36 weken zwanger en granulatieweefsel in vagina
maandag 22 juli 2019 om 16:52
Hoi,
Ik ben 1,5 jaar geleden bevallen met een knip en rond het litteken daarvan is granulatieweefsel ontstaan. Dit is altijd al gevoelig geweest tijdens de gemeenschap. De huisarts wil er nu niks aan doen omdat ik over een aantal weken opnieuw mag bevallen.
Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die dit hadden tijdens de bevalling en in hoeverre je hier wat van merkt op het moment dat het hoofdje staat... ik merk dat ik me met name over dat deel van de bevalling zorgen maak. De huisarts had het ook over een verdovende spray die de verloskundige kan gebruiken tijdens de bevalling, in hoeverre werkt dit?
Alvast bedankt!
Ik ben 1,5 jaar geleden bevallen met een knip en rond het litteken daarvan is granulatieweefsel ontstaan. Dit is altijd al gevoelig geweest tijdens de gemeenschap. De huisarts wil er nu niks aan doen omdat ik over een aantal weken opnieuw mag bevallen.
Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die dit hadden tijdens de bevalling en in hoeverre je hier wat van merkt op het moment dat het hoofdje staat... ik merk dat ik me met name over dat deel van de bevalling zorgen maak. De huisarts had het ook over een verdovende spray die de verloskundige kan gebruiken tijdens de bevalling, in hoeverre werkt dit?
Alvast bedankt!
maandag 22 juli 2019 om 17:07
Hier ook veel last gehad van de knip, zag ook op tegen de bevalling. De seks met mijn man was er door de pijn zo goed als niet. Desondanks een super fijne bevalling, zonder verdoving, scheuren of knippen. Uiteraard doet het pijn wanneer het hoofdje staat, maar ben de eerste keer bevallen zonder persdrang of persweeën en met ruggenprik, dus ook geen vergelijk. Toen geen pijn ervaren, maar zou de 2e bevalling zo weer over doen. Hier een hele positieve ervaring. Het littekenweefsel is bovendien verder geheeld, ondanks de 2e bevalling. Na goede voorbereiding is seks gewoon meer mogelijk en fijn
maandag 22 juli 2019 om 17:15
Het staan van het hoofdje is vaak een pijnlijk moment, ook zonder dat extra weefsel, dus ik denk eigenlijk dat je daar weinig 'extra' van voelt. Ik ken een dame die een grote vaginale operatie heeft gehad, met littekenweefsel en wild vlees tot gevolg, en daarna probleemloos is bevallen met geen extra schade op die plek. Geen eigen ervaring dus, maar misschien stelt het je gerust
. Succes met de laatste loodjes!
maandag 22 juli 2019 om 21:24
En anders (maar dat is misschien vloeken in de kerk!) Vragen of je ruggenprik aan mag blijven staan tijdens het persen?
Mocht bij mij wel en is letterlijk uitstekend en pijnloos bevallen. Voelde de weeën alsnog prima komen (dat is vaak waarom het niet mag, maar eerst proberen lijkt mij wel zo vrouwvriendelijk)
Uiteraard geld dit alleen als je een ruggenprik wil...
PS: zodra het uitgewerkt raakt is de lol er vanaf, christ wat deden die hechtingen zeer! Had in de kraamweek nog wel zes ruggenprikken gewild!
Mocht bij mij wel en is letterlijk uitstekend en pijnloos bevallen. Voelde de weeën alsnog prima komen (dat is vaak waarom het niet mag, maar eerst proberen lijkt mij wel zo vrouwvriendelijk)
Uiteraard geld dit alleen als je een ruggenprik wil...
PS: zodra het uitgewerkt raakt is de lol er vanaf, christ wat deden die hechtingen zeer! Had in de kraamweek nog wel zes ruggenprikken gewild!
dinsdag 23 juli 2019 om 09:02
Bedankt voor jullie geruststellende verhalen! Dat geeft me moed (en ik geloof heilig dat dat het halve werk al is).
@ClaireSophie, wat naar om te horen dat je zo'n last hebt gehad van de nasleep van de hechtingen
in eerste instantie wil ik een thuisbevalling proberen dus zonder ruggenprik, maar goed om te weten dat ik deze optie evt. achter de hand kan houden!
@ClaireSophie, wat naar om te horen dat je zo'n last hebt gehad van de nasleep van de hechtingen