Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 11 juli 2019 om 11:44
Ik heb Kingdomino gespeeld, maar vond het niet zo fantastisch. Ik heb het met twee personen gespeeld, misschien is het leuker met meer personen. Na een "oefenronde" en daarna nog 2 korte potjes waren we er wel klaar mee.
Ticket to Ride Nederland hebben mijn ouders. Volgens mij vonden ze het een leuke uitbreiding, ook goed met 2 personen te spelen (dat zijn die andere ticket to ride uitbreidingssets meestal niet).
Ticket to Ride Nederland hebben mijn ouders. Volgens mij vonden ze het een leuke uitbreiding, ook goed met 2 personen te spelen (dat zijn die andere ticket to ride uitbreidingssets meestal niet).

donderdag 11 juli 2019 om 15:48
Als het idee van King/Queen domino je wel aanspreekt zou je Honshu eens kunnen proberen. Dat is meer een volwassen versie met iets meer diepgang.masatu schreef: ↑11-07-2019 11:44Ik heb Kingdomino gespeeld, maar vond het niet zo fantastisch. Ik heb het met twee personen gespeeld, misschien is het leuker met meer personen. Na een "oefenronde" en daarna nog 2 korte potjes waren we er wel klaar mee.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
zondag 14 juli 2019 om 00:04
Ik moet niet te vaak naar de 2e hands winkel gaan hier... ik heb weer wat golden oldies op de kop getikt, onder het mom van 'zoon kan echt bijnaaaaa meedoen'
Roll-it (haha ja gevonden)
Ezeltje strekje
Wie is het?
Maarja voor 2,50 per spel, dan laat je het toch niet liggen?

Ezeltje strekje
Wie is het?
Maarja voor 2,50 per spel, dan laat je het toch niet liggen?

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
zondag 14 juli 2019 om 00:09
hoop dat zoon snel over de fase Wie is het, heen is. wat is dat een flut spel, kinderen vinden het prachtig, dat wel. Maar met een beetje geluk leren ze het afLunchLover schreef: ↑14-07-2019 00:04Ik moet niet te vaak naar de 2e hands winkel gaan hier... ik heb weer wat golden oldies op de kop getikt, onder het mom van 'zoon kan echt bijnaaaaa meedoen'![]()
Ezeltje strekje
Wie is het?
Maarja voor 2,50 per spel, dan laat je het toch niet liggen?![]()
donderdag 18 juli 2019 om 10:25
Misschien is de vraag al eens gesteld, maar wie weet komen er nog goede tips. Welke spelletjes nemen jullie mee op vakantie?
Wij hebben met ons 2e nu wel paar standaard spelletjes die eigenlijk altijd mee gaan, maar ik ben op zoek naar nieuwe opties/ideeën, liefst klein qua verpakking.
Wat wij nu meestal meenemen:
-fox and the forest ( alleen de kaarten, zonder doosje)
- claim
- hive pocket
- love letter
Als we met de auto reizen of meer ruimte hebben, nemen we ook wel andere spellen mee.
Wij hebben met ons 2e nu wel paar standaard spelletjes die eigenlijk altijd mee gaan, maar ik ben op zoek naar nieuwe opties/ideeën, liefst klein qua verpakking.
- claim
- hive pocket
- love letter
Als we met de auto reizen of meer ruimte hebben, nemen we ook wel andere spellen mee.
banaaaana wijzigde dit bericht op 18-07-2019 10:29
Reden: Lelijke zinsbouw
Reden: Lelijke zinsbouw
13.45% gewijzigd
woensdag 24 juli 2019 om 10:43
Loveletters vind ik zelf niets aan, dus dat zal ik niemand aanraden. krijg vandaag 3 mensen te spelen waaronder 2 kinderen. Heb al wat in gedachte, maar misschien willen zij iets anders (ik denk aan patchwork doodle, fabelfruit, Istanbul dobbelspel)
dus benieuwd wat het wordt, en of ze het leuk gaan vinden. Prima weer om binnen wat spelletjes te doen nu
dus benieuwd wat het wordt, en of ze het leuk gaan vinden. Prima weer om binnen wat spelletjes te doen nu
woensdag 24 juli 2019 om 14:06
+1. vreselijk saai spel en kan er echt de lol niet van inzien.
On topic, voor op reis neem ik eigenlijk geen of max 1 bordspel mee. Probeer alles in 1 doos te steken en dan genoeg om te kunnen spelen. Dus als je met zijn 2 op reis gaat, dan ook voor 2 spelers de componenten mee en niet de 3e en 4e (en 5e) speler meenemen. Machiavelli, OMG, Honshu, Seasons, Patchwork zijn allemaal 'kleine' spellen die wij geregeld meenemen.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
vrijdag 26 juli 2019 om 21:55
Ik moest hem even opzoeken, vergeet namen nog al snel, maar heb hem ook een keer gespeeld, tijdje geleden. Volgens mij vond ik hem wel leukKrullie-wullie schreef: ↑26-07-2019 16:21Villagers binnen via kickstarter, met mooie muntjes. Één keer gespeeld, lijkt een leuk spel met een mooi klein doosje.
vrijdag 26 juli 2019 om 23:18

zaterdag 27 juli 2019 om 00:03
Qwixx gaat bij ons in ieder geval sowieso altijd mee. Of ja... we nemen de dobbelstenen mee en hebben de app met scorekaarten. Op elke willekeurige plek kun je er dus makkelijk je tijd mee doden.banaaaana schreef: ↑18-07-2019 10:25Misschien is de vraag al eens gesteld, maar wie weet komen er nog goede tips. Welke spelletjes nemen jullie mee op vakantie?
- claim
- hive pocket
- love letter
zaterdag 27 juli 2019 om 01:02
Ik heb trouwens vandaag bij de boekenvoordeel Doodle city gekocht voor 8 euro. Roll & write dus ook makkelijk mee te nemen. In de boekenvoordeel waar ik was hadden ze ook agricola familieversie voor , ik dacht 14 euro.
Soms heeft Boekenvoordeel leuke spelletjes voor een leuke prijs, vaak is het ook niks. Je moet een beetje geluk hebben, en ik de verschillende filialen hebben ze niet altijd dezelfde spellen (volgens mij rouleren ze soms)
Soms heeft Boekenvoordeel leuke spelletjes voor een leuke prijs, vaak is het ook niks. Je moet een beetje geluk hebben, en ik de verschillende filialen hebben ze niet altijd dezelfde spellen (volgens mij rouleren ze soms)
donderdag 1 augustus 2019 om 14:32
Tides of time is echt een aanrader. Je speelt altijd met dezelfde kaarten en ik ben steeds weer verbaasd hoeveel verschillende tactieken er mogelijk zijn!banaaaana schreef: ↑18-07-2019 10:25Misschien is de vraag al eens gesteld, maar wie weet komen er nog goede tips. Welke spelletjes nemen jullie mee op vakantie?
- claim
- hive pocket
- love letter
Ook lost cities is heel erg leuk!
Hanamikoji hebben we afgelopen vakantie ook mee gehad en dat was een groot succes. Beetje elkaar voor de gek houden en heel tactisch!
Moet er wel bij zeggen dat alledrie de spellen speciaal voor 2 personen zijn dus voor een gezin heb je er weinig aan. Dan zou ik eerder denken in de richting van regenwormen/gesjaakt/qwixx.
vrijdag 2 augustus 2019 om 17:30
zondag 4 augustus 2019 om 15:43
Voorgaande jaren gingen wij naar het hotel en gingen we voor combitickets. Dit jaar niet (i.v.m. Utreccht) en wilde ik graag met de AH actie kaartjes kopen, zijn die er dit jaar niet! Pffff......
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
zondag 4 augustus 2019 om 16:11

Wat lief dat jullie ze wilde adopteren!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
zondag 4 augustus 2019 om 16:15
er schijnt een combi biljet treinreis + toegangskaartje te komen van NS
zondag 4 augustus 2019 om 16:17
o allebei leuk, de uitbreiding van targi schijnt ook leuk te zijn. Staat op mijn lijstje, maar van de een hoor ik dat hij al te koop is, volgens de ander (spellenwinkel) niet