Wat moet ik toch doen..
vrijdag 19 juli 2019 om 18:46
Hallo dames/heren,
Dit gaat niet perse over “seks” maar meer over relatie probleempjes.
Ik ken mijn vriend al 6 jaar. We gaan nu samen voor 2 jaar. Het is echt mijn maatje. Alleen soms vind ik hem heel egoïstisch. Ik ben een persoon dat, als ik om je geef doe ik alles voor je! Ik heb je back. Zal wel altijd mijn mening geven. Maar sta altijd aan jou kant.
Dit heeft hij echter minder. (vind ik)
Klein voorbeeld: hij heeft ruzie met een vriend na het terug komen van vakantie. Ik sta aan zijn kant en zeg wat tegen die vriend (niet schelden of kinderlijke gedoe). Zonder mijn weten hebben ze het uit gepraat. Ik ben ook in de tijd van de ruzie aan gesproken op een respectloze manier. Hier voor zou ik graag willen dat die vriend verontschuldigd. Zodra ik dat tegen die vriend zegt word er alleen gelachen.
Ik zou graag willen dat ik een beschermend vriend heb. Die zijn bek durft open te trekken en te zeggen: zeg sorry tegen mijn vriendin!
Is dit te veel gevraagd?
Zelfs soms als we lopen te ouwe hoeren en mijn vriend is dan het punt van klein maken trek ik mijn mond open voor de grap om hem te beschermen. Wederzijds? Echt niet! Hij lacht net zo hard mee. En soms raakt dit gevoelige punten. En als ik met hem daarover wil praten. Krijg ik dingen als ( ik verpest alles weer. Ik ben niet goed genoeg blablabla) in plaats er aan te werken met z’n tweeën.
Wat moet ik toch?
Het word steeds gevoeliger voor mij. En trouwens doet hij heel moeilijk met werk vinden en vol te houden. Nu wil die gaan studeren.. alleen begin ik mijn vertrouwen er in kwijt te raken.
Ik heb niet echt vrienden... dus doe ik het hier.. wat moet ik toch?
Dit gaat niet perse over “seks” maar meer over relatie probleempjes.
Ik ken mijn vriend al 6 jaar. We gaan nu samen voor 2 jaar. Het is echt mijn maatje. Alleen soms vind ik hem heel egoïstisch. Ik ben een persoon dat, als ik om je geef doe ik alles voor je! Ik heb je back. Zal wel altijd mijn mening geven. Maar sta altijd aan jou kant.
Dit heeft hij echter minder. (vind ik)
Klein voorbeeld: hij heeft ruzie met een vriend na het terug komen van vakantie. Ik sta aan zijn kant en zeg wat tegen die vriend (niet schelden of kinderlijke gedoe). Zonder mijn weten hebben ze het uit gepraat. Ik ben ook in de tijd van de ruzie aan gesproken op een respectloze manier. Hier voor zou ik graag willen dat die vriend verontschuldigd. Zodra ik dat tegen die vriend zegt word er alleen gelachen.
Ik zou graag willen dat ik een beschermend vriend heb. Die zijn bek durft open te trekken en te zeggen: zeg sorry tegen mijn vriendin!
Is dit te veel gevraagd?
Zelfs soms als we lopen te ouwe hoeren en mijn vriend is dan het punt van klein maken trek ik mijn mond open voor de grap om hem te beschermen. Wederzijds? Echt niet! Hij lacht net zo hard mee. En soms raakt dit gevoelige punten. En als ik met hem daarover wil praten. Krijg ik dingen als ( ik verpest alles weer. Ik ben niet goed genoeg blablabla) in plaats er aan te werken met z’n tweeën.
Wat moet ik toch?
Het word steeds gevoeliger voor mij. En trouwens doet hij heel moeilijk met werk vinden en vol te houden. Nu wil die gaan studeren.. alleen begin ik mijn vertrouwen er in kwijt te raken.
Ik heb niet echt vrienden... dus doe ik het hier.. wat moet ik toch?
vrijdag 19 juli 2019 om 20:25
Waarom bemoei jij je met andermans ruzie? Waarom verwacht je dat iemand die er niets mee te maken heeft, jouw ruzie voor jou oplost?
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
vrijdag 19 juli 2019 om 20:26
Ow, en zoek je eigen vrienden. Geen enkele relatie is het waard je eigen vriendenkring op te geven of niet op te bouwen.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
vrijdag 19 juli 2019 om 20:36
Ik vind je behoorlijk overdrijven. Mooi dat je je vriend niet openlijk afvalt, maar dat houdt niet in dat je het altijd met elkaar eens hoeft te zijn. Meng je niet in zijn ruzies en laat je vriend erbuiten als jij vindt dat iemand jou excuses moet maken. Doe dan wat aan je eigen gebrek aan assertiviteit ipv dat een ander het voor je moet oplossen.
vrijdag 19 juli 2019 om 21:20
De ruzie was een voorbeeld. Het gaat er om dat wanneer ik word behandeld als een zal stront hij er bij staat en niks doet.
Ik kan echt wel voor me zelf opkomen en dat doe ik ook.
Het zo alleen fijn zijn als je vriend je beste buddy je fucking rug heeft! En mensen op hun plek zet wanneer zijn vrouw respectloos word behandeld.
Het zo alleen fijn zijn als je vriend je beste buddy je fucking rug heeft! En mensen op hun plek zet wanneer zijn vrouw respectloos word behandeld.
vrijdag 19 juli 2019 om 21:26
Je rug heeft? Je bedoeld rugdekking geven?Hetiswathetis schreef: ↑19-07-2019 21:20De ruzie was een voorbeeld. Het gaat er om dat wanneer ik word behandeld als een zal stront hij er bij staat en niks doet.
En nogmaals, waarom blijf je bij hem????
Je verdient beter!!!
vrijdag 19 juli 2019 om 21:27
Dreamchild schreef: ↑19-07-2019 20:25Waarom bemoei jij je met andermans ruzie? Waarom verwacht je dat iemand die er niets mee te maken heeft, jouw ruzie voor jou oplost?
vrijdag 19 juli 2019 om 21:37
En dat doet hij dus niet. Dus dat accepteer je, of je maakt het uit. Meer smaken zijn er niet.Hetiswathetis schreef: ↑19-07-2019 21:20De ruzie was een voorbeeld. Het gaat er om dat wanneer ik word behandeld als een zal stront hij er bij staat en niks doet.
vrijdag 19 juli 2019 om 21:43
In je openingspost noem je ook back en nu rug, heb jij daar problemen mee? Met je rug?Hetiswathetis schreef: ↑19-07-2019 21:20De ruzie was een voorbeeld. Het gaat er om dat wanneer ik word behandeld als een zal stront hij er bij staat en niks doet.
vrijdag 19 juli 2019 om 21:44
Hij is getrouwd ook nog?Hetiswathetis schreef: ↑19-07-2019 21:20De ruzie was een voorbeeld. Het gaat er om dat wanneer ik word behandeld als een zal stront hij er bij staat en niks doet.
zaterdag 20 juli 2019 om 03:14
Dus STEL DAT jij opeens op straat word uitgescholden of aangeraakt vind jij dat je man er zich buiten moet houden? Dan kom je toch juist op voor je partner? Zelfs als is het niet je partner bij je vrienden doe je dat toch ook
zaterdag 20 juli 2019 om 03:15
Bedoel “je rug heeft “ als in, hij staat aan je zij. Hij vangt je op. Hij staat klaar voor je enzovoort.claireredfield schreef: ↑19-07-2019 21:26Je rug heeft? Je bedoeld rugdekking geven?
En nogmaals, waarom blijf je bij hem????
Je verdient beter!!!
zaterdag 20 juli 2019 om 05:42
"Je rug heeft" is geen Nederlands maar gewoon een slechte vertaling van het Engelse:" I have your back."Hetiswathetis schreef: ↑20-07-2019 03:15Bedoel “je rug heeft “ als in, hij staat aan je zij. Hij vangt je op. Hij staat klaar voor je enzovoort.
Dus misschien is een cursus Nederlands iets voor je ipv mensen te willen veranderen in iets wat ze niet zijn.
Nu voor de derde keer:" zoek een ander, deze vent is jou niet waard."
zaterdag 20 juli 2019 om 05:46
"Zelf love" jeetje waar moet het toch naar toe met die jeugd???Hetiswathetis schreef: ↑20-07-2019 03:18Vind wel dat sommige heel vurig reageren. Of aanvallend![]()
In plaats van te zeggen dat iemand overdrijft of geen zelf love heeft kan je toch ook eerder je mening geven dan iemand oordelen
Eerste keer dat ik zoiets als dit gebruik.
Kunnen blijkbaar geen zin meer zeggen zonder Engels geneuzel er door.
En zeggen dat je overdrijft en geen zelfliefde hebt, dat IS het geven van een mening.
zaterdag 20 juli 2019 om 05:47
Nee dat doen andere mensen en hij heeft dan niet haar back. Zij heeft niet veel omhanden en bemoeit zich met hem en zijn vriendenclaireredfield schreef: ↑19-07-2019 20:23Een andere respectvolle vent zoeken???
Je laat je door hem gewoon uitlachen en kleineren.
Waarom?
Heb je zo weinig eigendunk/liefde?
Kom op, je verdient veel beter dan deze misselijke bal.
zaterdag 20 juli 2019 om 05:50
Interessantere vraag is waarom het jou blijkbaar geregeld overkomt dat je respectloos of als een zak stront wordt behandeld en op straat wordt aangeraakt en uitgescholden? En wat nou als je vriend er niet bij is? Je lokt blijkbaar nogal wat agressie uit.Hetiswathetis schreef: ↑20-07-2019 03:14Dus STEL DAT jij opeens op straat word uitgescholden of aangeraakt vind jij dat je man er zich buiten moet houden? Dan kom je toch juist op voor je partner? Zelfs als is het niet je partner bij je vrienden doe je dat toch ook
zaterdag 20 juli 2019 om 09:09
Ik denk dat je niet echt goed begrijpt hij relaties werken, zowel een liefdes relatie als een vriendschap.
Bij een relatie gaat het er niet om dat je iemand onverwaardelijk steunt maar ook dat je iemand kunt aanspreken op zijn gedrag.
Echt hoe kom je erbij om je te gaan mengen in een ruzie waar je niets mee te maken hebt. Wanneer mijn man dit bij mij zou doen (Hoe lief bedoeld ook) maar dan zou dit ook echt irritaties opleveren.
Natuurlijk hoeft die vriend van jou vriend zich niet tegenover jou te verontschuldigen je hebt jezelf gewoon voor schut gezet.
Wanneer een vreemde je zonder rede zou uitschelden/aanraken en je vriend zou niet reageren dan is dat natuurlijk een ander verhaal maar die situatie is helemaal niet van toepassing hier.
Bij een relatie gaat het er niet om dat je iemand onverwaardelijk steunt maar ook dat je iemand kunt aanspreken op zijn gedrag.
Echt hoe kom je erbij om je te gaan mengen in een ruzie waar je niets mee te maken hebt. Wanneer mijn man dit bij mij zou doen (Hoe lief bedoeld ook) maar dan zou dit ook echt irritaties opleveren.
Natuurlijk hoeft die vriend van jou vriend zich niet tegenover jou te verontschuldigen je hebt jezelf gewoon voor schut gezet.
Wanneer een vreemde je zonder rede zou uitschelden/aanraken en je vriend zou niet reageren dan is dat natuurlijk een ander verhaal maar die situatie is helemaal niet van toepassing hier.