Afwasmachine of droger?

11-07-2019 11:10 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij hebben een droger, maar gebruiken deze eigenlijk nooit (mijn man had er al 1 voor wij samen gingen wonen dus die is meegegaan). Op dit moment zijn mijn man en ik nog samen, maar ik ben 6 maanden zwanger dus binnenkort zijn we met baby. Wij hebben geen afwasmachine, maar deze missen we wel. Nu zitten we eraan te denken de droger te verkopen en een afwasmachine te kopen, alleen vraag ik mij af of dit wel een goed idee is aangezien we gezinsuitbreiding krijgen en ik eigenlijk niet weet of een droger juist handig is met een baby. Gaan we hem dan meer gebruiken? We hebben verder geen ruimte voor droger en afwasmachine dus het wordt 1 van de 2. Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
Van harte gefeliciteerd met je kindje meid. Mag ik vragen wat het is geworden?
Zeker weten de droger. Dat gedoe om met de volle wasmand met natte was naar de droogmolen buiten te lopen. En een paar uur later weer terug. En dat tig keer per week. En dan bof je nog met mooi weer, want de helft van het jaar hangt de natte was in je huis.
Zeker nu de kinderen groter worden, de kledingstukken ook groter, zit de wasmachine zo vol. Die dikke truien drogen voor geen meter binnen.
En afwas, iedereen wast 's morgens zijn eigen bord af, tussen de middag eet iedereen op school/werk, het gaat dus eigenlijk alleen om de avond afwas. Natte afdruiprekjes op het aanrecht herken ik niet, gelijk afdrogen en terug in de kast.
redbulletje schreef:
11-07-2019 11:25
De wasmachine en droger in de schuur/garage zetten als je in huis geen plek meer hebt. Als je huis zo klein is dat dat niet past, ga je welicht toch snel verhuizen nu je gezinsuitbreiding krijgt.
Klopt. Ik woonde ooit zó klein dat de was ophangen de hel was (de was droogde gewoon niet en het hele huis werd vochtig). Ik had toen op 40m2 zowel droger als vaatwasser. Uiteindelijk woonden we er met z’n 3en en beide apparaten was toen wel handig. Nu met een tuin hang ik de was nog weleens in de tuin op, dat kon toen niet want er was geen buitenruimte.
Mevrouw75 schreef:
03-11-2019 11:23
Klopt. Ik woonde ooit zó klein dat de was ophangen de hel was (de was droogde gewoon niet en het hele huis werd vochtig). Ik had toen op 40m2 zowel droger als vaatwasser. Uiteindelijk woonden we er met z’n 3en en beide apparaten was toen wel handig. Nu met een tuin hang ik de was nog weleens in de tuin op, dat kon toen niet want er was geen buitenruimte.
Bij mij staat de droger op de wasmachine, anders had ik hem ook niet kwijt gekund en de vaatwasser staat op een plank in de keuken. Het neem allemaal geen enkele ruimte in en ik woon toch ook in een poppenhuisje.
Gefeliciteerd met jullie baby! Ik zou het gewoon zo houden tot de droger het begeeft en dan een afweging maken wat jullie willen. Ik zit nu een tijdje zonder vaatwasser en hoewel ik afwassen minder erg vind dan ik dacht, zal ik héél blij zijn als we een nieuwe hebben. De droger zou ik eerlijk gezegd ook wel missen, ik heb altijd bergen handdoeken, theedoeken, vaatdoekjes en washandjes en ben blij dat ik die niet allemaal hoef op te hangen én dat de handdoeken nu lekker zacht zijn. We hebben verder een hoop beddengoed, twee tweepersoons bedden, een eenpersoons en regelmatig logeetjes, als ik dat allemaal op moest hangen, hing het hele huis ermee vol.

Misschien is het mogelijk om t.z.t. zo’n minivaatwasser aan te schaffen als je er behoefte aan krijgt, dan heb je het allebei.
Cateautje schreef:
03-11-2019 10:51
Van harte gefeliciteerd met je kindje meid. Mag ik vragen wat het is geworden?
Dankjewel!! Jazeker, een meisje! Bijna 6 weken oud nu :heart:
watdachtjehiervan schreef:
11-07-2019 19:14
Wij hebben het beide niet. En dat is een bewuste keuze. Afwassen heb je zo gedaan en alles staat binnen een kwartier weer in de was. En nee, we hebben niet altijd vaat op het aanrecht want die zetten we in de gootsteen in de afwasbak.
De was ophangen kost weinig moeite en we hebben genoeg plek om de was op te hangen. En zo'n 7 maanden per jaar gaat hij naar buiten.
Onze energie verbruik is erg laag.

TO,je gebruikt de vaatwasser bijna nooit dus die zou ik eruit doen. En dan gaan ervaren of je een droger mist.
Goed lezen is ook een vak...… Ze heeft helemaal geen vaatwasser.
Maar goed, dat krijg je ervan met een laag energie verbruik en geen lichten aan...dan kun je het allemaal niet meer zo goed lezen he? :facepalm:
pearle schreef:
04-11-2019 09:13
Goed lezen is ook een vak...… Ze heeft helemaal geen vaatwasser.
Maar goed, dat krijg je ervan met een laag energie verbruik en geen lichten aan...dan kun je het allemaal niet meer zo goed lezen he? :facepalm:
:mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven