Een Stuntel

25-07-2019 08:53 40 berichten
Ik ben er een. Een Stuntel. Een dagdromer. Vroeger op school al. Op mijn rapporten stond steevast 'peponi doet het best goed maar het kan nog beter als ze maar niet de hele dag naar buiten zat te staren'.

Alles om me heen is belangrijker/leuker/interessanter dan dat wat ik zelf doe. Mijn ogen na laten kijken maar mijn zicht is prima, en ik hoor bovengemiddeld goed. Spiertechnisch is er niets met me aan de hand. Maar zet 1 boom in een leeg grasveld en ik loop er tegenaan. Een bureau in een complete lege kantoorruimte? Uiteraard, waarom zou ik die ook niet even meepakken. Ik denk dat ik met elke lantaarnpaal in mijn gemeente wel eens te nader heb kennis gemaakt en tijdens het hardlopen op een compleet glad voetpad ben ik degene die van heel dichtbij de nieuwe tegels leert kennen omdat er toevallig 1!! klein steentje ergens lag. Op visite bij je? Geef me alsjeblieft niet iets van je nieuwe servies want dat gaat niet goed. En hoe beter ik er op ga letten hoe erger het alleen maar wordt. Ik krijg het bij wijze van spreken zelfs nog voor elkaar om met een kindermesje een slagaderlijke bloeding te veroorzaken tijdens het snijden van een tomaat. Zo eentje dus.

Enfin, daar heb ik inmiddels mee leren leven. Maar de zomer is er en ik, ik zit dus standaard onder de blauwe plekken. Vooral mijn boven benen, wegens wekelijks wel eens tegen de punt van mijn bureau aanlopend. Kortom het ziet er niet uit. Van paars tot groen tot geel al naar gelang hoe lang geleden de aanvaring is geweest, ik heb alle kleuren van de regenboog. De vraag is, ik wil OOK in een korte broek/bikini. Maar niet zo. Weten jullie HET middel tegen de zichtbare zaken van mijn gestuntel?
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
25-07-2019 10:11
Ja ik ben ook zo’n lomperik. Het erge is, tegelijk ben ik nog best handig. Dus het ene moment bouw ik een stellage in mijn moestuin en een dag later zit ik bij de huisartsenpost omdat ik op mijn bek ben gegaan doordat ik een klein potje had gemist.

En dan vragen ze 3x hoe dat kan, ja “gewoon” ik was in gedachten verzonken.

Haha, herkenbaar ;-D

Ik ben op zich ook best handig, heb laatst nog voor een vriendin een ladekast gefixt en een andere in elkaar gezet. Ik merk ook veel dingen op, ben de eerste die rare geuren ruikt of iets aparts ziet. Maar soms... Dan ben ik diep in gedachten en loop ik inderdaad net te dicht bij de tafel langs of bijna tegen een lantaarnpaal aan. Dan ben ik in mijn hoofd oplossingen aan het bedenken voor iets en merk dan minder andere dingen op. Ik ben er nog niet voor bij de huisarts beland, maar vraag me regelmatig af hoe ik toch aan bepaalde blauwe plekken ben gekomen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik ben dus niet de enige :yes:.

En ik heb het doorgegeven aan mijn zoon. Die lijkt gewoon bruin omdat zijn schenen onder de blauwe plekken zitten.
Ladida1981 schreef:
25-07-2019 10:51

Ik zie ook geen diepte en mij is eigenlijk tijdens al mijn relaties wel eens (gekscherend) gevraagd 'of hij wel goed voor me was'.
Haha, ook herkenbaar. Ik zie wel gewoon diepte, maar heb na een operatie een tijdlang last gehad van een bloeduitstorting. Het was ook wat opgezwollen maar ik had er helemaal geen last meer van en zag het zelf niet eens meer.

Ik was met mijn toenmalige vriend naar het zwembad gegaan. Hoeveel vuile blikken mijn vriend niet heeft gekregen... Als je niet van de operatie wist, had je inderdaad kunnen denken dat ik mishandeld werd. We hadden daar van tevoren helemaal niet bij stil gestaan.
I'm not lazy
malibu82 schreef:
25-07-2019 11:01
Haha, herkenbaar ;-D

Ik ben op zich ook best handig, heb laatst nog voor een vriendin een ladekast gefixt en een andere in elkaar gezet. Ik merk ook veel dingen op, ben de eerste die rare geuren ruikt of iets aparts ziet. Maar soms... Dan ben ik diep in gedachten en loop ik inderdaad net te dicht bij de tafel langs of bijna tegen een lantaarnpaal aan. Dan ben ik in mijn hoofd oplossingen aan het bedenken voor iets en merk dan minder andere dingen op. Ik ben er nog niet voor bij de huisarts beland, maar vraag me regelmatig af hoe ik toch aan bepaalde blauwe plekken ben gekomen.
Ik had in mijn jeugd een abbonement. Ik ben zelfs na 8 jaar korfballen een keer tegen de paal aangelopen. Zo met het spel bezig in mijn hoofd dat het speelveld niet meer overeen kwam met de realiteit. :rofl:

Gekneusde onderrug, duimbanden ingescheurd, poot in het gips.

Blauwe plekken zie je bij mij dan weer bijna niet.
ClumsyNinja schreef:
25-07-2019 09:05
Ik kwam er ruim volwassen pas achter dat ik geen diepte zie. Dat verklaarde véél aanvaringen met bomen, paaltjes en meubilair, als ook kopjes die ik net naast tafel zet etc.
Heb je je ogen al eens laten testen?
Dit wilde ik ook posten.
Laat je ogen eens een keer testen bij de oogarts.
Herkenbaar.
Heb het geaccepteerd en loop gewoon rond met die zichtbare blauwe plekken.
Heb ze trouwens niet alleen op mijn benen, maar overal.
Door medicatie heb ik ook wel snel blauwe plekken en duurt het 3 weken voordat ze weer onzichtbaar zijn.

Ben nu eenmaal een stuntel.
Meeste stomme voorbeeld:
Ik maak het kruipluik open ivm lekkage onder de vloer. Ik laat het luik open, omdat ik er nog een aantal keer in en uit moet. Ik til een emmer vies water omhoog uit het luik. Klim zelf uit het luik. Roep naar man: Pas op he, het luik staat nog open, want ik ga zo naar beneden voor de volgende emmer. Ik gooi de emmer leeg in aan de rand van de tuin. Ik loop weer terug, doe de deur open en stap naar binnen en val zo in het gat van het kruipluik.
Gelukkig alleen wat blauwe plekken en een schaafwond aan over gehouden.

Moet eerlijk zeggen dat ik dat stuntelige wel alleen rond huis/tuin/keuken/bureau situaties heb. In de auto of op de motor gelukkig geen last van.
claireredfield schreef:
25-07-2019 12:05
Dit wilde ik ook posten.
Laat je ogen eens een keer testen bij de oogarts.

Doen jullie dat dan ook even want TO schrijft heel duidelijk in de OP dat ze haar ogen al heeft laten nakijken. ;-)
[quote=RikM post_id=30191714 time=1564038355 user_id=307731]
Misschien moet je de blauwe plekken juist voor zijn? ;)

RikM schreef:
25-07-2019 12:16
Doen jullie dat dan ook even want TO schrijft heel duidelijk in de OP dat ze haar ogen al heeft laten nakijken. ;-)
Een standaard oogmeting bij een opticien geeft volgens mij geen indicatie van het dieptezicht.

Het is bij mij voor het eerst gecheckt bij een uitgebreidere oogtest, terwijl ik al jaren contactlenzen had.

Ik weet natuurlijk niet wat TO heeft laten checken :)
I'm not lazy
ronja_de_roversdochter schreef:
25-07-2019 09:45
Sorry! Dat klopt inderdaad!!!
HiRuDoïd dus en niet wat ik eerder schreef.
Waar kan ik dat halen?
Ik zie prima diepte! Ik ben gewoon extreem onhandig met mezelf. Ook mijn vriend krijgt wel eens blikken. Heel sneu. Ik doe het toch echt helemaal zelf
Met de auto ook nog nooit iets veroorzaakt. Maar dan ben ik dus echt bewust bezig met autorijden. Het is gewoon alleen bij huis tuin en keuken gedoe net als bij jou.

In mijn hoofd ben ik al bezig met wat ik allemaal nog moet doen of ik zie tijdens het lopen een leuk poesje of een vlinder of wat dan ook en oeps te laat....
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 25-07-2019 12:36
32.52% gewijzigd
Peponi schreef:
25-07-2019 12:33
Met de auto ook nog nooit iets veroorzaakt. Maar dan ben ik dus echt bewust bezig met autorijden. Het is gewoon alleen bij huis tuin en keuken gedoe net als bij jou.
Autorijden vereist concentratie.
Huis tuin en keuken dingen niet. Dan kan je aandacht verslappen.
Wees blij dat het niet andersom is :P
I'm not lazy
Ik ben er ook eentje. Deels ligt dat (waarschijnlijk) aan een erfelijke aandoening die ik heb, maar ik weet niet in hoeverre ik alles daarop mag gooien. Het is niet per se zo dat ik altijd onder de blauwe bulten zit of vaak val, wel neem ik bochten vaak te krap, verzwik ik enkels en kan ik totaal niks met mijn handen. Ook veel moeite met gewoon “netjes” eten, het is allemaal een beetje ongecoördineerd kleuterniveau zeg maar. Maar ik kan lopen! Horen! Zien! Dus wil er niet teveel over nadenken dat ik een stuntel ben. Al stuntelend geniet ik enorm van alles wat ik kan.
Ik ben de kinderkrijg leeftijd al voorbij, dat mocht helaas niet zo zijn bij ons. Maar soms denk ik wel eens; misschien moest dat zo zijn. Wat als ik net zo onhandig was als ik een kind had! Mam? Hoe kom ik aan dat litteken? Oh joh, dat was toen mam leuk een stukje ging fietsen en een koe zag en ze dus pardoes het grasveld opdenderde, omviel en jij in het prikkeldraad hing.... :-o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven