Alcohol en Sex

17-07-2019 23:02 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat nou als je man het volgende zegt:
"Ik heb liever sex met je als er geen alcohol in het spel is."

Het gaat hierbij om sporadisch alcoholgebruik van 2 a 3 glazen (soms per maand / soms per week).
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het nog niet. Hij vindt het vervelend omdat het gepaard gaat met gedrag die hem niet aanstaat. Maar wat voor gedrag dan?
Je zegt ook dat het gaat om zíjn gedrag en niet die van jou. Hij ziet en benadert je anders als je gedronken hebt ofzo? Hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wilde onze eerste keer ook geen seks omdat ik gedronken had, hij wilde dat ik er helemaal ‘ bij ‘ zou zijn.
Uiteraard deden we het toch.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
17-07-2019 23:29
Blijkbaar gedraag je je raar als je dronken seks hebt. Of hij is bang dat hij misbruik van je maakt. Niet te moeilijk doen gewoon minder drinken.

Nog minder? Dat is niks.

Dan maar geen sex die 1x per week of maand.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Fleurtjeflower schreef:
17-07-2019 23:12
Al gedaan. Dat hij het dus liever niet heeft omdat het volgens hem gepaard gaat met gedrag en dat refereert hij het naar zichzelf. Is het raar dat ik me soort van beledigd voel of iets.

Hij heeft vervelende ervaringen met alcohol, en het gaat om iets sporadisch?
Waarom is het voor jou dan teveel gevraagd om er gewoon rekening mee te houden als hij daar om vraagt?
Klinkt lekker liefdevol, ‘hij moet zich niet aanstellen’.
Ze zeggen niet voor niets ‘alcohol maakt meer kapot dan je lief is’. Je moet negatieve ervaringen met alcohol niet zomaar wegzetten als aanstellen, het kan echt veel impact hebben.
.
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 07:06
Hij heeft vervelende ervaringen met alcohol, en het gaat om iets sporadisch?
Waarom is het voor jou dan teveel gevraagd om er gewoon rekening mee te houden als hij daar om vraagt?
Klinkt lekker liefdevol, ‘hij moet zich niet aanstellen’.
Ze zeggen niet voor niets ‘alcohol maakt meer kapot dan je lief is’. Je moet negatieve ervaringen met alcohol niet zomaar wegzetten als aanstellen, het kan echt veel impact hebben.
Dit.

En je snapt toch wel waarom een man liever seKs heeft met een vrouw die niet gedronken heeft? Ik vind het raar dat jij die paar glazen (ik vermoed dat het dus meer is dan dat je hier neer zet) niet kan laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
18-07-2019 07:05
Nog minder? Dat is niks.

Dan maar geen sex die 1x per week of maand.
Prima oplossing toch?
1 x p.m. 2a3 glaasjes... moet kunnen vind ik. Maar dan ook geen sex. Dan ligt de keuze bij jou.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Dan heb je die sporadische keren dat je drinkt toch gewoon geen seks? Ik zie het probleem niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Heldens schreef:
18-07-2019 07:10
Dit.

En je snapt toch wel waarom een man liever seKs heeft met een vrouw die niet gedronken heeft? Ik vind het raar dat jij die paar glazen (ik vermoed dat het dus meer is dan dat je hier neer zet) niet kan laten staan.
Je mag vermoeden wat je wilt, maar het is niet anders. Ik zou het enigzins kunnen begrijpen als ik me anders zou gedragen dan anders of als ik heel vaak zou drinken, maar die paar glazen een keer in de zoveel tijd moet kunnen. Rekening houden in de zin van geen sex wanneer ik heb gedronken is geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Fae_ schreef:
18-07-2019 07:29
Dan heb je die sporadische keren dat je drinkt toch gewoon geen seks? Ik zie het probleem niet zo.
Er is geen probleem en dat zie ik ook als de oplossing. Ik was gewoon benieuwd hoe anderen over denken.
Alle reacties Link kopieren
Fae_ schreef:
18-07-2019 07:29
Dan heb je die sporadische keren dat je drinkt toch gewoon geen seks? Ik zie het probleem niet zo.
Dat zou dan idd ook mijn oplossing zijn. Als je niet wil, dan niet hoor :)
.
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 07:06
Hij heeft vervelende ervaringen met alcohol, en het gaat om iets sporadisch?
Waarom is het voor jou dan teveel gevraagd om er gewoon rekening mee te houden als hij daar om vraagt?
Klinkt lekker liefdevol, ‘hij moet zich niet aanstellen’.
Ze zeggen niet voor niets ‘alcohol maakt meer kapot dan je lief is’. Je moet negatieve ervaringen met alcohol niet zomaar wegzetten als aanstellen, het kan echt veel impact hebben.
Dit idd.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtjeflower schreef:
18-07-2019 09:29
Je mag vermoeden wat je wilt, maar het is niet anders. Ik zou het enigzins kunnen begrijpen als ik me anders zou gedragen dan anders of als ik heel vaak zou drinken, maar die paar glazen een keer in de zoveel tijd moet kunnen. Rekening houden in de zin van geen sex wanneer ik heb gedronken is geen probleem.

Waar is je inlevingsvermogen?
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 09:55
Waar is je inlevingsvermogen?
Dat van hem of van haar? Er zijn tegenstrijdige belangen. Waarom moet het een maximaal tellen ten opzichte van het andere?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
18-07-2019 09:59
Dat van hem of van haar? Er zijn tegenstrijdige belangen. Waarom moet het een maximaal tellen ten opzichte van het andere?

Dat verschil zie je echt niet?
.
Fleurtjeflower schreef:
18-07-2019 09:29
Ik zou het enigzins kunnen begrijpen als ik me anders zou gedragen dan anders of als ik heel vaak zou drinken, maar die paar glazen een keer in de zoveel tijd moet kunnen.
Als jij normaal gesproken niet drinkt en je hebt dan in 1x 3 glazen wijn op, dan merk je daar echt wel gevolgen van.
Jij denkt misschien dat je je daardoor niet anders gaat gedragen, maar blijkbaar denkt je vriend daar anders over en vindt hij je dan niet aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 10:02
Dat verschil zie je echt niet?
Duidelijk dat je haar inlevingsvermogen bedoelt, maar ik wilde het zijne ook aanstippen. Er is wat voor te zeggen dat hij zich inleeft in haar.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
18-07-2019 10:14
Duidelijk dat je haar inlevingsvermogen bedoelt, maar ik wilde het zijne ook aanstippen. Er is wat voor te zeggen dat hij zich inleeft in haar.

Daar kun je toch niks over zeggen, hij schrijft hier niet. Inlevingsvermogen is niet hetzelfde als ‘oké ik zet m’n nare ervaringen wel even opzij omdat jij graag seks wil’.
.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is de alcohol wel merkbaar in je gedrag en is de seks dan niet zo prettig.
Hoe vaak dat voorkomt weet je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 09:55
Waar is je inlevingsvermogen?
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik het wel begrijp dat hij weliswaar een negatieve ervaring daarmee heeft, maar het projecteren daarvan snap ik dus niet. En ja een keer in de zoveel tijd vind een wijntje moet kunnen. Dat is hoe ik erin sta.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 11:22
Daar kun je toch niks over zeggen, hij schrijft hier niet. Inlevingsvermogen is niet hetzelfde als ‘oké ik zet m’n nare ervaringen wel even opzij omdat jij graag seks wil’.
Huh? Echt?
Ik kan er niks over zeggen maar jij kan nare ervaringen verzinnen en voor waar aannemen waar Fleurtjeflower niets over heeft gezegd?
Wie weet hebben die paar drankjes die ze drinkt wel een mooie waarden voor haar. Misschien heeft zij wel "nare ervaringen" met dat haar altijd drank is ontzegd en nu kan ze een beetje nemen en dan wordt ze 'gestraft' (geen seks want alcohol) voor het drinken.

Nog steeds: er is wat voor te zeggen dat hij zich inleeft in haar.
Niet alles is bekend hier en dat hoeft ook niet. Uiteindelijk is het aan hen.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
18-07-2019 12:34
Huh? Echt?
Ik kan er niks over zeggen maar jij kan nare ervaringen verzinnen en voor waar aannemen waar Fleurtjeflower niets over heeft gezegd?
Wie weet hebben die paar drankjes die ze drinkt wel een mooie waarden voor haar. Misschien heeft zij wel "nare ervaringen" met dat haar altijd drank is ontzegd en nu kan ze een beetje nemen en dan wordt ze 'gestraft' (geen seks want alcohol) voor het drinken.

Nog steeds: er is wat voor te zeggen dat hij zich inleeft in haar.
Niet alles is bekend hier en dat hoeft ook niet. Uiteindelijk is het aan hen.

De woorden van TO:

Hij is geen moslim, maar geeft wel aan genoeg mee gemaakt te hebben met alcohol. Dus negatieve ervaringen. Maar wel zelf ook sporadisch wat drinken is wel een beetje gek dan! Maar goed ook ik vind dat hij niet zo moet aanstellen![/]
.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtjeflower schreef:
18-07-2019 12:18
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik het wel begrijp dat hij weliswaar een negatieve ervaring daarmee heeft, maar het projecteren daarvan snap ik dus niet. En ja een keer in de zoveel tijd vind een wijntje moet kunnen. Dat is hoe ik erin sta.

Maar waarom zie je dat als projecteren? Het is toch niet dat hij het doet om jou te straffen ofzo?

En natuurlijk moet af en toe een wijntje kunnen, maar als je weet dat hij dat lastig vind kun je daar best rekening mee houden (en dus niet op seks aansturen).
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 12:58
De woorden van TO:

Hij is geen moslim, maar geeft wel aan genoeg mee gemaakt te hebben met alcohol. Dus negatieve ervaringen. Maar wel zelf ook sporadisch wat drinken is wel een beetje gek dan! Maar goed ook ik vind dat hij niet zo moet aanstellen![/]


Oopsie daisy, sorry. Ik had nog teruggelezen maar de post die je aanhaalt niet gezien. Nogmaals sorry.

Dan blijf ik bij dit deel van mijn post:
Wie weet hebben die paar drankjes die ze drinkt wel een mooie waarden voor haar. Misschien heeft zij wel "nare ervaringen" met dat haar altijd drank is ontzegd en nu kan ze een beetje nemen en dan wordt ze 'gestraft' (geen seks want alcohol) voor het drinken.

Nog steeds: er is wat voor te zeggen dat hij zich inleeft in haar.
Niet alles is bekend hier en dat hoeft ook niet. Uiteindelijk is het aan hen.
Daarbij zou ik man vragen wat de relatie is tussen seks en alcohol voor hem en waarom hij zelf drinkt. Daar kan je binnen een relatie over communiceren denk ik. En hopelijk heeft Flowerfleur welke uitkomst (wel of niet drinken voor seks) dan ook beter aanvaarden.
Fleurtjeflower schreef:
18-07-2019 12:18
En ja een keer in de zoveel tijd vind een wijntje moet kunnen. Dat is hoe ik erin sta.
Af en toe een wijntje moet inderdaad kunnen.
Maar het moet ook kunnen dat hij zegt dat hij op zo'n moment geen seks met je wil.
Beetje nutteloos om je dan beledigd te gaan lopen voelen, want je kiest er op dat moment zelf voor door die wijntjes te drinken.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
18-07-2019 13:12
[/i]
Oopsie daisy, sorry. Ik had nog teruggelezen maar de post die je aanhaalt niet gezien. Nogmaals sorry.

Dan blijf ik bij dit deel van mijn post:


Daarbij zou ik man vragen wat de relatie is tussen seks en alcohol voor hem en waarom hij zelf drinkt. Daar kan je binnen een relatie over communiceren denk ik. En hopelijk heeft Flowerfleur welke uitkomst (wel of niet drinken voor seks) dan ook beter aanvaarden.
No problem.
En eens, alles valt of staat met communicatie. :)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven