Vuurkorf...
dinsdag 23 juli 2019 om 22:37
Na de 30+ temperaturen vandaag wil ik graag mijn slaapkamer wat koelen voor de nacht dus alle ramen tegen elkaar open gezet. Maar bij deze tropische temperaturen hoort volgens buren kennelijk een vuurkorf waarbij de rook mijn slaapkamer inwaait. Dat snap ik niet, kan iemand mij de lol van een vuurkorf uitleggen als het buiten nog26 graden is?
donderdag 25 juli 2019 om 13:19
Pindakaasjes schreef: ↑24-07-2019 00:12Nou ja, verbieden hoeft nu ook weer niet. Maar als je ziet dat zo'n beetje de hele straat ramen en deuren open heeft staan, dan snap ik echt niet dat je bewust zoveel stank en rook gaat veroorzaken.
Tja, Nederland anno 2019. Mensen zijn óf te dom om door te hebben dat het overlast veroorzaakt, of ze denken alleen maar aan zichzelf.
Je moet het tegenwoordig ook niet wagen om er iets van te zeggen, want dan doen ze er expres nog een tandje bij.
donderdag 25 juli 2019 om 23:39
Zelfs als je aan jezelf denkt, zouden mensen niets meegekregen hebben over extreme hitte in combinatie met smog? Daar heb je toch ook jezelf mee? Zelfs nu brandt er ergens een vuurkorf. Het zijn niet mijn directe buren, dus mijn tuinslang reikt niet zo ver om de vuurkorf te blussen.
Maar aan de andere kant, het is buiten nog steeds veel warmer dan binnen, dus doe ik mijn raam toch niet open voorlopig. Maar ik blijf het gek vinden.
Maar aan de andere kant, het is buiten nog steeds veel warmer dan binnen, dus doe ik mijn raam toch niet open voorlopig. Maar ik blijf het gek vinden.
vrijdag 26 juli 2019 om 00:11
Hier gebeurt het ook regelmatig een paar deuren verder.
Ooit tijdens een gesprek met haar over gehad, dat we er best wel last van hebben.
Ik kreeg als antwoord, dat ze schijt aan de buurt had, dan ben je dus zo uitgepraat.
Als we nu overlast van ze hebben, denk aan rookoverlast, muziek en andere geluidsoverlast gaat er een mailtje of telefoontje naar de wijkagent.
Gelukkig komen ze dan wel en is het weer een hele tijd rustig.
Ooit tijdens een gesprek met haar over gehad, dat we er best wel last van hebben.
Ik kreeg als antwoord, dat ze schijt aan de buurt had, dan ben je dus zo uitgepraat.
Als we nu overlast van ze hebben, denk aan rookoverlast, muziek en andere geluidsoverlast gaat er een mailtje of telefoontje naar de wijkagent.
Gelukkig komen ze dan wel en is het weer een hele tijd rustig.
Pluk de dag
vrijdag 26 juli 2019 om 07:04
Damn, dat is wel storend. Al begrijp ik wel de buren die dat doen voor de gezelligheid. Meestal beseffen ze niet wat voir overlast het zorgt. Een telefoontje naar de wijkagent lijkt me wel een goed idee als het nog eens voorkomt.
Als je weet welke buren het zijn en je enigszins wel weet dat als je het hen persoonlijk komt zeggen dat ze er wel rekening mee zullen houden, dan zou ik het wel persoonlijk zelf zeggen. Dat zouden ze dan meer waarderen dan een agent erop af sturen, denk ik.
Als je weet welke buren het zijn en je enigszins wel weet dat als je het hen persoonlijk komt zeggen dat ze er wel rekening mee zullen houden, dan zou ik het wel persoonlijk zelf zeggen. Dat zouden ze dan meer waarderen dan een agent erop af sturen, denk ik.