even een vraag
donderdag 25 juli 2019 om 12:09
Dat weten we maar om nu de deur open te trappen gaat ook wat ver. Soms zit je met je handen in het haar..Ineedyourlove schreef: ↑25-07-2019 12:06Neem aan dat er een protocol beschikbaar is in geval van dichte deur en geen contact kunnen krijgen. Zo niet helpt Google je daar vast aan.
Die maatregelen klinken mij wat vreemd in de oren, client kan wel dood in huis liggen.
donderdag 25 juli 2019 om 12:11
Ik had allang de politie ingeschakeld, zeker met deze temperatuur.eenzonnigedag schreef: ↑25-07-2019 12:09Dat weten we maar om nu de deur open te trappen gaat ook wat ver. Soms zit je met je handen in het haar..
Such a beautiful place to be with Friends.
donderdag 25 juli 2019 om 12:13
Hoe bedoel je of jullie er goed aan doen? Deze regels zijn vast niet voor niets aan je cliënt opgelegd. Kennelijk is het - hopelijk vooral voor je cliënt zelf - belangrijk dat hij/zij bereikbaar is en zich aan bepaalde afspraken houdt. Dan is het ook nodig dat er maatregelen worden getroffen als dit niet gebeurt, anders is het allemaal te vrijblijvend.
Is er bij de intake o.i.d. met de cliënt afgesproken dat jullie de deur (laten) openbreken als zij niet van zich laat horen? Of hebben jullie dat nu pas in die brief aangekondigd?
Is er bij de intake o.i.d. met de cliënt afgesproken dat jullie de deur (laten) openbreken als zij niet van zich laat horen? Of hebben jullie dat nu pas in die brief aangekondigd?
lariba wijzigde dit bericht op 25-07-2019 12:17
20.27% gewijzigd
donderdag 25 juli 2019 om 12:16
Nee zo ver gaan wij niet. Het blijft huis van client.
donderdag 25 juli 2019 om 12:17
Ik gok dat dit ambulant werk is? Bij intern is het namelijk zo dat de begeleiding een sleutel van de woning heeft en idd gewoon naar binnen kan.
Heeft deze client een historie met het mijden van zorg? Zo niet, dan zouden de alarmbellen bij mij toch sneller gaan rinkelen. Ook als de client eerder geuit heeft dood te willen oid.
Is er spraken van een RM?
Heeft deze client een historie met het mijden van zorg? Zo niet, dan zouden de alarmbellen bij mij toch sneller gaan rinkelen. Ook als de client eerder geuit heeft dood te willen oid.
donderdag 25 juli 2019 om 12:18
Als je dit vanuit je werkt doet, zijn er toch wel protocollen opgesteld? Vooral met deze temperaturen en een hulpbehoevend persoon zou ik opletten. Dus zoek op wat bij jullie de regels zijn en als jullie al een paar keer langs zijn gegaan en er wordt niet gereageerd, dan bel je de politie.
chocolol wijzigde dit bericht op 25-07-2019 13:53
11.89% gewijzigd
donderdag 25 juli 2019 om 12:18
Niet direct maar daar komt het wel op neer. Dit is voor mij dan ook de eerste keer. Vervelend allemaal zeg.Lariba schreef: ↑25-07-2019 12:13Hoe bedoel je of jullie er goed aan doen? Deze regels zijn vast niet voor niets aan je cliënt opgelegd. Kennelijk is het - hopelijk vooral voor je cliënt zelf - belangrijk dat hij/zij bereikbaar is en zich aan bepaalde afspraken houdt. Dan is het ook nodig dat er maatregelen worden getroffen als dit niet gebeurt, anders is het allemaal te vrijblijvend.
Is er met de cliënt afgesproken dat jullie de deur (laten) openbreken als zij niet van zich laat horen?
donderdag 25 juli 2019 om 12:19
Client heeft geen RM. We kunnen dan niet zoveel.Celaena_Aelin schreef: ↑25-07-2019 12:17Ik gok dat dit ambulant werk is? Bij intern is het namelijk zo dat de begeleiding een sleutel van de woning heeft en idd gewoon naar binnen kan.
donderdag 25 juli 2019 om 12:23
Het lijkt mij dat de politie ingeschakeld wordt voor een huisbezoek, als een psychiatrische patiënt opeens onverklaarbaar onbereikbaar is.
donderdag 25 juli 2019 om 12:27
Niet als er geen RM is, of er andere harde afspraken zijn gemaakt. Ook psychiatrisch patiënten hebben het recht om zich aan zorg te onttrekken.Nummer*Zoveel schreef: ↑25-07-2019 12:23Het lijkt mij dat de politie ingeschakeld wordt voor een huisbezoek, als een psychiatrische patiënt opeens onverklaarbaar onbereikbaar is.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat je je dan geen zorgen maakt als hulpverlener of familie.
lariba wijzigde dit bericht op 25-07-2019 12:31
12.82% gewijzigd
donderdag 25 juli 2019 om 12:28
Oké.
Stel, deze client heeft zelfmoord gepleegd, in huis of elders. En de client heeft dat gedaan omdat hij/zij echt dood wilde. Wie zijn jullie dan om die persoon tegen te houden en waarom zou het jullie schuld zijn?
De vraag klinkt misschien heel hard, maar ik stel hem bewust. Hulpverleners denken soms dat ze iedereen moeten en kunnen redden, en dat dat redden betekent dat iemand leeft. Soms is dat niet het geval: dan kun je iemand niet redden of is juist de dood een redding.
donderdag 25 juli 2019 om 12:31
Klopt en ik moet bekennen dat ik hier van baal. Want je maakt je toch wel zorgen. Helaas neem ik dit ook mee naar huis. Ik baal dat ik zo vaag moet blijven. Met vrienden en familie kan ik hier ook niet over praten. Je weet het is werk maar toch.
donderdag 25 juli 2019 om 12:34
Oef dat komt inderdaad hard aan en is confronterend. Je hebt ergens zeker gelijk. Mijn baan bestaat wel uit het helpen van mensen. Mensen dood laten gaan hoort hier niet bij.Celaena_Aelin schreef: ↑25-07-2019 12:28Oké.
Stel, deze client heeft zelfmoord gepleegd, in huis of elders. En de client heeft dat gedaan omdat hij/zij echt dood wilde. Wie zijn jullie dan om die persoon tegen te houden en waarom zou het jullie schuld zijn?
De vraag klinkt misschien heel hard, maar ik stel hem bewust. Hulpverleners denken soms dat ze iedereen moeten en kunnen redden, en dat dat redden betekent dat iemand leeft. Soms is dat niet het geval: dan kun je iemand niet redden of is juist de dood een redding.
donderdag 25 juli 2019 om 12:36
Tuurlijk maak je je zorgen. Ik werk in een ander veld, maar ik begrijp je dilemma. Helaas, maar ook wel terecht denk ik, houden mensen heel lang het recht hun eigen fouten te maken.eenzonnigedag schreef: ↑25-07-2019 12:31Klopt en ik moet bekennen dat ik hier van baal. Want je maakt je toch wel zorgen. Helaas neem ik dit ook mee naar huis. Ik baal dat ik zo vaag moet blijven. Met vrienden en familie kan ik hier ook niet over praten. Je weet het is werk maar toch.
Ik vertel het thuis wel eens als iets me echt dwars blijft zitten, zonder in detail te treden natuurlijk. Maar ik merk dat mensen dan al snel met adviezen gaan gooien en daar heb je meestal niets aan. Kun je op je werk je ei kwijt?
donderdag 25 juli 2019 om 12:36
Waarom zou dat niet mogen? De politie mag altijd door iedereen worden ingeschakeld als er reële zorgen zijn over iemands welzijn.
donderdag 25 juli 2019 om 12:37
Je persoonlijke gevoelens heeft de cliënt niet zoveel aan. Die moet je aan de kant zetten en professioneel handelen. Ken je de procedures en protocollen wel binnen je organisatie en de wetgeving die daaraan ten grondslag liggen?eenzonnigedag schreef: ↑25-07-2019 12:34Oef dat komt inderdaad hard aan en is confronterend. Je hebt ergens zeker gelijk. Mijn baan bestaat wel uit het helpen van mensen. Mensen dood laten gaan hoort hier niet bij.