Kinder tablet

21-07-2019 13:46 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar een tablet voor een kind van bijna 4. Welke raden jullie aan of juist niet? Zoveel keus....
laatbloeiertje schreef:
21-07-2019 17:08
Niks mis met een gewone tablet, maar voor vierjarigen zijn ze groot. De kindertablet ligt voor hen beter in de handen en hoeven ze die niet te bedienen op schoot met een gebogen nek.

Je hoeft geen enkele tablet te bedienen op schoot met een gebogen nek als je dat niet wil.
LAgirl82 schreef:
21-07-2019 18:24
Kinderen leren nog altijd veel meer van dingen irl dan via een tablet.
Wij hebben ook een tablet, en die is van mij en onze 3 kinderen mogen daar best af en toe een kwartiertje op spelen.
Maar ik zie niet in waarom ze een eigen tablet nodig hebben. De schermverslaving begint zo al heel vroeg dan.
Wat is het verschil tussen een kwartier op een tablet van een volwassene of hun eigen tablet?
De enige die ik kan bedenken is rust, hier geen ruzie over wie welk spelletje en dat een ander moet wachten tot de andere klaar is met spelen.

Kookwekkertje helpt hier echt prima, nooit gezeur.
laatbloeiertje schreef:
21-07-2019 18:27
Wat is het verschil tussen een kwartier op een tablet van een volwassene of hun eigen tablet?
De enige die ik kan bedenken is rust, hier geen ruzie over wie welk spelletje en dat een ander moet wachten tot de andere klaar is met spelen.

Kookwekkertje helpt hier echt prima, nooit gezeur.

Goede afspraken maken, en kinderen leren dat ze moeten delen en om de beurt mogen spelen.
Is dat opeens geen optie meer dan?

Moeten ze straks ook hun eigen laptop, hun eigen tv, hun eigen spelcomputer, hun eigen auto ect. omdat ze niet geleerd hebben te delen?

Hier is er ook rust hoor, want er zijn regels en moeten ze leren delen, wachten en samenspelen.
Mijn 10-jarige zoon heeft trouwens ook geen eigen smartphone.
Hij vraagt er gelukkig ook nog niet om.

Maar we hebben maar 1 tv en 1 tablet. Van leren samenspelen worden ze niet slechter, integendeel!
laatbloeiertje schreef:
21-07-2019 18:25
Oh, ja? Ik had geen idee, hoor. Het is op basis van de Samsung tablet die mijn vader toen nog voor de jongste had liggen, voordat we haar dezelfde kochten als die van de oudste. Ik dacht dat de andere enige kleine tablet optie de Ipad mini zou zijn.

Voor de kinderen de tablets kregen (ook enthousiast gemaakt vanuit school) hebben wij geen tablets in huis gehad.

Samsung (en de meeste merken hebben verschillende maten) Wij hebben 2 kleinere samsung tablets. Zijn al 4 jaar oud en doen het nog steeds als een trein.

je kan er zo'n kinderrand om heen doen, met handvat enz. Dat is wel handig en meteen goed beschermt.

En bij ons werken ze er ook echt op. Bouw, is een 'spel' voor het leren van lezen. Hakken en plakken.
Rekenspelletjes. En niet van die apps maar gewoon echt lesmateriaal.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 19:09
11.03% gewijzigd
iPad mini spelen mijn kinderen al vanaf hun peutertijd op. Een goed formaat en ze gaan ontzettend lang mee.
LAgirl82 schreef:
21-07-2019 18:35
Mijn 10-jarige zoon heeft trouwens ook geen eigen smartphone.
Hij vraagt er gelukkig ook nog niet om.

Maar we hebben maar 1 tv en 1 tablet. Van leren samenspelen worden ze niet slechter, integendeel!
Zeker niet LAgirl! Bij ons bleken in ons geval 2 tablets beter, maar op andere gebieden moeten ze ook leren delen, hoor. :)
In ons huishouden blijkt dit de beste oplossing.
laatbloeiertje schreef:
21-07-2019 18:39
Zeker niet LAgirl! Bij ons bleken in ons geval 2 tablets beter, maar op andere gebieden moeten ze ook leren delen, hoor. :)
In ons huishouden blijkt dit de beste oplossing.
Ik snap het wel idd! Mijn kinderen zouden anders ook ruzie maken. Omdat we er maar 1 hebben, en die van mij is, gaat het prima. Als ze er zelf 1 krijgen koop ik er meteen 2. Maar ik vind de jongste sowieso te jong.
Ze worden bijziend van zo dicht bij op een schermpje kijken. Dat is míjn allergrootste bezwaar...
laatbloeiertje schreef:
21-07-2019 17:08
Niks mis met een gewone tablet, maar voor vierjarigen zijn ze groot. De kindertablet ligt voor hen beter in de handen en hoeven ze die niet te
Je hebt verschillende maten he 😏. Onze is Samsung van 8 inch met goede kinderhoes eromheen.
Due-scimmie schreef:
21-07-2019 20:37
Je hebt verschillende maten he 😏. Onze is Samsung van 8 inch met goede kinderhoes eromheen.
Dat wist ik niet, zoals eerder al geschreven. :)
Heb alleen verstand van de kindertablets die we nu in huis hebben. ;-)
Alle mensen die vinden dat kinderen niet op een tablet zouden mogen: ik hoop dat jullie dan net zo consequent zijn over tv’s.

Kinderen worden niet bijziend van een tablet, als ze daarnaast ook voldoende buiten zijn.

Onze zevenjarige mag in de ochtend in bed een halfuur op haar tablet zodat wij iets langer kunnen liggen, een halfuurtje savonds en soms bij een lange autorit ed. Verder speelt ze bijna de hele dag buiten als het weer het toelaat (het hele jaar door) en zeurt ze nooit over meer op tablet willen.

OT: wij hebben een iPad, hiervoor een Samsung, dat zou ik bij een volgende tablet weer doen. We hebben kindertablets gehad maar die gingen veel sneller kapot (accu kapot of wilde opeens niet meer aan). Wel goede beschermhoes erom, maar ze heeft er nog geen 1 gesloopt (even afkloppen)
Olina schreef:
21-07-2019 16:23

En in bed 30 minuten ...
Als je een kind met slaapproblemen wil moet je dat doen. Anders beter niet meer de laatste uren voor het slapen.

Wij hebben een Samsung die iedereen in huis gebruikt.
TO, heeft jouw kind zelf ook behoefte aan een tablet? Heeft ie erom gevraagd, of is het jouw idee?
Mijn kind van 5,5 heeft nooit om een tablet gevraagd (kijkt wel t.v. en dat vind ik zeker iets anders, aangezien je die op afstand ziet dus minder slecht voor je houding en je ogen). Ik heb het dilemma dus nog niet gehad, maar ik zie ook niet de meerwaarde van een tablet voor een kind.
Kleuters leren veel meer van met hun hele lichaam spelen, de tastzin, de motoriek, ruimtelijk.
Zonde van het geld dus, zou ik zeggen.
hier gebruiken ze zelfs al tablets op school. Zo erg is dat toch niet? Thuis heeft de jongste een ipad mini en de oudste een normale ipad.
Ze mogen alleen in het weekend en in de vakantie ook doordeweeks wat kijken. Ze leren er ook van als je een beetje controleert wat ze kijken. De jongste is 4 maar kan al heel wat kleuren, cijfers en woordjes in het engels puur door youtube filmpjes. De oudste gaf mij laatst een hele toespraak hoe ze erachter was gekomen dat de maan helemaal geen licht geeft maar het zonlicht weerkaatst. :rofl: kan ik nog wat van leren!
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven