Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Teckel, misschien wel even een fase hoor met dat moeilijk in slaap komen, dochter heeft het ook een week of 2 gehad en nu smiddags weer 1.5 slapen en svaonds na 5 minuten is ze vertrokken.
Dat gejengel herken ik wel , is bij dochter ook aan de orde, niet iedere dag maar ze heeft haar momenten, en het is ook lastig want je kan baby niet zomar even uitzetten. Ik vind dat ook lastig, ik wil dochter ook niet de hele dag afschuiven met ja nu even niet, want ze is eigenlijk altijd diegene die moet wachten , zoon is toch net wat afhankelijker van mij. Maar goed ook hij moet wel eens wachten ! Voel me er soms ook schuldig over dat ze eigenlijk beiden altijd moeten wachten op de andere. Maar goed je doet je best je hebt maar 2 handen.

En als baby straks net wat groter is wordt het iets makkelijker dan kan jouw dochter even zitten en meekijken en dan kan zoon dochter even vermakenen andersom. Dat merk ik nu wel al een hele poos ze hebben best veel aan mekaar.
Die avonden zijn ook soms echt niet leuk, om de beurt mekaar wakker maken, slaapt d eeen wordt de ander wakker en andersom.
1 ding het komt goed. Alleen heb je er nu geen zak aan natuurlijk , kop op! Het is echt soms even aanpoten, als je nou in de buurt zou wonen zou ik zeggen pak ze in en dan gaan we samen even luisteren naar het gejengel van onze oudsten en zetten we de babys bij mekaar!

Hoe gaat het met provoceren ? merk je iets ?

Glitter wat zat er op zen bord ?
@naniene: herkenbaar hoor. Hier ook al een week ofzo dan gaat ze tussen 19.30-20.00 naar bed, maar ligt rustig nog 1 tot 2 uur te teuten. De volgende dag als we vroeg op moeten echt een ochtendhumeur. Wij beperken het dutje nu ook tot 1,5 uur en niet later dan 15.00, maar het heeft nog geen verschil gemaakt.

Maar hopelijk gaat het net als bij Teckel en wordt het binnenkort weer anders.

Ook de ik huil om alles dagen zijn herkenbaar. Op dat soort dagen ben ik blij dat ze naar psz of kdv gaan. Fijner voor mij, maar ook voor haar want daar gebeurt meer en is meer afleiding dus minder gejammer en geen mama die steeds nee of hou op zegt. Win-win.

Zelf spelen is wisselend. Gisteren heeft ze heerlijk in de tuin geteut met de glijbaan, zandbak, enz. Soms moet ik komen kijken en als ik dan weer wegloop vind ze dat niet leuk, maar he mama moet ook eten koken. Soms help ik haar en loop dan weer weg. Maar ik wil dan ook wel eens wat samen doen, maar krijg dan eigelijk de boodschap opzouten door een ferme nee, afpakken of zelf doen :hihi:
Op de melodie van 'er kan nog meer bij'

'Het is een fase, het is een fase, ze kan er niks aan doen!, het is een FAAASEE het is een FAAASSEE, het komt vanzelf goed'

Herhaal zoals nodig.

Hier zondag de 2e verjaardag inclusief feestje. Ik moet nog zoveel doen! Ik lijk op mn moeder! Ik wil ineens de deur
tjes van de keukenkastjes poetsen? Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Alvast gefeliciteerd Rosings!

Hier is het middagdutje er al een tijdje af. We moeten er nog steeds bij zitten tot ze in slaap is gevallen, dus als dat dan een uur duurt ben je de hele avond kwijt. We waren van de week met de auto weg, en toen sliep ze dus anderhalf uur in de auto. Feest 's avonds, mijn man heeft er ruim anderhalf uur bij gezeten. Dat doen we dus niet meer..

Ze is wel echt nog moe 's middags. Ze zei net "Mama is een beetje moe. Ik ook een beetje moe". Maar als ik dan vraag of ze wil slapen, zegt ze nee. Ik heb haar nu maar onder een dekentje op de bank gezet.

De niets is goed dagen hebben we hier ook, maar gelukkig kan ze meestal heel goed zelf spelen. Alleen in de speeltuin wil ze dat we haar urenlang duwen op de schommel. Ik ga dus het liefst naar speeltuinen zonder schommel :lol:
fiona2018 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 15:06
0.37% gewijzigd
rosings schreef:
18-07-2019 11:38
Op de melodie van 'er kan nog meer bij'

'Het is een fase, het is een fase, ze kan er niks aan doen!, het is een FAAASEE het is een FAAASSEE, het komt vanzelf goed'

Herhaal zoals nodig.

Hier zondag de 2e verjaardag inclusief feestje. Ik moet nog zoveel doen! Ik lijk op mn moeder! Ik wil ineens de deur
tjes van de keukenkastjes poetsen? Waarom?
:rofl:
Echt he, ik ben ook altijd bezig voor een verjaardag, terwijl ik dan tijdens het poetsen al denk waarom want die visite komt de boel ook weer smerig maken en dan kan ik daarna weer. Maar toch doe ik het elke keer weer :hihi:
@Fiona: nog even overlezen, je hebt een naam genoemd ;-)

Aan iedereen: het wordt beter! Hangt natuurlijk van je kinderen af, maar ik kon vanmorgen zowaar mijn haren wassen terwijl zoon en dochter wakker waren en in dezelfde kamer (op dezelfde verdieping als de badkamer) lekker gespeeld hebben. Toen ik de kraan uitzette hoorde ik zelfs dat zoon dochter aan het voorlezen en leren tellen was :love:

Jankdagen: zitten we nu middenin, inclusief niet willen slapen (oftewel, een veels te late middagdut) en dat riedeltje herhaalt zich in de avond weer. Let wel, bij dreumes, niet bij de peuter. Die vroeg gisteravond of hij naar bed mocht want hij was moe, en een boekje hoefde ook niet want hij was heel moe :huh: Bij dreumes trouwens wel te verklaren, ik zag net 4 complete gebitten in haar hand gekauwd staan, dus ik denk dat de kiezen er iets mee te maken hebben...
Mijn peuter begint wel beter te eten tegenwoordig trouwens :yes:. Vorige week daadwerkelijk shoarma in zijn broodje shoarma en gister wilde meneer vlees in zijn wrap :hyper:. (Mijn peuter eet zelden vlees. Tot 2 misschien eens per week en nu dus iets vaker). En heeft honger want wil ondanks goed avondeten uur later graag nog een boterham.
Ah teckel, jouw kind klinkt als mijn zoontje. Ook gejengel de hele dag, niet alleen kunnen spelen, de hele dag 'mama mee!'. En dan moet ik precies op een plek gaan zitten die hij heeft uitgekozen, en dat wisselt weer elke 5 minuten. Nu hoogzwanger lukt het me gewoon niet meer dus het was de hele ochtend janken en driftbuien. Nu uitgeput op de bank terwijl zoontje al bijna een uur een feestje bouwt boven en weigert te slapen :|
Ik weet ook écht niet hoe dat straks moet met een baby erbij...
Maartje2016 schreef:
18-07-2019 12:33
@Fiona: nog even overlezen, je hebt een naam genoemd ;-)
Dank je! Dat krijg je van die gebroken nachten.. :yawnee:
Herfstblaadje89 schreef:
18-07-2019 13:10
Ah teckel, jouw kind klinkt als mijn zoontje. Ook gejengel de hele dag, niet alleen kunnen spelen, de hele dag 'mama mee!'. En dan moet ik precies op een plek gaan zitten die hij heeft uitgekozen, en dat wisselt weer elke 5 minuten. Nu hoogzwanger lukt het me gewoon niet meer dus het was de hele ochtend janken en driftbuien. Nu uitgeput op de bank terwijl zoontje al bijna een uur een feestje bouwt boven en weigert te slapen :|
Ik weet ook écht niet hoe dat straks moet met een baby erbij...
En ook dat gaat weer voor bij. Ik weet nu al niet eens meer echt hoe intensief dat was de eerste weken :hug:
Teckeltje88 schreef:
18-07-2019 17:54
En ook dat gaat weer voor bij. Ik weet nu al niet eens meer echt hoe intensief dat was de eerste weken :hug:
Hormonen en slaapgebrek, het beste recept om die periode te overleven door te komen ;-)
Maartje2016 schreef:
18-07-2019 17:58
Hormonen en slaapgebrek, het beste recept om die periode te overleven door te komen ;-)
Helemaal waar!
Ach Herfstblaadje, dat gaat je echt wel lukken hoor!!
Toen ik vd week een granaatappel aan het schillen was zei zoon: snoepjes!
Nu eten we Kwark met granaatappel. Dus volgens hem eten we karkark met soepjes :lol:
Het komt wel goed Herfstblaadje. Ik maakte me er ook zo'n zorgen om, maar je moet wel. Op hormonen en adrenaline kan je meer dan je denkt, en elke week wordt het een stukje makkelijker.

Peuterdochter begint te spoken 's nachts.. Man en ik zaten gisteren met baby op de bank een film te kijken en ik dacht al dat ik iets hoorde boven. Volgens mijn man waren het de buren. Vijf of tien minuten later hoorden we heel duidelijk de kamerdeur van peuterdochter weer dichtgaan, blijkbaar heeft ze dus al die tijd stilletjes op de overloop gestaan. Lang leve de traphekjes..
Gelukkig dat er een trap hekje stond inderdaad!

Wat hebben jullie peuters voor hun tweede verjaardag gekregen wat echt een hit was?

Ik zit te denken aan:
Houten autogarage met leuke autotjes
Aqua doodle van ravensburger

Maar verder loop ik een beetje vast!
Lastig hoor als ze wel moe zijn maar niet willen slapen. Hier dus kletsen en geen gekrijs en gaat uiteindelijk wel slapen. Ze heeft t ook echt nodig dus ik kort t nog niet in smiddags. Helpt namelijk niks in de avond.

Ik kijk er soms ook wel tegenop hoor herfstblaadje en ik kan ieder moment bevallen. Het zal wel loslopen hoop ik.

Teckel, dochter heeft hier een poppenwagen gekregen, een magisch tekenbord, een opblaasbaar zwembad en een tentje. Vooral de poppenwagen is een hit.
Heb net een lijstje in het speelgoedtopic gepost.

Qua garage: hier waren een lift en wasstraat een hit, en zorg dat de uitrijbanen "uitgelijnd" zijn, zodat de autootjes in 1x van boven naar beneden kunnen rijden. Oja, en er hoort natuurlijk ook een slagboom op te zitten! (Aldus het wensenlijstje van peuter en vriendjes :bonk: )

En misschien nog een waterbaan?
Ik heb gister het keukentje in elkaar geschroefd :)
Keuken hebben we al.

Hij heeft een watertafel van action. Waterbaan doen we volgend jaar denk ik.
Teckeltje88 schreef:
19-07-2019 07:30
Nu eten we Kwark met granaatappel. Dus volgens hem eten we karkark met soepjes :lol:

Aaahw :daisy:
Zoon heeft rond sinterklaas/verjaardag gekregen:

Step + helm
Garage van little Dutch
Houten kiepwagen
Duplo (maar speelt ie niet mee)
Autootjes.
Gereedschapstafel van I'm toy.
@Teckeltje: hier was loopfiets een hit met 2e verjaardag. En een supersimpel setje van conducteurspet, fluitje en peuterproof kaartjesknipper (je krijgt er niks mee geknipt, maar het idee doet t al).

Normaal stille meelezer hier, maar vandaag (en de rest van de week) zijn ook hier enorme jankdagen. Vanmiddag heeft zoon geslapen in de auto en breekt nu dus boven de tent af ipv te slapen..
Teckeltje88 schreef:
19-07-2019 07:30
Haha dat zou ik ook lekker zo blijven noemen :proud:.

Cadeautips: loopfiets was ook hier een succes. Ging eerst een beetje wankel maar nu, 3 maanden later, best goed! Bij opa en oma staat een garage, met lift enzo, ook een succes. Duplo had hij al, blijft hij ook veel mee spelen!
happiness = reality - expectations
Alvast gefeliciteerd rosings!

De twee favoriete cadeaus van zoon afgelopen verjaardag waren de watertafel en zandbak. Hij weet van gekkigheid niet met welke van de 2 hij wil spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven