dus een droger. Ik stop er mijn handdoeken en beddengoed (litz jemaux) in, scheelt zoveel!
donderdag 11 juli 2019 om 16:42
donderdag 11 juli 2019 om 16:45
Dat hele “met een baby kom je om in de was” heb ik nooit zo gehad, en kind kon toch bij vlagen flink spugen. Maar het is allemaal klein spul dus dat kun je wel kwijt. Pas tegen de tijd dat ze gaan puberen wordt een droger handiger: je hebt eerst wéken geen was van ze en dan ineens de complete inhoud van hun kledingkast 
Ik heb aan de vaat een gruwelijke hekel, dus de keus zou hier snel gemaakt zijn.
Ik heb aan de vaat een gruwelijke hekel, dus de keus zou hier snel gemaakt zijn.
-red- wijzigde dit bericht op 11-07-2019 20:16
1.35% gewijzigd
donderdag 11 juli 2019 om 16:52
Vaatwasser! Heb een hekel aan afwassen. Kost veel tijd en energie. En ik word er chagrijnig van. En geen zooi op het aanrecht.
Wasdroger kost amper extra moeite. Even op een wasrek hangen en de lucht doet de rest van het werk.
Ik had geen droger met baby. Nooit gemist. Afwas is handig met flesjes. Volgens mij doodt een afwasmachine meer bacteriën, dan de handwas.
Wasdroger kost amper extra moeite. Even op een wasrek hangen en de lucht doet de rest van het werk.
Ik had geen droger met baby. Nooit gemist. Afwas is handig met flesjes. Volgens mij doodt een afwasmachine meer bacteriën, dan de handwas.
donderdag 11 juli 2019 om 16:59
donderdag 11 juli 2019 om 18:03
Dank allen voor jullie input!
We wachten sowieso tot baby er is, maar ben er alvast mee bezig. Man is ook meer voor afwasmachine, dus als de droger niet naar boven kan, wordt het de afwasmachine (of we moeten de droger écht heel erg nodig hebben met baby, maar dat bekijken we na de bevalling even). Ik ben iig blij met jullie input en dus weer een stap verder
We wachten sowieso tot baby er is, maar ben er alvast mee bezig. Man is ook meer voor afwasmachine, dus als de droger niet naar boven kan, wordt het de afwasmachine (of we moeten de droger écht heel erg nodig hebben met baby, maar dat bekijken we na de bevalling even). Ik ben iig blij met jullie input en dus weer een stap verder
donderdag 11 juli 2019 om 18:25
Zeker een afwasmachine! Wij hebben heel lang geen van beide gehad toen we nog met zijn tweeën waren. Nu hebben we een peuter (2,5 jaar) en baby (3 weken) en inmiddels wel een afwasmachine maar geen droger.
Een wasje hang je zo op en dat vind ik ook veel minder erg om te doen. Maar die afwas die je 's avonds nog moet doen, net als de baby eindelijk ligt te slapen. Ik vind het heerlijk dat ik dan doodmoe op de bank kan ploffen en niet eerst nog een half uur met de afwas bezig ben.
Een droger heb je echt niet perse nodig met een baby, maar dat is mijn mening
Een wasje hang je zo op en dat vind ik ook veel minder erg om te doen. Maar die afwas die je 's avonds nog moet doen, net als de baby eindelijk ligt te slapen. Ik vind het heerlijk dat ik dan doodmoe op de bank kan ploffen en niet eerst nog een half uur met de afwas bezig ben.
Een droger heb je echt niet perse nodig met een baby, maar dat is mijn mening
donderdag 11 juli 2019 om 19:05
Hmm lastig. Ik snap je punt van de vuile vaat die in het zicht staat. Zou in eerste instantie ook voor de vaatwasser gaan.
Maar ik heb tot 9 maanden een spuug baby gehad, dus heel vaak bedje verschonen, veel hydrofiel doeken, spuugdoekjes, 5 tot 6 setjes kleding per dag. Plus vaak nog wel 2 of 3 setjes van mij zelf of partner. Jeetje wat was ik blij met de droger. Je hebt tussendoor ook nog je eigen beddengoed etc wat je wilt wassen, en ook dat ging vaker in de was omdat de kleine ook regelmatig even bij ons in het bed lag.
Maar misschien moet je tegen die tijd kijken voor een condensdroger, die kan je eigenlijk overal neerzetten.
Nu die kleine bijna een jaar is en minder spuugt ben ik ook heel blij met de vaatwasser waar alle bekers, bestek, bakjes etc in gaan. Dat is ook heel wat per dag hier.
Maar ik heb tot 9 maanden een spuug baby gehad, dus heel vaak bedje verschonen, veel hydrofiel doeken, spuugdoekjes, 5 tot 6 setjes kleding per dag. Plus vaak nog wel 2 of 3 setjes van mij zelf of partner. Jeetje wat was ik blij met de droger. Je hebt tussendoor ook nog je eigen beddengoed etc wat je wilt wassen, en ook dat ging vaker in de was omdat de kleine ook regelmatig even bij ons in het bed lag.
Maar misschien moet je tegen die tijd kijken voor een condensdroger, die kan je eigenlijk overal neerzetten.
Nu die kleine bijna een jaar is en minder spuugt ben ik ook heel blij met de vaatwasser waar alle bekers, bestek, bakjes etc in gaan. Dat is ook heel wat per dag hier.
donderdag 11 juli 2019 om 19:14
Wij hebben het beide niet. En dat is een bewuste keuze. Afwassen heb je zo gedaan en alles staat binnen een kwartier weer in de was. En nee, we hebben niet altijd vaat op het aanrecht want die zetten we in de gootsteen in de afwasbak.
De was ophangen kost weinig moeite en we hebben genoeg plek om de was op te hangen. En zo'n 7 maanden per jaar gaat hij naar buiten.
Onze energie verbruik is erg laag.
TO,je gebruikt de vaatwasser bijna nooit dus die zou ik eruit doen. En dan gaan ervaren of je een droger mist.
De was ophangen kost weinig moeite en we hebben genoeg plek om de was op te hangen. En zo'n 7 maanden per jaar gaat hij naar buiten.
Onze energie verbruik is erg laag.
TO,je gebruikt de vaatwasser bijna nooit dus die zou ik eruit doen. En dan gaan ervaren of je een droger mist.
vrijdag 12 juli 2019 om 19:25
Hier 3 kinderen (waarvan 1 reflux had de eerste paar maanden), een droger en een vaatwasser.
Ik zou echt 100% voor de vaatwasser gaan! Want met een vol aanrecht ziet je huis er snel rommelig uit en met een kleintje heb je op de momenten dat je afwas creeert juist minder tijd om hem ‘even snel’ te doen.
Verder vind ik dat de droger kleine kleertjes er niet mooier op maakt. Kreukelig of vervormd. Die deed ik er dus toch al nooit in.
En nog steeds draait de droger hier max 1 x per week, met sokken en handdoeken. Zou makkelijk zonder kunnen!
Ik zou echt 100% voor de vaatwasser gaan! Want met een vol aanrecht ziet je huis er snel rommelig uit en met een kleintje heb je op de momenten dat je afwas creeert juist minder tijd om hem ‘even snel’ te doen.
Verder vind ik dat de droger kleine kleertjes er niet mooier op maakt. Kreukelig of vervormd. Die deed ik er dus toch al nooit in.
En nog steeds draait de droger hier max 1 x per week, met sokken en handdoeken. Zou makkelijk zonder kunnen!
zondag 3 november 2019 om 10:49
Ik dacht ik stuur eens een update over de droger/vaatwasser haha. Baby is er inmiddels en we hebben de droger welgeteld 0 keer gebruikt. Vaatwasser mis ik eigenlijk ook niet omdat we nu veel vaker tussendoor afwassen (ivm de flesjes die baby gebruikt). Dus er is eigenlijk niks veranderd haha maar toch bedankt voor iedereen die mee heeft gedacht!