Wonen in Twente?
maandag 21 april 2025 om 17:51
maandag 21 april 2025 om 18:02
Schoondochter woont in die regio, maar ze zou zelf nooit in Almelo willen wonen.
Verder is Twente prachtig, evenals de Achterhoek.
Wel belangrijk er rekening mee te houden dat er vaak een andere 'mentaliteit' heerst dan in het westen. Ik hou ervan, maar menig 'westerling' heeft er moeite mee en gaat dan klagen....
Wel belangrijk er rekening mee te houden dat er vaak een andere 'mentaliteit' heerst dan in het westen. Ik hou ervan, maar menig 'westerling' heeft er moeite mee en gaat dan klagen....
maandag 21 april 2025 om 18:18
maandag 21 april 2025 om 18:32
Twente is geweldig maar Almelo staat niet bovenaan m'n lijstje.
In verhouding zijn de huizen goedkoper dan in veel dorpen erom heen, maar dat is niet voor niks. In verhouding heeft Almelo ook meer "slechtere wijken" met ongein, overlast en kleine criminaliteit. Dus goed onderzoek doen naar waar je heen gaat.
Er zijn in twente een aantal dorpen met veel import, maar ook wel dorpen waar je als nieuw bloed echt niet binnen komt en wat enorm ons-kent-ons is met mensen die hun leven lang het dorp niet uitkomen en met de hele familie in een straat wonen.
Dus vooral belangrijk wat je zoekt, wat denk je te vinden en doe dan goed onderzoek waar in twente je dan moet zijn.
In verhouding zijn de huizen goedkoper dan in veel dorpen erom heen, maar dat is niet voor niks. In verhouding heeft Almelo ook meer "slechtere wijken" met ongein, overlast en kleine criminaliteit. Dus goed onderzoek doen naar waar je heen gaat.
Er zijn in twente een aantal dorpen met veel import, maar ook wel dorpen waar je als nieuw bloed echt niet binnen komt en wat enorm ons-kent-ons is met mensen die hun leven lang het dorp niet uitkomen en met de hele familie in een straat wonen.
Dus vooral belangrijk wat je zoekt, wat denk je te vinden en doe dan goed onderzoek waar in twente je dan moet zijn.
maandag 21 april 2025 om 18:45
maandag 21 april 2025 om 18:57
Nee, dat klopt maar als je vanuit de Randstad verhuist naar Twente snap ik niet dat je specifiek naar Almelo vraagt - maar misschien zie ik iets over het hoofd hoor, kan maar zo….
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
maandag 21 april 2025 om 19:00
Dat is ook gewoon de leukste stad vd 3mano28 schreef: ↑21-04-2025 18:45Ik heb een tijdje in Hengelo gewoond. Ik kom zelf uit Brabant.
Denk dat je wel moet wennen aan de mensen daar,heel andere mentaliteit,wat iemand hier ook al zei.
Ik zou dan liever voor Enschede kiezen,vond ik leuker dan Hengelo.
Almelo zou ik al helemaal niet doen,staat niet goed bekend.

Voor iedereen een groene tuin
maandag 21 april 2025 om 19:16
maandag 21 april 2025 om 19:20
Het hangt er nogal vanaf waar in Almelo je wilt gaan wonen. Het heeft inderdaad niet de beste reputatie in twente, voornamelijk door een paar “slechte” wijken, maar er zijn heus prachtige wijken en een mooi buitengebied.
Qua cultuurshock: ik geloof dat dat wel meevalt. Ik heb, als oud-Almelose, ook jaren heel fijn in de randstad gewoond. Maar inmiddels ook heel erg blij weer terug te zijn in Twente. Geen almelo trouwens. Familie wel weer dichtbij. En iets minder toeristen/ yuppen/ insta-volk. Het leven is rustiger hier. Maar dat vind je waarschijnlijk vast ook in andere oostelijke/ zuidelijke provincies wel. En tja, wonen hier is echt vele malen goedkoper.
Qua cultuurshock: ik geloof dat dat wel meevalt. Ik heb, als oud-Almelose, ook jaren heel fijn in de randstad gewoond. Maar inmiddels ook heel erg blij weer terug te zijn in Twente. Geen almelo trouwens. Familie wel weer dichtbij. En iets minder toeristen/ yuppen/ insta-volk. Het leven is rustiger hier. Maar dat vind je waarschijnlijk vast ook in andere oostelijke/ zuidelijke provincies wel. En tja, wonen hier is echt vele malen goedkoper.
maandag 21 april 2025 om 19:25
Nee, geen kinderen. We zijn in de 50 jaar. Maar ik zou wel weer willen gaan werken. Wat nog geen idee..Kidneybean schreef: ↑21-04-2025 17:05Het ligt eraan...waar wil je in Almelo wonen? Heb je kinderen?
maandag 21 april 2025 om 19:27
In welk opzicht is de mentaliteit anders?Sterrenstof74 schreef: ↑21-04-2025 18:02Schoondochter woont in die regio, maar ze zou zelf nooit in Almelo willen wonen.
maandag 21 april 2025 om 19:28
We zouden niet willen forenzen. Inderdaad een huis gezien wat ons wel zou passen.oneenietweer schreef: ↑21-04-2025 18:18Ik woon zelf in een gat met veel import en dat is fijn. Maar wat denk je er te vinden? Als je van plan bent om elke dag naar de Randstad te forensen kom je bedrogen uit, want ook in Twente staan files.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in