Baby laten zien op werk

23-07-2019 21:28 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje... Is het tegenwoordig gebruikelijk dat als je een kindje krijgt, deze showt op je werk? Een collega van mij deed het laatst maar het zijn allemaal kerels bij ons en het leek ongemakkelijk. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Komt er niet gewoon een delegatie op kraamvisite?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Zou ook kunnen. Maar kies je die dan zelf bewust uit.
Bij ons is het niet gebruikelijk. Een enkeling doet het, maar wees niet verbaasd als mensen het te druk met hun werk hebben en weinig aandacht besteden aan jullie.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er aan wat je voor werk doet en hoe je collega's zijn. Ik zou een kind niet zo snel meenemen naar een hele koude of erg warme werkplek, of naar een plek met nare bacteriën.
Bij ons doen sommigen het wel. Prima als je het leuk vind om te doen, maar geen moeten.

( en voor mij als collega hoeft het niet)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel gedaan maar bij ons zijn praktisch alleen vrouwen. Kort rondje. Baby sliep in de wagen. Bijna iedereen van daar kwam ook nog gewoon op kraamvisite dus nodig was het niet. Maar ik was er toevallig toch in de buurt.

Je bent niets verplicht en ik denk ook niet dat het ergens in de cao staat vermeld. Dus lekker doen wat jij goed acht. Of peil die kerels gewoon wat ze willen.

Edit. Ik werd op dag 1 al overladen met vragen van collega's/waren allemaal erg betrokken dus dan is langsgaan ook praktischer dan 100 appjes met hetzelfde verhaal.
discover wijzigde dit bericht op 23-07-2019 21:38
17.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn laatst met een paar op kraamvisite geweest.
Ik ging wel zo af en toe met mn kinderen langs, als ik op mn werkadres voor privé moest zijn (ziekenhuis)
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
23-07-2019 21:35
Het ligt er aan wat je voor werk doet en hoe je collega's zijn. Ik zou een kind niet zo snel meenemen naar een hele koude of erg warme werkplek, of naar een plek met nare bacteriën.

Dat dus... en dan dat gesjouw met een baby... viel me ook op dat niet iedereen geintresseerd was
Alle reacties Link kopieren
Ik had eens een collega die na 6 dagen haar baby al kwam laten zien o_o . Ze bleef ook nog bijna 2 uur hangen, waardoor iedereen haar op een gegeven moment wegkeek omdat iedereen het druk had.
Alle reacties Link kopieren
Showen op het werk ken ik niet. Wel komen collega’s op afspraak een keer een uurtje thuis gezamenlijk langs om beschuit met muisjes te eten. Nou ja, wie dat leuk vindt. De rest komt niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons doen de meeste vrouwen dat wel. Ik heb dat zelf ook gedaan, ik vond het leuk om er even "uit te zijn" en om iedereen weer te zien. Er waren ook een paar collega's op kraamvisite gekomen maar dat was toen de baby een paar weken oud was. Toen ze een week of 10 was en ik bijna weer begon met werken ben ik langs gegaan met taart. Ik vond het wel grappig om te zien hoe verschillend de reacties waren, sommige collega's konden hun ogen niet van de baby afhouden en andere collega's interesseerde het echt totaal niet. Grappig genoeg leken juist de mannen de baby heel leuk te vinden.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan wel weer leuk om langs te gaan met taart. Heb je iets meer een doen dan alleen de baby laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Foreverlove2019 schreef:
23-07-2019 21:54
Dat is dan wel weer leuk om langs te gaan met taart. Heb je iets meer een doel dan alleen de baby laten zien.
Ik ben op m'n werk bevallen (ziekenhuis). Toen ik daar 6 weken later moest zijn i.v.m controle (keizersnede) heb ik een rondje gemaakt over m'n eigen afdeling.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Foreverlove2019 post_id=30187085 time=1563911662 user_id=387929]
Dat is dan wel weer leuk om langs te gaan met taart. Heb je iets meer een doen dan alleen de baby laten zien.
Maar ik vind het wel een lastige .. wat ik zou doen.
Alle reacties Link kopieren
lola-lily schreef:
23-07-2019 21:55
Ik ben op m'n werk bevallen (ziekenhuis). Toen ik daar 6 weken later moest zijn i.v.m controle (keizersnede) heb ik een rondje gemaakt over m'n eigen afdeling.
Dat is ook bijzonder
Bij alle bedrijven waar ik heb gewerkt kwam de verse ouder altijd even de baby showen. De één blijft daar langer bij hangen dan de ander. En soms gaat er een delegatie op kraamvisite, maar dat hangt van het contact af.

Juist mannen die kinderen krijgen komen graag met de baby langs in mijn ervaring. Zo’n vrouw zit thuis meestal niet zo op een set collega’s van man te wachten.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 22:01
7.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier komen de mensen die ik leuk vind op kraamvisite. Werk in het onderwijs en heb dochter in de startweek (zonder leerlingen) wel een ochtend mee gehad omdat ik mee moest vergaderen op een officieel niet werkdag. Dat werd leuk ontvangen. Verder een keer naar een klassenfeest geweest met baby. De studenten vonden het leuk en zelfs de muziek ging zachter en sigaretten werden uitgedaan. Toen het volume weer omhoog ging ben ik gegaan.
Op een andere werkdag was het niet uitgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte op echte vrouwenafdeling en bij eerste zoon langsgeweest. Bij 2e zwangerschap is contract niet verlengd us ook niet geweest.
Ik vind het wat ongemakkelijk en zit er niet op te wachten. Maar als iemand zo’n band met collega’s heeft; lekker doen!
Alle reacties Link kopieren
Retrouvailles schreef:
23-07-2019 21:39
Ik had eens een collega die na 6 dagen haar baby al kwam laten zien o_o . Ze bleef ook nog bijna 2 uur hangen, waardoor iedereen haar op een gegeven moment wegkeek omdat iedereen het druk had.
Een baby mag gemiddeld na een week pas voor het eerst naar buiten.. Kan me echt moeilijk voorstellen dat je eerste uitstapje buiten de deur met je baby naar je werk gaat.. :{
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het altijd maar ongemakkelijk als mensen dat doen. Ik heb helemaal geen tijd om ze de aandacht te geven die ze verdienen op werk.. bij leuke collegas ga ik wel altijd op kraamvisite als ze dat leuk vinden en als er cadeauthes of knutsels worden geregeld heb ik ook altijd een actieve rol. Maar op kantoor een baby.. mwah
Alle reacties Link kopieren
Bij ons doen mensen het eigenlijk wel bijna altijd. Maar bij ons op school heeft iedereen op een ander moment pauze en is er dus altijd wel iemand die een praatje maakt/wil babyknuffelen.
En iedereen die dat niet wil, loopt snel voorbij, doet druk en roept ‘gefeliciteeeeeeerd!’

Ideaal.
Vrouwen komen standaard langs.
Mannen niet.


Delegaties op kraamvisite hangt af van de afstand.
Woon je vlakbij gebeurt het wel.
Woon je 30 km verder is het te ver.

Ik ga nooit mee. Ik zie dat kind vanzelf wel eens op foto verschijnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven