Pubermeiden
woensdag 24 juli 2019 om 11:39
Waarom maken pubers overal zo'n drama van? Puberella van 12 heeft net de 1e klas van de Havo die ze makkelijk had kunnen halen volledig verkloot door niks, maar dan ook niks uit te vreten voor school maar wel voor tablet, laptop, tekenen, vriendinnen, vijanden etc.
Ze gaat nu dus naar vmbo tl, 2e klas en mag t daar nogmaals proberen . Haar bestie van de basisschool zit ook op die vmbo dus leuk!
Maaaaaaar, bestie is nogal een jaloers ding en dramaqueen 1e klas dus loopt continue te drammen overal over. Eerst werd puberella er al van beticht een vriendin te hebben afgepakt. Want dame had blijkbaar het alleenrecht op dit meisje en zowel meisje als puberella mochten zich niet met elkaar bemoeien van haar want ze zouden ' niet goed voor elkaar zijn ' (waar bemoeit die bitch zich mee?)
Afijn, nadat puberella de desbetreffende bestie 3 weken had genegeerd en gezegd dat ze op kon bokken met haar idiote gedrag hebben ze het uitgepraat en bijgelegd. Maar nu is er wederom een drama in het leven geroepen. Puberella wordt door een andere puber gespamd want de ex verkering van bestie zou verkering aan puberella hebben gevraagd. Dit is niet zo, en puberella is nog helemaal niet bezig met verkering, want pas 12.... maar bestie is dus wee boos en beledigd en schopt ruzie. En ik zit met een kwaaie puberella op de vakantiebank.Ze wil niks meer, niet mee naar t stadje,niet zwemmen, niet praten. En ik kan er niks, mee.
Iemand raad voor dit soort ellende? Ik heb echt een ontzettende hekel aan puber gezever..... pppfff...
Ze gaat nu dus naar vmbo tl, 2e klas en mag t daar nogmaals proberen . Haar bestie van de basisschool zit ook op die vmbo dus leuk!
Maaaaaaar, bestie is nogal een jaloers ding en dramaqueen 1e klas dus loopt continue te drammen overal over. Eerst werd puberella er al van beticht een vriendin te hebben afgepakt. Want dame had blijkbaar het alleenrecht op dit meisje en zowel meisje als puberella mochten zich niet met elkaar bemoeien van haar want ze zouden ' niet goed voor elkaar zijn ' (waar bemoeit die bitch zich mee?)
Afijn, nadat puberella de desbetreffende bestie 3 weken had genegeerd en gezegd dat ze op kon bokken met haar idiote gedrag hebben ze het uitgepraat en bijgelegd. Maar nu is er wederom een drama in het leven geroepen. Puberella wordt door een andere puber gespamd want de ex verkering van bestie zou verkering aan puberella hebben gevraagd. Dit is niet zo, en puberella is nog helemaal niet bezig met verkering, want pas 12.... maar bestie is dus wee boos en beledigd en schopt ruzie. En ik zit met een kwaaie puberella op de vakantiebank.Ze wil niks meer, niet mee naar t stadje,niet zwemmen, niet praten. En ik kan er niks, mee.
Iemand raad voor dit soort ellende? Ik heb echt een ontzettende hekel aan puber gezever..... pppfff...
woensdag 24 juli 2019 om 13:38
Lijkt me ook écht heel moeilijk om daar goed mee om te gaan. Puberteit is altijd al lastig en de combinatie met haar autisme maakt het natuurlijk nog veel heftiger. Goed dat er weer een therapie-traject start om jullie te ondersteunen. Hopelijk brengt dat wat verlichtingLaFleurNoire schreef: ↑24-07-2019 13:32Ja, dat krijgen we al jaren te horen(de woedeaanvallen heeft ze al vanaf haar tweede jaar en daar zijn nu de puberdingen nog bij gekomen) en natuurlijk is dat fijn, maar het zou ook heel erg fijn zijn als ze zich ook zo af en toe eens zou realiseren dat niet alles in ons gezin voortdurend alleen maar om haar welbevinden draait. Of realiseren nog niet zo zeer, maar accepteren.
Ik heb nachtmerries dat wij zo eindigen als de ouders van autistische Kees in de docu "het beste voor Kees" en dat wil ik echt, echt niet.
woensdag 24 juli 2019 om 13:45
Herkenbaar
Sowieso de app, reageren op papa minimaal (niet gezien, geluid uit ) maar op de rest van de wereld reageren ze wel
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
woensdag 24 juli 2019 om 13:53
Mijn puber draait het omklavertje-vier2019 schreef: ↑24-07-2019 13:13Klinkt héél bekend!
Ik zet minimaal 3 weken voor het proefwerk in Magister dat het proefwerk er is, waar het over gaat, met tips erbij hoe ze zich het beste kunnen voorbereiden en met linkjes erbij naar oefenstof en benoem dat ook nog een paar keer in de les.
En dan nog zijn er leerlingen bij voor wie het proefwerk een volslagen verrassing blijkt te zijn![]()
Ik : Wat zijn je proefwerken deze week?
Puber: Weet ik veel dan moet je even in MAGISTER (digitale schoolagenda) kijken.
Ik : Het zijn jouw proefwerken niet de mijne.
Puber : MOET IK DAN ALLES ZELF DOEN
En als ze een onvoldoende heeft : IEDEREEN HAD EEN ONVOLDOENDE
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
woensdag 24 juli 2019 om 13:53
Dank je
En verder is ze natuurlijk een geweldig heerlijk kind met een hoop humor en een enorme passie waar ze zich ten volle in uit kan leven( ze zat vanmorgen om 7 uur al op het peerd..). Haar pony's staan bij mensen die haar volkomen accepteren "elke gek zijn gebrek" is hun motto.
Puberjongens zijn ook echt anders. Ze heeft 3 oudere broers die allemaal redelijk geruisloos door de puberteit gaan.
En verder is ze natuurlijk een geweldig heerlijk kind met een hoop humor en een enorme passie waar ze zich ten volle in uit kan leven( ze zat vanmorgen om 7 uur al op het peerd..). Haar pony's staan bij mensen die haar volkomen accepteren "elke gek zijn gebrek" is hun motto.
Puberjongens zijn ook echt anders. Ze heeft 3 oudere broers die allemaal redelijk geruisloos door de puberteit gaan.
woensdag 24 juli 2019 om 15:53
Ze gaat naar t vmbo omdat ze daar zelf voor heeft gekozen. Trouwens, op deze havo is het policy dat kinderen niet doubleren maar als ze niet over kunnen door tekort aan punten dan gaan ze verplicht naar t vmbo. Voor puberella was een uitzondering gemaakt omdat ze nogal moeite heeft gehad ook met de overstap van basisschool naar voortgezet onderwijs. Ze had dus kunnen blijven zitten. Na veel nadenken wilde ze dit toch liever niet.Aardbei_86 schreef: ↑24-07-2019 11:45Eerste wat mij verbaasde is dat dochter naar vmbo tl gaat terwijl ze havo blijkbaar wel aan moet kunnen maar er gewoon niks voor heeft gedaan. Waarom dan toch naar vmbo tl? En nee, er is helemaal niks mis met het vmbo, ik geef er zelf met heel veel plezier les.
En wat betreft dochterdrama. Ik zou haar gewoon even laten. Ga zelf de dingen doen die je gepland had. Ze komt vanzelf wel weer. Laat haar wel weten dat ze met je kan praten wanneer ze maar wil.
Ik probeer mezelf ook elke keer voor te houden dat het een fase is haha, maar soms vergeet ik dat weleens... pppfff. Ik ben gewoon niet zo'n goeie pubermoeder. Daarom ben ik blij met tips and tricks.
En inderdaad, mijn zus heeft twee jongens die inmiddels volwassen zijn, hadden ook vreselijke puberstreken zo af en toe en ze zijn echt leuk opgedroogd.
woensdag 24 juli 2019 om 16:27
Er is een heel leuk topic over pubers: kinderen/puber-ella-stoomafblaastopic-2 ... ges/376381
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 24 juli 2019 om 16:36
Nee hoor. Tel daar nog zeker maar een jaar of twee bij op.rosanna08 schreef: ↑24-07-2019 12:09tja, je puber is puber en die houdt voorlopig echt niet op met puberzijn, omdat jij daar zo'n hekel aan hebt.
Accepteer dat het zo is, probeer er de humor van in te zien en laat je vooral niet op de kast jagen. Ze weten momenteel niet beter, gaat vanzelf weer over.
over een jaar of 5![]()
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.