Telefoongebruik 13-jarige
zaterdag 20 juli 2019 om 14:33
Goededag allemaal,
Vraagje omtrent onze (stief)zoon: hoe regelen jullie het telefoongebruik van jullie 13-jarige of hebben jullie tips? Onze (stief)zoon zit liefst heel de dag op zijn telefoon, en het begint ons behoorlijk te ergeren. Vaak wijzen wij hem erop, maar al snel komt ineens weer die telefoon tevoorschijn en voordat we het weten zit hij er weer heel lang op. Bovendien is het nu vakantie en is het dus zeker een uitdaging. Hij kan zichzelf niet zo goed vermaken en wij weten ook niet goed hoe ermee om te gaan. Hij houdt niet zo van spelletjes of wandelen met de honden, hij speelt wel wat piano en lezen doet hij niet echt meer. Wij wonen in een land waar continu de zon schijnt, maar nu is het overdag te heet om buiten te zijn. Enige tips of herkenning?
Vraagje omtrent onze (stief)zoon: hoe regelen jullie het telefoongebruik van jullie 13-jarige of hebben jullie tips? Onze (stief)zoon zit liefst heel de dag op zijn telefoon, en het begint ons behoorlijk te ergeren. Vaak wijzen wij hem erop, maar al snel komt ineens weer die telefoon tevoorschijn en voordat we het weten zit hij er weer heel lang op. Bovendien is het nu vakantie en is het dus zeker een uitdaging. Hij kan zichzelf niet zo goed vermaken en wij weten ook niet goed hoe ermee om te gaan. Hij houdt niet zo van spelletjes of wandelen met de honden, hij speelt wel wat piano en lezen doet hij niet echt meer. Wij wonen in een land waar continu de zon schijnt, maar nu is het overdag te heet om buiten te zijn. Enige tips of herkenning?
Hakuna Matata
zaterdag 20 juli 2019 om 14:37
Ik voorzie nog ettelijke vergelijkbare topics deze vakantie: wat is er toch zo erg aan dat op die telefoon (tablet, laptop) zitten?
Wat deden wij vroeger? Wij verveelden ons de pestpokke, want spelletjes en wandelen met de honden is niet meer cool als je 13 bent.
Dat scherm is het enige leuke, laat hem.
Wat deden wij vroeger? Wij verveelden ons de pestpokke, want spelletjes en wandelen met de honden is niet meer cool als je 13 bent.
Dat scherm is het enige leuke, laat hem.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 20 juli 2019 om 14:42
Als hij zichzelf niet zo goed kan vermaken en jullie problemen hebben met datgene waarmee hij zichzelf wél kan vermaken....
Dan zullen jullie hem dus moeten vermaken!
Spelletjes, lezen, dingen bekijken, beetje babbelen, dingen opzoeken...al die dingen die ook op een telefoon kunnen
Spelletjes, lezen, dingen bekijken, beetje babbelen, dingen opzoeken...al die dingen die ook op een telefoon kunnen
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 20 juli 2019 om 14:43
Hij kan zichzelf prima vermaken.................feow schreef: ↑20-07-2019 14:42Als hij zichzelf niet zo goed kan vermaken en jullie problemen hebben met datgene waarmee hij zichzelf wél kan vermaken....
Spelletjes, lezen, dingen bekijken, beetje babbelen, dingen opzoeken...al die dingen die ook op een telefoon kunnen![]()
The early bird suffers longer.
zaterdag 20 juli 2019 om 15:10
zaterdag 20 juli 2019 om 15:14
Zoons van 14&11 ook al 2 weken non stop behalve aan Tafel , volgende week 2 weken op vakantie Dan liggen ze vooral aan het xwembad ( als de WiFi werkt met telefoon).
zaterdag 20 juli 2019 om 15:32
Niet aan tafel, niet tijdens een bezoek en beperkt tijdens een uitstapje.
Aan tafel gewoon niet.
Als we bezoek hebben kan ze zonder telefoon erbij komen zitten of met telefoon naar haar kamer vertrekken.
Tijdens uitstapjes gebruikt ze hem wel als camera en vaak stuurt ze dan tussendoor wel een berichtje naar deze of gene, maar dan is het echt beperkt, en niet eens door ons maar omdat het gewoon lastig is als je in een achtbaan zit
Verder boeit het ons niet zoveel. Ze leest er namelijk ook boeken op. Ik zat vroeger met mijn neus in de papieren versie, maar het resultaat is natuurlijk hetzelfde: niet aanspreekbaar als de afwas gedaan moet worden.
Aan tafel gewoon niet.
Als we bezoek hebben kan ze zonder telefoon erbij komen zitten of met telefoon naar haar kamer vertrekken.
Tijdens uitstapjes gebruikt ze hem wel als camera en vaak stuurt ze dan tussendoor wel een berichtje naar deze of gene, maar dan is het echt beperkt, en niet eens door ons maar omdat het gewoon lastig is als je in een achtbaan zit
Verder boeit het ons niet zoveel. Ze leest er namelijk ook boeken op. Ik zat vroeger met mijn neus in de papieren versie, maar het resultaat is natuurlijk hetzelfde: niet aanspreekbaar als de afwas gedaan moet worden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 20 juli 2019 om 15:34
Bij mij zou de belangrijkste stelregel zijn:
Geen telefoon aan tafel
Geen telefoon als we tegen je praten of samen iets gaan doen
Er bestaan naar 't schijnt ook apps - een soort oudercontrole - waar je tijden mee kan regelen dat zijn foon niet werkt.
Een collega heeft zo geregeld dat haar puber van 11 na 21 of 22u en voor 6u 's ochtends niet meer online kan zijn.
(Kan ze haar telefoon wel naar haar kamer mee smokkelen, maar kan ze er weinig mee.)
Geen telefoon aan tafel
Geen telefoon als we tegen je praten of samen iets gaan doen
Er bestaan naar 't schijnt ook apps - een soort oudercontrole - waar je tijden mee kan regelen dat zijn foon niet werkt.
Een collega heeft zo geregeld dat haar puber van 11 na 21 of 22u en voor 6u 's ochtends niet meer online kan zijn.
(Kan ze haar telefoon wel naar haar kamer mee smokkelen, maar kan ze er weinig mee.)
zaterdag 20 juli 2019 om 15:58
Dit laatste. Ik was altijd in een boek bezig, en mijn dochter youtoubt graag. En ze steekt er nog wat van op ook (mama! Weet je wat tijger is in het Engels? Dat soort dingen), ze is bijna vijf. Maar ik kan me niet voorstellen dat het over 8 jaar anders is. Behalve de afspraken.Ceylon schreef: ↑20-07-2019 15:32Niet aan tafel, niet tijdens een bezoek en beperkt tijdens een uitstapje.
Aan tafel gewoon niet.
zaterdag 20 juli 2019 om 16:15
Ik heb daar geen last van. We zitten regelmatig allemaal te schermen op de bank, kinderen met oortjes en ik gewoon op de tv met geluid. En we doen ook wel eens spelletjes of kleien.Tessaa schreef: ↑20-07-2019 16:02Ik zie mijn stiefkinderen niet zo vaak. Als ik hun moeder zou zijn zou ik me misschien ook minder ergeren, omdat ik het mogelijk meer gewend zou zijn of de "strijd" allang zou hebben opgegeven. Maar juist omdat ze niet vaak hier zijn, komt het ongeïnteresseerd over als ze alleen maar als een larve op de bank naar Instagram of wat dan ook zitten te kijken. Het geeft een bedrukte sfeer in huis, vind ik.
zaterdag 20 juli 2019 om 16:39
Waarom zouden je (stief)kinderen geïnteresseerd moeten zijn (in jou)?Tessaa schreef: ↑20-07-2019 16:02Ik zie mijn stiefkinderen niet zo vaak. Als ik hun moeder zou zijn zou ik me misschien ook minder ergeren, omdat ik het mogelijk meer gewend zou zijn of de "strijd" allang zou hebben opgegeven. Maar juist omdat ze niet vaak hier zijn, komt het ongeïnteresseerd over als ze alleen maar als een larve op de bank naar Instagram of wat dan ook zitten te kijken. Het geeft een bedrukte sfeer in huis, vind ik.
Pubers zijn per definitie alleen geinteresseerd in hun eigen zaken.
zaterdag 20 juli 2019 om 17:00
Wat is het probleem met onder de douche?
Als ze dat willen lijkt het mij volledig hun eigen probleem als dat ding daardoor de geest geeft.
En betalen ze zelf maar een nieuwe.
Genoeg mensen die met een boek of tijdschrift een uur in bad gaan liggen, waarom dan niet met een telefoon
Maar dan dus wel op eigen risico.