Voor de make-up junkies onder ons. Inhoud van je make-up tas

maandag 1 april 2019 om 15:34

Het verschil tussen “Toen” en nu... 
Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”
Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging
MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray
Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm
Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick
Maybelline: Kohl liner, Snapscara
Clarins paris: wonder perfect mascara 4d
L’Oréal: lippenstift
Max factor: eyes oogschaduw kit
mijn lijstje nu:
SkinCare Routine:
- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30
Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme

MakeUp:
Gezicht:
- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)
Ogen:
- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)
Lippen:
- MAC: lipprimer Prep+Prime
Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend
Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)
Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)

Op 1 april ben ik dit topic gestart, veel meer onwetend dan nu.. ook qua producten. Heb net even het lijstje bekeken van wat ik toen graag gebruikte en wat ik nu gebruik. Mede door jullie veel geleerd en uitgeprobeerd. Ik zal door middel van doorstrepen even aangeven wat ik dus niet meer gebruik en wat ik nu wel gebruik.. best grappig om te zien. “The evolution of TattooAddict87”
Clinique: 3-stappenplan Gezicht reiniging
MAC: prep and prima spray, compact powder foundation, blush powder, eye-liner, lip primer, wenkbrauwpotlood, concealer, lippenstift, matte finish spray
Clinique: anti-blemish solutions foundation, chubby stick moisturizing lip color balm
Rimmel London: lasting finish foundation, insta duo contour stick
Maybelline: Kohl liner, Snapscara
Clarins paris: wonder perfect mascara 4d
L’Oréal: lippenstift
Max factor: eyes oogschaduw kit
mijn lijstje nu:
SkinCare Routine:
- Paula’s Choice:
- Oil-Reducing Cleanser
- Pore-Reducing Toner
- Exfoliant: Skin Perfecting 2% BHA Gel
- CALM: Mineral Moisturizer Broad Spextrum SPF 30
Chanel:
- Hydra Beauty Micro Serum
- Hydra Beauty Camellia Water Creme

MakeUp:
Gezicht:
- Chanel: Hydra Beauty Essence Mist (settingspray)
- Chanel: Les Beiges Teint Belle Mine Naturelle Healthy Glow Foundation SPF 25 (kleur nr: 20)
- Chanel: Les Beiges Eau De Teint Water Fresh Tint, Kleur: Medium (officieel is dit een foundation, maar daarvoor vind ik ‘m niet dekkend genoeg. Ik doe hem dus over mijn andere foundation heen en heb dan de beroemde “Chanel Glow”)
- MAC: concealer (kleur: NW15)
- Chanel: Les Beiges Bronzer (Kleur: Medium Deep)
- Bourjois: Blush (kleur: 33 golden lilac)
Ogen:
- Chanel: Stylo Sourcils Waterproof Wenkbrauwpotlood (kleur: 808)
- Chanel: Stylo Yeux Waterproof Eyeliner potlood (kleur: 10)
- MAC: Liquidlast Eyeliner
- Clarins Paris: Wonder Perfect Mascara 4D
- MAC: Oogschaduw Palette “Solar Glow Times Nine”
- Chanel: Oogschaduw Palette “Les 4 Ombres” (kleur: 322 Blurry Grey)
- Bourjois: Oogschaduw (kleur: emauvante 04)
Lippen:
- MAC: lipprimer Prep+Prime
Lippenstift kleuren MAC:
- Relentlessly Red
- Russian Red
- Crème D’Nude
- Blossem Friend
Maybelline: Super Stay Matte Ink (kleur: 15 Lover)
Chanel: Rouge Allure Velvet 69 Abstrait (staat niet op de foto)

anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 23:57

94.28% gewijzigd

maandag 15 juli 2019 om 10:36

ik ben ook benieuwd welke gele pallets je hebt gekochtHet-groepje schreef: ↑11-07-2019 22:25
- en ik heb ook nog een bestelling gedaan bij colourpop voor het palette California love, een oogschaduw en een lipstick (topanga). Dit vanwege een korting en teleurstelling in een net ontvangen palette met geel.
(en naar die weggeefsite waar je het over hebt, misschien wel leuk voor de no-buyers... of we kunnen onderling ruilen, als we klaar zijn met ruziemaken haha)
                                    Lorem Ipsum 

maandag 15 juli 2019 om 10:45

Wat jammer dat je er nu toch niet meer zo blij mee bent. En uitgedroogd? Zo dat misschien komen omdat je hem een langere tijd niet gebruikt hebt en nu de kwaliteit wat minder is? Wel zonde hoor. Ik wil ook eens gaan kijken naar wat verschillende paletten.. de groene stond erg leuk bij mijn ogen en haar. Nu even gaan kijken voor andere kleuren die er leuk bij kunnen staan. Nog tips of suggesties?Jufjoke schreef: ↑15-07-2019 10:20Vandaag mijn Chocolate Gold palet van Too faced weer eens gebruikt. Dat heb ik genoemd in mijn allereerste post in dit topic. En oh, wat ziet het er prachtig uit. Het ruikt zelfs naar chocolade! Maar inmiddels ben ik er toch minder blij mee. Zo gaat dat soms. Er zitten bijna alleen maar metallics in, heel mooi wel, maar ik heb eigenlijk meer nodig om een look te maken. Bovendien komen niet alle metallics even mooi op je oog als in de verpakking. Veel uitval, overal stuift poeder heen. Één kleur is uitgedroogd (???) Geen idee wat daarmee gebeurd is, maar er komt niets meer van af.
Dus ik vind hem nog steeds een plaatje, maar heb eigenlijk inmiddels betere alternatieven.

maandag 15 juli 2019 om 10:51

Nieuws; Wat ik net gehoord gezien heb op instagram is dat Laduree, bekend van de macarons, ook een geweldig ogende make-up lijn heeft. Echt prachtige ouderwetse verpakkingen... dus daar zou ik naar op zoek gaan!
Ouds; Oh en ook grappig, Nivea verkoopt make-up in Duitsland en Frankrijk, viel niet tegen hooguit een beetje basic maar de laatste keer dat ik wat kocht was drie jaar geleden dus misschien is het niet meer zo (goed)
                                    Lorem Ipsum 

maandag 15 juli 2019 om 11:09

Die van Mac die jij hebt is erg mooi bij jou.Tattooaddict87 schreef: ↑15-07-2019 10:45Wat jammer dat je er nu toch niet meer zo blij mee bent. En uitgedroogd? Zo dat misschien komen omdat je hem een langere tijd niet gebruikt hebt en nu de kwaliteit wat minder is? Wel zonde hoor. Ik wil ook eens gaan kijken naar wat verschillende paletten.. de groene stond erg leuk bij mijn ogen en haar. Nu even gaan kijken voor andere kleuren die er leuk bij kunnen staan. Nog tips of suggesties?
Voor af en toe zou ik twijfelen over de Huda beauty mauve obsessions. Een klein palet met 9 kleuren, zelf vind ik ze meer naar pruimtinten neigen dan naar mauve. Zelf ben ik hier érg blij mee, zeker in het najaar en winter. Ik heb natuurlijk een andere kleur ogen dan jij, maar ik denk dat dit bij jou ook mooi zal zijn.

maandag 15 juli 2019 om 11:13

Oh wat ben ik jaloers! Ik had twee lipsticks van LE in mijn mandje, maar heb ze niet gelijk besteld. De volgende dag waren ze uitverkocht.dutchsuzanne schreef: ↑14-07-2019 20:50Laat dit aub niet verlopen als het ‘welke geur draag jij vandaag’ drama van een paar jaar terug!
Mijn derde(!) Trinny London bestelling is onderweg, plus nagellak van Essie.
Afgelopen week minerale make up gedragen, van Everyday Minerals. Paar jaar terug een hype, nu beetje overgewaaid tot ik een youtuber zag die er prachtig uitzag met Bare Minerals. Dus ik mijn kast ingedoken en paar mooi looks gemaakt. Ik heb geloof ik meer dan 10 oogschaduws en blushers, dus ik kan nog even voort. Dat spul bederft niet.![]()
Ennnn.... jawel...ik heb een Lisa Eldridge lipstick!! Mooi roze![]()

maandag 15 juli 2019 om 11:15

Nee het is geen echte make up site, meer van de buurt. Verder zit ik ook op een weggeefsite voor statushouders hier in de buurt.
Dit omdat hier denk ik niet veel mensen zijn die iets aan mijn spullen hebben, ik ben getint dus weinig hebben iets aan mijn foundation bijvoorbeeld.
De gele palette was van colourpop, zij hebben meestal fantastisch gepigmenteerd maar dit is heel soft. Wel leuk maar ik had wat fellers verwacht. De California leek me een leuke aanvulling, die is ook wat geler maar met meer bruinig en oranje tinten.
En er was korting dus....

maandag 15 juli 2019 om 11:16

Roest -oranje- goudtinten lijken me bij jou erg leuk.Tattooaddict87 schreef: ↑15-07-2019 10:45Wat jammer dat je er nu toch niet meer zo blij mee bent. En uitgedroogd? Zo dat misschien komen omdat je hem een langere tijd niet gebruikt hebt en nu de kwaliteit wat minder is? Wel zonde hoor. Ik wil ook eens gaan kijken naar wat verschillende paletten.. de groene stond erg leuk bij mijn ogen en haar. Nu even gaan kijken voor andere kleuren die er leuk bij kunnen staan. Nog tips of suggesties?

maandag 15 juli 2019 om 11:46

Is het misschien hardpan? Dat kan je soms afhalen door het bovenste laagje oogschaduw eraf te schrapen ( bv met een oud mascaraborsteltje). Wat jammer dat het palet nu minder bruibaar is, maar ik snap het wel. Ik heb ook wel wat matte kleuren nodig om een ooglook te maken. Welke gebruik je nu? Jij gebruikt geloof ik die van Morphe, toch?Jufjoke schreef: ↑15-07-2019 10:20Vandaag mijn Chocolate Gold palet van Too faced weer eens gebruikt. Dat heb ik genoemd in mijn allereerste post in dit topic. En oh, wat ziet het er prachtig uit. Het ruikt zelfs naar chocolade! Maar inmiddels ben ik er toch minder blij mee. Zo gaat dat soms. Er zitten bijna alleen maar metallics in, heel mooi wel, maar ik heb eigenlijk meer nodig om een look te maken. Bovendien komen niet alle metallics even mooi op je oog als in de verpakking. Veel uitval, overal stuift poeder heen. Één kleur is uitgedroogd (???) Geen idee wat daarmee gebeurd is, maar er komt niets meer van af.
Dus ik vind hem nog steeds een plaatje, maar heb eigenlijk inmiddels betere alternatieven.

maandag 15 juli 2019 om 12:11

ah goed om te weten dat het zozo is... want ik was er over aan het twijfelen hem te kopen (ik dacht al dat je die bedoelde want geel is er niet zoveel nog)Het-groepje schreef: ↑15-07-2019 11:15
De gele palette was van colourpop, zij hebben meestal fantastisch gepigmenteerd maar dit is heel soft. Wel leuk maar ik had wat fellers verwacht. De California leek me een leuke aanvulling, die is ook wat geler maar met meer bruinig en oranje tinten.
En er was korting dus....
                                    Lorem Ipsum 

maandag 15 juli 2019 om 12:15

Dat zou ik kunnen proberen, dank je voor de tip.HowmayIhelpyou schreef: ↑15-07-2019 11:46Is het misschien hardpan? Dat kan je soms afhalen door het bovenste laagje oogschaduw eraf te schrapen ( bv met een oud mascaraborsteltje). Wat jammer dat het palet nu minder bruibaar is, maar ik snap het wel. Ik heb ook wel wat matte kleuren nodig om een ooglook te maken. Welke gebruik je nu? Jij gebruikt geloof ik die van Morphe, toch?
Oh, ik heb nog steeds keuzes genoeg hoor. Klein overzichtje :
- Morphe 35 P. Koele tinten, taupe, bruin, paars. Erg blij mee, gebruik ik veel. De paarstinten kunnen een vlek achter laten, maar die is de volgende dag weg. Dit palet bevat wat subtiele shimmers.
- Morphy 35 O. Zelfde verhaal, maar warme bruin tinten. Veel keus, donkere, lichte en metallic tinten. Erg mooie metallics in deze. Tinten variëren van warm bruin tot zwart tot oranje. Love it.
- Morphy 35 M. Gevalletje 'had-ik-dat-echt-nodig?'. Wel mooi, maar ik grijp er niet zo vaak naar. Vooral de olijftinten trokken me aan, maar die zijn op huid toch een beetje grijzig. Ik had achteraf zonder gekund.
- Huda beauty mauve obsessions. Prachtig, gek op. Niet echt zomers, dus ligt nu even in de wacht.
- viseart liaison. Ook mooi. Toch nog gek op, ondanks dat het Morphe 35P palet ook paarstinten bevat. Mooie gedempte kleuren in deze. En ook prachtige metallics, op één na. Die ene is wel balen, dat is fantastisch koninklijk paars, maar komt zo net niet over op de huid.
- colour pop hoe heet hij ook weer. De groene. Tip van Hetgroepje. Echt gaaf paletje. Vanwege de opvallende kleuren leuk voor af en toe. (Morgen misschien weer, krijg er weer zin in)
- Too faced Chocolate Gold. Genoeg over gezegd.
- Too faced sweet peach. Vergeten kind. Ga ik opnieuw mee aan de slag. Misschien mee op vakantie.
Best wel veel als ik het zo bij elkaar zie. Misschien ben ik nog wel iets vergeten ook. Toch heb ik met paletten hetzelfde als met schoenen. ..

maandag 15 juli 2019 om 14:00

Jufjoke schreef: ↑15-07-2019 12:15Dat zou ik kunnen proberen, dank je voor de tip.
Oh, ik heb nog steeds keuzes genoeg hoor. Klein overzichtje :
- Morphe 35 P. Koele tinten, taupe, bruin, paars. Erg blij mee, gebruik ik veel. De paarstinten kunnen een vlek achter laten, maar die is de volgende dag weg. Dit palet bevat wat subtiele shimmers.
- Morphy 35 O. Zelfde verhaal, maar warme bruin tinten. Veel keus, donkere, lichte en metallic tinten. Erg mooie metallics in deze. Tinten variëren van warm bruin tot zwart tot oranje. Love it.
- Morphy 35 M. Gevalletje 'had-ik-dat-echt-nodig?'. Wel mooi, maar ik grijp er niet zo vaak naar. Vooral de olijftinten trokken me aan, maar die zijn op huid toch een beetje grijzig. Ik had achteraf zonder gekund.
- Huda beauty mauve obsessions. Prachtig, gek op. Niet echt zomers, dus ligt nu even in de wacht.
- viseart liaison. Ook mooi. Toch nog gek op, ondanks dat het Morphe 35P palet ook paarstinten bevat. Mooie gedempte kleuren in deze. En ook prachtige metallics, op één na. Die ene is wel balen, dat is fantastisch koninklijk paars, maar komt zo net niet over op de huid.
- colour pop hoe heet hij ook weer. De groene. Tip van Hetgroepje. Echt gaaf paletje. Vanwege de opvallende kleuren leuk voor af en toe. (Morgen misschien weer, krijg er weer zin in)
- Too faced Chocolate Gold. Genoeg over gezegd.
- Too faced sweet peach. Vergeten kind. Ga ik opnieuw mee aan de slag. Misschien mee op vakantie.
Best wel veel als ik het zo bij elkaar zie. Misschien ben ik nog wel iets vergeten ook. Toch heb ik met paletten hetzelfde als met schoenen. ..

maandag 15 juli 2019 om 16:06

Love of my Life.HowmayIhelpyou schreef: ↑15-07-2019 11:13Oh wat ben ik jaloers! Ik had twee lipsticks van LE in mijn mandje, maar heb ze niet gelijk besteld. De volgende dag waren ze uitverkocht.Welke heb je?
24 juli begint de verkoop van de velvet lipsticks weer, als je de mailinglijst ontvangt kun je al eerder intekenen.
Ik zit er klaar voor, ik wil erg graag de Velvet Ribbon, de andere kleuren draag ik waarschijnlijk toch niet (te oranje of te donker)

dinsdag 16 juli 2019 om 10:18

Vandaag mijn sweet peach palet van Too faced weer eens gebruikt. Nu weet ik weer waarom dat in de kast blijft liggen. Het palet is als een jurk die prachtig is op de hanger, maar als je hem dan aandoet denk je mweh.
De shimmers zijn zacht en subtiel. Subtieler dan ik gewend ben, maar wel mooi. De matte tinten zijn over het algemeen wat te zacht van kleur. Ik heb minstens één donkere kleur nodig om de buitenste ooghoeken aan te zetten en wat diepte te creëren. Dit palet bevat twee donkere tinten, maar wel beide met een klein glimmertje. Één is donkerpaars, dat past verder nergens bij. Één is donkergroen. Dat kan wel, maar is droog te flets en nat te vlekkerig. Die kleur valt bovendien zó erg uit dat mijn hele wangen onder zitten. Krijg je haast niet meer weg, dus dan zou ik eerst mijn oogmake-up moeten doen. Kan wel, maar vind ik wel meer gedoe.
De look van vandaag is prima geworden, maar kostte dus wel teveel moeite.
Ik wil het palet nog niet wegdoen, maar echt blij ben ik er ook niet mee. En hij gaat sowieso níét mee op vakantie. Ik denk dat dat mijn Morphy 35O wordt. Soortgelijke look, maar makkelijker en sneller.
                    De shimmers zijn zacht en subtiel. Subtieler dan ik gewend ben, maar wel mooi. De matte tinten zijn over het algemeen wat te zacht van kleur. Ik heb minstens één donkere kleur nodig om de buitenste ooghoeken aan te zetten en wat diepte te creëren. Dit palet bevat twee donkere tinten, maar wel beide met een klein glimmertje. Één is donkerpaars, dat past verder nergens bij. Één is donkergroen. Dat kan wel, maar is droog te flets en nat te vlekkerig. Die kleur valt bovendien zó erg uit dat mijn hele wangen onder zitten. Krijg je haast niet meer weg, dus dan zou ik eerst mijn oogmake-up moeten doen. Kan wel, maar vind ik wel meer gedoe.
De look van vandaag is prima geworden, maar kostte dus wel teveel moeite.
Ik wil het palet nog niet wegdoen, maar echt blij ben ik er ook niet mee. En hij gaat sowieso níét mee op vakantie. Ik denk dat dat mijn Morphy 35O wordt. Soortgelijke look, maar makkelijker en sneller.

vrijdag 19 juli 2019 om 14:46

Net even naar Sephora in Maçon geweest... Het was een kleinere, in ieder geval kleiner dan in Centro Oberhausen...maar Huda Mauve Obsessions, Tarte Hamptons Weekenden en Becca mini highlighter in Moonstone zijn blijven plakken aan de vingers. Ik kreeg er een travelsize oogschaduwbasis van Urban Decay, proefjes van Benefit browgel en parfum Joy van Dior bij. Helemaal happy...

vrijdag 19 juli 2019 om 16:08

MrsDuck schreef: ↑19-07-2019 14:46Net even naar Sephora in Maçon geweest... Het was een kleinere, in ieder geval kleiner dan in Centro Oberhausen...maar Huda Mauve Obsessions, Tarte Hamptons Weekenden en Becca mini highlighter in Moonstone zijn blijven plakken aan de vingers. Ik kreeg er een travelsize oogschaduwbasis van Urban Decay, proefjes van Benefit browgel en parfum Joy van Dior bij. Helemaal happy...
Prachtige aankopen! Ik heb het mauve obsessions palet ook, ik ben er ontzettend blij mee!

vrijdag 19 juli 2019 om 16:15

Nieuw voor op vakantie : een piepklein paletje van Essence, waar wonderwel toch 10 kleuren in passen. Wel hele kleine. Vijf shimmers en vijf matte. Allemaal bruin/goud en anderszins aardetinten. Superhandig voor op vakantie. En het kostte maar vier euro, dus als het niets is, mik ik het na de vakantie weg. 
Verder maar even rustig aan doen, want ik overweeg hairextensions. Ik heb aanstaande dinsdag een consult. De Facebook leden hebben mijn haar natuurlijk gezien, dus zij zullen het begrijpen. ..vreselijk truthaar heb ik.
Tattoo addict, die keratine (waarom maakte mijn auto correct hier ketamine van....?) die je mij adviseerde heb ik inmiddels. Fijn spul. Maar ik moet wel even goed leren doseren; het is snel teveel voor mij haar. Dat is met elke verzorging /crème /masker /serum, mijn haar heeft het nodig, anders kan ik er niets mee. Maar het is ook heel snel teveel, en dan kan ik er óók niets mee.

Verder maar even rustig aan doen, want ik overweeg hairextensions. Ik heb aanstaande dinsdag een consult. De Facebook leden hebben mijn haar natuurlijk gezien, dus zij zullen het begrijpen. ..vreselijk truthaar heb ik.
Tattoo addict, die keratine (waarom maakte mijn auto correct hier ketamine van....?) die je mij adviseerde heb ik inmiddels. Fijn spul. Maar ik moet wel even goed leren doseren; het is snel teveel voor mij haar. Dat is met elke verzorging /crème /masker /serum, mijn haar heeft het nodig, anders kan ik er niets mee. Maar het is ook heel snel teveel, en dan kan ik er óók niets mee.

zondag 21 juli 2019 om 22:29

Yep. Waarschijnlijk zelfs bijna net zo full face als anders. Het is gewoon ziekelijk.
Dinsdag heb ik een consult over extensions laten zetten. Ben benieuwd.
Fijn, Lola-lily, als je wenkbrauwen weer mooi zijn.

maandag 22 juli 2019 om 01:56

zaterdag 27 juli 2019 om 07:22