Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie


Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Teckeltje88 schreef:
17-07-2019 07:39
Het was vannacht om 2u prijs bij zoon. Compleet in paniek. Mama, vliegen weg. :facepalm:
Vandaag nog naar de gamma voor horgaas met klittenband voor alle ramen boven. Stond ik vannacht om 2u met de flash light van m'n mobiel muggen te jagen.
Dat heb ik bij de Xenos gekocht, werkt goed!
Teckel klinkt niet super relaxt. Hoe is de provocatie gegaan ?
Heb je dubbel blind provocatie?
Hopen dat het muggenbulten zijn en geen waterpokken, wou niet heel relaxt zijn met baby erbij.
En je nacht was ook niet heel denderend zo te lezen pfff.
Ben je nu aan het werk of vrij vandaag ?

Lavendel kan me indd nog herinneren dat je al die onderzoeken had met je dochter, gelukkig dus niks uitgekomen.
Dochter hier is ook echt een sprietje hoor en qua eten zit het echt wel goed, maar denk dat het ook beetje aanleg is, man en ik zijn ook vrij klein en slank.
Zolang ze goed eten en alle voedingstoffen binnen krijgen en vooral lekker in hun vel zitten moet het wel goed zijn.

Nou dat wegen en meten zie ik hier ook echt niet gebeuren, paar weken terug voor kras testen in het zh wouden ze haar opnieuw wegen en meten, nou dochter dacht daar anders over, staand geprobeerd , liggend in de bak, en nog een keer liggen met een meetlint ernaast toen zei die man, ja denk ca 90cm. En wegen heb ik gedaan door eerst met en dan zonder haar op de weegschaal.
Ze heeft ook gewoon een afkeer van het cb en zh, ook niet gek ze heeft genoeg meegemaakt en houdt niet van TL licht hahah

Vanacht beide kids geslapen van 7 tot 6! man voel me bijna herboren :cheer:
rosings schreef:
17-07-2019 08:43
Dat heb ik bij de Xenos gekocht, werkt goed!
Dank!!! Ik heb hier kiep ramen. Hoop dat t dan ook werkt? Wonen huur dus heb eiglk geen zin om echte horren te maken.
Quest schreef:
17-07-2019 09:14
Teckel klinkt niet super relaxt. Hoe is de provocatie gegaan ?
Heb je dubbel blind provocatie?
Hopen dat het muggenbulten zijn en geen waterpokken, wou niet heel relaxt zijn met baby erbij.
En je nacht was ook niet heel denderend zo te lezen pfff.
Ben je nu aan het werk of vrij vandaag ?

Lavendel kan me indd nog herinneren dat je al die onderzoeken had met je dochter, gelukkig dus niks uitgekomen.
Dochter hier is ook echt een sprietje hoor en qua eten zit het echt wel goed, maar denk dat het ook beetje aanleg is, man en ik zijn ook vrij klein en slank.
Zolang ze goed eten en alle voedingstoffen binnen krijgen en vooral lekker in hun vel zitten moet het wel goed zijn.

Nou dat wegen en meten zie ik hier ook echt niet gebeuren, paar weken terug voor kras testen in het zh wouden ze haar opnieuw wegen en meten, nou dochter dacht daar anders over, staand geprobeerd , liggend in de bak, en nog een keer liggen met een meetlint ernaast toen zei die man, ja denk ca 90cm. En wegen heb ik gedaan door eerst met en dan zonder haar op de weegschaal.
Ze heeft ook gewoon een afkeer van het cb en zh, ook niet gek ze heeft genoeg meegemaakt en houdt niet van TL licht hahah

Vanacht beide kids geslapen van 7 tot 6! man voel me bijna herboren :cheer:
Ik ben vrij vandaag. Weet soms niet of dat een vloek of een zegen is na zo'n nacht. Vind thuis soms (vaak) intensiever dan werk. We provoceren gewoon thuis. Tot nu toe lijkt dat goed te gaan en is het drinken vooral verslechterd omdat ze zich niet goed voelt. Denken we. Dus even afwachten tot ze beter is en of het drinken dan weer verbeterd. Zo nee, terug naar pepti.
Teckeltje88 schreef:
17-07-2019 09:17
Dank!!! Ik heb hier kiep ramen. Hoop dat t dan ook werkt? Wonen huur dus heb eiglk geen zin om echte horren te maken.
Mijn ramen kunnen kiepen en wijdt open, als je er bij kan om het aan te brengen lukt het
rosings schreef:
17-07-2019 09:38
Mijn ramen kunnen kiepen en wijdt open, als je er bij kan om het aan te brengen lukt het
Ja dan hebben wij dezelfde soort ramen. Dank voor je antwoord. Ik weet niet of ik er bij kan maar man met z'n bijna 2m zeker weten.
Ik had 4 jaar lang die plakhor van de Xenos. Hoekjes vastgeniet en eens in de zo veel maanden het stof er uit zuigen :thumbsup:

Ze moesten er af voor de verkoopfoto’s dus nu hebben man en peuter muggenbultjes. Mij lusten ze niet :-$
GlitterCupcake schreef:
17-07-2019 10:22
Ik had 4 jaar lang die plakhor van de Xenos. Hoekjes vastgeniet en eens in de zo veel maanden het stof er uit zuigen :thumbsup:

Ze moesten er af voor de verkoopfoto’s dus nu hebben man en peuter muggenbultjes. Mij lusten ze niet :-$
Vastnieten is een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat onze baby beter te pas is als tandjes doorkomen dan onze peuter. Ondanks geen middagslaapje heeft hij gisteravond tot half elf gehuild, gekrijs en niet geslapen en daarna onrustig. Vandaag is humeur vergelijkbaar maar heb wel gezien dat puntje hoektand door is.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
17-07-2019 14:20
Ik hoop dat onze baby beter te pas is als tandjes doorkomen dan onze peuter. Ondanks geen middagslaapje heeft hij gisteravond tot half elf gehuild, gekrijs en niet geslapen en daarna onrustig. Vandaag is humeur vergelijkbaar maar heb wel gezien dat puntje hoektand door is.
Hoektanden O_O

Vreselijke dingen, zijn bij dochter de volgende op het lijstje... :@@:
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
17-07-2019 15:03
Hoektanden O_O

Vreselijke dingen, zijn bij dochter de volgende op het lijstje... :@@:
Ja bij vorige tikte hij de 40 graden koorts aan toen ik 39 weken zwanger was.

Je dochter van 16 maanden toch? Zoon is bijna 2,5 en de tanden duren eeuwigheid hier.
Ohhhh die tanden zijn echt voor niemand leuk.
Bij dochter waren die Hoek tanden ook het ergst.

hou men hart vast bij zoon , nu 1 jaar en nog geen tand te zien, ze zeggen wel eens om zo later ze beginnen om zo minder last hebben ze, maar ik lees bij jou Due dat die vlieger dus niet opgaat . Kak
Alle reacties Link kopieren
Yup, 16 maanden. Ze krijgt nu 4 kiezen in een keer, dus ik hoop dat die hoektanden nog eventjes wegblijven zodat ze wat kan bijkomen tussendoor :-?

Voordeel is wel dat die laatste 4 kiezen een eitje zijn, die merkte ik bij zoon pas op toen ik in zijn mond ging kijken nadat we het hier op het forum over het gebit hadden. Werkelijk geen idee hoe lang die dingen er toen al zaten :-D
Alle reacties Link kopieren
Quest schreef:
17-07-2019 15:13
Ohhhh die tanden zijn echt voor niemand leuk.
Bij dochter waren die Hoek tanden ook het ergst.

hou men hart vast bij zoon , nu 1 jaar en nog geen tand te zien, ze zeggen wel eens om zo later ze beginnen om zo minder last hebben ze, maar ik lees bij jou Due dat die vlieger dus niet opgaat . Kak
Nop. Hier kwam de eerste week voor zijn verjaardag en bijna iedere tand is een kleine ramp.
Due-scimmie schreef:
17-07-2019 15:21
Nop. Hier kwam de eerste week voor zijn verjaardag en bijna iedere tand is een kleine ramp.
:@@: nice!
ik had het liever eerder gehad, tegelijk met de nachten die toch al ruk zijn , zoon slaapt sinds een maand eindelijk fatsoenlijk en is te genieten. Dan komen nou die rot dingen nog! zit bijna aan een kunst gebit te denken :-D
Alle reacties Link kopieren
Quest schreef:
17-07-2019 15:24
:@@: nice!
ik had het liever eerder gehad, tegelijk met de nachten die toch al ruk zijn , zoon slaapt sinds een maand eindelijk fatsoenlijk en is te genieten. Dan komen nou die rot dingen nog! zit bijna aan een kunst gebit te denken :-D
Ach onze nachten zijn al 2,5 jaar slecht, nu alleen nog iets slechter.

Bij de Amish trekken ze vaak gewoon alle tanden en vervangen ze door kunstgebit.
Due-scimmie schreef:
17-07-2019 15:42
Ach onze nachten zijn al 2,5 jaar slecht, nu alleen nog iets slechter.

Bij de Amish trekken ze vaak gewoon alle tanden en vervangen ze door kunstgebit.
Dus pff zo erg die nachten, soms denk ik het went vast ooit!
Vanacht voor het eerst sinds maanden een nacht door geslapen. Hier altijd de mazzel als zoon niet rommelt is het dochter wel en visa versa . :bonk:

Breng me niet op ideen :idee:
Alle reacties Link kopieren
Hier begon zoon vrij laat met zijn 1e tandje, maar daarna ging het supersnel. Had net na zijn 2e zijn hele melkgebit
:yawnee: Wij zijn vannacht wakker gemaakt omdat peuter een bord eiste vanuit zijn droom. :wtf: Ik kan bijna niet wachten tot peuter een eigen kamer heeft.

Ook dat gesnurk :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Quest schreef:
17-07-2019 15:13
hou men hart vast bij zoon , nu 1 jaar en nog geen tand te zien, ze zeggen wel eens om zo later ze beginnen om zo minder last hebben ze, maar ik lees bij jou Due dat die vlieger dus niet opgaat . Kak
Dat was hier ook niet zo. Dochter was heel laat met haar tanden, maar had er extreem veel last van. Elke tand gaf echt maanden slapeloze nachten. We hebben nog 1 kies te gaan, ik ben zo blij dat het dan klaar is. Hopelijk heeft de baby er minder last van.
Zoon is ook laat maar buiten dat hij slechter eet en zure luiers meestal niet heel veel last vd tanden. Misschien een enkele keer dat hij vaker wakker wordt 's nachts maar vind 't erg meevallen.

De hor hangt en geen nachtelijke sessie gehad vannacht, heel prettig.

Ben wel echt bang dat het einde vh middag slaapje er aan zit te komen. Hij gaat 's middags heel makkelijk slapen, maar 's avonds duurt het uren eer hij slaapt. Nu strikt Max 1,5u slapen. Kijken of dat werkt en anders hele slaapje er af... Ben er echt nog niet aan toe.
Zoon kan nog steeds maar slecht alleen spelen, moet continue door mij worden geholpen. Ook in de speeltuin komt hij maar lastig tot spel. Ik vind dat erg moeilijk. Hij huilt dan veel, dat mama mee moet. Maar ik zit dan met z'n zusje. En ergens vind ik ook dat hij wel gewoon zelf in de zandbak kan spelen, van de glijbaan kan gaan of een fietsje kan pakken... Of verwacht ik nu te veel van hem?

Hebben jullie kinderen ook van die 'jank om alles dagen'?
Wat fijn dat de hoe werkt teckel. Hier een vaste hor erg fijn ja. Als het een mug zit ofzo is het drama.

Hier valt dicht s avonds ook moeilijk in slaap maar ligt dan gewoon te kletsen. Gewoon verwerken van de dag, ze slaapt smiddags nog 2-3 uur. Vind hij het zelf vervelend dat t zo lang duurt? Kan me voorstellen dat t met zusje wel fijn is als ie ook even ligt smiddags.

Hier niet echt jank om alles dagen. Mama moet wel vaak mee idd in de speeltuin enzo.
Alle reacties Link kopieren
Zoon had gisteren een jank om alles dag. Maar was grotendeels gewoon vermoeidheid. Vandaag is hij weer bij kdv en mag ik met baby naar cb nadat ik net voor mezelf al bij ziekenhuis ben geweest dus ook geen rustige dag.
@ Teckel, kan ook zomaar weer omslaan met dat middagslaapje. Ik postte hier een week of 2 geleden ook over, precies hetzelfde 'probleem' als bij jullie. Wij zijn inderdaad ook het slaapje gaan begrenzen, eerst naar anderhalf uur, maar sinds een paar dagen heeft ie echt weer 2 uur nodig en gaat 's avonds ook weer heerlijk slapen.
lola-lily schreef:
18-07-2019 09:15
@ Teckel, kan ook zomaar weer omslaan met dat middagslaapje. Ik postte hier een week of 2 geleden ook over, precies hetzelfde 'probleem' als bij jullie. Wij zijn inderdaad ook het slaapje gaan begrenzen, eerst naar anderhalf uur, maar sinds een paar dagen heeft ie echt weer 2 uur nodig en gaat 's avonds ook weer heerlijk slapen.
Bemoedigend!!!
Fase fase fase fase fase

En @Naniene hij is dan niet zo gezellig in bed. Lees: dreinen, jammeren, janken, krijsen. In die volgorde. En dochter wordt daar dan weer wakker van. Gisteren was alles om half 10 stil. En om 10u ging ik zelf maar naar bed.
Ik wil m'n avonden terug :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven