Nieuwe droger kopen

21-07-2019 20:12 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze droger is “kapot”. Maakt in ieder geval heel veel herrie en bij navraag geeft de monteur aan dat de lagers kapot zijn. Dure reparatie en droger is het, ondanks dat de droger nog niet heel oud is, niet meer waard.

Ben nu aan het kijken voor een nieuwe maar zie door de bomen het bos niet.

Wie heeft er tips?
Droger wordt zeer intensief gebruikt, gezin met 2 kleine kinderen en ik wil een kwalitatief goede droger die jaren mee kan gaan.
Prijs; 700 is de Max ongeveer.
Ik heb geen tip voor je maar wel een afrader, neem geen Siemens. Ik heb 3 jaar geleden een warmtepompdroger van dit merk gekocht en het is echt een onding. Het duurt gemiddeld 5 uur voordat een was 'droog' is. Vaak is het zelfs nog vochtig.
Heeft de monteur geen tips?
Of is het niet zo eentje die ze zelf verkoopt?
Onze monteur wel, en als ik mijn eisen doorgeef en hoe intensief de droger gebruikt wordt, dan weet hij vaak wel wat passend is.
Suzan_1991 schreef:
21-07-2019 20:27
Ik heb geen tip voor je maar wel een afrader, neem geen Siemens. Ik heb 3 jaar geleden een warmtepompdroger van dit merk gekocht en het is echt een onding. Het duurt gemiddeld 5 uur voordat een was 'droog' is. Vaak is het zelfs nog vochtig.
Nog meer "koop niet" advies. Wij hebben een AEG Lavatherm. Eerst één van energieklasse A. Zelfde verhaal als hierboven met de Siemens. Nu soortgelijke van energieklasse B. Niet veel beter.
Hier ook een Siemens warmtepomp droger. Doet het hier prima, de was is vrij vlot (1-2 uur) weer droog. Siemens heeft verschillende series, weet niet of dat verschil maakt?
Ik heb twee warmtepompdrogers laten komen en weer op laten halen. Ik vind het helemaal niks. Ze worden amper warm. Lauw eigenlijk. Je kunt niet, bijna droge handdoeken er in doen, dan slaat ie meteen weer uit.
Ook doet ie uren over een witte was.
Ik heb weer een (niet energiezuinige) condensdroger gekocht. Topding. Uurtje en de was is klaar. Beter dan 3 uur. Beddengoed (wat ik wel aan de lijn droog) laatste stukje even 10 minuutjes in de droger en het is klaar. Witte was in een uur klaar.
Dan maar wat meer stroom.
Hier ook een Siemens warmtepomp droger. Werkt prima.

Ik vind het altijd prettig om de recensies te lezen bij bijv Mediam, Coolbl, Wehk etc.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Ik heb een warmtepompdroger van het B-merk Beco en hij is top! Droogt goed en relatief stil. Lovende reacties op Wehkamp. En was echt een koopje, volgens mij ook nog in de aanbieding toen. Heb em al jaren.
Een AEG condensdroger hier en ik vind het fantastisch en ik merk nauwelijks iets op mijn energie jaarafrekening
ikBedoelHetGoed schreef:
21-07-2019 20:53
Nog meer "koop niet" advies. Wij hebben een AEG Lavatherm. Eerst één van energieklasse A. Zelfde verhaal als hierboven met de Siemens. Nu soortgelijke van energieklasse B. Niet veel beter.
Bosch. Wij hadden tegelijkertijd een wasmachine en droger van Bosch gekocht en binnen een jaar of 5 gingen beiden een half jaar na elkaar kapot. Viel me vies tegen. Nu een Miele en die loopt als een zonnetje :jump:
Bedankt voor de tips.

Ga me nog eens verdiepen in het verschil tussen een droger met warmtepomp en een condensdroger. Weet het verschil niet precies.

We hebben nu een condensdroger en die droogt wel snel (1-2 uur afhankelijk van de hoeveelheid).
Dat bevalt prima dus grote kans dat het toch weer een condensdroger wordt.

Ik zag een miele voor 700 euro. In de reviews stond alleen dat deze niet geschikt is voor een gezin met kinderen waar de droger dagelijks gebruikt wordt. Dan raden ze een miele van 1300-1500 euro aan, maar dat is beetje boven het budget.
Verbaas me over dat grote verschil eigenlijk.
Hier een Miele van 11 jaar oud, slechts 1 kleine reparatie gehad. De thermostaat was kapot. Heb goed opgelet bij de monteur en mocht het nog eens gebeuren, dan vervang ik hem zelf en ben ik voor 3 tientjes klaar.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
puknijmegen schreef:
21-07-2019 21:48
Bedankt voor de tips.

Ga me nog eens verdiepen in het verschil tussen een droger met warmtepomp en een condensdroger. Weet het verschil niet precies.

We hebben nu een condensdroger en die droogt wel snel (1-2 uur afhankelijk van de hoeveelheid).
Dat bevalt prima dus grote kans dat het toch weer een condensdroger wordt.

Ik zag een miele voor 700 euro. In de reviews stond alleen dat deze niet geschikt is voor een gezin met kinderen waar de droger dagelijks gebruikt wordt. Dan raden ze een miele van 1300-1500 euro aan, maar dat is beetje boven het budget.
Verbaas me over dat grote verschil eigenlijk.
je kunt sowieso niet een heel volle trommel uit de wasmachine in gooien. Droog wasgoed heeft veel meer ruimte nodig.
Hier een Miele van 14 jaar oud nu. Was destijds rond de €800,-. Nu net voor de vakantie hoorde ik hem ineens ergens een schrapend geluid maken, dus ik moet even de achterkant uit elkaar halen om te zien of er niks tussen zit. Hij heeft tot nu toe altijd prima gedraaid en nog nooit problemen mee gehad.
Tickel schreef:
21-07-2019 21:52
Hier een Miele van 11 jaar oud, slechts 1 kleine reparatie gehad. De thermostaat was kapot. Heb goed opgelet bij de monteur en mocht het nog eens gebeuren, dan vervang ik hem zelf en ben ik voor 3 tientjes klaar.
En was dit een Miele in de categorie 700 of 1500 euro?
Vind het verschil in prijs echt groot bij de miele drogers
Een tip; Let op de vulopening! Onze vorige droger had een grote vulopening. De huidige heeft een kleine ronde opening. Stom, stom, helemaal niet bij stilgestaan bij de aankoop maar echt veel minder fijn.

Verder hadden we voorheen een condensdroger maar dat beviel mij helemaal niet. Duurde erg lang voor 'ie klaar was en dan ook nog niet eens droog genoeg om meteen op te bergen. De wasruimte waar de droger staat werd ook altijd wat vochtig. Nu weer een gewone droger met afvoer naar buiten en was is met een goed half uur droog.
Ben ook voor een droger aan het kijken maar er nog niet uit. Je kan wel bij Coolblue filteren en dan kom je in een keuze hulp, handig om te weten te komen waar het prijsverschil in zit.
puknijmegen schreef:
21-07-2019 21:56
En was dit een Miele in de categorie 700 of 1500 euro?
Vind het verschil in prijs echt groot bij de miele drogers
11 jaar geleden ergens ertussen. Rond de 850
Almdudler schreef:
21-07-2019 21:36
Bosch. Wij hadden tegelijkertijd een wasmachine en droger van Bosch gekocht en binnen een jaar of 5 gingen beiden een half jaar na elkaar kapot. Viel me vies tegen. Nu een Miele en die loopt als een zonnetje :jump:

Hey, wat toevallig. Dit hadden wij ook. De droger was na 3 jaar al stuk. Beide direct na thuiskomst van de vakantie. De droger deed het wel heel goed trouwens.

We hebben nu de AEG geloof ik. Hij doet het nu wel goed, maar het eerste half jaar stonk de was heel erg. Ik vond de was wel droger en zachter uit de Bosch.
Suzan_1991 schreef:
21-07-2019 20:27
Hier ook een Siemens werkt erg goed en droger kwaliteiten worden mede bepaald door restvochtpercentage wat aanwezig is na centrifugeren. Hier was droog na 1 uur en 15 minuten 8 kilo wasgoed.
slobberbone schreef:
22-07-2019 10:28
Hier ook een Siemens werkt erg goed en droger kwaliteiten worden mede bepaald door restvochtpercentage wat aanwezig is na centrifugeren. Hier was droog na 1 uur en 15 minuten 8 kilo wasgoed.
Ik centrifugeer alles op 1400 toeren dus daar zal het niet aan liggen. Zelfs als ik 1 ding in de droger heb duurt het een uur. Ik probeer in de toekomst zoveel van die energiebesparende onzin te vermijden. Uiteindelijk ben ik alleen maar tijd en geld kwijt omdat dat ding 4x zo lang staat te draaien. Heb ook een wasmachine van Siemens, maar vindt dat ook een waardeloos ding. Was ruikt altijd muf.
De tweedehandswitgoedhandalaren in de buurt raden een warmtepompdroger allemaal af. Ze gaan relatief snel stuk en hoewel de wattage lager is dan een condensdroger doen ze er veel langer over om te drogen waardoor je per saldo dus niet goedkoper uit bent.

Als je een vijf kg wasmachine hebt, neem dan een 6kg wasdroger. Klinkt gek maar je droger heeft meer ruimte nodig om de was goed te drogen, je kan dat niet één op één overzetten. Kapotte lagers komen vaak door een te zware belading van je droger.
Heel veel verschillende droogprogramma’s gebruik je waarschijnlijk toch niet. Ik zou kiezen voor een droger die in ieder geval een sensor heeft die vochtigheid van je was registreert zodat ie de droogtijd kan bijstellen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Suzan_1991 schreef:
22-07-2019 10:47
Ik centrifugeer alles op 1400 toeren dus daar zal het niet aan liggen. Zelfs als ik 1 ding in de droger heb duurt het een uur. Ik probeer in de toekomst zoveel van die energiebesparende onzin te vermijden. Uiteindelijk ben ik alleen maar tijd en geld kwijt omdat dat ding 4x zo lang staat te draaien. Heb ook een wasmachine van Siemens, maar vindt dat ook een waardeloos ding. Was ruikt altijd muf.
Hier 1800 toeren en restvochtpercentage van net boven de 40%. Werkt hier erg goed, ben ook niet dol op zogenaamde energiezuinige apparaten maar als het wel besparingen opleverd zijn wij tevreden.
slobberbone schreef:
22-07-2019 11:26
Hier 1800 toeren en restvochtpercentage van net boven de 40%. Werkt hier erg goed, ben ook niet dol op zogenaamde energiezuinige apparaten maar als het wel besparingen opleverd zijn wij tevreden.
Wist niet eens dat 1800 bestond, dacht dat 1600 de max was. Een monteur vertelde me dat alles boven de 1400 geen meerwaarde had, het is dan maar een heel klein percentage droger. Een wasmachine met meer toeren dan 1400 was toen we de machine kochten een flink stuk duurder, dus dat hebben we ook maar niet gedaan.
Tickel schreef:
21-07-2019 21:54
je kunt sowieso niet een heel volle trommel uit de wasmachine in gooien. Droog wasgoed heeft veel meer ruimte nodig.
Past prima. Ik gooi altijd een volle trommel zwarte was in de droger en gooi er dan nog een halve trommel gekleurde en witte was bij. In totaal zit er dan in de droger bijna 1,5 trommel van de wasmachine in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven